První letošní integrace: PID zahrne oblasti Městce Králové a Skalska
Autobus směr Mšeno. Ilustrační foto. Pramen: ROPID
PID zažila velkou vlnu rozšiřování loni, zbývá do ní zahrnout zahrnout ještě asi třetinu Středočeského kraje.
Opravdu musí ta integrace trvat 30 let? Nebylo by bývalo lepší to zavést v celém kraji najednou?
Měla být teď na jaře velká oblast od Sázavy přes Kutnou Horu až po Chlumec, zatím se to odložilo, zřejmě kvůli omezování dopravy.
Další důvod je, že integrace obsahuje i různá (veřejná) projednání, které je doporučeno neprovádět.
Je snad u toho projednávání potřeba něco ručně osahávat, aby se to nemohlo konat přes internet?
Já bych zaintegroval i Liberec.
To by ovšem musel nejdříve být KORID LK ochoten přizpůsobit IDOL dokonalosti PIDu a výhodným zvyklostem v něm zavedeným, a toho se asi hned tak nedočkáme.
Stačilo by zahrnout žst Loukov ( MB) do PID, tam by navázal IDoL
To by asi bylo logičtější rozšířit především IDOL až do Mnichova Hradiště – ale v případě těch mezikrajských dohod je asi předpokládán zájem o nějaký oboustranný vzájemný přesah, a když na něj nechtějí přistoupit oba sousedící kraje (a asi i dopravci jezdící přes krajské hranice), tak se zkrátka nedohodnou a ve výsledku „nejde nic“.
No těším se až na jízdenku PID si zajedu do Košic.Městec Králové stejně s přestupem dobré,ale co vymyslet konečně rychlé vlakové spojení Jičína přes Nymburk do Prahy ,tedy z centra do centra .Dříve jezdil v té trase rychlík Krakonoš a šlo to ,dnes je tam jeden Sp o víkendech a autobusy jezdí na Černák
Sorry, ale to je takový šoto sen… k čemu jeden rychlý vlak za den ? Spojení Jičína a Prahy je celkem v pohodě…
K hovnu V. N. zrovna tak jako stovy zbytečně jedoucích na síti české železnice…
Pokud existuje nějaká specifická frekvence, která právě takový jeden spoj adekvátně naplní (a třeba i jen v některé dny), tak to smysl má – právě proto třeba jezdí ty různé podvečerní víkendové rychlejší přímé vlaky do Prahy (a často přitom navíc jen v neděli, resp. v poslední volný den).
Iveto, stačilo by udělat výhybnu v Bartoušově, aby vlaky z Nymburka do JIčína nejely hodinu a půl a obráceně jen hodinu. Jenže to je málo vyházených peněz – jedna výhbka zpět do původního kolejiště. (myslím, že destrukce Bartoušova proběhla za den). Pak by bylo dobré kdyby třeba Arriva zařadila trať Nymburk – Jičín do jakéhosi kolečka (tak jak ČD s nedělním Českým rájem, jehož náležitosti jedou do Turnova přes Boleslav a zpět přes Jičín a Nymburk na Masaryčku) Praha – Turnov – Jičín – Praha. Takový ranní vlak Turnov – Jičín – Nymburk – Praha a večerní zpět – by… Číst vice »
Já bych v první řadě vyřešil rychlé křižování vlaků v oblasti Kopidlna, jet osobákem do Jičína je fakt voser. Je mi líto lidí, co takhle cestují denně. Od Nymburka se někdy čeká na křižování 20 minut. Přitom by stačilo upravit jízdní řády. Vím že je ve hře vyhybna Bartoušov, ale to trvá roky a nic se neděje, možná by stačilo upravit jízdní řád. Jsem si vědom přestupní vazby na Turnov a Ostroměř. Nejsem místní, jen příležitostný cyklista, co má v okolí chalupu a občas se vyveze do Krkonoš, nebo do Turnova. Rychlíky by byly super, ale rychlostí to nemůže v… Číst vice »
Tak třeba pro nás to přinese zhoršení 🙁
Myslel jsem, že v původním návrhu bylo, že linka 599 pojede z Kolína, teď musíte přestupovat z vlaku v Dobšicích, takže žádné přímé spojení z domova na chalupu a ještě jako „bonus“ musíte dojít na nádraží, které máme dvakrát tak daleko, jako zastávku, kde linka Kolín – Městec Králové stavěla….
Úplně nevím, kde jste to zhoršení vzal. Vždyť linka H25 jela jen v pracovní dny dvakrát ráno do Kolína a 1x do Městce a odpoledne 2x z Kolína a 1 z Městce. Naopak teď jezdí linka 599 co dvě hodiny v pracovní dny a nově i tři páry spojů o víkendu.
Však je móda, že každá změna je zhoršení, ne?
To není móda, ale léty prověřená skutečnost přetavená ve staré dávno známé a obecně platné pravidlo. Ale i z něho samozřejmě existují výjimky (které právě tu jeho trvalou platnost potvrzují), a toto je právě jedna z nich.
PID není ani zdaleka ideální systém, ale srovnatelnou úroveň s ním má v ČR historicky asi jedině IDS JMK a nově snad ještě DÚK – všechno ostatní jsou jen jakési zcela dokonalosti vzdálené podivnosti (organizačně i tarifně), o nichž nemá smysl vůbec ztrácet řeč..
Ale jela Z KOLÍNA, ne z Dobšic, a stavěla nám 3 minuty od baráku (Kolín – Na Louži), a nemuselo se jít až na nádraží….
To mi připomíná integraci u nás na jihu Moravy. Ve výsledku obrovské navýšení počtu spojů a lidi místo aby byli rádi, tak nadávali, že musí přestupovat. Tohle opravdu nepochopím. Co je na tom přestupu tak hrozného?
bezmozkové, pohodlné přežrané kotle s mobilem v ruce
Tak třeba moje matka s pohybovými obtížemi na nádraží i s věcmi, které si na tu chalupu potřebuje odvézt, už nedojde, na nádraží jsou jen schody a stavba bezbariérového podchodu se odkládá a odkládá, pokud vím, tak vlaky linky S15 taky nejsou zrovna nízkopodlažní…
Víťa:
Babička může dojít na vlakovou zastávku Kolín, Zálabí cca 550m, kde linka S15 taky zastavuje. Schody problém být mohou, nicméně bezbariérové nebyla ani SORka ani Recreo, které OAD na linku H25 nasazovalo.
Naopak většina cestujících ocení rozšířený interval a zcela nový víkendový provoz.
A pro kolik dalších lidí kromě vaší rodiny takovým strašlivým zhoršením spojení ve skutečnosti utrpí to obrovské těžké duševní trauma z faktického zahuštění dopravy?
to nevím a je mi to úplně jedno, já jsem psal, že PRO NÁS to přinese zhoršení, nehodnotím celkový stav
nikdy jsem na nymbursku, mladoboleslavsku a kolínsku neviděl tolik prádzných autobusů – to je pokrok
Jojo, to bude určitě integracemi.
Poslední velkou oblastí bylo Berounsko? A Mladoboleslavsko je tedy co?
Lokální integrace bez páteřního spojení do Prahy?
(nebo snad některý z „dálničních“ autobusů je v PIDu?)
Pro PID dlouhodobě vosk :/ Kolem MB se to dělá po malých kouscích typu „Skalsko“. Původně na webu PID viselo i Dolnobousovsko, ale to zase smazali. Zřejmě to jde příliš rychle a je potřeba zvolnit…
Integrace Zeuče nad Sázavou taky z webu PIDu zmizela.
Trochu naivně jsem doufal, že integrace konečně zajistí spojení o víkendu do řady, i docela velkých, obcí v MB regionu. A ano, integrace bez zaintegrování „dálničních“ či páteřních linek spojujících MB s Prahou (260811, 260810, 260812, 260600) nedává moc smysl.
Zjevně není snaha podporovat zbytečně autobusovou dopravu v relacích, kdy aspoň nějak v nich funguje železnice – a ta integrovaná je.
Která železnice zajišťuje obsluhu na trase Praha-Brandýs-Benátky n/J-Mladá Boleslav?
A pokud potřebujete jet z Prahy do Mladé Boleslavi nebo opačně (= chcete jet jen přímo mezi těmi krajními body a na jízdenku PID), tak přitom musíte ausgerechnet jet přes Brandýs nad Labem a Benátky nad Jizerou? Proč zrovna tudy? Navíc mezi obcemi na té trase a Prahou i Mladou Boleslaví přece nějaká nabídka spojení existuje, a to většinou i za tarif PID – jen to není za tarif PID po dálnici, ale ta přímo přes většinu těch obcí pochopitelně stejně nevede. Musíte si zkrátka zvyknout na to, že chcete-li mít plošně časté spojení, získáte je jedině za cenu přestupů,… Číst vice »
Turistické linky vozící v dnešní době vzduch (194) očividně někdo ochotný platit je …
No a nebude tedy lepší udělat 1 IDS pro celou ČR? Za chvíli to už bude půlka Čech.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/foto/JKK725afb_pidjakobyhumor.png
To by samozřejmě nejlepší bylo, zcela jednoznačně, po vzoru Švýcarska.
Ony se ty IDS snazi spojivat skrz lomeny tarif, aby obchazely i SJT… PID/IDOL, IDOL/IREDO, PID/IDPK… IDS Česko by znamenalo defacto zestatnění celé dopravy zpět. Hlavně, pokud by to bylo celé jako brutto smlouva.
A v čem by to „zestátnění celé dopravy zpět“ jejím běžným uživatelům mělo vadit, kdyby pak doprava fungovala na celém území státu aspoň tak, jak funguje nyní v těch „lepších“ IDS?
Vzhledem k tomu, že všechny ty IDS jedou na brutto smlouvy, tarifní riziko by kompletně přešlo na stát. A druhak krajské IDS se ukázaly, že dálkové spojení, hlavně mezikrajské neřeší. Příkladem můžou být všechny přímé spojení zrušené ve prospěch lokálních busů a vynucených přestupů na vlaky. A nebo PID 500, která vás nutí buď přestoupit v Benešově do vlaku a nebo cestovat na dálkové trase zastávkovým spojem, JH-Pha jede o hodinu pomaleji než dálkáč. Vše zaplacené z krajských peněz. 🙂
Tím ale vůbec neodpovídáte na můj dotaz a pouze popisujete současný zdaleka ne dokonalý stav – já myslím, že v tom jednotném celostátním systému by naopak většina těch vámi popsaných nešvarů mohla odpadnout, a to dokonce mnohem snáze, než když si vše řídí kraje jen podle svých sobeckých zájmů a bez ohledu na zbytek republiky. Základní síť spojů by měla být zorganizována na celostátní úrovni a kraje by ji měly doplnit jen o ta svá specifika tím základním systémem nezajištění, ale jedině spoji přidanými nad rámec toho celostátního systému a nikoli na jeho úkor. SJT už se aspoň teoreticky vyvíjí,… Číst vice »
Pane Petráku, proč by KRAJSKÝ IDS měl řešit MEZIkrajské spojení? A přestup na vlak v Benešově NEBO jízda zastávkovým spojem mi přijde také jako logické.
Hlavně by mělo dojít ke sjednocení nákupu jízdenek do jedné aplikace „Lítačka“. Mohlo by zůstat více IDS, ale nákup přes jednotnou aplikaci, ve které by byla možnost při nákupu přepnout na tarif daného IDS, tak jak funguje IDOS pro vyhledávání spojů.
Což by při rychlosti integrace StČ bylo koncem října nebo začátkem listopadu 2574, plus mínus sto let.
Vysvětlení, proč to tak dlouho trvá, může být, že při integraci postupujete od centra určité oblasti směrem ven. I když v některých krajích už mají dlouhé roky hotovo.
Však už se zavádí. A dvakrát lepší! (nebo aspoň dražší ….)