První nehody na nově opravené silnici na Šerlich. Autobus a auto se vedle sebe nevešly
Nehoda autobusu a osobního auta na silnici na Šerlich. Foto: HZS Královéhradeckého kraje
Před problémy varovali řidiči autobusů.
Před problémy varovali řidiči autobusů.
Bohužel, užší silnice bývá leckdy hloupá móda, ať už z důvodu úspory asfaltu, lenosti nebo lemplovinou silničářů. Před lety jsem četl článek nějakého ichtyla, kterej psal, že široké silnice svádějí řidiče k neopatrné jízdě a na užších se prý jezdí opatrněji. Co by asi říkal k téhle nehodě?
Typicky cesky setreni. Nechapu proc radeji kraj nevyhodi vic penez, aby to udelali poradny, siroky a bezpecny. Tohle to setreni na chodnikach a cestach do dnesni doby nepatri.
Podobně to může dopadnout u silnice na Ještěd z Křižan, v úseku Semmerink-Výpřež, kde autobus ve 3 zatáčkách zasahuje do poloviny protějšího pruhu, v případě sněhových mantinelů to může být i větší zásah
Kdyby na Šerlich jezdil motorák 810, mohla tam být úzká silnice a tohle by se nestalo.
Problém začíná u objednatele, ten chce nejlevnější řešení za nejmíň peněz, čili z rekonstrukce je „frézovačka“ a ke zlepšení bezpečnosti se přidají svodidla, čili se profil ještě zúží. Když přijde projektant s tím, že by komunikace měla mít vyšší průjezdný profil, či rozšíření v oblouku, nebo výhybny, shodí se to na tom, že by to znamenalo výkupy pozemků, zdržení stavebního povolení a to by znamenalo zrušení dotace. Tak se vydá kočkopes, bo norma je závazná jen pro novostavby. Je to chyba i legislativy, kdyby někde bylo, že u rekonstrukce u III. třídy je minimum třeba 6,5 u II. 7,5 a… Číst vice »
Nevím, ale jak jsem koukal na ty fotky nikde jsem tam neviděl klacky s oranžovým koncem jako označení okraje vozovky když napadá sníh. U nás je to běžné. Tedy se ptám. mají tam (měli ) na okraji vozovy latě označující okraj vozovky nebo označující něco co při napadání sněhu zůstane pod ním? Takový pluh co nabere nějaký obrubník pod sněhem asi taky nic moc.
Nutno podotknout, že se tato silnice neudržuje chemickým posypem!
Dle mého názoru zcela zbytečně. Poláci na druhé straně vesele solí a my jsme papežtější než papež. Máme díky tomu vyšší počet nehod, zdržení a kvůli kamennému posypu se silnice rychleji ničí.
Jaké šířkové parametry měla silnice před úpravou a jaké po úpravě?
V této zemi, kde je každý prd upravený zákonem nebo vyhláškou jsou přece normy na šířku vozovky. Ty snad projektant nezná? Nebo je zhotovitel nedodržel a stavební dozor investora nemá pásmo?
On je obrovský rozdíl, skoro u každé staré stavby, mezi „uvedením do normového stavu“ a prostou „opravou“. Normový stav je v podstatě novostavba, ikdyby zaplatitelná, tak neprojednatelná, kdežto oprava obvykle jde, ale pak se najde politik co ji prodává jako rekonstrukci…
Tak to dopadá když se na silnici potkají dva hlupáci.
Vy jste někde na silnici potkal kamaráda?
Co byste udělal jako řidič os. auta jinak?
Nevjížděl bych do úzké zatáčky proti autobusu
Čím se živíte? Předpokládám, že jste odborníkem v oboru, když jste ty dva řidiče takto posoudil.
Ne, takhle to vypadá když se na úzké komunikaci potká osobák s autobusem. V léte ještě jakž takž, ale v zimě kolikrát neřešitelný problém když nevíte kam až si můžete dovolit zajet. Takový příkop co díky sněhu vypadá jako by tam nebyl není nic moc. Kolikrát nezbývá než shánět kdo vás vytáhne. Jednou (už nikdy víc nechci) jsem viděl moc nehezkou situaci a to ještě žádný sníh nebyl. Potkal se tahač s návěsem se kládami s autobusem. Kamion zastavil na krajnici a autobus se opratrně jen tak tak protáhl. No jo, jenže jak kamion stál než se stačil rozjet se… Číst vice »
Slusny vybuch. Ano, stane se. Ale musi to mit nasledky.
Který dopravní a stavebí “ odborník“ to schvaloval?
Rozhodně lepší než vy jste řidič ! Podíval jste se na fotky ? Postavení vozidel ? Asi také majitel „Kroužkového rozumu“. Ta tupá, světu nadřazená „hlava“ s kruhy na masce tam dle Zákona o provozu …, neměla co dělat ! I kdyby za volantem busu seděl Kokršpaněl, ten vládce světa s veteránem Audi se tam neměl co cpát ! Jenže převážné části majitelů této značky chybí základní předpoklad pro normální život, mozek a tam je ten problém !
To vypadá na kvalifikovaný odhad nehodového děje z vaší strany. Začínám tomu tak po 3. přečtení pomalu věřit.
A proč by tam nemohl být? Ten řidič Audi neměl už kam víc uhnout. A to, že dlouhý autobus při průjezdu zatáčkou jede zadní nápravou v jiné stopě než přední Vás napadlo? A to, že na příčně skloněné vozovce může předná náprava oklouznout taky nic? Představujete si to jako Hurvínek válku. Ono po bitvě bývá kolikrát každý generálem.
Bohužel to projektové někdo, kdo snad jezdí autem jen PC simulátorech. Což třeba vylresluje i slavný obchvat u středočeských Olbramovic, kde se jim to po oroce provozu rozpodá a na to , že to projektovali na zelené louce, tak chybí připojovací pruhy, sjezdy a silnice jsou , tak úzké, že se nevejdou dva osobaky vedle sebe … za ty peníze…
A to mají kvalitní CAD software, kde je jednoduché zjistil zda se bezpečně budou míjet vozidla a třeba na kruháči zda se vytočí delší soupravy.
Jo projektanti, malovat od stolu může kde jaký pako.Nejdřív by si měli vyzkoušet sednout za volant většího vozidla a pak malovat.Viz Klášterec n. Orl.Taky tam bylo pako.
Vlečná křivka, poloměr zatáčky a další hodnoty lze objektivně popsat a zajistit i bez toho aby člověk řídil.
Otázkou je, co bude v zadání – udělat to co nejlevněji. Přitom přidat pseudobezpečnostní opatření (svodidla a obrubníky v profilu, hlavně nerozšiřovat silnici).
Přesně tak. Ono když se daří, tak projektant nemá žádné zásluhy, ale když se vyskytne problém, tak za to může jenom projektant. Jako by u přípravy a realizace stavby nikdo jiný nebyl.
Tak garant toho, že projekt je řádně navržen a lze stavbu bezpečně užívat je projektant, konkrétně autor DSP, který tam dal berana. V konečné fázi, pokud by tam někdo nedej bože zemřel. Soud půjde po projektantovi, proč nebyly dodrženy návrhové parametry normy. To si mnozí projektanti neuvědomují, stačí se podívat na kauzu Trojské lávky a vláčení prof. Stránského po soudech.
V konečné fázi níkdo nennese zodpovědnost za špatně provedenou práci nebo projekt.
Tak odvalovými a vlečnými křivkami se oháněl projektant, když kreslil projekt místní komunikace před mým pozemkem. Když jsem to podle jeho výkresu vykolíkoval a řekl mu, ať tam tedy zajede, tak odpověděl, že si nemám kupovat kombík, ale něco menšího. Skoro jsem ho uhodil. Ale nakonec to dobře dopadlo, vyletěl s projektem u hasičů a musel to překreslit na průjezd standardní hasičské stříkačky. Takže ano, od stolu dnes maluje kdejaké pako.
Já od stolu nemaluju.
Bylo zcela zřejmé, že se nevejdou. Zastavit a cuvat, autobus max. doprava…
Ono je klidně možný, že zastavil a zadek se po sněhu sesunul do strany…
Jezdím na zmíněné silnici s autobusem. Ze zrekonstuované silnice jsem měl vyloženě zlý pocit a strach.
Po rekonstrukci silnice je silnice v zatáčnách úzká na to aby se tam vešel bus a osobní auto. Jedná se o silnici horskou a věčně zasněženou. Tohle není sranda.
Tam jezdí turisté auty za lyžováním.
Ptal jsem se kolegů (bus) co tam jezdí a stejný názor. Jeden kolega uvažoval že jestli tam dají semafory pro kyvadlový provoz v těch serpentinách tak to bude přes zimu řešení.
Tohle je vyloženě těžký podraz na nás řidiče autobusů.
Není to podraz, je to ubohost státu a lotrovina zhotovitele. U nás po zátopě, také opravili silnici. Je užší, než byla původní a zatáčka klouže i za sucha. Tam, kde jsem se s autobusem bezpečně míjel s kamiounem, dnes zastavuji mezi patníky se strachem, že se semnou utrhne kraj. Asfalt a vedle nasypaný drcený z frézování a hned hluboký příkop. Příkop bývá plný vody, proto, že jen hlupák, jej prohloubí víc, než jsou položeny odtokové trubky. Hloupost a darebáctví, jsou u nás v plném květu. Ale ministra máme. Mohli bychom jej ukazovat za poplatek na poutích
Az ma to, ze za krajskoj silnici nemuze ministr…
…prostě „Bílá nemoc“, někteří kolegové prostě při sněžení před šichtou ani nepřišli do rachoty…Na tohle je potřeba bejt hodně vyježděnej…a dneska řídí bus kde kdo, třeba zmrzlinář…
Ale nechte těch keců. Fakt miluji vás- tyto jedničky, který nakonec skončí rypákem ve škarpě. Napište kde nepřišli řidiči do rachoty, ať víme. Jistě na to máte kule.? A k tomu kdo za to může? Proč si to kraj nenechal naprojektovat? Že teď řvou řidiči autobusů a sypači? Proč se nikdo před rekonstrukcí neozval? Že to takhle NE. To neměli přístup ke stavební dokumentaci?
Neměli, navíc to jsou řidiči a ne dokumentaristé.
Dle fotek jel autobusák úplně nesmyslně prostředkem vozovky nejméně 1-1,5 metru od pravého okraje. Jestli neumí řídit, tak tam nemá co dělat. Na horách, na zasněžené silnici a s cestujícími za zády!
Pokud autobus zatáčí v serpentině doleva,tak má předek nejméně o metr vpravo.Zkuste si to a pak buzerujte.Jinak tu silnici podělali páni inženýři Tak ať si vezmou lopaty a dají to do cajku
Na fotkách je autobus „kilometr“ od okraje. To neokecáte. Jestli mu to uklouzlo je jiná, ale tak to je.
Zasněžená krajina nedává věrný obraz komunikace. Viděl jsem fotky za sucha a je to děs běs. Autobus nemůže uhnout na nezpevněnou krajnici navíc za zvýšený okraj (což je unikum od projektanta).
Tomu na fotce říkáte serpentina? S autobusákama mám u ná zkušenosti ty, že oni jsou tam pání a vy máte sjet do pangejtu. Jasný, auto má lepší manévrovací možnosti, jenže oni ti autobusáci ani nezpomalí.. prostě to valí jako by nic a ty se zařid.. alespoň u nás. Všem slušným busákům se omlouvám.
jo něco na tom je, ale to že silnice po rekonstrukích jsou užší, je také bohužel známý fakt
to sice ano, ale podívejte se na ty fotky, pokud mu to neuklouzlo, tak jel jak prase vlevo, na druhou stranu si říkám, proč by mu to zrovna tady mělo uklouznout. Sice autobus je dlouhej, takže zadek si to zatáčku řízne, ale předek má metr od kraje proč? Do zatáčky si s autobusem právě o to víc čumákem najedu a pak prudčeji zatočím, zvlášt když jede něco proti, tady to vypadá, že spíše to auto přehlédl a tu zatáčku střihl
Jestli jsi si udělal závěr podle fotek, tak to máš máš opravdu příhodné jméno ….
A podle čeho? To ho tam jako naaranžovali nebo co? V okamžiku srážky stojí úplně mimo. Buď si vůbec nenadjel nebo mu to uklouzlo.
Kolik máte najeto s autobusem?
Jako spolujezdec asi 50 let.
17 let v Krkonoších pokud mu to neuklouzlo tak chyba autobusáka.
AI jste nečetl jak se tam dostal ,že?
Červíček,vyvětrat uniformu a řídit provoz.
Vypadá to jako A8, to je taky takový menší bus😄
Ta mezírka nevypadá ani na projetí Dacie Logan, pravda možná jen s líznutým zrcátkem.
Hlavně z těch fotek je jasné, že autobus „uklouznul“ do středu vozovky.
A proč to dělal? Sněhové řetězy nasazeny, řidičovi to samo ustřelilo a neprovedl manévr jako drifter.
Ono kdyby se na té silnici mohlo solit, možná by neuklouznul. 😕
Nevím co pořád máte, v tomto místě to je stejné jako předtím, široká zatáčka tam byla už před tím ,nebyla potřeba rozšiřovat, ba na opak tu zmizeli 2 stromy, je to tu jen o lidech být na těch silnicích ohleduplnější, vyjít si vstříc a dodržovat zažitá pravidla, ten kdo jede do kopce má přednost atd. ,
Stačil první sníh a už je to tady.
Možná teď půjdu trochu proti proudu a přiznám se, že to místo neznám (tak mě kdyžtak opravte), ale nemohl ten řidič třeba počkat trochu na kraji před vjezdem na ten propustek? Takhle je víceméně jasné, že pokud bus trochu ujede že ho natlačí na ty svodidla.
Jak je někde pokus o zvýšení bezpečnosti, tak to znamená různé ostrůvky a obrubníky, což je paradoxně pravý opak zvýšení bezpečnosti. Dokud si toto „odborníci“ konečně neuvědomí, nic se nezlepší. Mnoho nehod je jen proto, že auto najede na tyhle nesmysly – stačí je jen štrejchnout a už auto letí do lidí.
Něco na tom názoru je, protože sotva-li se někam instaluje něco uprostřed silnice (ochranné ostrůvky, nebo optické prvky s účelem psychologickým) do týdne to tam někdo pocuchá, vletí do toho. Řidiči u nich mají tendenci nesmyslně zmatkovat, vidím to bohužel na otci (pokročilejší senior). Stopy po kolizi najdeme na mnoha takových vylepšeních. Akorát vada není v ostrůvku, ale za volantem. Maximálně v radním, který někam nechal nasázet les úchvatných bílozelených balisetů (zkuste jet proti tomu za mlhy).
Tak pokročilý senior, který vletí do ostrůvku pro chodce, protože zazmatkuje, jaksi nepatří za volant.
…vůbec bych to nesváděl na silnici, vždyť ten autobus nemá sněhové řetězy…to jsme běžně na zimní pendly na kopec nasazovaly, se sorkou bych tam jinak nejel…o škváře a lopatě v kufrech ani nemluvím…
Neznám to tam i když jsem tam možná někdy jel ale za 25 roků ježdění si člověk nemůže pamatovat kde všude jel. Včera jsem někde na internetu viděl reportáž z nějaké „provozní zkoušky “ potkání se BUS vs, sypač s radlicí kterou domluvili šoféři dopravce a cestářů mezi sebou a přišlo se na to že bus ani na rovině nevyhne se sypačem který je nazbrojený radlicí což se dá očekávat že na horách bude většinu času v zimní sezoně. Co jsem pochopil z rozhovoru s jedním šoférem busu tak ani před opravou to nebyl šlágr ale dalo se tam jezdit… Číst vice »
Je to ta samá silnice. Nýbrž řidič není řidič, ale dispečer z RK, který si tam honil triko 🤣. Problém v silnici je ten, že sic není ani o cm užší, tak jsou nově instalována svodidla i tam kde nebyla a zejména i nesmyslně hluboké příkopy. Tudíž silničáři nemají s tou radlici kam uhnout a autobusy zase v zatačkách nemají kam strčit čumák. Ti co to projektují vůbec nemají páru o tom jak se velký vozidla chovají a kolik prostoru na manipulaci potřebují… Prostě žijeme v Kocourkově.😁 V případě této nehody je zase neosetřená komunikace…
Tedy X let se jezdilo mimo silnici a nikomu to nevadilo.
Někdy jo (ostatně, ta krajnice je tam místy vyštěrkovaná od zbytků posypu a ujetá na beton), a někdy ani to ne, ono když mimo asfalt „čučí“ převis vozidla (čumák či zadek) tak to ničemu nevadí, ale krz svodidlo čučet nemůže…
Zase autobus ,doporučuji je zakázat, jen otravují na silnici a zdržují
Pro trazit měl být postaven tunel. Silnice na hřeben mohla mít pouze rekreační turistický význam. Je snad lidský život málo?
Tam žádný tranzit nejezdí. Jen místní a turisti do orlického záhoří….
Myslíte, že tam Poláci nejezdí v létě do práce? Bystrzyca Klodska – Kvasiny? Hoďte si to do vyhledávače tras. Je to silnice druhé třídy.
Tranzit, pres serlich, hmmm, jiste. Kamion za kamionem…fakt myslitel
Jak tak koukám na fotky to už je nutné z nich vymazávat vedle RZ nebo dopravce (u autobusů HD na dané trase dosti zbytečné) i typové označení vozidla ?
Tak ne. SOR CN10.5 je výše. Tak beru zpět a na zádi bylo ještě něco jiného
Udělali silnici, ale jezdí na ní auta.
Spíš jestli se v zimním období obtěžovali onu krajnici označit.
Nesmyslne zuzeni? To uz se zklidnuje doprava i mimo mesta?
Auta se musí zakázat všude, planeta se extrémně otepluje díky zbytečným jízdám autem, za chvíli tu bude jak na Sahare a tato nehoda je důsledek.
Vy jste arbitr, který rozhoduje o tom, která jízda je zbytečná?
Tato zbytecná byla, mohli jet autobusem nebo na kole.
Spíše na běžkách 🤣
Na hořící planetě se na běžkách jezdit nedá, není na ní sníh.
ztlum si topeni, zavarila se ti makovice. zeme smeruje do doby ledove, aktualne jsme v nejakem predstupni, ktery bude hlavne o velkem suchu. nadute lidstvo nejaky drobny vliv ma, ale celkove si planeta jede svoje cykly bez ohledu na tvou zavarenou hlavu.
Podívejte se prosím ven. To je ukázka toho, že prostě exustují výkyvy počasí a to se mění v určitých periodách.
existují
Kde? Jsem si dnes nevšiml.
Nebo na kopec prostě vjezd aut zakázat, jako tomu je třeba v případě Špindlerovy Boudy, Ovčárny nebo Navrší… Záhoří jde bez problému obsluhovat z druhé strany a auto na hřebenu není opravdu ideální…
No tu silnici „z druhé strany“ jsem si před chvílí prohlížel a rozhodně bych to nenazval „bez problému“, a to už vůbec nemluvím o možnosti přerušení dopravy při nehodě a/nebo při práci na silnici…
Pokud nechcete obyvatele Záhoří odepsat případně vyhnat do Polska, tak dvě silnice do obce jsou minimum.
Teda – možná by se jedna dala nahradit tratí, ne? Akorát to by se k těm 82mil. musela připsat jedna až dvě nuly…
Obec o pár lidech, kde chcípl poslední pes… To je ještě více odepsanejší část kraje než Broumovsko…. Tudíž pro těch pár lidí, co tam bydlí v pohodě stačí silnice od Bartošovic, která je opravená a směrově i sklonově lepší.
No postavili si tam novou lanovku a na Šerlichu jde přejet a lyžovat v Polsku. Takže provoz stoupne a jinudy to nejde-teda jde přes Polsko
A kdybychom tu napsali, dejme tu obec polsku, tak tu budete psat o suverenite, ze?
jen pro zajímavost, silnice Šerlich – Orlické Záhoří je ze sedmdesátek. Do té doby jen přes Bartošovice. Přechody do Polska jsou až porevoluční.
Kdo by byl jenom řek´, že se mohou na silnici potkat auto s autobusem. Byla to stavba? Pokud ano, co na to dopravní policie a úředník silničního správního úřadu? Že by dokumentaci ani neviděli a přesto souhlasili? A ví něco o vlečných křivkách? Anebo zase nastoupila mantra ušetřit (za každou cenu)? Otázek mnoho, ale dokud se jednoznačně nezačnou brát osoby zodpovědné za šlendrián, ať je to kdekoliv, bude toto dál pokračovat. A pak že nejsou peníze, když po dokončení stavby je komunikace nezpůsobilá pro běžný, očekávaný provoz.
Však jsem říkal, že letos bude hezká zima. Mimochodem i když je silnice dost široká je třeba, aby byla v zimě kdy se díky sněhu na krajnicích její šířka zúží byla řádně udržovaná. Včera to na silnicích vypadao jako kdyby automobil se sněhovou radlicí nebyl ještě ani vynalezen.Vyjeté koleje a všude jinde slušná vrstva těžké mokré břečky.
To máme stejné v Cerhenicích se spojovací silnicí směr „státovka“ Koín – Praha-. Když ji před pár lety opravili, udělali ji užší a křižování hlavně s kamiony, které si obcí krátí cestu (prý) k dálnici je dost o nervy, většinou to znamená zastavit úplně na krajnici…
Nehoda je na té „cestičce“ co chvíli a nedávno dokonce jeden místní pan inženýr vzal metr a na pár místech změřil její šíři, aby zjistil, že v zatáčkách je silnice užší než v přímých úsecích 😉
Přitom se v zatáčce má rozšířit, což platí i v železničním a o to více v tramvajovém oblouku.
JJ, je to tam poněkud úzké. Osobně se divím, že tam není snížená rychlsot, protože 90 tam sice lze, ale vyhýbat se v osobáku s osobákem v protisměru v této rychlosti je ruská ruleta.
Pravidlo první: Neohrozit!
Že je tam dovoleno 90 km/h neznamená, že to je bezpečná rychlost, řidič má povinnost jet jen tak rychle…
Předvídat pod sněhem obrubník je nesplnitelná povinnost: Ikdyž víte že tam je, tak na centimetr přesně a pod sněhem?
Tak samozřejmě to naprosto chápu. Místa tam je dost a není problém tam silnici udělat širší . Ideálně tak, aby vrstva asfaltu nebyla výše než nezpevněná část krajnice .
Když bude silnice ve stejné rovině jako nezpevněná krajnice, nepoznám jestli jsem na vozovce nebo už na krajnici. A občas se to pod někým utrhne do škarpy.
Na straně „ke kopci“ se už s někým utrhla krajnice? Navíc pokud tam skutečně je obrubník, tak ten pod sněhem často vůbec neuvidíte, zato vás kontakt s ním dost neočekávaně překvapí…
Když už tak se okraj vozovky dá rozumněji dá určit podle buď svodidel, nebo raději (ke kopci) podle plastových deformovatelných „patníků“…
Jestli on někdo trochu nezapomněl při stanovení parametrů silnice na to že v ostřejších zatáčkách delší vozidlo (jako třeba 12m autobus) „zabírá“ citelně větší šířku vozovky než je jeho prostá šířka…
Anebo měli naplánovat (a zaplatit!) obsluhu minibusy? Jako šlo by to, ale to by jich na stejnou kapacitu holt muselo být zhruba dvakrát tolik…
Jenom tak na ukázku, jak to tam vypadalo „předtím“…
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=65440997&newest=1&yaw=4.202&fov=1.015&pitch=0.157&x=16.3803451&y=50.3122978&z=19
A jak moc vybočuje je krásně nakreslné ve sněhu tady:
https://www.youtube.com/watch?v=tXmHgH6rx-c&t=781s
S tímhle se nenadjíždí tak, aby to stačilo. S tímhle se nadjíždí co to jenom jde, protože každá rezerva je dobrá.
Jo, a to už vůbec nemluvím o trajektorii kterou opsal ten „konec“ klád…
škoda takového pěkného veterána
To budou jenom plechy, šikovný autoklepíř si poradí. Alespoň doufám, nevypadá tak namáčknutě, aby to pohnulo s nápravou.
problém je, že na to jsou drahé díly a pokud to nemá s veteránskou testací, tak mu pojišťovna dá almužnu za 30 let starý vrak. A za to sotva udělá lak.
Na veteránskou testaci je to docela mladý vůz. V nějhorším případě se dají použít plechy z jiného kusu stejného typu trefeného na zadek.
Autenticita vozu se tím změní jen minimálně, doklad tehdejších technologí výroby zůstane nepozměněn.
Ne, opravdu nestojím na straně těch, co z obavy o autenticitu radějí nezejdí a stojí jim to na zteřelých pneumatickách, mrtvé, se zatuhlým a zteřelým těsněním. Pro veterána je ideální ročně vyjet 1 nádrž, aby se nahřálo, co se nahřát má, promazalo, co potřebuje a to se týká i těsnění navržených na kontakt s olejem – bez něj zteří.
To není veterán. Maximálně youngtimer.
Diky za starost, ale je jen odreny blatnik. Nastesti je sorka mekci nez tenhle hlinikovej ingot…
Nevím jestli jste si toho všimli, ale rekonstruované , opravené , silnice jsou uzší než byly před opravou.
To je pravda. Např. spojka z D7 do Horoměřic je to zářným příkladem.
Svatá pravda👍
Už jsem si toho bohužel všiml. Ono když na pár kilometrech uberete z každé strany trochu, dohromady to asi něco asfaltu ušetří. Otázka je, kdo na té úspoře profituje. Jezdit tam pak s autobusem či náklaďákem je za trest, pokud se máte vzájemně potkávat. Najíždí se na samý kraj asfaltu, na spoustě míst je zakrátko popraskaná krajnice, která se může utrhnout. To ty hlavy pomazané ovšem nepálí, kdyžtak se to z veřejných peněz opraví znovu. Nejlépe se stejnou firmou.
Jen v Praze a Brně je to naopak
No jo, když se jenom lepí nová vrstva na starou nedá se to udělat až do původního kraje, tak vzniká užší silnice s vysokou hranou na krajnici a bílou čáru namalujou na tu hranu 🙁
Zrovna tahle silnice po rekonstrukci užší není, jenže na ní přibyla svodidla a tím pádem se už nedá v zatáčkách vyjet na krajnici nebo aspoň vystrčit čumák vozu nad příkop.
Unhošť – Pletený Újezd
Ano, asfalt není dotažený na kraj. Jakoby se už nepočítalo s chodci. Kraj je ošetřený nějakým uválcovaným štěrkem. To samé jsem viděl na silnici směr Šerlich.
Tam je to stejně široké, jak to bylo. Ta nezpevněná krajnice je navíc.
Řešil bych to jednosměrkou,nebo semafory.
Nebo uzavírkou pro vozidla nad 3,5t
Což je opravdu, ale opravdu velice geniální nápad, když se jedná o linkový autobus provádějící základní dopravní obslužnost.
Není silnice, není obslužnost.
hlavně do oblasti Orl. Záhoří jiná normální cesta nevede a vzhledem rozsáhlým lesům a těžbě dřeva se obávám, že minimálně dřevařské kamiony tam budou jezdit pořád
Levnější bude vybourat ten obrubník, zasypat to recyklátem a nechat v klidu být. Městské normy se v horách používat nedají.
Takže autobusu v zatáčce na sněhu ujel zadek – a je to vina zrekonstruované silnice?
Podobné situace si pamatuji z Krušných hor už někdy od konce 80. let (a nepochybuji, že k nim docházelo i dřív), v zimě nic neobvyklého, jen vina byla vždy na straně některého z řidičů, na špatně opravené silnice se vymlouvat nemohli.
Pokud je zrekontruované špatně, nebo je zrekonstruovaná podle nepoužitelných norem?
Doporučuju ten článek přečíst pozorně, jako když jse se učil do autoškoly.
Článek jsem četl, popis nehodového děje v kontextu fotografií nedává moc smysl. Ale oni přece psali, že je to špatně zrekonstruované a úzké (na vyhnutí autobusu a sypače se 3metrovou radlicí), tak proč bych říkal, že jsem špatně řídil, když to můžu svést na rekonstrukci…
Ano stane se že zadek busu v zatáčce uklouzne ale pokud by tam byla minimálně v dostatečné šířce alespoň normálně zpevněná krajnice a ne obrubník tak by si autobusák i troufnul jít částí šířky pneumatiky mimo vozovku aby se vyhnul ale pokud je tam obrubník tak to prostě nejde. Aneb polopaticky šířka vozovky a hlavně konstrukce krajnice velmi ovlivňuje průjezdní profil a šířka průjezdního profilu se nerovná šířce vozovky. Pokud budu mít vozovku širokou 5 metrů a budou tam “ hladké krajnice „tak se tam s opatrností vyhnou dvě vozidla každé se šířkou 2,45 m protože každý může najet až… Číst vice »
Otázka za bludišťáka. Stávalo se toto, nebo bylo tam toto zvýšené riziko kolize, před rekonstrukcí? Autem jsem tam kdysi jel dvakrát (jednou léto, jednou závěje), vícekrát však místním autobusem a nepřišlo mi, že by tam bylo místo, kde se koleduje o malér.
Toho bludišťáka bych i vsadil: Je to tady, je ten strom (čelem vzad) ten samý, co má Tatra kladku? https://mapy.cz/s/jujufubuzu
Tak ať AudisBus do řádného dokončení vrátí výlukový JŘ na trasu, co platil po dobu uzavírky. A větší autobusy ať jezdí přes Rokytnici a Orl. Záhoří, lepší než riskovat jízdu po úzké zasněžené cestě, zbytečný stres pro řidiče atd… Pokud kraj přidá může se Audis pokusit zavést dopravu mezi Deštnou a Šerlichem, třeba se o víkendu najde nějaká volná Dekstra…
Audisbus těžko něco udělá. To je práce pana Kraje.
Ten to ovšem neudělá sám od sebe, to by se musel ozvat Audis, že je vidno, že to nejde…
Chápu to tak, že pravým předním kolem zachytil za obrubník, to zafungovalo jako zarážka, načež mu proklouzla zadní náprava a v souladu se všemi newtonovými zákony se zasek autobusu vydal vlevo dolů, dovnitř zatáčky.
V takovém místě má být rovná štěrková krajnice právě z těchto důvodů. Vycouvat dolů v takovém případě nebývá problém, jen se nesrazí…
Vycouvat dolů problém nebude to máte pravdu, podle mě se však řidič pokusil při manévru hlavně nezastavit, rozjezd už totiž problém určitě představuje….
Několikrát jsem musel při vyhýbání na úzké cestě zajet pravým předním mimo vozovku, pak vycouvat dolů a rozjet se znova nahoru, z mé strany to fakt není hraběcí rada.
Ale pořád je lepší a rychlejší nazasovat pro rozjezd řetězy, než se s tím protijedoucím srazit.
A není to vina řidiče, že přes obrubník nemohl uhnout víc.
…tady to prostě neodcouváte, páč za váma jsou další auta nebo autobusy, proto řetězy už v Deštný…pokud ten bus pendluje celý dny Děštná-Šerlich, tak je může mít nasazený na sněhu a ledu pořád…Pak může řídit v lakýrkách…
Viděl jsem několikrát klouzat autobus po mírně skloněném zasněženém parkovišti do boku. Nesmeknul se mu jen zadek?
To je možné. Stačí aby předem najel na horizont a zadní část již ztratila dynamiku a po uježděném sněhu/ledu se svezla směrem dolů, jak přikázala gravitace.
Podle meho typicka ceska tendence mensi modernizace delat zpusobem tzv. „aby se vesla mezi opravy“, tj. bez rozsirovani sirky vozovky sice zrychluje pripravu mensi modernizaci, zlevnuje ji, ale zdrazuje provoz na strane IZS a komplikuje uzivani tak, ze pridava nehody. Kdyby tu silnici proste rozsirili bud vsude krome mostu nebo dokonce i s mosty, bylo by mene takovychto kolizi.
Když to zavřeli celý kvůli rekonstrukci, mohli to i rozšířit. Ale to by investor musel projektantovi říct… Zmiňovat pak vůbec stavební firmu je mimo.
Uplne jiny rozsah povolovaciho rizeni, zabor pozemku, nove odvodneni vetsi zpevnene plochy, mozna kaceni… to neni jenom „proste to udelat sirsi“.
A tomu, co tam proběhlo, snad žádná příprava nepředcházela?
Pavel: Je zjevne, ze spravci pozemnich komunikaci se snazi vyhnout EIA, vetsimu rozsahu uzemniho a stavebniho rizeni nebo vubec jejich zahajeni, to je pro me pri me odbornosti jasne. Sam vidite, kam to vede. Ne nadarmo nasi predkove rikali: Prace kvapna malo platna. Na vyhybani se uzemnimu a stavebnimu rizeni to zjevne nekdy plati take.
Nechápu ten obrubník po pravé straně, nahoru ke svahu, na dvě věci jest.