První návrh nového grafikonu: NightJet v Praze, RegioJet do Alp a Berlína, pomaleji z Prahy do Plzně
Souprava InterJet jako Západní expres do Chebu v Praze na hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Jízdní doby mezi Prahou a Ostravou se vrací k časům před velkými výlukami, pod tři hodiny se ale žádný vlak nedostane.
Já si říkal, jak chtějí zavést nové noční vlaky ČD když nemají dost vagonů ani druhý vlak na Slovensko (to by ale nesměli vést dva vlaky do Curychu a retardovaný vagón ZSSK do Prešova), a oni jednoduše najmou vagony od PKPIC a ÖBB. Zajímalo by mě jak chtějí splnit těch 470 míst na prodlouženém Chopinovi a 450 míst na obnoveném Metropolu, když to by znamenalo cca dva WLAB10mnouz, pět Bc10mnouz a dva B11mnouz na Chopinovi (+ tři budapeštské vozy=12 vagonů, vozy Budapešť – Berlín pravděpodobně vrátí na trasu přes Prahu, slušná ale možná délka, v plné délce mají Slovakia a… Číst vice »
Zajímalo by mě, proč jezdí vlaky z Brna do Prahy pořád 3 hodiny a ne 2h 30min, jak před výlukou u Blanska. Měl jsem za to, že výluka už skončila. Proč tama stále nejezdí vlaky linky Ex3? Nejsem v tomto ohledu moc znalý a upřímně by mě zajímala odpověď. Děkuji
Výluka v údolí Orlice končí až na konci tohoto měsíce. Na trať přes Českou Třebovou se linka Ex3 tedy vrátí až od 1. července. Na časy před rekonstrukcí se ale nevrátíme, viz. včerejší článek:
https://zdopravy.cz/drazni-paradox-vlaky-mezi-prahou-a-brnem-pojedou-pomaleji-nez-pred-modernizaci-za-10-miliard-korun-164985/
Jestli jede vlak v řádu jednotek či desítek minut rozdílnou jízdní dobou mne nechává ledově klidným, poněvadž v tak nízkých jednotkách času se nepohybuju: do hodiny není zpoždění: dráha dává bonus a veze cestující déle za stejný peníze! 😎 Stejně tak jestli jede ten, nebo ten vagon. Teďka se mi, po aktualisaci, v IDOSu objevilo, že v některých vlacích je „WC“. Já jsem čistě soudil, že záchod je u nás v každém vlaku, ale chápu, někteří alternativní dopravci jezdí vlaky bez oken, někteří dokonce i bez střechy, takže očekávám, že se v tabulce jízdního řádu objeví symbol pro střechu, okna,… Číst vice »
Skoda ze po renovaci trati Litomerice-Ustek za pul miliardy se nic nezrychlilo. Na trati by se dalo letet dvakrat rychleji nez ted.
Nevíte, jak je to s Railjetem Vindobona mezi (Grazem-)-Vídní a Berlínem? Nemohu ho najít v JŘ, a dokonce ani informaci o jeho zrušení na internetu. Neměl jsem váhat se svezením… 🙁
Víme, pojede opět od 1.7. v souvislosti s ukončením vozby přes Vysočinu.
a co linka do Koenigsbergu? Pořád nic? ani od RJ?
Z prahy do Plzně, to bylo keců, jak se bude jezdit pod hodinu. A tak sníme dál..
No bez tunelu asi těžko, ne? Není, nejezdí se za hodinu. Nadto v Praze padá most a starost půlky akademické obce je jak na něj hlavně ani nešáhnout…
Hlavně opravujeme další část trati za plného provozu. Stavět pomocí kouzelného prstenů lze jen v pohádkách.
Ale jak dlouho a jak dlouho ještě budeme..
buďme rádi, že se dá do Plzně z hlavního pražského, časem už to možná vůbec nepůjde… (stejně je nejvyšší čas přepnout na 25kV levý břeh Vltavy)
Dnes jsem jela neskutečnym courákem Cheb-Plzeň-Praha hl.n. přes 3 hodiny!!!!! Může mi proboha někdo vysvětlit co je to za Západní Express, když to jede celou cestu krokem ????? Od Berouna do Radotína 70?? A proč k novým InterJetům, byl připojenej jeden starší vagon a 2x tragedie jménem Alex – první a poslední vagon??? Co je to za expres, když to od Chebu staví v každý řiti a ta trať má poloměry zatáček jak šumavská lokálka a podle toho se taky tak plouží?? Kdy už konečně začnou kopat ten tunel??? Minibar přilez až kousek před Plzní – já měla žízeň už… Číst vice »
Z Prahy do Plzñe pomaleji…To jeste jde???!!!
Všimli jste si, že Nightjet 456 zastavuje v Podivíně?
Marcel Š bude mít radost. 🙂
Nevíte někdo důvod této zastávky?
Tipuji tiskovou chybu
kde to je… ten Podivín? 🙂
To je tam, kde leží ten přejezd, na kterém se odehrála nejtragičtější přejezdová nehoda u nás.
Na margo ZSR, ja povazujem ZSR za dobru spolocnost, ktora sa stara o kolaje. Povazujem ju za omnoho lepsiu spolocnost ako OBB Infra, SZ, DB atd. Nech sa Sprava zeleznic alebo OBB Infra ucia od ZSR ako sa starat o trate, kedze ich trate su v dezolatnom stave! U nas sa nevyhadzuje na kraviny typu 160 km/h alebo 200 km/h, vid uz vlada v CR riesi ako obmedzit financie CD a SZ, u nas nic takeho nehrozi kedze setrime rozumne. Mne uplne v pohode staci 120 km/h na koridore a podla mna rekonstrukcia trate 120 bola vyhodenim penazi zbytocne, 2… Číst vice »
Úplně souhlasím. Např. pro 810 je 160km/h zcela nesmyslný luxus.
Jestliže je to recese, pak tleskám. Napsáno je to mistrovsky. Jestli je to myšleno vážně, pak je to na okamžitou hospitalizaci… 🤣🤣🤣
Pravda. ŽSR je u nás dokonca tak šetrná, že preistotu nerobí ani bežnú údržbu. Nová srdcovka, ktorú treba urgentne vymeniť, pravdepodobne stále leží v Devinskej :))
Radšej mať ďalších 10 rokov cez DNV 10 km/h než mať za suseda Rusko. Bolo by vhodné obmedziť financie železniciam a tie dať na obranu Ukrajiny.
neotravujte s Ukrajinou – tapetujete irelevantní ptákoviny – jako kdybyste napsal třeba „bylo by vhodné seškrtat důchody a peníze pošleme na Ukrajinu, nebo…..“
hele to asi už proběhnlo, …
Vypadá to tak, že bude mít už za tu dobu proleženiny.
To musel být velmi slušný matroš!!!
Kde se to dá sehnat – dáte mi kontakt na Vašeho dealera, prosím???
„Zatímco dnes trvá cesta z Prahy do Českých Budějovic 1 hodinu a 40 minut a z Českých Budějovic do Prahy 1 hodinu a 42 minut, nově má v obou směrech cesta trvat 1 hodinu a 38 minut.“
To se mi hodně líbí. Jednak zrychlení plus stejná cestovní doba v obou směrech. Nelíbí se mi, když vlaky mají různé časy. Mám také rád, když vlaky odjíždějí ve stejný čas, namátkové 6:01, 7:01, 8:01. Někomu se to může zdát komické, ale já to beru jako přesnost a věc, která přispívá k uživatelskému komfortu.
No poslední Ex7 do Prahy by ve Veselí nad Lužnicí mohl počkat na poslední R11 od Brna, jel by jen o 5 minut později. Teď je tam nepřípoj 4 minuty odj. Ex7 21:23 příj. R11 21:27. Další spoj do Tábora jede až za 67 minut a mezitím z Tábora odjedou přípoje do Milevska, Bechyně, Chýnova, Opařan, Nadějkova, Střezimíře, Mladé Vožice.
Zrychlení je dobré, ale za současného stavu trati konec. Dále nezrychlovat. Dostali jsme se přes takovou „magickou“ cestovní rychlost 100 km/h (164,5 km za 98 min) a zůstává nám tam nějakých 8 min. fórek, ale to je akorát na to, abychom jízdní dobu většinou dodrželi (při zpoždění PID, R 11 atd.). Pro cestující je důležité, aby jsme čas dle JŘ dodrželi min. v 90 % a ne mít čas sice o pár minut rychlejší, ale dojet včas v 10 % případů. Můj názor . . .
tak jsem se špatně podíval, na 271 Leo je, pardon.
A černý Leoš už zřejmě nepočítá ani s trasou Přerov- St. Město u UH. (a chybí i v tabulkách tratě 271)
A čím by tam jezdil? Jako přestup ze Stadlera do Linta?
Taky mi není jasné, pro koho bude určen případný noční Ex 1052 Regiojetu (Wien-Bohumín), když na všech zastávkách od Břeclavi až po Ostravu hl.n. by měl zastavovat jen pro nástup. Že by se čekal takový zájem o noční jízdu z Vídně (a nácestných stanic) jen do Bohumína?
Dá se čekat, že v Bohumíně se přepřáhnou vozy směr Przemyśl a Košice, a naopak.
Na Košice asi těžko když Košické jezdí přes Havířov. Tedy mimo Bohumín.
Pred par rokmi zverejnili plan na nocne vlaky Praha/Wien-Przemysl/Warszawa – odvtedy sa vlak Wien-Bohumin objavuje v navrhoch ako jedna z vetiev. Zatial ale nic nenaznacuje, ze by ho naozaj mali spustit.
V pondělí nově první vlak z Prahy do Ostravy už ve 4:19 (Kysučan), poslední do Prahy z Ostravy Leo Express denně ještě ve 20:05 a ČD v neděli 20:15
Pořád málo, z Olomouce do Ostravy se ráno rozumě nedostanete.
Když v titulku chybně čteš „RailJet do Berlína“, abys pak zjistil, že je to RegioJet. :(((
Nějak nechápu a nerozumím tomu, proč by defakto poslední vlak z Prahy směr Ostrava (Slovakiu, která jezdí do Hummenného nepočítám, co jsem s ním jel, to zklamání, a Opavan – upřímně nevěřím realizaci spojení – ostatně jako loni/letos, kdy v grafikou vlak vyznačen byl, ale ve výsledku podobný vlak jezdí jen v neděli), a tedy poslední vlak RJ 1021 neměl dle Grafikou zastavovat na hlavním nádraží v Ostravě, když stejně jede skrz Ostravu dál až do Košic… Nějaké vysvětlení? Napadá někoho něco, proč vidím čas jen u Svinova?
Tím vlakem jezdím až moc často a…. Ach jo.
file:///C:/Users/simral/Downloads/k321.pdf
Chtělo by se to podívat do tabulky k trati 321, tam to zastavení máte.
Jo… Díky, no. Ale… I přesto je mi záhadou, proč to není v tom grafikonu Praha-Přerov-Bohumín, no…
PS: Odkaz na soubor, který máte uložený ve svém vlastním PC nepůjde nikdy nikomu jinému otevřít… 🤣
Ale… Díky, no.
Ale dá se pod tím názvem k231.pdf vygooglit.
Proč googlit když v článku je odkaz na návrhy JR.
Já na svém disku C: v adresáři Users žádný podadresář „simral“ (kupodivu??? 😉 ) nemám…
Podívejte se do jř t271,kde je vlak 1021 uveden jako Ex (hned první sloupec) a bude zastavovat i na ostravském hlaváku.Do Košic pokračuje přes Havířov.
IC 512 / 515 dosud operovaný po-pá Pendolinem a o víkendu devítivozovou (!) soupravou s klasickým jídelákem (!!) bude celotýdenně nahrazen IC Ostravan v klasice…….zajímá mě délka soupravy a řazení…
Třeba se počítá se sedmivozovým InterJetem hned jak to půjde a než to půjde, tak se to něčím nějak zaplácne.
Sedmivozový IJ neexistuje, to bude ComfortJet a na Karlovy Vary rozhodně jezdit nebude. Je to souprava určená pro mezinárodní linky.
Spíše to bude celotýdenně klasická souprava. Tak jako nyní o víkendech.
takže do pátku 5 vozů jako Západex ? snad nechají ten prodloužený vlak aspoň tak jak je to nyní so+ne – – když jedete v neděli odpoledne IC 515 z Mariánek směr Praha je tam lidí jak na demonstraci
Tak vzhledem k tomu, že až začne modernizace úseku Karlštejn-Beroun, tak než se na tomto úseku vytvoří odbočka, tak tu budeme mít 10 km dlouhou jednokolejku a jsem zvědav kudy tam ty vlaky chtějí procpat?
Po letech obnova osobních vlaků mezi Žihle a Blatné u Jesenice a nárůst počtu vlaků dále do Rakovníka.
No…obnova. Jsou tam tři páry v pracovní dny zjevně v prostoji vozidla.
A ještě z nějakého důvodu projíždějí Pastuchovice.
Tak teď v červenci se po dvou letech vrátí Sp Vrchlice do Kutné Hory, aby v prosinci byly opět zkráceny do Kolína? Že by chyba? 🙄😀
SČK to objednal jen do Kolína, je tam i nějaký vliv omezené kapacity při výstavbě podchodu, ale ne tak dlouhý, aby vlak mimo výluky do KH nezajížděl.
Největší změna mezinárodních vlaků bude u Valašských expresu drtivá část bude prodloužena až do žiliny a 2 páry až do Prešova. To se zde nepíše.
To je sice pěkné ,ale plánovaná roční nickolejka Valašská Polanka Horní Lideč to jistojistě zabije
Díky dokončení prací v Plzni-Koterově hlásí zrychlení i zdejší spoje. Rychlíky R11 (Rožmberk/Bezdrev) budou nově z Plzně odjíždět v S:04 (dnes S:03) a přijíždět v L:56 (dnes L:57). Sp 1696 zrychlí dokonce o 2 minuty!
Plánuje se nějaká změna řazení na lince R20? Hrozná ostuda tam.
Bee272 mi naopak přijdou (vyjma období veder) jako fajn vozy. Možnost výběru mezi kupé a velkoprostorem, jen 3 pohodlné sedačky na šířku i ve velkoprostoru, možnost zhasnout světla…
Bee 272 nejsou špatný ale v létě se z nich stává pojízdná sauna, není tam klimatizace a malinká vyklápěcí okénka to fakt nezachrání.. ale jinak to bylo docela fajn svezení na R9, dokud je nestáhli na R20…
V zimě to netopí, v létě nevětrá. Podvozky mlátí, že si člověk často říká jestli to ještě jede po kolejích. V prostředních kupatkach hučí ventilace. Za mě je lepší staré dobré B, jsou i tišší i když jede Bee zrovna po kolejích tak jak má.
S nasazováním Comfortjetů v průběhu roku dojde k nahrazování zbývajicích starších vozů novými.
Po mnoha letech budou osobní vlaky používat spojku Odb. Bažantnice – Odb. Vrbka (mimo Postoloprty). Všimněte si nového Sp 1292, který pojede v trase Louny 6:36 – Most 7:13, a to v pracovní dny. Bude zastavovat pouze v zastávkách Louny střed a Louny město.
Co je ještě zajímavé: počítá se s navýšením počtu Sp Žatec – Louny – Lovosice – Ústí. Nicméně to není potvrzeno, je to podmíněno tím, že se najde dost peněz na provoz těchto vlaků.
Pomaleji z phy do plzne????!! A proc. K cemu modernizace vyluky za miliardy, kdyz pak nekdo od stolu zase vse posere. To je uplne zoufaly
Protože ta trať je dlouhá a modernizace se dělá na etapy. Beroun je hotový, Radotín Smíchov také. Teď se bude dělat Karlštejn Beroun , opět za provozu
Znovu se ptám, jestli by mě třeba nebylo po těch letech možno zrušit ban? Neměl bych s kontrolou svých příspěvků problém, kdyby se neobjevovali s odstupem X hodin a tím pádem neztráceli na aktuálnosti…
Na trati Rybniště – Varnsdorf výrazné omezení provozu dle předchozích prohlášení Ústeckého kraje.
Na trati Rakovník – Kralovice potenciální navýšení objednávky o víkendech a posílení spojení mezi Rakovník (Lužná) – Žatec
Kralovice jsou pravděpodobně projektem Plzeňského kraje, který na rozdíl od Středočeského kraje má zde zájem objednávat dopravu. Oba kraje vedou spor o tuto trať už delší dobu. Spor je kořeněný ještě tím, že plzeňský náměstek pro dopravu Pavel Čížek je místopředsedou hnutí STAN, čili je to Boreckého stranický nadřízený.
Docela by mě zajímalo smluvní zajištění, jestli Plzeňský kraj bude mít samostatnou smlouvu s DLB nebo jestli bude objednatelem až do Kralovic Ústecký kraj s proplácením Plzeňským krajem.
#potenciál
A když ne, tak se přes Kralovice do Berouna pošlou nákladní vlaky, čím se získá kapacita v přetížených úsecích… vlaky mají přece jezdit tak, aby rovnoměrně zatěžovaly síť a nikdo z toho neměl zisk.
Plzeňský kraj vypravuje o víkendech v časech bývalých vlaků mezi Kralovicemi a Rakovníkem prodlouženou autobusovou linku 321. Tudíž je zvláštní, že by ještě chtěl vlaky? Na druhou stranu, je to poprvé, kdy by vlaky z Rakovníka do Kralovic navazovaly v Rakovníku na pražské rychlíky Arrivy bez dlouhého čekání a v opačném směru s menším čekáním… takhle by to pro turisty dávalo smysl, je ovšem otázkou, zda to tak budou brát i turisté. Obsazenost vlaků na trati 162 bývala i v minulosti o víkendech v jednotkách nebo nižších desítkách a to i u spoje v neděli v 18.10 s přestupem v… Číst vice »
Existuje prosím přehledový článek změn na železnici od červnové změny JŘ? Případně je v plánu? Na některých tratích se snižuje rozsah provozu, někde se dokonce i ruší. Byly tu samostatné články k jednotlivým případům, ale doufal jsem v nějaké celkové shrnutí…
Bude
trať 238 má 2 díly, do 8.6. a od 9.6.,co je důvodem razantního překopání? Do 8.6. Sp vlaky v cca 2 hod taktu v celé trase, a v té druhé části pak preference zastávkových vlaků …
Zahájení 2kolejného provozu hlavní – Rosice od května 24.
Dodání všech požadovaných regiofoxů a otevření zastávky Pardubice centrum.
Zaujímavosťou je tiež predĺženie vybraných Valašských expresov do Prešova. To pôsobí dosť náhodne…
Působí sice, ale není.
Naše Val Ex doplní EXy z Bratislavy do Prešova. Cílem na Slovensku je mít z do Prešova dvouhodinu. Nakombinovanou spoji z do Bratislavy a Prahy. Uvidíme zda bude na ten Prešov již nyní od 12/23 nebo později ta dvouhodina. Záleží kdy bude dostatek zejména vozů…
Trochu upravili záměr MDSR, ale za mě ok…
Něco k regionálce trať 251, konkrétně úsek Brno hl.n. – Šakvice. Celou vozbu (doufám) obstarají nové krajské ibalginy s V max 160 km/h. Ovšem v současných jízdních dobách, kdy se plechovka se čtyřmi (třemi, pěti) vozy, místy courá rychlostí kolem 90 km/h (když se jede rychleji dost se krátí). Proč proboha nedošlo ke zkrácení jízdních dob?!! V lichém směru mohl odpadnout pobyt na předjíždění ve Vranovicích, případně z Hrušovan posunout do Vranovic, kde je lom frekvence. V sudém směru totéž, mohlo se ze Šakvic odjíždět až za Ex. Časy průjezdů regionálky přes bolavý uzel Brno by mohly být ve stejné… Číst vice »
Možná je to kvůli stabilitě JŘ (mimořádné nasazení plechovky s vozy) než se podaří vychytat u ibalginů případné mouchy.
Zásadne nesúhlasím so zavedením Rj 284/285 Metropolitan. Na spojenie Bratislavy a Prahy plne postačuje EC282/283 METROPOLITAN alebo EN METROPOL. Nie zbytočnosti ako RailJet 284/285. Nech Slováci sa konečne naučia že do Prahy ráno treba cestovať základným spojom EC 282.
Ďalej nesúhlasím s predĺžením do Prešova: na tej trati je úplne v dostatočnom intervale Ex Tatran a teda predĺženie by bolo zbytočné navýšenie výkonov. V Púchove sa dá prestúpiť alebo v Žiline. Môj subjektívny názor.
Každý spoj dobrý. Nech cestujúci rozhodnú, ako sa chcú dostať do Prahy, nikto sa nemá nič naučiť.
Mimochodom Tatrany ani náhodou nemajú dostatočný interval a už vôbec nechodia cez Prešov.
Dostatočný interval majú a to 2 hodinový. Navyše tam jazdia prémiové IC s prestupom v Kysaku. Pre mňa nie je každý spoj dobrý, ja platím dane a normálny človek sa obáva toho či jeho peniaze nebudú smerovať na zbytočnosti. Keďže podľa mňa je Rj 284/285 zbytočnosť tak som proti tomu aby tam smerovali moje peniaze proste. Prevádzkovať spoj pre 2 ľudí môže zaviesť iba ekonomický analfabet. Ja podporujem takýto prístup: cieľ Valasšských expresov v Púchove a následny prestup, a využívanie spoja EC 282 alebo EN Metropol na rannú cestu do Prahy. Bodka. A ďalej ma mínuskujte, kľudne by som Urpín… Číst vice »
Jako že kolik si myslíte, že tam těch vašich peněz jde?
Věřte, že jsitě dojde k omezení spojů na Slovensku a nahrazením právě prodloužením valašskýách expresů, ale cílem je hlavně to, aby cestující měli při cestě komfort.
Nie. Hodinový takt medzi ZA – KE by mal byť štandard. Už teraz ho treba + by vznikla lepšia motivovácia k cestovaniu vlakom (na 2 hodinový takt sa ti každý vyprdne).
Valašské expresy v Púchove a nie v ZA je tiež blud tisícročia (najmä keď Slovensko nedokáže vytvárať rozumné prestupy – týmto zdravím 3 minútový prestup na Brno z rýchlikov – fakt geniálny ťah)
Viac peňazí sa páli na nezmysel typu vlaky zadarmo, ako na spoje. Taktiež je otázka či ten rj nebude vedený na komerčné riziko (vtedy padá tvoj pseudoargument o daňovom poplatníkovi).
Služby se mají v odůvodněném zájmu nabízet, nikoli nařizovat. A pokud je Ex Tatran kapacitně vytížený, další vlak vylepší kulturu cestování.
Ex Tatran má dostatočnú kapacitu. Ďalší vlak by nevylepšil kultúru cestovania, keďže ju máme dosť dobrú, ďalší vlak by bol stratový.
Nevim co IC, ale podtatranske Rka jsou vždy narvané že pokud člověk nemá mistenku tak si nesedne.. takže díky bohu za další spoje
Tak toto je blud tisícročia. Ak v doprave sedia ľudia ako vy, tak už sa nečudujem, prečo je v takých s*čkách.
Možná byste se mohl uplatnit u severokorejských drah. Tak Vás přístup zcela určitě ocení.
Ešte dopoviem. Nech tu České dráhy konečne prestanú robiť antikampaň voči nám a nech sa pozrú na seba koľko zbytočných vlakov vypravujú. A JLV je pre mňa niečo hrozné proste, JLV by sa malo učiť od WGS ako sa robia reštaurácie vo vlakoch a správanie. Zásadne chodím iba do reštaurákov kde je WGS, JLV sa zásadne vyhýbam. Moja predstava je ešte takáto: Zakázal by som deťom a študentom ktorí študujú na SŠ alebo VŠ cestovať na území SR vlakmi kategórie EC, IC, Ex, SC. Ostali by im R, Os, Rex, Zr. A keď sa študenti ráno sťažujú zo Záhoria že… Číst vice »
Ak by bola na Slovensku normálna politická situácia, tak by som povedal že dobrý sarkazmus. Zrovna Slovensko je v situácii, kedy potrebuje reálne riešenia a nie lacný trolling v diskusiách. Choď radšej von robiť niečo produktívne.
…. nech si privstanú a nech idú Metropolom…..
Aby Vám jednou někdo neřekl: „Choďte peši“.
> V Púchove sa dá prestúpiť
S čekáním přes hodinu. Opravdu motivující…
Na trati 070/071 osobní/Sp. vlaky končí na Hlavním nádraží, nikoli na Masarykovo. Na Masarykovo nádraží zůstává pouze linka S34.
Ano od ledna by měla začít rekonstrukce Masny tak je potřeba trochu snížit provoz.
Zásadne nesúhlasím so zavedením Rj 284/285 Metropolitan. Pre koho je to zavedené? Pre 2 ľudí? Je to absolútny diletantizmus. Na spojenie Bratislavy a Prahy plne postačuje EC282/283 METROPOLITAN alebo EN METROPOL. Nie zbytočnosti ako RailJet 284/285. Nech Slováci sa konečne naučia že do Prahy ráno treba cestovať základným spojom EC 282. Ďalej nesúhlasím s predĺžením do Prešova: na tej trati je úplne v dostatočnom intervale Ex Tatran a teda predĺženie by bolo zbytočné navýšenie výkonov. V Púchove sa dá prestúpiť alebo v Žiline. Na Slovensku jazdí príliš veľa vlakov na počet obyvateľov a dúfam že MinDop si to uvedomí a… Číst vice »
Na Slovensku jezdí právě že dost málo vlaků. Snad to konečně někomu dojde. Na Slovensku veřejná doprava končí brzo a začíná pozdě. Diletantizmus je to, že tam je veřejná doprava k smíchu.
U vás jazdí strašne veľa vlakov a vyhadzujú sa peniaze na blbosti. V Česku by bola potrebná hlavne optimalizácia spojov, teda zníženie počtu spojov za deň na 2000 a zníženie rozpočtu SŽ na 500 miliónov korún.
Děkujeme za radu a zasíláme klíčenku.
Väčšiu hovadinu som už fakt dlho nečítal.
Nově také budou jezdit oba dva páry Praha-Třeboň-Vídeň celotýdenně.
Jízdní doby jsou šílené. To není normální – z Prahy do Ostravy se jezdí pomaleji než před 15 lety. S tím ať jde SŽ do pr****, tohle je na sundání ředitele. Otřesný. Zlatý auta.
Ne, že bych chtěl SŽ hájit, ale obrovský podíl na tomhle má extrémní nárůst dopravy (zejména osobní příměstské) v posledních letech. ony se ty jízdní doby dají pokrátit, ale výrazně klesne spolehlivost. v tomhle jsem spíš pro stabilitu a trochu vaty pro krácení…
Naopak, zrovna za tohle by zaslouzil metal. Spis se to melo nechat na cca dnesni urovni. Proste tech par let, kdy to bylo pod 3 hod, to bylo vitezstvi marketingu nad fyzikou, kazda PJ se hned projevila. Neco takoveho jde jen kdyz nejsou v planu vubec zadne vyluky.
Ale prd. Zelená vlna od Prahy do Ostravy znamná u SC náskok 7 minut v Olomouci (tam čekání na pravidelný odjezd) a pak dalších 6 minut na Ostrava Hl. n. Zažil jsem osobně v SC517 před cca 3 – 4 lety. 2:53 byl před asi 4 lety pro SC ideální čas a SŽ by se nad současným stavem měla zamyslet.
To je ale přesně ono: při zelené ulici. Jenže ta tam nebude garantována, resp. ani její pravděpodobnost nebude „přijatelná“.
Oproti zelené „ulici“ je tam vata 6 minut, kteoru lze kompenzovat „nezelneou ulici“ a zpožděné vlaky. Nevidím důvod proč by v jízdním řádu mělo být rezervováno více než 6 minut. V tom roce nebyli žádné výluky a ten vlak to běžně stíhal s náskokem 2 – 4 minut. 6 minut byl „rekord“, ale i tak si myslím, že vata 6 minut je dostatečná a fakt nepoitřebujeme každému vlaku přídavat půlhodinku pro případ, že někde bude zastavovat na stůj.
Jakže dnes mají u SŽ nastavené KPI?
Tak keď sa „slávnostne“ v KPI Správy železnic zvyšovala váha spoľahlivosti vlakov, čakal niekto niečo iné, ako že Odbor jízdního řádu dostane príkaz vyžadovať nejaké minimálne vaty v jazdných dobách?
Přesně tak. A aby se předešlo kritice, že jsou odměny nastaveny špatně: je lepší jet papírově rychleji, ale s neurčeným zpožděním okolo 20 minut, anebo papírově pomaleji, ale se zpožděním do 5 minut? (Ponechávám stranou extrémy stylu stržená trolej, ale těch 20 by to nabíralo pravidelně, když zrovna nevyjde volná kolej na opravovaném úseku).
350 km autam za 3 hodiny? Podařit se může, ale 5x po sobě to nedáš.
Někteří by to zvládli autem i za 2:30 a ještě se u toho vyspali :-D. Tolik jen k některým výkřikům a povzdechům.
Fyzikálně to možné je, legálně je to na hraně. Ale přemýšlím kdy okolo Brna není kolona… ve 3 ráno a ve středu?
Nene, byla i ve středu 😀
Jenže kolik cestujících má start a cíl na nádraží? Po započtení cesty z/na nádraží vychází auto opravdu lépe, bohužel pro vlaky
Třeba z centra Prahy nebo i jejího druhého konce , kolona v povltavske , regulace vjezdu do tunelů, nebo zacpaný okruh od letiště na d1. Od výstaviště k sjezdu na D2 případně až na rohlenku pomalá kolona .. to človek už snad ani na radiozurnal ani nehlásí . …
Po půlnoci celkem pravidelně:-)
Ty jsi asi nejel v poslední době po D1 kolem Brna, že? I bez přestavby na šestipruh, která začne co nevidět a bude trvat pár let, tam ve špičce vždycky, a velmi často i mimo špičku, strávíš v kolonách pravidelně nějakou tu hodinku. Jsi fakt dobrej humorista…🤣
Souhlas, nákladné rekonstrukce za desítky miliard a pro cestující se jízdní doby kolikrát i zhoršují. Na druhou stranu, z těch špatných variant už je lepší ta s pomalejšími vlaky jezdícími +/- na čas, než vlaky sice papírově rychlé, ale s pravidelným zpožděním. Pak je každá cesta s přestupem kratším než 30 minut dost o nervy…
Jojo, zrovna minule jak stala auta po nehodě v hodinové frontě , jsem si říkal , jak asi řidiči berou stoicky tu nutnou přestávku v řízení . Zlata auta ?
Na trať Beroun – Rudná – Praha jsou zakoupeny nové soupravy a nedošlo k žádným změnám v jízdních dobách…
A ty nové soupravy snad mají jezdit na všech výkonech? Příští rok určitě ne. Tolik jich prozatím v Rakovníku nebude.
Na většině ano. Takže stroj, který umí jet 140, bude jezdit celou trasu 40.
A v zastávkách dokonce 0 km/h.
Rofl
To je divné, koupím si ferrari a na naší polní cestě jezdím stejně rychle jako sousedovic Pepa s traktorem.
Zkrátit jízdní dobu nejde kvuli křižování. Ale s nasazením nových jednotek by možná mohly být zavedeny ve špičce vložené zrychlené spoje, akorát kvůli R26 by některé musely vynechat
Ale jde. Např. Vráž – Beroun, Řeporyje – Smíchov.
Jenom doplním, že tarif VDV do Tišnova již platí, ale pouze pro osobní vlaky. V R9 na tomto úseku do Křižanova doposud musíte využívat tarif ČD, nebo jet osobákem a přestoupit si, což v praxi dělám a vůbec mi nevadí, že to v rychlíku platí až od Křižanova.
Ano, v návrhu nevidím žádnou změnu, VDV platí pro osobní vlaky do Tišnova a pro R9 do Křižanova. Úsek Tišnov-Křižanov je tedy jediný na celé R9 kde naplatí žádný IDS.
A také vidím na R9 výluku 7 měsíců od března do září Křižanov -Brno. A na R11 je výluka od 30. dubna Náměšť – Brno.
,,Nepříjemné překvapení čeká cestující na trase Praha- Plzeň“. K čemu je jízdní doba na papíře, když se nedodrží? Minulý týden jsem ukecal manželku, aby za mnou přijela na chalupu vlakem. Díky zpoždění ,,Berounky“ 15 min do Plzně a dřívějšímu odjezdu rychlíku na Budějovice kvůli výluce jí tento ujel a jízda se jí tak protáhla místo dvou hodin na čtyři. Abych zmírnil její nas….., jel jsem pro ni do Plzně autem. Takže podtrženo sečteno- dva naštvaní lidé, 170 zbytečně ujetých kilometrů a pár ztracených hodin. Vlakem už zkrátka nepojede. Natažení jízdní doby o 7 minut je tedy naprosto nedostatečné, když ji… Číst vice »
Jenže doba 1:15 je doba pro EC/IC které velmi často stíhají přijet v předstihu. Berounka má jízdní dobu 1:24.
Západní expresy s vatou (i teď při jiném rozvrtání) neví, co s časem (přesto výrazné prodloužení jízdní doby?), naopak Berounky našponované, a tudíž nepříliš spolehlivé. Včera jsem zahlédl zpožděnou Berounku v páteční špičce a zůstal jsem opařen: ve všech vagonech dvojky se stálo, kde se jen dalo, v uličkách i představcích, lidi připláclí na oknech. To je realita, ne jako v reklamě s Ivanem Trojanem. Kapacita dopravní cesty zřejmě neumožňuje vložené posilové vlaky, přivěsit posilové vagóny jistě také bude mít důvod, proč to nejde. Nedovedu si představit takové cestování s rodinou, riziko „nepočkání“ přípoje k tomu (!), je jednoduché si… Číst vice »
Jojo, a to jeste clovek blahosklonne ignoruje nedodrzovani razeni vozu, ktere je na Berounce snad dennim chlebem, takze to cloveka az tak moc nevzrusuje. Aspon, ze je v tech Bckach vic mist k sezeni 😀
A proč se vypravují 6 vozové vlaky?
https://www.cd.cz/vlak/773/16.6.2023/5475325/6.41/5457076/8.41/
Do Plzně jezdí více lidí vlakem, protože skončil Jančura, kde o toto spojení údajně „nebyl zájem“
Pochybuju, že by to rusil, kdyby zájem byl a vydělával na tom.
Flixbus se Praha – Plzeň uživí.
Regiojet rušil během covidu, ale už neobnovil normální takt. A třemi náhodnými výstřely během dne skutečně RJ neoslnil.
Zájem by byl, hlavně pro spojení na západní část Prahy (Zličín, NB) je dálnice lepší.
Svého času byl RJ tady nedostižný, ale jezdil v taktu každou hodinu, ve špičce po 30 minutách, super servis. Lístky se skoro nedaly sehnat. Pokles nastal po tom, co zrakvil jř na pár náhodných spojů denně.
No, ona v posledních letech D5 před Prahou už taky není co bývala… a jestli se jede po dálnici trasa Plzeň – Rudná stejně dlouho jako Rudná – Zličín, tak tam moc šancí na rychlý autobus není. Kdyby o to spojení byl zájem, FlixBus by jistě přidal spoje.
Conditio síně qua non..
Plánuju jet do Zbiroha, čas přestupu z Berounky je dost šibeniční. Nevíte někdo jak dlouho autobus čeká?
Mohu jen potadit -nechat si hodinu vatu.
Poradit.
Jezdit vlakem Praha – Plzeň je poslední léta v naprosté většině opravdu za trest! Všechno jenom proto, že jsme nebyli schopní dodnes postavit rychlou trať ze Smíchova do Berouna. Nadto jsme takový paka, že když jsme nebyli schopni postavit novou trať, tak zároveň jsme nechali uhnít trať při Berounce takovým stylem, jako kdyby se s ní už nepočítalo. Takže teď to máme! A na hodně dlouho, nebál bych se napsat nafurt. Kauza most na Výtoni tomu sravu nasazuje korunu. Ke znění článku bych poznamenal, že „Radotín“ teda rozhodně hotov není! Tento týden nebylo opět možné dojet z hlaváku/Radotína na Smíchov… Číst vice »
Rychlá trať Beroun Smíchov se dá postavit jedině v novém tunelu. Na povrchu lze zrychlit dosavadní trať a to se bez stavebních prací s dopadem na dopravu udělat nedá.
od r 1994 se neustale neco kope. kdyz je dokopa o u porican zacne se v hranicich . a az bude hotovo tam zacne se v peckach. asi je to potreba , ale proc to trva tak dlouho? . 8km v absolutni rovine se dvema malyčkými mosty se opravovalo 2roky . k tomu pul roku pripravne prace. kdyz trat staveli , nemeli auta , bagry , internet , podbijecky a hotovo meli drive nez ted pouhou opravu opraveneho. jen pomoci lopat , konu , a práce. bažinatý terén v miste rybnika Klenot byl na temee 70 let vyresen za pul… Číst vice »
Keď to stavali, tak im tam nejazdili vlaky. Úsek Adamov-Brno tiež takto stihli v podstate zbúrať a znovu postaviť za rok…
napsal člověk ze státu kde je trať šťůrovo – bratislava .
oni jim tam nyni taky nejezdily vlaky . jezdilo se busy a rychliky mazaly přes nbk
To šťůrovo nebylo vtipné…
Zatímco před rokem 1994 se nikde žádná údržba nedělala, nekopalo se. Kdyby se to vedlo ještě 10 roků po vašem – srát na veškeré modernizace, tak je dráha v sakroch a jezdí se tady 10 km/h jak na Mšence.
pred rokem 1994 od r 1988 opravdu údržba rovna nule . mezi 80a 89 si pamatuji na tri velke opravy ale zadna netrvala dva roky , zadna neresila busovou nahradu , a do toho tu predstavte si jezdily nakladni vlaky .
opravy realizovalo zelwznicni vojsko , stovky lidi na stavbe . nyni? sedm cikanu a dva bagristi
Ono je zapotřebí vidět i to, že železniční vojsko vytrhalo koleje, rozhrnulo pláň a položilo koleje nové. Tedy nešlo se do hloubky. Odklizovací soupravy bylo vidět jen výjimečně, tudíž čistička sypala bordel na svahy a tím v zářezech došlo k zasypání odvodnění. Brzy se tak objevila blátivá místa. Úkolem železničního vojska bylo naučit se obnovit koleje pro případ válečného konfliktu, avšak nemělo to zdaleka nic společného s komplexními rekonstrukcemi, které se provádějí v současné době.
A zbytek jsou pohádky, protože pod dnešním vlakem by ta jejich trať nevydržela jediný průjez, stavěli to na 10 tun na nápravu. Ne, v roce 1860 žádné BR52 nebyly.
reko puvodni trate byla v roce 1928 . od te doby se tu jezdi . a od te doby tu jezdily 40 vozove nakladni vlaky nalozene uhlim , rudou , s postrkem . ze mate potrebu se vyjadrovat ke vsemu co se tu napise je vase obtezujici obscese. ja pisu co vidim .
To chcete tvrdit, že uhelné a rudné vlaky měly jiné parametry, než dnes?
Určitě. Například ten rekordní uhelný vlak měl cca 17 t/n.
Zaujalo mě, že na trati 251 jsou dva spoje, které mají mezi odjezdem z Brno Židenice a příjezdem do Brno hl. n. 10 minut (ostatní vlaky to dají za 5 minut). Jsou to odjezdy v 7:16 a 8:16. Nevím, jestli tedy musí ten vlak z kapacitních důchodu stát před hlavákem, proč nemůže mít aspoň pozdější odjezd ze Židenic (stejně těsně za ním nic jiného nejede). Pozitivní je, že podle poznámek u os. vlaků to vypadá, že snad opravdu přestanou na 251 jezdit Honeckery. A nenašel jsem tam nic, co by indikovalo nějaké výluky kvůli opravě nádraží Brno Kr. Pole a… Číst vice »
V Praze se v několika případech časy odjezdů neuvádí, aby byla možnost jet s náskokem.
Šukafon Žvahov – Smíchov – Hlavní před výlukou měl na Smíchově pobyt 5 minut a jede na blok za panťákem Radotín Smichov Hlavní, ale pokud má vlak od Radotína zpoždění, nacpe se šukafon před něj bez čekání na dobíhače.
V minulosti jsem zaregistroval informaci, že ÖBB chtějí prodloužit jižní expresy až do Salzburgu. V našem návrhu o tom zmínka není. Ví o tom někdo něco víc?
Ano, rakouské BMK odvolalo toto přímé zadaní a přepracovávají budoucí dopravní koncept, i kvůli vývoji počtu cestujících, řeší se i patrové soupravy na Westbahn.
No, ještě by to chtělo zavést normální civilizovanej celodenní dvouhodinovej takt. Jinak to prodloužení do Salzburg by bylo fajn.
To už ani nemluvím o té ostudě Linz -Budejovice..
Ostrava-Praha se vrací k časům z před výluk? No tak asi to jenom na papíře a jenom někdy (mimo hlavní špičku) a to, že právě váš směr na jedné koleji jede a stojí ten druhý. Stačí jenom nahlédnout do statistik zpoždění a občas se osobně projet, jinak desítky minut zůstaly – jen se změnily výluky za jiné.
Odstraněny byl kolapsové stavy a megaúzká hrdla v místech havarijní údržby, takže jsme se vrátili pouze k normálnímu stavu se zpožděními (kombinace „normálních“ výluk a přetížené nedostatečné kapacity).
Hodně vtipná věta v článku. Pobavilo.: RegioJet plánuje zavedení nočního vlaku z Bohumína do Vídně, podle času navazuje na příjezdy z Přemyšle
Co je na tom vtipného?
Taky mě to zarazilo, zpoždění 2 hod. je standard.
Třeba bude garantovaný přestup. 🤷♂️
EC Moravia se přejmenuje na Danubius
A všechny EC z Rakouska do Polska které jezdí po trati 330 se přečíslují
Ten Danubius není přejmenována Moravia, ale nově zavedený pár Ec. Proto se taky posouvá číslování u Polonie, Sobieského a Porta Moravicy.
Hmm, na 171 ty vložený „řevnice“ výchozí a končící na Smíchově, to je teda hodně vylepšení.
Ikonickou pražskou památku je nutno šetřit. A zvykejte si, brzy bude na Smíchově končit vše, až ta památka doslouží a bude jen pro „okrasu“.
„Prodloužená ruka“ metra, něco jako (Beroun -) Rudná – Smíchov. Až budou mít v pořádku most přes Vltavu, třeba to půjde na Albertov a hlavní bez přestupu.
Vracíme se zpět. Dříve končily na Smíchově všechny panťáky od Berouna a dokonce i plzeňské zrychlenky.
Ale hlavně, že bude stát vyšehradský most (nebo vyšehradský podvodní šrot – kdyby to konstrukce nedala).
Nebezpečné (nešťastné a krátkozraké) „vylepšení“. Způsobí další vlnu přesednutí do aut. Ony ty městysy u Berounky raketově narostly a doprava, veřejná i individuální, má problém. Velice pozitivně je mezi lidmi vnímán právě ten hlavní bonus, tj. že všechny spoje S7 jedou pěkně do/z centra, časově je to zajímavé (lepší než metro, resp. podle toho, kam jedete). Tohle jde i proti PIDovému konceptu eS linek. Leda že by se začalo s výstavbou nového Vyšehradského mostu, pak by to bylo pochopitelné a bráno jako dočasná nutnost, na jejímž konci bude zlepšení.
Ovsem na teto trati neni IAD moc alternativa. Pres vsechny neduhy je zde pozice zeleznice hodne silna. Masove presednuti do aut nehrozi. Cestujici ubyvaji jinde, kde je auto nasobne lepsi alternativou – na regionalnich tratich se slabym osidlenim, na dalkovych trasach, kde je vlak pomaly/drahy.
Výtonský most s jednokolejnym provozem. Děkujte všem tém zachráncům….
I když Borecký toužil zrušit provoz Žatec – Lužná, na tomto úseku spoje přibývají, takže dochází k téměř dvouhodinovému taktu.
Jako cykloturista to vítám.
Nezbývá než poděkovat Ústeckému kraji, který si vybojoval zachování provozu. Koalice i opozice zaujala jednotný postoj.
Poděkování si zaslouží konkrétní politici, kteří se o záchranu zasadili. Z koalice zejména Radim Laibl (ANO), který je současně krajským radním a starostou Žatce. Z opozice pak Filip Ušák (STAN), který vyvinul tlak na své stranické kolegy v sousedním kraji. Rozšíření provozu a integrace do tarifu PID je naprosto fantastickým výsledkem.
Teď ještě, aby konečně začal jezdit i Excelsior
A komu ten odpudivej vlak vlastně chybí?Jako tím vychodnarskym expresem bylo za trest jezdit. Ony všechny ty nočníky na Slovensko jsou zážitek.. Pokud člověk nejede Slovakii lůžkem tak je to za trest.
Ktere „vsechny ty“? Nocni Slovensko je az na par nejslabsich mesicu tezce kapacitne podcenene. A neni nic s rozumnymi casy na Liptove. Cesty skrz Prahu prilis pozdni prijezdy. Obrovska nocni dira Praha – Ostrava vcetne nacestnych stanic…. Ten excel fakt chybi, byt konkretni provedeni by treba mohlo vypadat jinak.
Chybi noční spojení z Olomouce, Zlína v cca 0.30-1.30 do Prahy. Nejezdi ani busy. Poptávka je, není nabidka.
Mně chybí spací spojení z divokého severu na Slovensko. Nemusí to být nutně původní Excelsior, stačil by přímý lůžkový vůz.
Ideálně s retro kupé vozy v khaki nátěru s osmi křesílkama ve dvojce – na ty černé podhlavníky jsem ještě nezapomněl … výživný byl hlavně v kurzu ze Slovače … 🤮
Chybí tam zatím krajem slíbené preshraniční osobáky Horní Lideč – Púchov.
Důvod je nejspíš ten, že doposud nebyl zveřejněn návrh jízdního řádu na slovenské straně.
To je predsa jedno, ak by sa s tými vlakmi rátalo, tak by v návrhu od SŽ boli (tak ako sú v ňom iné vlaky na Slovensko). Polohy medzištátnych vlakov sa dohadujú ako prvé.
Tak např. v loňském návrhu byly např. prázdné tabulky v úseku Velká nad Veličkou – Myjava, protože nebylo jasné, jak bude organizován mezinárodní provoz. To samozřejmě vedlo k panice mezi českými i slovenskými starosty, že se vlaky budou rušit, což následně muselo dementovat slovenské ministerstvo dopravy. Vlaky se pak následně skutečně dodatečně zavedly.
Dodatečné zavedení vlaků bývalo v minulých letech zvykem např. na přechodu Vejprty – Cranzahl. Letos jsou v návrhu rovnou.
1) u Sp Karlovy Vary -Plzeň je psán dopravce Arriva/ žadatel Poved – to už to ta Arriva taky vyhrála?
2) vlaky na Pražském semeringu zkráceny pochopitelně do Smíchova
3) Nová dlouhá linka Radnice – Bezdružice s krizovanim ve Stupně a bez samoobsluzneho způsobu odbavení
Poznámka 0 žadatel Poved. Dopravce Arriva tam u Sp vlaků není uveden, nevím kde ho tam vidíte.
ano, vyhrála.
Mohl bych Vás poprosit o odkaz na článek nebo na dokument, že Arriva bude jezdit z Varů do Plzně?
Nevyhrála, Arriva vyhrála jen P1J Plzeň – Horažďovice. Sp Plzeň – Vary jsou teprve v procesu.
Pardon, já myslel, že se ptáte na linku z Horaždovice – Pnovany.
Ad 2) – a jízdní doba Smíchov – Žvahov skrz dvojitou úvrať 15 minut. To už ty vlaky snad mohli zrušit úplně.
Od 23.9 „Z důvodu stavebních prací v úseku Letohrad – Ústí nad Orlicí železniční provoz přerušen.“
Trať se dělala před pár lety. Má se prý opravovat trakční vedení.
No jo no, mezinárodní jednokolejka….
Konečně zase noční vlaky, doufám že součástí toho NightJetu někdy bude i přímý vlak Metropol Berlín – Budapešť. A taky doufám že tentokrát už to RegioJetu klapne.
Bude součástí několik přímých vozů, přehazovat se bude v Břeclavi.
a jsem zvedavej kolikrat nim pojedes, kdyz ho tak potrebujes.
Hodně lidí se na ně odvyklo, když žádné takřka nejezdí. Bude to dlouhá cesta, získat si cestující.
PrdlajS. Hledat v IDOS spojení a když mas nabídku Flix a vlak, co zvolit je jasné
Já cca 10-15 x ročně určitě
Já se párkrát v roce hlásím. Ale musí zastavit v Ústí, což je doufám zatím jen omyl.
Osobní vlaky na 091 mají poznámku, že jedou do cca 10.9. Pak se cestující vydají pěšky ve směru jízdy vlaku? 🙂
Tupl bych si že pak bude změna kvůli nasazení panterů.
Slyšel jsem o nějaké velké výluce, která se na tomto úseku chystá. Ale jestli je to pravda, nevím. Teoreticky to může být i zase nějaký vrtoch pana Boreckého. Ale že by si tohle troufnul těsně před krajskými volbami? No, u něj je možné všechno.
Zrušit po strop narvané CityElefanty by snad bylo moc i na pana Boreckého 🙂
No, Borecký už se prokecnul, že kvůli novým vozidlům chce dojit obce a zvýšit jim příspěvky na dopravní obslužnost. K tomu řeknu jen to, že starosta s malým rozpočtem je obvykle rád za to, že mu tam jezdí aspoň ten 50 let starý šrot a nová vozidla většinou nevyžaduje. Takže kraj se může šprajcnout a vlaky neobjednat.
Ovšem běda tomu, kdo by místo 50 let starého šrotu nasadil 25 roků staré ojetiny.
Ani cestující nová vozidla nevyžadují?
po strop narvane? na kralupske trati? uz to nehulte.
Ono se na jiných tratích ve špičce sedi ještě i jinde než na schodech? Tak to pak pardon…
Asi Praha-Bubny a odklony, tudíž nepřidělená kapacita.
https://zdopravy.cz/drazni-zakazka-roku-sprava-zeleznic-vypsala-soutez-na-etcs-pro-levobrezku-za-118-miliardy-korun-150668/
Tak to asi bude ta výluka, o které jsem slyšel. Díky za vysvětlení.
To se snad týká úseku Kralupy- st. Hranice, z Prahy do Kralup již etcs je.
To není kvůli tomuto ETCS. SŽ zveřejňuje (a zase maže…) DOKy (Dočasné omezení kapacity) a zde se zacyklila do svých nápadů. DOK Roudnice (ETCS) měl být, pak se posunul a pak byl zrušen. Toto je naopak DOK Bubny, kdy by se měly na cca 4 měsíce uzavřít celé Bubny a SŽ to nechce jako výluku, ale jako DOK = trasy přes Blalabenku na Mas.n. musí být zadány znovu, nikoliv jen jako výlukový odklon.
To je „genialní“ řešení Sž, kdy vlaky v rámci DOK škrtla, místo toho, aby je nakreslila odklonem
Odpadne konečně nesmyslné cekani vlaků na trati 210 v Jílovém u Prahy a v Týnci které vyhnali lidi do aut?
to by chtelo neco projet, nejaky ten prejezd navrch a hlavne nova vozidla.
Kterých 5 tarifních bodů na projetí navrhujete a za zastávky tam potom zbudou?
Namísto drobných zrychlení v rámci možností a odstranění pomalých jízd začneme projíždět zastávky? Nová vozidla leda kvůli vyššímu výkonu, který vyrovná prodlevy (a bude ovšem i více „žrát“); jiné nedostatky to nezachrání.
Dokud nebude výhybna Svárov tak se minimálně ve špičkách bude čekat v Týnci nebo Jílovém.
co jsem koukal, tak pořád neodpadlo. když někdo jede z prahy do Čerčan, tak pořád čeká 40 minut v Týnci
Když někdo jede z Prahy do Čerčan, jede po trati 221.
Pokud nejede z Modřan a neujede mu to ve Vršovicích, ovšem. Horší je, když potřebuje ze zastávek před Týncem/Jílovým do zastávek za nimi, tipuji.
Týnec nad Sázavou je zpravidla cílová/výchozí stanice. Z Prahy se pak jezdí Praha – Čerčany – Týnec, nebo z jiné části Prahy (+ vodáci/turisti) Praha – Vrané – Týnec. Těch pár lidí, co jede třeba Krhanice – Týnec – Čerčany je na čekání v Týnci už léta zvyklé. Považuji to za nutný, leč nepříjemný, kompromis. Pořád ale lepší než nečekání v Týnci a následné ujíždění přípojů v Čerčanech. Bohužel návrh JŘ byl tradičně jen překopírován, takže ujíždění v Čerčanech nadále zůstalo u víkendového vlaku 9072 (odj. 19:07 z Čerčan). Ten odjede pár minut před příjezdem vlaků z Benešova i Prahy,… Číst vice »
Základem by měla být úprava víkendového provozu tak, aby základem byla dvouhodina s minimálními pobyty Čerčany L:17 – Jílové S:00 – Vršovice L:00 a odstát by si to měly posilové vlaky. Od Čerčan se taky na Sázavu jezdí. Podobně by měla fungovat i sedla pracovních dní, k tomu by zase bylo potřeba, aby se jedním směrem protočil takt o hodinu. Bohužel tomu nepřeje vize točení osobáků v Mníšku, protože tam by to znamenalo pobyt 2 hodiny. A myslím si, že by se měly řešit i ty špičky pracovních dnů. Překvapuje mě, že se třeba nezkusily pendly Týnec – Čerčany s… Číst vice »
Mohu poprosit o informaci k té vizi točení V Mníšku? Děkuji
Pacifik ale do budoucna půjde spíše cestou rozšiřování hodinové obsluhy na celý den, pokud nemá střední část zhynout na úbytě. Přípoje na Sp mají ten problém, že se netrefují do uzlu (pochopitelně, když Sp musí být cca v prokladu s R/Ex), takže se vyloženě rozbíjí síťovost železnice, když Týnec už do Prahy (jižní části, kde má nejvíc obyvatel cíle) má autobusy. Takže tady je nejlepší rozvíjet za daných podmínek to, v čem je železnice silná. Řešení návazností na rychlou vrstvu a zároveň na 212 jsou do budoucna samozřejmě částečně zrychlené Sp, které jedou v Čerčanech už v režimu Os.
Myslíte už před lety při zavedení taktového grafikonu? Prostě tam není vhodná poloha stanic na křižování, s tím se v rámci JŘ nedá nic dělat, alternativou jsou nepřípoje v Čerčanech, což by lidi do aut vyhnalo teprve.
S těmi místy na křižování se ovšem dávno dalo něco dělat, je to takhle léta. Hlavně, že stavbu dálnice podporují i současnou dojížďkou místních do auty přeplněné Prahy, zatímco trať „pouze nezruší“ (zatím).
Takže řešení nadávek na to, že JŘ se prostě musí kreslit na infra, která je v dané chvíli dostupná, je to, že něco už dávno mělo být. Gratuluji a posílám klíčenku. Ano, výhybna by se velmi hodila, ale tady je problém na SŽ a do doby, než prpstě bude, tak se ten přebývající čas musí někde odstát.
Tři takové osobní poznatky
1) EC jedoucí z Prahy do Ostravy nově nebude zastavovat v Ústí nad Orlicí město
2) 2 páry Valašských expresů budou prodlouženy až do Prešova
3) PID linka S7 (krátké spoje do/z Řevnic) budou výchozí/ukončeny na Smíchově
Do Prešova? Tak to je riadna exotika, to tu ešte nebolo.
no ja som to už zachytil v debate na vlaky.net pred mesiacom a tiež ma to prekvapilo, ale ok…
3) Trochu mě překvapuje, že vůbec zůstaly i ranní posilové vlaky z/do Radotína
Pod jedním z článků zde někteří diskutující psali, že ten noční Nightjet objíždí Českou republiku kvůli pomalosti české železniční sítě.
Zajímalo by mě, co se podle těchto diskutujících změnilo, že najednou přes Česko opět jezdit bude.
Diskutující tady toho nakecaj …
zejmena u nocniho nightjetu je rychlost zasadni… 🙂
Podobně jako u pražského příměsta je zásadní jet 140 km/h mezi zastávkami v Prokopském údolí. … aby zároveň požadovali upevnění kolejnic dřevnými klíny, protože tehdy se to dělalo správně.
NJ co já vím Česko neobjizdi, maximálně tak, Čechy (Prahu) jede přes Ostravu na Břeclav a Vídeň/Budapešť.
Což mě docela štve, v Ostravě máme totiž celkem hovno. Jediná pozitivní změna u nás je další vlak do Vídně navíc.
Já myslím že to je kvůli velmi krátkému úseku v Německu na rozdíl od cesty přes Drážďany. Tím se cesta může značně zlevnit.