Škoda poslala do Pobaltí první jednotku pro Estonsko. Kvůli konfliktu musí po silnici
První jednotka pro estonské dráhy Elron. Foto: Škoda Group
První jednotka vyjede v Estonsku v létě.
První jednotka vyjede v Estonsku v létě.
Je, tak pro zajimavost, se o transportu do Lotysska zminuje ukrajinsky magazin Zalizny Magistrali:
https://www.youtube.com/watch?v=QVsAZsS-OZQ&ab_channel=%D0%97%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%D0%BD%D1%96%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D1%96%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BB%D1%96
od casu cca 3:34. Podle vseho to melo jit puvodne pres Ukrajinu a Belorusko.
Obávám se, že to bude trochu jinak. Nezapomenu, jak se manažéři škody snažili přepravit kamionem 380tku na zkoušky v Německu a nepřesvědčila je ani desetinová cena, kterou nabízela železnice. Po kolejích to nakonec jelo jen proto, že to kamioňáci vzdali a škoda neměla jinou možnost. Já bych řekl, že oni využijí každou výmluvu k tomu, aby cokoli mohli přepravit po silnici ať to stojí co to stojí. Přičemž důvod, proč většina podniků raději vozí vše po silnici je hlavně velmi špatná pověst železnice, kterou si v nákladní dopravě díky evropské dopravní politice železnice jen těžko napravuje.
Jejda.
Prevazuji se podvozky na polsko litevske hranici?
Pokud ne, duvod je jasny. Pokud ano, neni to misto v soucasnosti pretizene?
Nic vic v tom neni.
Proboha, to snad nemůžeš myslet vážně fanatiku 😅
A co bych neměl myslet vážně? To u čeho jsem přímo byl? Ale fanatik bezpochyby jsem: fanaticky si stojím za tím, co jsem osobně zažil.
Proč, proč, proč.
Protože ty vlaky jednoduše nikdo nepojistí na cestu přes Ukrajinu.
Tečka
Do Pobalti pres Ukrajinu? A co se podivat na mapu?
Spise sankce proti Belorusku a reciprocni odpoved Beloruska.
Tak zmema rozchodu je na polsko litevske hranici. Jednak je dnes trat s normalnim rozchodem dotazena az do litevskeho Kovna a druhak tam kdysi pro nocni vlaky z Varsavy do Vilna fungoval system pro zmenu rozchodu specialnich podvozku SUW 2000.
Nevite, je na te hranici i moznost klasickeho prevazani podvozku?
Naložit místo kamionů na speciální vagony by byl problém? Kdysi se převáželi po kolejích i reaktory typu VVER 1000.
Kolik těch vagonů je aktuálně volných a provozuschopných ? Vlezlo by se to pod trolej ? Nestála by ta přeprava podstatně víc než po silnici ?
A co si přečíst článek? Stačí první dva odstavce…
Pisou, ze puvodne planovali presun po zeleznici, ale valka na Ukrajine jim to znemoznila.
Cili problem bude v dostupnosti mista prevazani podvozku.
Proto take muj dotaz vyse, zda prechod Trakiszki/Sestokai na polsko-litevske hranici vubec umoznuje klasicke prevazani podvozku, jako napr. Terespol/Brest.
Dalsim zadrhelem muze byt, ze polsko litevsky prechod prevazani umoznuje, ale je v soucasnosti pretizeny, protoze neni mozny tranzit nakladu z Polska do Pobalti pres Belorusko.
Tak schválně; jak dlouhý by takový vůz musel být a jak by řešil níže uvedenou šířku baltik-panteru? Problém s šířkou by při dalším vozidle byl ještě výraznější.
Vectrony do Finska se vozí na transportních podvozcích, ale ty samozřejmě řeší jen rozchod, nikoliv rozměry vozidla.
VVER1000 se vozily – ovšem vypínala se trolej a návěstidla musela být dále od koleje.
Nekde na youtube je dokument k prevozu reaktoru do Belene. Z hlavy: po velkych a narocnych pripravach po zeleznici z Plzne nekam na Vysocinu, pak prelozit na valnik a po silnici do Bratislavy a odtud po Dunaji do Belene. Nez toto znovu tak potom reaktory pro Temelin byly svareny na miste ze trech kusu.
Z vlaku na auto se to překládalo v Batelově. Kdybych doma našel tu správnou knihu, mohl bych i napsat přesné datumy, kdy se to tam překládalo.
Ne, tak VVER 1000 se po kolejich neprevazely. VVER 440 ano.
Co by železnice bez těch zlých kamiónů dělala, že 🙂
A ještě že nezrušily ty silnice, jak tady občas někdo navrhuje. By jinak byli v Estonsku bez vláčků…
Abych neodpovídal každému zvlášť:
Vozidlo: délka: šířka
vůz normálněrozchodného pantera : 26,5 m : 2,82 m
klasická SŽD stodola : 25,5 m : 3,1 m
čmelák : 17,24 m : 3,15 m
vůz širokorozchodného pantera : 26,5 m : 3,43 m
Tudíž že někde projela stodola nebo čmelák, nutně neznamená, že by tam projel širokorozchodný panter. Postavte se na nástupiště, počkejte až kolem pojede panter a představte si, že jeho bočnice je o 30 cm dál od osy koleje.
Tak to může jezdit jako mz.
Dík za info. Znamená to, že a) v Pobaltí mají ještě větší profil než je obvyklé na širokém rozchodu nebo b) že stodoly nevyužívají profil a mohly by klidně být trochu širší.
Elektrické příměstské jednotky v SSSR využívaly už od 30. let větší šířku vozidel (3480 mm) oproti klasickým osbním vozům (3100 mm), což bylo umožněno kratší délkou jejich vozů (kolem 20 m). V běhu času se na modernizovaných tratích začal zavádět prostornější průjezdný profil T, který umožňuje vozy širší a delší, než klasické stodoly (třeba právě pantery). A do tohoto profilu se staví i současné ruské osobní vozy klasické stavby – jsou širší a delší, než stodoly.
Zajímalo by mne, jaké jsou náklady na přesun čtyř dílů jednotky po silnici do Rigy a jejich montáž v místě, oproti přesunu po kolejích s výměnou podvozku na hranicích.
Jen ta výměna podvozků bude stát víc, než celá cesta po silnici.
Proč to nejde po kolejích? Napadá mě jen velký provoz…
Napadá mne jen, proč si ten článek nepřečtete celý.
O o to v tom článku není, je to v odkaze na jiný článek, který jsem přeskočil.
A co druhý odstavec článku?
URMIZA má tabulky, co může kudy projet. Koridor většinou není problém, výjimečně to jede odbočkou mimo peróny. Širokorozchodné vozidla nemají nějaké větší potíže. Nejhorší bývají transformátory.
Tá jednotka je širokorozchodná, takže je nutné ju v nejakom „známom“ prostredí previazať a dokompletovať. Takže by som až tipol, že ju nechceli ťahať po normálnom rozchode niekam na Suwalki, ale skôr niekam do Hanisky do depa a do Estónska ju doviezť už kompletnú cez Ukrajinu, Bielorusko a Lotyšsko/Rusko.
Jé, jsem blbej, to mě nedošlo…
Je o 60 cm širší, než české pantery. Celou průpovídku o zamýšlené přepravě po železnici do Hanisky považuju za nereálnou.
Podle toho co říkali lidé ze Škodovky před 2 lety na dni otevřených dveří v Ostravě ve vagónce to opravdu chtěli vézt po kolejích přes Slovensko, Ukrajinu a Bělorusko. Asi stejnou trasou, kudy se dřív vozili čmeláci atd. do SSSR.
Proč ne? Ruské stodoly onehdá jezdily až do Milovic. Jistě nelze jet se širší skříní po všech tratích, ale po některých ano.
Jo, ale jednak se od té doby totálně překopal koridor (i nějaké ty tunely nám přibyly, že…), druhak i tenkrát to byla celkem operace, byl celý seznam míst, kde se to nesmělo s ničím potkat… Já se spíš divím, že to neposlali lodí po Labi a přes Öresund…ale asi to bylo takhle jednodušší (čti: levnější)
To zase bude mít problém se splavností a nemá to žádnou výhodu oproti přesunu po silnici.
Hlavně by to k tomu Labi museli taky nějak dostat.
Co je prosím Ruská Stodola?
Třeba tohle https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/UA/UZ_WL-54.php
Zkrátka všechny post-SŽD osobní vozy stavěné do jejich průjezdného profilu.