První krok k obchvatu Náchoda. Začnou zemní práce pro archeologický průzkum

Vizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSD

Cena v soutěži klesla o více než padesát procent.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ksz

Ten kruháč nahoře nad Náchodem bude boží.

Michal82

Tak ještě konečně něco udělat s železničním spojením. Vysokovska spojka pomůže rychlejšímu spojení Náchoda , Hronova I Broumova s HK. Ta úvrať je fakt v 21.století ostudou. Tlačí kraj na stavbu spojky nebo to zase usnulo? Díky

Petr David

Řekl bych, že tady opět, v reálu, vidíme, jak v praxi přechází velká část dopravy ze silnic na koleje. Peníze se sice cpou do všech druhů doprav, ale do železnice bez přidané hodnoty (jízdní doby, kapacita).

Po dostavbě D11 si železnice z Hradce do Trutnova ani neškrtne, nerealizací spojky se dál utlumí železnice do výběžku.

Ale abych odpověděl, hejtman tvrdí, že za spojku bojuje.

Martin

Vyhozené peníze. VELKY NESMYSL.Tak se postaví dálnice do PL a tudy nikdo jezdit nebude. Je to jen kvůli trase kamionu do Polska.

Petr David

Stavba pro komerční dopravu za peníze daňového poplatníka.

Faktura

Pro komerční dopravu je jednička na Běloves už léta zpoplatněná. Za to takové cyklostezky se staví z peněz daňových poplatníků taky, využívá to úzká skupina osob k řešení svých soukromých potřeb a neplatí nic, všichni ostatní se jim na to z donucení a nedobrovolně skládají.

Petr David

Neznám mnoho cykloztezek, které devastují životní prostředí a na kterých umírají lidé. Proto velmi rád přispívám.

Faktura

Každé okresni město má mít obchvat, v civilizovaných zemích je to tak běžné, akorát se nebude muset díky dálnici stavět oddělená 2+2 ktera by bez ní byla nutná.

Petr David

V civilizovaném světě se má vozit dopravou, která zatěžuje naše prostředí jen to, co je nutné. O tom, co je nutné má rozhodnout výše mýtného. Přesně jako ve Švýcarsku.

Tomáš Záruba

To by to ale nesmělo být v cyklu:
1 postavíme obchvat
2 kolem nového obchvatu postupně postavíme barák
3 opakuj krok 1
Vyloženě exemplárním příkladem je spíš Mikulov, ale on ten Náchod k tomu tak daleko taky nemá. Nebo třeba samotný Hradec Králové (od Prahy na sever).

JKan

Takže obchvat is the new hradby? To mesto má prestať rásť alebo ako?

J.M.

Lol, dobrý roast. Záruba dostal nasekáno ve stylu 19. století.

Igor Mauricio

V Náchodě jsem (bohužel) žil v letech 1992 – 2004. Už někdy na přelomu tisíciletí se situace s dopravou přes město začala stávat dost neúnosnou, trochu pomohl vstup do Schengenu a s tím související zrušení hranic, ale následný rozvoj automobilismu a neexistence alternativních tras to zase celé pohřbil. Navíc není příliš štastně řešen kruháč „u Slavie“ a stejně tak velice blízké sousedství dalších dvou kruháčů znamená poměrně rychlé ucpání celého města, a to včetně všech okolních silnic. Někdy v roce 2012 (?) proběhla revize koncepce dopravy v centru a například opačné zjednosměrnění Volovnice bylo celkem přínosem. Ale představa, že bych… Číst vice »

Petr David

Jeden kamion na deset polských osobáků. Tak to znám asi jiný Náchod.

Igor Mauricio

„Jeden kamion na deset polských osobáků.“

Nic takového jsem ovšem nepsal.

Igor Mauricio

Zopakoval jsem si to opet vcera, takze za vyse uvedeným si stojim.

Petr David

Já před půlhodinou, kamion, tři auta, kamion, pět aut, téměř žádný Polák. Pokud projede Náchodem 2000 kamionů, tak osobáků projede 20 000? Kamion zabírá více místa, hůře se rozjíždí ještě hůř brzdí a brání ve výhledu. Klíčový problém je kamion mnohdy se zbytečnou jízdou. Regulovat mýtným! Za tím si zase stojím já.

Libcha

Haleluja. Ale další, podle mě docela silný tranzit přes město ve směru na Hronov, Polici a Broumov zůstane pořád stejnou trasou, protože obchvat nebude mít na tuto silnici žádný sjezd (netýká se to jen osobáků, ale i kamionů, přecejen nějaký průmysl v těch končinách docela je). Tak nevím, jaký bude dopad a jestli někteří se nebudou zkoušet někde v prostoru hraničního přechodu otáčet do protisměru, což na jednu stranu dává logiku, na druhou by mohlo působit nebezpečné situace.

Couler

Jakto že tam nebude žádný sjezd ? Ta křižovatka na konci obchvatu před hranicí je tam asi pro nic za nic ne ? Vždyť naopak umožní napojení té plánované přeložky II/303.

Jiří Kocurek

Plány se zásadně nečtou… to víte, nádražák, tam je projektant za vyžírku a darmožrouta, podle nádražáků Jan Perner žádné školy neměl a taky stavěl. (Životopisy se také nečtou)

Johny

Má se stavět přeložka malého Poříčí co má být navázána 😉

Nemel

To bych si prosil, protože všimněte si, že například při cestě Praha – Broumov aktuálně nemusíte přes jeden jediný železniční přejezd. Ale teď budete muset…tak snad bude přeložka poříčí rychle hotová.

David

Touto stavbou se tak završí celá I/33, která již nově nepovede přes jedinou obec. Zatím tam však zůstanou nebezpečné autobusové zastávky bez jediného bezpečného přechodu / podchodu přes silnici.

Tom

Proč je na obchvatu projektován kruhový objezd? Měl jsem zato, že kruhové objezdy patří tam, kde se že všech ramen předpokládá zhruba stejný objem provozu. Nebo je tak složité vyřešit tříramennou kapacitní křižovatku?

Johny

Hlavně na ten kruhák budou stát kolonu kamiony v kopci paráda

Tom

Opravdu budu rád, když mi to někdo (asi nejlépe z minusujících) vysvětlí. Proč tam nebude nějaká MUK? Díky.

Tomáš Záruba

Ja bych s tim jeste par let pockal. Ono se nejspis ukaze, ze obchvatem Nachoda bude hlavne D11.

Pavel

Psssst !

Franta

Nesmysl, tranzitu bude i tak dost.

Zdeněk

A na těch pár let si zkuste jít bydlet do Náchoda na některou z ulic průtahu Náchodem, zaručuji vám špičkové zážitky. Náchodem i po zprovozění dálnice bude procházet kamionová tranzitní doprava i nadále. Kdo cestuje od Prahy do hornoslezské průmyslové oblasti, do Krakova a jihovýchod Polska, toho těžko přinutíte, aby to vzal oklikou přes Krkonoše.

JKan

Len z časti. S3 je v PL trasovaná moc na západ aby to odbúralo všetku dopravu. Aby to šlo úplne bez obchvatu, musela by sa dostavať ešte S8 a postaviť jej rozumné napojenie na D35 a D43/S73.

Lukáš Kníže

Hurá! Ve špičce tam témeř nejde přejít silnice. Zácpy na celou věčnost. Jen tak dál!

Jan

Město si hodně oddechne. Tuhle jsem se přes něj sunul v pátek odpoledne skoro hodinu, žádná bouračka, jen hustým provozem…

Frantisek

A železnice, vhodná zvláště pro takto silné přepravní proudy, tu zůstává nadále jednokolejná, do Hradce s úvratí a přes hranice stále ze dvou třetin přerušená…

John

Nevím proč zde minusujete, já také nechápu proč druhé a třetí největší město kraje nemohou mít elektrifikovanou trať do krajského města přičemž její podstatná část by mohla být společná.

PetrN

no protože František píše o něčem jiném než vy a trochu mimo mísu. Souhlasím s vámi že železnice do Náchoda má velký potenciál když se zadrátuje a udělá Vysokovská spojka, a to zejména pro osobní dopravu v relaci Náchod-HK-PCE (+návazné z Hronova/Teplic) a bylo by fakt žádoucí toto udělat. Do Trutnova ale bude vždy výrazně menší konkurenceschopnost oproti dálnici. František tady ale tady naznačuje něco o přesunutí tranzitních nákladních proudů na železnici v tomto směru? o přerušeném přeshraničním spojení? Jako stačí se podívat na železniční mapu, a to zejména na polskou stranu a je jasné že to je totální nesmysl… Číst vice »

PetrN

a obchvat Náchoda má úplně jiné využití než potenciální přímé železniční spojení z HK do Náchoda…

Petr David

Ano, obchvat Náchoda je řešení následku, nikoli příčiny, naproti tomu spojka je řešení systémové.

Jiří Kocurek

Zahoď počítač. V tvém vysněném světe bez dopravy ho mít stejně nebudeš.

Petr David

Já tedy neznám svět bez dopravy a ani bych ho nechtěl. Jen nepotřebuji ke svému životu dopravu zbytečnou, nepotřebuji česnek, maso ani jablka, které jdou vyprodukovat u nás, tahané Evropou.

Faktura

Doufám, že máš záhumenek, já se teda v zemi rýt nebudu.

Petr David

Záhumenek nemám, ale v mé zemi existují/existovaly kravíny, vepříny sady, pole… v nějakém dosahu. Nepotřebuji ovoce z druhé strany Evropy a pokud to někdo pořebuje, ať si tvrdě připlatí. Má za co.

Jiří Kocurek

To ale František nechápe, že různé dtuhy dopravy mají různé využití a každý je vhodný na něco jiného. Kdyby stačil jeden druh dopravy, tak není elektrické vedení, ani vodovod.

Milan

Čili jste na vzniku toho hustého provozu rovněž podílel.