První krok k obnovení dopravy. JHMD žádají o povolení k provozování dráhy
JHMD, trať Jindřichův Hradec - Nová Bystřice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Insolvenční správkyně tento týden odstranila Borise Čajánka, jeho syna Ondřeje Čajánka a Martina Malého z pozic jednatelů Správy úzkokolejných drah.
I kdyby se nakrásně podařilo provoz obnovit, provozovatel, jedno jaký, by si musel zaopatřit provozní personál. Ten původní jistě od zastavení provozu neseděl doma dlouho s rukama v klíně a musel si najít jiného chlebodárce, aby měl na obživu.
Pak někteří chtějí všechno honem honem opravit a když je všecko opravené, tak všecky údržbáře propustit. Ano, první roky bude stačit měnit žárovky a nahazovat jističe a bude to stále vypadat, že není potřeba nic dělat.
A pak přijde potřeba to celé udělat nahonem znova, ale lidi? Soustružník se dal na šachové figurky, elektrikář jezdí s trolejbusem, uklízečka má na YT kanál o vaření a … kdejaký pepek vyskoč jim bude chtít zlikvidovat obžinu přesvědčen, že lidé s radostí nastoupí k někomu, kdo jim zničil živobytí.
A co teď budou ti tři dělat? Budou pomáhat na dílně?
Co by dělali? První jmenovaný bude odhaduji cca 5 let chodit po soudech a právnících a bude rád, když z toho nakonec vyvázne bez ztráty osobního majetku (viz směnky)..nepřeji mu to, ale v podobných případech to často končí i osobním bankrotem a tzv. oddlužením….věřte, že to, co ho čeká by nechtěl zažít žádný z těch křiklounů, co pořád řvou jaký je to podle nich padouch… nikdo z nich absolutně netuší…. ostatní dva na tom budou asi o dost lépe a musí si holt najít jiný kšeft…. Ono je to asi pochopitelné, že ty kroky, které dělá jsou hlavně o tom… Číst vice »
Inu, tak už to bývá, že slušní lidé si nepřejí, aby měli osud jako někdo, kdo rozkrade firmu a následně mu hrozí trest a osobní bankrot.
Nikdo nikoho nenutí podepsat směnky či zastavit dům. Jeho volba, jeho riziko
„Nikdo nikoho nenutí podepsat“
Jó chlape, takových zločinců pořád najdeš dvanáct do tuctu, spear phising je jenom špička ledovce. „Naši na něj zaklekli“ už je ta část pod hladinou.
Myslím, že letošní sezona je už tabu, bohužel….
Byla by strašná škoda, kdyby ten vláček skončil. Myslím, že i oba kraje by měly mít zájem na zachování provozu. Samozřejmě se seriózním provozovatelem! Ale pořád se domnívám, že jsou věci, které se vyplatí dotovat a tohle je jedna z nich…
Kolik penez byste posilal ze sveho? Chtel byste radsi tady dotovanou turistickou atrakci, ci rekonstrukce mistni nemocnice ci skoly?
Dotovaná turistická atrakce může mít smysl (turisti přivezou peníze obyvatelům kraje) a nepřímo zaplatit třeba ty rekonstrukce. Ale v tomto případě ten smysl opravdu nevidím, těch turistů nebude dost.
Kolik % krajského HDP turismus okolo JHMD udělá? Můj tip je méně než jedno procento.
Ty kraje si platíme ze svého a čekám, že odpovědní činitelé udělají řádnou rozvahu, zváží všechna pro a proti. A ta pro nemusí mít nutně jen finanční charakter.
A dotuje se spousta věcí, proč se neptáte třeba u nejbližšího fotbalového klubu, kolik jste do toho nasypal „ze svého“?
Ptam se i na smyslplnost sportovnich klubu … zvlast, kdyz to neni na sport deti/sirsiho okruhu lidi a jen se tim dotuje neuspesny prvo/druholigovy team … ale vetsinou to nedelam na webu zdopravy
Proste mi neprijde smyslplneho hazet stamiliony do nejaky soto zabavy … to at jim radsi daji penize na nejakou halu a modelovou zeleznici.
Stamiliony ročně to fakt nejsou. Já radši budu dotovat vlaky než mnoha existencim nájem a maty
Falesne dilema, argumentacni faul
Hurá snad se tam ještě někdy svezem.
Držím palce a na první jízdu si zamlouvam dvě místa u okna. 😀😆🚂
Taky bych chtěl mít dceru Good thing…
Můžete si ji prostě založit 😉
Bodejť že jo. Na tu michelskou adresu se jich vejdou další stovky.
Ne že bych si to nepřál, ale nejen po legislativní stránce bude poloviční zázrak, pokud zde vůbec někdy pojedou ještě vlaky, a ještě k tomu v celé délce…..
Diskuze o tom, ve které sezóně , mi přijde irelevantní…. (V obdobných případech v západní Evropě tomu bývá okolo 4-5 let – tedy když se to podaří vůbec)
A co když věřitelé budou požadovat zrušení dráhy a rozprodej pozemků, aby uspokojili své pohledávky?
Pro věřitele je výhodnější obnovení provozu. Pokud se podaří vyjednat s oběma kraji dlouhodobé smlouvy na provoz vlaků, znamená to stabilní příjem po řadu let a tím pádem vyšší šance na uspokojení všech pohledávek.
Když by se všechen majetek rozprodal, tak by to byl pouze jednorázový příjem, ze kterého by se nejspíš nepodařilo uspokojit všechny pohledávky.
Přesně tak, prodej majetku a zastavení činnosti není rozhodně v zájmu věřitelů. JHMD mají navíc značně specifický majetek (z pohledu kupujících).
Domnívám se, že k uspokojení nějaké zajímavější části pohledávek, nevede ani jedna cesta. Pokud by se majetek rozprodal, bude to pár milionů za budovy. Za pozemky? Tohoto charakteru, v této krajině? Bída. Druhá možnost – zachování provozu v závazku- pokud by kraje měly zájem, budou to platby tak právě na ten provoz, ovšem ne na placení dluhů mateřské společnosti (pokud vůbec bude zachována nějaká kontinuita s JHMD a.s.). Třetí možnost: šlechetný milionář, který společnost odkoupí, Čajánek splatí dluhy a provoz nějak poběží (závazek, komerce?), ale nikdy nevydělá tolik, kolik šlechetný milionář nasypal. Na kterou možnost bych si vsadil? Nejspíš na… Číst vice »
Ty pozemky jdou okolo obcí i uvnitř obcí. Díky zrušení tratě zejména v obcích a jejich okolí odpadlo ochranné pásmo (bezpečnost, hluk) a mohli by se stát součástí stavebních parcel, které jsou relativně blízko přírody. Pokud by to vzal nějaká realitka či developer, tak si troufám tvrdit, že cca 150 – 200 milionů by z pozemků a nemovitosti se dalo získat.
To by ale vyžadovalo nákup ďalších pozemkov (nie sú príjazdové cesty, spravidla nedostatočná šírka,…) od majiteľov, ktorým by bolo jasné k čomu tie nákupy sú. Dovolím si pochybovať.
Já ti nevím. Je to tam pěkný, ale není to ani Lipno, ani Harrachov, ani Čeladná. Tak nějak – kdybych měl hodně peněz – nevím, proč bych si měl kupovat rekreační novostavbu zrovna kolem Jindřichova Hradce. Třeba se pletu a nějaký developer by do toho šel, pak by ovšem musel být i zájem ze strany obcí, územní plán apod.
Na tu cenovku zapomente. Nádraží po 5 mio kus maximálně, zbytek obvykle nezastavitelny a nezasitovany, takže tak 10-20 kc/m2
Myslím, že jako poslední milosrdný dar dostane firma co ten cirkus převezme, „dotaci“ za ujetý km objednaný JČ krajem. Takový milosrdný dar/nedar a druhá šance přežít smrt a začít od nuly? U Vysočiny asi nebude moc ochota objednat dopravu. Tipnu to na úsek Kamenice-Hradec a jako milosrdný dar I JH-Bystřice obojí celoročně (?). Ale zase tady každý rozumný jede raději busem/autem, než se tam hrkat 2h balmem/ponorkou, ale zase jestli je to pro kraj tak důležitá turistická atrakce, ať si to nějak dotuje. Na Obrataň tipnu, že už nic nebude objednáno-bo Vysočina a koleje postupně zarostou. Trhat by je asi… Číst vice »
Samotná doprava v závazku má dvě podmínky, ochotu objednat spoje že strany krajů a tam aktuálně není úplně zájem. Druhá věc je, že to od 1.1.2024 bude muset přes výběrové řízení, což bude ještě větší zábava, protože to bude trvat minimálně půl roku. S dosti nejistým výsledkem.
Drtiva vetsina pozemku nema velkou cenu, kdyby to slo s uspechem rozprodat, tak se to uz i stalo
40let jezdím do kempu a vláček jezdil a jezdil . Vždy plný turistů . Paráda zážitek . Jak někdo může uvažovat o skončení . Tam to patří .
Vždy… Už vidím, jak jede v listopadu poslední večerní vlak do Bystřice a je plný turistů.
Varlosi, já si nemyslím, že paní byla v kempu v listopadu. Ani to nepsala. Nevím to, nicméně to odhaduji podle toho, kdy jsou v Kunžaku apod. otevřené kempy.
Jenze to je presne ono. Dva az tri mesice v roce je o tu atrakci zajem. Mimo sezonu ne. A z toho pak vyplyvaji jiste ekonomicke dusledky..
Včera bylo pozdě. Aneb insolvencni zákona jeho lhůty v praxi
Insolvenční zákon je jedna věc, krtek jednatelem je věc druhá.
Čajánek aktivně sabotoval všechny pokusy o záchranu společnosti a coby majoritní akcionář sám sebe v pozici kryl.
I kdyby to trvalo 3 – 4 měsíce, tak to znamená druhá polovina srpna až září. Další věcí bude dát kolejiště do provozuschopného stavu. Což si také vyžádá finanční prostředky.
Včera jsem zaslechl v ČRo Plus zprávu, že v JH se dává dohromady parta dobrovolníků, kteří chtějí pomoct při opravě dráhy.
Zrovna tady o tu trať celkem pečovali- komplet reko na Bystřici. Oproti stavu kdy to vedly ČD luxus, ale konec stejný.