První koridor mezi Brnem a Břeclaví stál kvůli stržené troleji, zpoždění přesahovala 3 hodiny
Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy
(Aktualizováno 14:30) Cestování mezi Brnem a Břeclaví komplikuje od devíti hodin stržená trolej v Hrušovanech. Kvůli tomu doprava na hlavní
Jako dnes již bývalý strojvedoucí, který na této trase řídíval rychlíky, musím jen nechápavě kroutit hlavou nad rozhodnutím dispečera ČD proč hnal vlak zpět až do Č. Třebové. Vždyť rychlejší a kratší je to z Brna přes Přerov. A pokud nemá fíra poznání, tak bývalo běžné, že dostal tzv. „pilota“, pro laiky strojvedoucího, který trať znal a tzv. fírovi neznalému tratě asistoval. Opravdu mne to hlava nebere.
Honzo, může RAILJET JET MEZI BRNEM A PŘEROVEM?? Nebyl problém v tomhle???
To Honza samozřejmě neví, proto kroutí nechápavě hlavou ….
Je vidět, milý Honzo strojvedoucí, že jsi již bývalý strojvedoucí … v dnešní době sehnat pilota je neskutečný problém, lidé navíc prostě nejsou. Když pominu, že lv 1216 na trať Brno – Přerov zatím nesmí, což je věc, kterou asi nevíš , tak Tě můžu ujistit, že kdyby to šlo, tak tam samozřejmě rj 73 pojede . Jestli mě na těchto stránkách něco štve, tak to jsou neustálá vyjádření ,,odborníků,, kteří vůbec nemají představu, jak se dnes kola točí a lezou z nich moudra.
Souhlas s DISPECEREMY, když čtu některé příspěvky EXPERTŮ NA ŽELEZNIČNÍ DOPRAVU, TAK TO JE K POUSMANIU a NASR…. Neví vůbec o co GO akorát blbě REMCAJI
A bude moci jezdit VECTRON mezi BRNEM a PREROVEM?? Od NG s ním má vozit JANCURA R8, ví to NĚKDO??
Milý Honzo strojvedoucí, je vidět, že jsi již bývalý strojvedoucí , protože sehnat dnes pilota např. pro trať Brno – Přerov je neskutečný problém, lidi navíc prostě nejsou . Navíc nevíš, že lv 1216 (Taurus) na tuto trať nemá povolení provozu . Kdyby všechno toto bylo , mohu Tě ujistit, že by RJ 73 jel z Brna přes Vyškov. Takže mě zase hlava nebere, jak můžeš (stejně jako řada jiných ,,odborníků,, ) kritizovat něco, o čem nic nevíš …
Docela by mě zajímalo, proč Jančura na rozdíl od ČD není schopný poslat vlaky odklonem přes Přerov.
Není z Břeclavi alternativní spoj směr Brno, vše má povinně místenkové.
Leda busem. Asi jich neměl dost.
Například seznání strojvedoucího s tratí.
A lidi z/do Brna bude vozit autobusem přes půlku republiky?
Nemá asi žádný FIRA poznání pro tuto trať a objednanou kapacitu dopravní cesty pro tuto trať
Dobrý den, prosím, vysvětlete mi, jako naprostému lajkovi, jak je možné, že vlak Vindobona tj 78 odjíždějící z Vídně v 15:10 je v Brně téměř na čas a vlak RJ 1034 odjíždějící z Vídně v 14:39 přijede do Brna s 120 min. zpožděním?
Děkuji
Protože, na rozdíl od Jančury, točí v Grazu. Čistě teoreticky je určitě možné vypravení náhradní soupravy OBB. Existuje dohoda, že některé spoje operuje OBB. Má jiné uspořádání (vůz 1.tridy navíc).
Děkuji za odpověď, nicméně, z pozice člověka, který rád cestuje vlakem a nemá žádné odborné znalosti, tomu stejně nerozumím. Vindobona jela jinudy, či předjela 1034-ku?
Ja to chapem tak ze Jancurove meskanie z W vzniklo kvoli obratu – vlak neskoro prisiel do Viedne a tak aj neskoro odisiel.
Oproti tomu 78 vychadza z Grazu o 12:26. Je to obrat z 71, ktora mimoriadnou udalostou ovplyvnena nebola (cez Breclav presla este pred nou), takze do Grazu prisla vcas a aj 78 z neho odisla vcas.
OBB i ČD, MŮŽOU NASADIT NÁHRADNÍ SOUPRAVU, JANČURA NEMA V OBRATOVE STAANICI ANI LOCOMOTION a SOUPRAVU, PŘECE NEBUDE DRŽET ZALIHU, CESTUJÍCÍ SI PĚKNĚ POČKAJÍ NA DALŠÍ SPOJ, PŘÍPADNĚ JEDOU SEŘAZENÉ 2 VLAKY….
Dobrý den. Ještě máte spojky malými písmeny. Zlepšete se!
DÍK ZA UPOZORNĚNÍ nApRaViM
Copak, projetá stahovačka?
Budu rád, pokud se podaří ZDOPRAVY zkontaktovat SŽDC a získat časový popis odstraňování závady.
A co si tím pomůžete? Myslíte si, že někdo úmyslně prodlužuje dobu opravy?
1) Se musí pracovníci a pracovní prostředky dostat na místo MU a zjistit rozsah škod (poškozené bočáky, „syrečky, izolátory, zda je nutno někde natáhnout novou trolej či nosné lano, atd…)
2) Vyšetřovatel musí dát souhlas s odstraněním následků MU (zde oprava TV)
3) Všichni furt volají, kdy už se bude jezdit a jsou tlaky aby se jezdilo, alespoň po jedné koleji.
4) A jasně, každá porucha se úmyslně prodlužuje, protože se přeci všichni těší na poruchu a chtějí být v práci do deseti do večera.
Správná otázka.V létě vichr shodil strom na trolej u Vyškova-asi ve 14:30.Byl jsem ve službě.V 17:30 bylo zapnuto vedení Vyškov -Holubice, jen aby mne stáhli z trati-nákladní vlak směr Brno.Ve stanicích stály rychlíky na Bohumín,spěšnáky na Olomouc.Ve stanicích jako Holubice, Rousínov moc možností uniknout nemáte.V 18:30 jsem projížděl Slatinou a konečně potkal vozidlo Elektroúseku…Denní směna počkala až nastoupí noční, a ta se slavnostně vypravila na záchranou misi.Cestující samozřemě nadávali na neschopnost ČD
Tzn. že 3 hodiny se tam něco dělo, nejspíše odstranění stromu z TV, to často dělají hasiči. Neznám ten kraj dobře, takže ani nevím, jak daleko je nejbližší OTV/DTV, ani kolik v danou chvíli měli dostupných MVTV. Jistě se na noční směnu nečekalo z plezíru, ale mělo to dobrý důvod, třeba denní směna byla „zavřená“ na výluce a tedy se na místo poruchy neměli jak dostat (chybějící kolej jentak nepřekonáte), nebo by se noční směna neměla jak dostat na místo poruchy, aby vystřídala denní, atd… Těch příčin můžou být desítky, ale ono je snazší (bez znalostí faktů) říci, že tam… Číst vice »
Absence „velkých dieselů“ v plné nahotě. Přetáhnout soupravu přes vypnutý úsek prostě není čím.
Ono když spadne trolej tak překáží v jízdě, a hlavně jsou pak na koleji najeté stroje při opravě, takže ani motorová lokomotiva vám nijak nepomůže.
Trolej se dá odstranit a v Hrusovanech je již v provozu více kolejí.
Tuším 3 koleje, ale přesně to nevím teď aktuálně.
A kudy by jste chtěl s tím dieslem projet pane moudrý? Viz https://www.facebook.com/udalostibrno/photos/p.2545425732191052/2545425732191052/?type=3&theater
Když je to strhlý v křížení, pak je to prostě neprůjezdný pro cokoliv a že jsou ve stanici tři koleje je takhle na zhlaví k ničemu 😉
Vycházím z článku a nešmíruji na FB. V článku je v Hrušovanech, ale není uvedeno, že na vjezdu.
Tudíž si dejte obklad.
Pokud nechcete mít objektivní přehled i díky operativním informacím ze sociálních sítí, tak je lepší být ve svých názorech trochu pokornější a nevypálit hned natvrdo důsledky absence „velkých dieselů“… Když neznám všechny okolnosti, tak se neprsím v diskuzích 🙁
Jelikož se pohybuji v oboru, neprsím se, jelikož vím, že prostě nejsou a případě obdobné situace se stojí, stojí a stojí.
Jestliže jsou pro vás operativní informace FB, je mi vás líto.
Když jsem doma, tak jsem normální občan a FB a další kanály jsou pro mě zcela relevantní zdroj zpravodajských informací, na tom není nic divnýho 😉 Kdybych byl zrovna v práci, tak tam tuhle pletenici přímo a aktivně řeším osobně a na svoji odpovědnost, takže tolik k mému pohybu v oboru 😉 Abych do tohohle maglajzu ještě volal kolegům a ptal se jich, proč se to tam tak zdržuje a proč se nejezdí tak či onak, tak to bych byl kretén…FB mi musí stačit 😉 Čímž naprosto nepopírám nedostatek dieselů, jen bych to prostě nespojoval zrovna s tímhle případem, tam… Číst vice »
Tvarovou knizku ne kazdy pouziva a brat info odtud a verit jejich relevantnosti, to teda nevim
A to už si děláte srandu nebo je vám úplně jedno o jaký zdroj a jaký informace šlo? 😀 Byla to aktuální fotka z „místa činu“ od reportéra České televize a jen náhodou bylo k jejímu šíření použito FB…popište chybu. Aktuálnost a pravost fotky dokážu potvrdit, protože ty kluky, místo i MVTV znám osobně. Co je pořád za problém?
Kdyby byly (pak by byl sice stejně problém sehnat fíry), mohly se odklony jezdit vlárou a ne okolo půlky republiky.
kdyby bylo dost dieselů, nemusely by nad kolejema být ty nespolehlivé, poruchové, neestetické a namrzající dráty 😀
Baterie to nakonec celé vyřeší. 😂😂
nejlepší by byl diesel vagónem baterek… Něco jako Prius ve velkým
Absence „velkých dieselů“ s tím nemá vůbec nic společného. Takovýhle přetah se dá udělat i kocourem nebo veselou krávou.
Vlaky na odklonové trase nabírají zpoždění cca 20 minut, určitě ne v řádu hodin. To se týká pouze těch prvních dvou třech spojů, které už byli najeté na trati.
Tak to je na zabití to rozhodnutí dispečerů ČD.
A jak by jste to řešil, když je trať minimálně na 5 hodin uzavřená?
Přes Vyškov to do Přerova nešlo?
Nepřijel by přes Vyškov a Přerov obráceně do Břeclavi?
To je ten nejmenší problém. Vectron přes Vyškov nemůže.
Proč nemůže, prosím? (věřím že tam je technický důvod např. se zabZař, ale jako laik zkrátka nevím proč daná lokomotiva na tu trať nemůže)
Jedná se o tom, že tam není schválená, většinou je to kvůli ovlivňování zabezpečovacího zařízení. Ale detaily bude znát někdo znalejší.
Vectron může po všech elektrizovaných tratích SŽDC s výjimkou Tábor – Bechyně a Rybník – Lipno Ale Taurus, ten na Brno – Přerov nesmí…
Jen drobná zvídavost, pane Šimrale, proč nemůže Vectron na Lipno? Bechyni chápu …
Je tam traťová třída C2 – https://provoz.szdc.cz/PORTAL/Show.aspx?path=/Data/Mapy/trz.pdf
Vetron tam může jet bez problému.
Pardon, samozřejmě Taurus. Nějak se mi ty moderní lokomotivy pomotaly.
Tam nemůže jet Vectron. Regiojet zvolil taktiku vyčkávání a už má zpoždění 150 minut a ještě stojí. Tak uvidíme, které řešení bude rychlejší.
Byli to dispečeři ČD nebo SŽDC?
Toto je rozhodnutí dispečerů ČD. Vlak, co se vracel zpět do Třebové už bude za chvíli v Břeclavy, zatímco regiojet, který zvolil taktiku vyčkat, tak stále stojí a ještě dlouho bude. Pořád vám to přijde jako chyba ČD. Nepochybil spíš regiojet?
Zkus si to sám, tohle není Softikon.
Tak ani dnes to Hungaria nedá na čas.
Ona někdy jezdí na čas? 🙂 Jsem si zatím nevšiml.
Té by měli v Německu vystrojit slavnost, až jednou přijede na čas.
tak už v Érsekújvár měla krásných 30 minut, takže na příjemné zpoždění nepotřebovala ani tu strženou trolej.
Problém bol na Maďaroch ….
Ano tak to bývalo často i s Avalou.
Skoda, tak male zpozdeni, kdyby mela 300min. zadne mimoradnosti by si ani nevsimli…