První kolektivní smlouva na železnici pro příští rok. Správa železnic přidá méně než loni, vyplatí odměnu
Nové uniformy SŽDC. Pramen: SŽDC
Jednání o mzdách u Českých drah a ČD Cargo stále probíhají.
Jednání o mzdách u Českých drah a ČD Cargo stále probíhají.
Kdo by nechtěl odměnu, kdo by nechtěl přidat na mzdě? A pak jsou tu „nejlepší rady“, kde se dá ušetřit. Ale tady se stejně poradí ve smyslu NIMBY.
Každoroční napínavé představení s předem daným výsledek máme odehrané. 12 000 úplatek také zůstal. Jen ty procenta navýšení tentokrát nejsou na středu, jak bývá zvykem. Původní návrh manekýna bylo 2,5% a odporů 12%. A výsledek 4,2%.
Manekýn si zaslouží svůj plat a odměny už jen za to jak si vodí odpory jako husu na provázku. Vivat.
Zůstaly dovolené, to bylo dost zásadní. Ale jinak ano, je to bída. Kdo má rodinu a není papaláš, dost ztrácí…
Jaký úplatek? V soukromé sféře jsou odměny většinou výrazně vyšší než měsíční mzda. Zaměstnanci SŽ si ve výsledku vzhledem k inflaci pohorší.
A to píšu z vnější strany.
Úplatek nebo řekněme stimulační prostředek pro odboráře hlavně z OSŽ, kdy se nabídne nějaká částka za to, že se kolektivka podepíše do nějakého data, zpravidla do konce listopadu. Jedná o mimořádnou odměnu z rozhodnutí ředitele, tak se to prezentuje. Několik posledních let je to znamenitý prostředek jak přitlačit odporáře ke zdi.
Manekýn a Lucie Benešová? Kam zavřeli Matonohu?
„To jsou ale pořádný strašidla“
Slunce,seno,…
Tak to se zamestnanci predrou. Zvyseni platu pod inflaci.
Jsem zvedav na CD a Cargo. Snad jim pridaji vic.
Chápu, že komentovat cizí mzdu (a její navýšení) akorát způsobí roztrpčení.
Ale z mé pozice daňového poplatníka, jemuž zdražili o 100% daň z kohoutkové vody, aby se jakžtakž stíhali spláce úroky státních dluhů, tak se ptám na Váš názor: ZA CO SI ODBORNÍCI SŹ ZASLOUŽÍ JEDNU JEDINOU KORUNU SVÉ VÝPLATY, KDYŽ JEJICH FIRMA NEVYDĚLÁ ANI NA SUCHÝ CHLEBA S KOHOUTKOVOU ???
VŽDYŤ PŘILÉHAVÉ, BYŤ KRUTÉ, OZNAČENÍ ODBORNÍKŮ SŹ ZNÍ: Ź E B R Á V Í (s jistou nadsázkou)
Axeli, Axeli, že tě to furt baví.
Luki, hlavně ho nekrm, když se opět reinkanoval …
Co třeba za fungující infrastrukturu, kterou statisíce lidí jezdí do práce?
Ano, spousta peněz se i promrhá na nesmyslných projektech, ale většina lidí svou práci odvede.
Nikdy bych netvrdil, že odborníci v SŽ plošně neodvádí svoji práci.
Jediný problém, že jejich zaměstnavatel nedokáže práci svých odborníků prodat, aby si vydělali aspoň minimální mzdu. Ono totiž SŽ nevydělá ani na kohoutkovou vodu. Protože je velmi ztrátová firma v řádech miliard, navzdory dotacím v řádech desítek miliard každoročně.
Proto jsem reagoval na povzdech předřečníka a připomenul mu realitu = odborníci můžou být rádi, že jsou rádi i bez přidání na mzdě. Z nějakého záhadného neracionálního však kupodivu byla mzda navýšena.
Čekal bych bouřlivé ovace nad tímto velmi velmi vstřícným krokem pro odborníky SŽ, ne povzdech.
A to mě mluvíte z duše, klidně to navýšení mohlo být vyšší, kdyby studie nestridala studií a Sudop si pomlaskává
Tak nejhorší je, že na nábřeží bere ajťák čistýho 100 tisíc.. a to si neumím představit ty další a další na vyšších pozicích než ajťák.
Není „alťák“ jako „ajťák“ ale za kolik myslíte že v Praze seženete použitelného zaměstnance do IT?
Pěkný blitek jsi tu hodil.
Zaměstnanci Správy železnic nejsou daňoví poplatníci ?
Očekával bych velmi uctivé poděkování za navýšení mezd z našich kapes (když si na to nevydělají vlastní prací). Ale namísto poděkování, akorát povzdech ??? Kde to jsme ???
Já a moje rodina jsme taky daňoví poplatníci, ale netýká se mě těch ročních 100 miliard dotací a daňových úlev pro zhruba 40 tisíc odborníků pracujících v dotčeném oboru.
Částka z našich kapes v milionech ročně na jednoho takového odborníka mi připadá velmi přes čáru.
No, věřte mi, že nejsme v provozu, jsme odborné pracoviště se zaměstnanci se středním nebo vysokým vzděláním a bereme tu (na SŽ) o dost nižší výplaty než prodavačky v Lídlu.
Lidl je ziskový (i bez dotací). Proto mi není jasné proč srovnáváte Lidl s firmou SŽ.
Odborníci v SŽ si nedokážou vydělat bez dotací ani na kohoutkovou vodu = do práce by peníze měli nosit, vzhledem k naprosto bídné kondici firmy SŽ.
Tak to určitě ne.cargo určitě tolik nepřidá.
Jo, SZ a jejích zaměstnanci si to přidání zaslouží úplně nejvíc. Hlavně vedení.
Takže pokud máte pocit, že si to nezaslouží vedení (což může být dost subjektivní), tak tím pádem odvozujete i špatnou práci všech ostatních?
Vedení je velmi důležité,zejména to trakční…
Neslibovala vládnoucí garnitura snižování výdajů na státní zaměstnance?
Zaměstnanci SŽ nejsou státní zaměstnanci.
Je to teda firma SŽ jak říká Axel?
Ano. Stejně jako Řízení letového provozu+Letiště Praha
Co je tedy potom “státní organizace”, když nejde o státní zaměstnance? Záměrně nepíšu státní podnik, jelikož to je právně něco jiného, než státní organizace.
my také nejsme státní zaměstnanci ani státní organizace
Děkuji za informaci vážená Vaše majestnánosti.
Dle zákona 77/2002 Sb, §19 se SŽ řídí zákonem o státním podniku.
A dle judikatury má SŽ prvky akciové společnosti, neboť se ukázalo, že legislativa o privatizaci státního majetku se v konkrétním případě nevztahovaly na pozemky SŽ v P-Dejvicích.
Čili SŽ je hybrid státního podniku a akciovky ve vlastnictví státu
🤣🤣🤣🤣
“Dle zákona 77/2002 Sb, §19 se SŽ řídí zákonem o státním podniku.”
No to opravdu ne…
Jistěže ano. Pokud to v zákoně nedokáže přečíst, tak doporučuji navštívit očního specialistu/-tku
Tak explicitně: “Vznik státní organizace Správa železnic § 19 … 5) Postavení, právní poměry, činnost, sloučení, splynutí a rozdělení státní organizace Správa železnic se ode dne svého zřízení řídí přiměřeně ustanovením zákona o státním podniku,15) pokud tento zákon nestanoví jinak.” Váš zásadní problém je v tom, že nerozumíte právnímu pojmu “řídí přiměřeně” a už vůbec nechápete, proč jsou tu taxativně vymezeny jen vybrané organizační skutečnosti. To ukazuje například následující paragraf: “§ 20 (1) Státní organizace Správa železnic hospodaří s majetkem státu, se kterým ke dni vzniku akciové společnosti České dráhy hospodařila státní organizace České dráhy.2) Jde o majetek, a) který… Číst vice »
Teď Vám nerozumím – čím Vy vyvracíte, že firma SŽ existuje proto, aby dosahovala zisku?
Vždyť jste to sám potvrdil.
Čili žádné navýšení mezd. Nýbrž propusti velkou část odborníků SŽ, protože ta firma je naprosto brutálně prodělečná.
A kde je v zakládacím nebo jiném zákoně napsáno, že zamýšlená hospodářská činnost SŽ je výdělečná?
Uvědomujete si vůbec, že SŽ je v podstatě příspěvková organizace, jenom s tím rozdílem, že je státní/ministerská, zatímco p.o. jsou výhradně organizacemi zřizovanými a spravovanými samosprávami?
Správa a údržba silnic, správa zeleně nebo správa hřbitova je podle vás taky výdělečná firma? No to snad ne…
Tím, že v zákoně o SŽ je v podstatě přepsán zákon o státním podniku a tím, že zákon o SŽ je výslovn se podřizuje zákonu o státním podniku.
Srovnejte systematiku, kdy DŘ 280/2009 výslovně uvádí svoji autonomii vůči SŘ 500/2004 vizte § 262 DŘ
Možná Vám pomůže si prostudovat zákon o státním podniku, abyste našel nějaký zásadní rozdíl.
A tehdejší pravidla LRV.
Správa železnic žádné pozemky nevlastní.
Lžete.
Zklamal jste mě, neboť mě nenapadlo, že takto budete ostatní mystifikovat např. o obsahu § 38 a Přílohy č. 1 k zákonu 77/2002
Se koukni do katastru.
Na začátku letoška SŽ vykazovala pozemků za vstupní cenu ve výši 6,8 miliardy
zdroj: Výroční zpráva firmy SŽ 2022, str. 142, 143
P.S. Nejsem notář/daňový poradce, abych se mohl podívat do katastru mimo provozní dobu CzechPointu.
Cože? Nahlížení do KN že nefunguje na internetu? 😀
Z toho nezjistíte č. LV
Co to blábolíte? ČD s. o. taky nevlastnily jediný pozemek. Víte vůbec, co je to třeba zestátnění drah, které proběhlo v roce 1923? Viz např. zákon o buštěhradce: https://www.aspi.cz/products/lawText/1/3333/1/2 Všímáte si, že majetek v § 1 (“veškeré movité a nemovité jmění”) explicitně přechází na stát, zatímco “práva a závazky” přechází koupí státu (§ 2) na státní železniční správu (tj. ČSD) – § 3? Víte, jaký je rozdíl “majetkem”, “právy”, “povinnostmi” a “závazky”? Zjevně ne… Laskavě si pak přečtěte, že v § 38 se nehovoří o “nabytí” nebo “převodu” majetku, ale o “právu s majetkem hospodařit”, což jsou dvě zcela odlišné… Číst vice »
Já psal o § 38 a. Ne o § 38
Omlouvám se, vypadla mi čárka. Pro příště si na to dám pozor.
Ve zbytku bych odkázal na předchozí.
Zkuste např. číst AKTUÁLNÍ výroční zprávy firmy SŽ namísto získávání informací od „zasloužilých“ srdcařů o tradovaných „zaručených“ jistotách.
Tak mi teda řekněte, kde v tom § 38a se hovoří o převodu vlastnických práv. Píše se tam výlučně o převodu práv k hospodaření s majetkem, což je prostě něco úplně jiného – prostě ten majetek SŽ spravuje, ale nevlastní.
SŽ samozřejmě má i vlastní majetek – ale jde o majetek výlučně drobné/provozní povahy.
Ohledně aktiv je to to samé – jde o majetek, který může přinášet zisk, ale nemusí jít o majetek vlastní; jde o veškerý majetek, se kterým má firma právo hospodařit a požívat z něj výhody…
Je to nečitelné.
Soudy vyložily § 38a tak jak jsem napsal. Nemám co dodat
Může si SŽ dovolit snižovat výdajů na zaměstnance, když má věkový průměr přes 50 let a rozšiřování DOZ evidentně nejde úplně rychle?
Může si dovolit firma SŽ hospodařit s tím, že za 1 Kč vyrobí službu, kterou dopravcům jsou schopni prodat pouze za 0,06 Kč?
Jinými slovy – ta firma je na zrušení.
No, Vy jste tady chyběl. 🙂 Už nám bylo smutno.
ŽE JO ? Není lepší ta Lucie Benešová, jak jí to sluší…
Jo, sluší jí to. Ale paní Kostková – její vrstevnice – je IMHO hezčí, tak nějak zevnitř. Taková oduševnělá. To necítím z paní Benešové.
Ale o tom více diskutovat nechci, protože mi plně vyhovuje stav který mám doma.
To je ale problém SŽ, že neumí hledat rezervy a optimalizovat svou činnost.
Má se snižovat celkový objem prostředků na platy. Což neznamená, že se nemůže přidávat na platech, pokud na to ten objem bude stačit.
Což se stalo a to odchodem lidí do důchodu a propuštěním. Nekomentuje něco, co nevíš.
K tomu došlo, protože se muselo propouštět a snižovat počet vedoucích (ale pouze na nejnižší úrovni).
V našem obvodě propustili jen uklízečky a úklid bude prováděn firmou z venku.
Nemajíce ekonomického vzdělání,netuším,zda to je levnější,pocitově si myslím,že ne.
Tak to je “geniální řešení”.
U nás se propouštěli důchodci a rušily volné tabulky.
jj, na volné tabulky jsem pozapomněl,protože toho „volně tabulkového“zaměstnance jsem již roky neviděl.
Ta firma zvenku bude jistě bezproblémová a levnější. Za dva roky se nám tu vystřídalo už asi deset různých uklízecích firem a je to velmi nepřijemné..
Určitě . V přípisu nad novou firmou máme nařízeno,že je máme mít pod dohledem a nemáme je,pokud možno,na pracovišti ani chvilku samotné.
nechávat