lot
Dopravci Železnice

První koridor mezi Brnem a Břeclaví stál kvůli stržené troleji, zpoždění přesahovala 3 hodiny

Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy
Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy

(Aktualizováno 14:30) Cestování mezi Brnem a Břeclaví komplikuje od devíti hodin stržená trolej v Hrušovanech. Kvůli tomu doprava na hlavní trase směrem na Slovensko a Rakousko stála a vlaky nabíraly mnohahodinová zpoždění, na velké komplikace se musí připravit i cestující mezi Prahou a Brnem

„Důvodem je stržená trolej osobním vlakem Českých drah,“ řekla mluvčí SŽDC Radka Pistoriuosová. Po 14. hodině došlo ke zprovoznění jedné koleje.

Omezení postihlo z osobních dopravců České dráhy a RegioJet. České dráhy se rozhodly část vlaků z Prahy do Bratislavy a Vídně přesměrovat přes Českou Třebovou a Přerov, stejně tak opačným směrem.

Nečekanou zajížďku měli cestující railjetu s odjezdem v 6:47 z Prahy: vlak dojel do Brna a pokračoval dál do Břeclavi, v Modřicích ho ale zastavila mimořádná událost. Dispečeři ČD rozhodli o návratu soupravy do České Třebové a pak dál přes Přerov do Břeclavi. Vlak má aktuálně 200 minut zpoždění. V úseku Vranovice – Brno je zavedena náhradní kyvadlová autobusová doprava v omezeném počtu autobusů.

Mimořádnost zpozdila i další vlaky z Brna do Prahy, které začínají v zahraničí.

63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza strojvedoucí

Jako dnes již bývalý strojvedoucí, který na této trase řídíval rychlíky, musím jen nechápavě kroutit hlavou nad rozhodnutím dispečera ČD proč hnal vlak zpět až do Č. Třebové. Vždyť rychlejší a kratší je to z Brna přes Přerov. A pokud nemá fíra poznání, tak bývalo běžné, že dostal tzv. „pilota“, pro laiky strojvedoucího, který trať znal a tzv. fírovi neznalému tratě asistoval. Opravdu mne to hlava nebere.

Fira Tonda

Honzo, může RAILJET JET MEZI BRNEM A PŘEROVEM?? Nebyl problém v tomhle???

dispečer

To Honza samozřejmě neví, proto kroutí nechápavě hlavou ….

dispečer

Je vidět, milý Honzo strojvedoucí, že jsi již bývalý strojvedoucí … v dnešní době sehnat pilota je neskutečný problém, lidé navíc prostě nejsou. Když pominu, že lv 1216 na trať Brno – Přerov zatím nesmí, což je věc, kterou asi nevíš , tak Tě můžu ujistit, že kdyby to šlo, tak tam samozřejmě rj 73 pojede . Jestli mě na těchto stránkách něco štve, tak to jsou neustálá vyjádření ,,odborníků,, kteří vůbec nemají představu, jak se dnes kola točí a lezou z nich moudra.

Brkoslav

Souhlas s DISPECEREMY, když čtu některé příspěvky EXPERTŮ NA ŽELEZNIČNÍ DOPRAVU, TAK TO JE K POUSMANIU a NASR…. Neví vůbec o co GO akorát blbě REMCAJI

Brkoslav

A bude moci jezdit VECTRON mezi BRNEM a PREROVEM?? Od NG s ním má vozit JANCURA R8, ví to NĚKDO??

dispečer

Milý Honzo strojvedoucí, je vidět, že jsi již bývalý strojvedoucí , protože sehnat dnes pilota např. pro trať Brno – Přerov je neskutečný problém, lidi navíc prostě nejsou . Navíc nevíš, že lv 1216 (Taurus) na tuto trať nemá povolení provozu . Kdyby všechno toto bylo , mohu Tě ujistit, že by RJ 73 jel z Brna přes Vyškov. Takže mě zase hlava nebere, jak můžeš (stejně jako řada jiných ,,odborníků,, ) kritizovat něco, o čem nic nevíš …

Kamui

Docela by mě zajímalo, proč Jančura na rozdíl od ČD není schopný poslat vlaky odklonem přes Přerov.

Manitou

Není z Břeclavi alternativní spoj směr Brno, vše má povinně místenkové.
Leda busem. Asi jich neměl dost.

babilon

A lidi z/do Brna bude vozit autobusem přes půlku republiky?

Brkoslav

Nemá asi žádný FIRA poznání pro tuto trať a objednanou kapacitu dopravní cesty pro tuto trať

T.G.D.

Dobrý den, prosím, vysvětlete mi, jako naprostému lajkovi, jak je možné, že vlak Vindobona tj 78 odjíždějící z Vídně v 15:10 je v Brně téměř na čas a vlak RJ 1034 odjíždějící z Vídně v 14:39 přijede do Brna s 120 min. zpožděním?
Děkuji

Manitou

Protože, na rozdíl od Jančury, točí v Grazu. Čistě teoreticky je určitě možné vypravení náhradní soupravy OBB. Existuje dohoda, že některé spoje operuje OBB. Má jiné uspořádání (vůz 1.tridy navíc).

T.G.D.

Děkuji za odpověď, nicméně, z pozice člověka, který rád cestuje vlakem a nemá žádné odborné znalosti, tomu stejně nerozumím. Vindobona jela jinudy, či předjela 1034-ku?

Samo

Ja to chapem tak ze Jancurove meskanie z W vzniklo kvoli obratu – vlak neskoro prisiel do Viedne a tak aj neskoro odisiel.

Oproti tomu 78 vychadza z Grazu o 12:26. Je to obrat z 71, ktora mimoriadnou udalostou ovplyvnena nebola (cez Breclav presla este pred nou), takze do Grazu prisla vcas a aj 78 z neho odisla vcas.

Brkoslav

OBB i ČD, MŮŽOU NASADIT NÁHRADNÍ SOUPRAVU, JANČURA NEMA V OBRATOVE STAANICI ANI LOCOMOTION a SOUPRAVU, PŘECE NEBUDE DRŽET ZALIHU, CESTUJÍCÍ SI PĚKNĚ POČKAJÍ NA DALŠÍ SPOJ, PŘÍPADNĚ JEDOU SEŘAZENÉ 2 VLAKY….

Dáda

Dobrý den. Ještě máte spojky malými písmeny. Zlepšete se!

Fira Tonda

DÍK ZA UPOZORNĚNÍ nApRaViM

Dáda

Copak, projetá stahovačka?

Radovan Komínek

Budu rád, pokud se podaří ZDOPRAVY zkontaktovat SŽDC a získat časový popis odstraňování závady.

Dominik

A co si tím pomůžete? Myslíte si, že někdo úmyslně prodlužuje dobu opravy?
1) Se musí pracovníci a pracovní prostředky dostat na místo MU a zjistit rozsah škod (poškozené bočáky, „syrečky, izolátory, zda je nutno někde natáhnout novou trolej či nosné lano, atd…)
2) Vyšetřovatel musí dát souhlas s odstraněním následků MU (zde oprava TV)
3) Všichni furt volají, kdy už se bude jezdit a jsou tlaky aby se jezdilo, alespoň po jedné koleji.
4) A jasně, každá porucha se úmyslně prodlužuje, protože se přeci všichni těší na poruchu a chtějí být v práci do deseti do večera.

Pegasso

Správná otázka.V létě vichr shodil strom na trolej u Vyškova-asi ve 14:30.Byl jsem ve službě.V 17:30 bylo zapnuto vedení Vyškov -Holubice, jen aby mne stáhli z trati-nákladní vlak směr Brno.Ve stanicích stály rychlíky na Bohumín,spěšnáky na Olomouc.Ve stanicích jako Holubice, Rousínov moc možností uniknout nemáte.V 18:30 jsem projížděl Slatinou a konečně potkal vozidlo Elektroúseku…Denní směna počkala až nastoupí noční, a ta se slavnostně vypravila na záchranou misi.Cestující samozřemě nadávali na neschopnost ČD

Dominik

Tzn. že 3 hodiny se tam něco dělo, nejspíše odstranění stromu z TV, to často dělají hasiči. Neznám ten kraj dobře, takže ani nevím, jak daleko je nejbližší OTV/DTV, ani kolik v danou chvíli měli dostupných MVTV. Jistě se na noční směnu nečekalo z plezíru, ale mělo to dobrý důvod, třeba denní směna byla „zavřená“ na výluce a tedy se na místo poruchy neměli jak dostat (chybějící kolej jentak nepřekonáte), nebo by se noční směna neměla jak dostat na místo poruchy, aby vystřídala denní, atd… Těch příčin můžou být desítky, ale ono je snazší (bez znalostí faktů) říci, že tam… Číst vice »

Manitou

Absence „velkých dieselů“ v plné nahotě. Přetáhnout soupravu přes vypnutý úsek prostě není čím.

Arnošt

Ono když spadne trolej tak překáží v jízdě, a hlavně jsou pak na koleji najeté stroje při opravě, takže ani motorová lokomotiva vám nijak nepomůže.

Manitou

Trolej se dá odstranit a v Hrusovanech je již v provozu více kolejí.
Tuším 3 koleje, ale přesně to nevím teď aktuálně.

ERPE

A kudy by jste chtěl s tím dieslem projet pane moudrý? Viz https://www.facebook.com/udalostibrno/photos/p.2545425732191052/2545425732191052/?type=3&theater
Když je to strhlý v křížení, pak je to prostě neprůjezdný pro cokoliv a že jsou ve stanici tři koleje je takhle na zhlaví k ničemu 😉

Manitou

Vycházím z článku a nešmíruji na FB. V článku je v Hrušovanech, ale není uvedeno, že na vjezdu.
Tudíž si dejte obklad.

ERPE

Pokud nechcete mít objektivní přehled i díky operativním informacím ze sociálních sítí, tak je lepší být ve svých názorech trochu pokornější a nevypálit hned natvrdo důsledky absence „velkých dieselů“… Když neznám všechny okolnosti, tak se neprsím v diskuzích 🙁

Manitou

Jelikož se pohybuji v oboru, neprsím se, jelikož vím, že prostě nejsou a případě obdobné situace se stojí, stojí a stojí.
Jestliže jsou pro vás operativní informace FB, je mi vás líto.

ERPE

Když jsem doma, tak jsem normální občan a FB a další kanály jsou pro mě zcela relevantní zdroj zpravodajských informací, na tom není nic divnýho 😉 Kdybych byl zrovna v práci, tak tam tuhle pletenici přímo a aktivně řeším osobně a na svoji odpovědnost, takže tolik k mému pohybu v oboru 😉 Abych do tohohle maglajzu ještě volal kolegům a ptal se jich, proč se to tam tak zdržuje a proč se nejezdí tak či onak, tak to bych byl kretén…FB mi musí stačit 😉 Čímž naprosto nepopírám nedostatek dieselů, jen bych to prostě nespojoval zrovna s tímhle případem, tam… Číst vice »

dada

Tvarovou knizku ne kazdy pouziva a brat info odtud a verit jejich relevantnosti, to teda nevim

ERPE

A to už si děláte srandu nebo je vám úplně jedno o jaký zdroj a jaký informace šlo? 😀 Byla to aktuální fotka z „místa činu“ od reportéra České televize a jen náhodou bylo k jejímu šíření použito FB…popište chybu. Aktuálnost a pravost fotky dokážu potvrdit, protože ty kluky, místo i MVTV znám osobně. Co je pořád za problém?

a8n

Kdyby byly (pak by byl sice stejně problém sehnat fíry), mohly se odklony jezdit vlárou a ne okolo půlky republiky.

Dalibor

kdyby bylo dost dieselů, nemusely by nad kolejema být ty nespolehlivé, poruchové, neestetické a namrzající dráty 😀

Manitou

Baterie to nakonec celé vyřeší. 😂😂

Dáda

nejlepší by byl diesel vagónem baterek… Něco jako Prius ve velkým

Vbb

Absence „velkých dieselů“ s tím nemá vůbec nic společného. Takovýhle přetah se dá udělat i kocourem nebo veselou krávou.

Arnošt

Vlaky na odklonové trase nabírají zpoždění cca 20 minut, určitě ne v řádu hodin. To se týká pouze těch prvních dvou třech spojů, které už byli najeté na trati.

petr766

Tak to je na zabití to rozhodnutí dispečerů ČD.

Arnošt

A jak by jste to řešil, když je trať minimálně na 5 hodin uzavřená?

Viťa

Přes Vyškov to do Přerova nešlo?

Péťa

Nepřijel by přes Vyškov a Přerov obráceně do Břeclavi?

Arnošt

To je ten nejmenší problém. Vectron přes Vyškov nemůže.

mgr.pavel

Proč nemůže, prosím? (věřím že tam je technický důvod např. se zabZař, ale jako laik zkrátka nevím proč daná lokomotiva na tu trať nemůže)

Arnošt

Jedná se o tom, že tam není schválená, většinou je to kvůli ovlivňování zabezpečovacího zařízení. Ale detaily bude znát někdo znalejší.

Petr Šimral

Vectron může po všech elektrizovaných tratích SŽDC s výjimkou Tábor – Bechyně a Rybník – Lipno Ale Taurus, ten na Brno – Přerov nesmí…

Jan Šindelář

Jen drobná zvídavost, pane Šimrale, proč nemůže Vectron na Lipno? Bechyni chápu …

Bolek
Zdeněk

Vetron tam může jet bez problému.

Arnošt

Pardon, samozřejmě Taurus. Nějak se mi ty moderní lokomotivy pomotaly.

Arnošt

Tam nemůže jet Vectron. Regiojet zvolil taktiku vyčkávání a už má zpoždění 150 minut a ještě stojí. Tak uvidíme, které řešení bude rychlejší.

Donny

Byli to dispečeři ČD nebo SŽDC?

Arnošt

Toto je rozhodnutí dispečerů ČD. Vlak, co se vracel zpět do Třebové už bude za chvíli v Břeclavy, zatímco regiojet, který zvolil taktiku vyčkat, tak stále stojí a ještě dlouho bude. Pořád vám to přijde jako chyba ČD. Nepochybil spíš regiojet?

A.R.

Zkus si to sám, tohle není Softikon.

os.ka.rek

Tak ani dnes to Hungaria nedá na čas.

čecháček

Ona někdy jezdí na čas? 🙂 Jsem si zatím nevšiml.

os.ka.rek

Té by měli v Německu vystrojit slavnost, až jednou přijede na čas.

*h8*

tak už v Érsekújvár měla krásných 30 minut, takže na příjemné zpoždění nepotřebovala ani tu strženou trolej.

ICE_Laco

Problém bol na Maďaroch ….

Ketchup1970

Ano tak to bývalo často i s Avalou.

Martin

Skoda, tak male zpozdeni, kdyby mela 300min. zadne mimoradnosti by si ani nevsimli…