První humanitární vlak Českých drah se vrací z polsko-ukrajinské hranice, další čeká na uprchlíky

Příprava odjezdu humanitárního vlaku na polsko-ukrajinskou hranici. Foto: ČDPříprava odjezdu humanitárního vlaku na polsko-ukrajinskou hranici. Foto: ČD

Mezi Lvovem a Přemyšlí došlo v noci k poškození trakčního vedení.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymus

Jak nemam rad Ceske drahy, tak za tohle palec nahoru a respekt 👍

Miloš

Co regiojet ten nepomáhá?Také jezdil do Košic?

Tomáš679.2

Nyní (cca 16:03) na Čt 24 reportáž z nádraží v Lvově. Situace je údajně nepřehledná a lidem chybí informace o spojích.

Tomáš679.2

„Podle aktuálních informací od polských železničářů došlo ráno k poškození trakčního vedení mezi Ukrajinou a Polskem. „Druhá souprava zůstává v Polsku a bude operativně použita podle dalšího vývoje humanitární situace na místě,“ dodal Šťáhlavský.“

Tak Diesel, ale hlavně nepolevit!

Jen by mě zajímalo, co bylo příčinou onoho poškození.

Miloš

Sabotáže,kurvy.Poláci mají naše Brejlovce někde na severu u Baltu,Hel?Nebo Poláci mají šestinápraváky nafta,polská výroba a možná někde ve šrotě ruské sergeje,tuším také šest náprav velká spotřeba 100 na 100

Tomáš679.2

Válka? Jistě, všiml jsem si. Nejsem pštros s hlavou v písku. Ale stejně jako sabotáž by to mohlo být poškození z jiného důvodu. Co já vím a proto se ptám. „Sergeje…tuším šest náprav…“ No jistě, že šest náprav. Ale Ruské? Opravdu? Nebyla náhodou T679.1 i T679.2 zkonstruována v Luhansku (Vorošilovgrad) na Ukrajině? Na Ukrajině a ne jinde a už vůbec ne v nějaké Luhanské republice. Ale děkuji. Tímto jsem mě přesvědčil, že obléci si tričko s T679.1 není v současné době vůbec dobrý nápad a to zejména kvůli tomu, že tento stroj má mnoho lidí spojený více s Ruskem než… Číst vice »

K.S.

Možná myslel olej 😉 Bohužel/bohu dík bylo všechno sovětské po rozpadu spojeno s Ruskem, takže i tyto lokomotivy ze SSSR jsou připisovány Rusku. Na jednu stranu je to dobře že je zlo které páchal připisováno tomu z něhož pocházelo (Ono to formování SSSR je zajímavé i z pohledu současného dění na Ukrajině, která byla nějakou dobu nezávislá po rozpadu Carského Ruska), na druhou stranu si tak Rusko připisuje plody práce některých jiných svazových republik, což není dobře. I když se o dráhu zajímám, tak to že T679 jsou z Luhansku jsem nevěděl. Ukrajinci a další svazové republiky si musí vzít… Číst vice »

K.S.

Po tornádu byl jeden v BV.

Miloš

co asi je válka

Šejdr

Mám moc dobrý pocit z jedné věci: Když jde opravdu do tuhého a o životy, dokážou i České dráhy reagovat velmi pružně a rychle. A co je ještě lepší: značná část společnosti dokáže zahodit vzájemné spory a podpořit ty, co pomoc opravdu potřebují.

K.S.

Myslím že česká společnost, jakkoliv to vypadá na nesmiřitelné tábory, není reálně rozdělená hlubokými zákopy (např. Blue/Red states v USA), ale je spíš fragmentovaná a různě se to překrývá. Což taky není dobrý stav asi, ale pořád lepší než tu mít situaci typu: „Z přátel mažu všechny co jsou proti regulaci zbraní/pro potraty, proti alkoholu, jsou katolíci…“ Pokud mne neklame paměť, tak toto potvrdilo i několik průzkumů z posledních let před pandemií.

To rozdělení společnosti nemusí reálně být takové jako se zdá z internetových diskusí.

Jenisej

Já bych je neblokoval, ale rovnou jejich IP adresy předával PČR.

M19

Proč neudělat obojí?

Pája

Myslíte sympatizanty s agresory? Okupací, kterou každý aspoň trošku slušný člověk odsuzuje?

K.S.

Já si projel pár IP co se tu objevily, většinou skončíte někde u providera. Mapy mají taky v sobě nějaký geolokační prvek a když pracuju z laptopu přes mobilní data, tak mi mapy tvrdí že jsem v Praze. Ale možná by to chtělo předávat NÚKIB, třeba by z těch dat dali dohromady něco, už kdysi dávno jsem přemýšlel jak identifikovat uživatele pod různými nicky na různých webech, on každý člověk má trochu nějaké zvláštnosti při psaní, takže by to asi šlo. Ale pak jsem ten nápad zahodil, protože udělat to, tak nemám klidné spaní. (Sice nevím jestli by to dávalo… Číst vice »

Igor

Blokovat IP adresy není správný postup, protože pokud je daný člověk na datech tak se mu IP může brzo změnit a dostane jinou, ale hlavně někdo úplně jiný dostane tu jeho a pokud bude chtít komentovat tak nemůže, protože má IP zablokovanou, přestože nic neprovedl. Nebo často lidé sdílí jednu veřejnou adresu, ale za ní se schovává xy dalších uživatelů a ten jeden by je všechny zablokoval.

Miroslav Zikmund

Válka na Ukrajině nezačala v únoru 2022, ale v roce 2014 …
Co se dělalo uplynulých 8 let, aby se předešlo „dnešní“ situaci …

Válečné události února 2022 jsou důsledkem nečinnosti řešit nejen příčinu válečného konfliktu započatého v roce 2014, ale i vzniklou situaci.

Sveřepé slovní trvání „politicků světového společenství, české nevyjímaje“ na „celistvosti“ Ukrajiny, jak vidno, mír nepřineslo … viníkem není jen Putin, ale ti, co nic nedělali … líbivá slovíčka nejsou konání ….

kakov

Hlavně nežijte v mylné představě, že obětování Doněcké a Luhanské oblasti by válku odvrátilo, Hitlerovi taky nestačilo Rakousko, Sudety, Polsko……

Miloš

Dobrý počin českých drah,evakuační vlaky,a tam jezdí prázdné?

libor

tak to vypadá, že plné nejedou ani zpět. když píšou několik desítek cestujících, narváno tam asi nebude

BDT

Je otázka, jak se možnost cestovat do ČR prezentuje v Ukrajině.

Pája

Snad si to lidé řeknou/napíšou i mezi sebou. Výhodou je, že vlak neucpává ucpané silnice a uprchlíci tak mají k dispozici další trasu.

K.S.

Jenže je zacpaná silnice z Ukrajiny. Jak říkám, ta evakuace chce vlaky z Ukrajiny po LHS a někde na terminálech zajistit přestupy do ostatních vlaků, nebo, nevím kolik normálního rozchodu vede na severní Ukrajinu, s tím zajíždět přes hranici, ale hledejte partu sebevrahů co to riskne.

Miloš

jaký mají poláci rozchod??

K.S.

LHS je širokorozchodná, cca 400 km dlouhá železniční trať určená pro nákladní dopravu. Jsem si celkem jistý že by se dalo zaimprovizovat a v případě potřeby po ní evakuovat.

tarten

Aby si to lidé řekli, je potřeba, aby ten vlak nějakou dobu jezdil, byť téměř prázdný.

Miloš

Lépe kdyby o tahala diesel lokomotiva,Rusáci,chějí vyřadit,elektrárny teplárny,veškerou infrastrukturu o co jim jde sakra,ať táhnou zase na východ,bratrská invaze,dá se jezdit,přes Maďarsko,Polsko a Slovensko?Rumunsko?

K.S.

Rozpoutat chaos a dosadit loutkovou vládu, to byl původní plán.

Miroslav Zikmund

Nezdá se vám, že ta válka je poněkud divná ?

V srpnu 1968 se obsazovala studia TV, rozhlasu, vysílače – Cukrák, Liblice ….
Ukrajinská TV vysílá, funguje mobilní síť …

K.S.

Z toho co je dostupné to vypadá že Putin čekal hladký průběh, zhroucení Ukrajiny atd. místo toho se setkal s odporem. Oproti ČSSR měla Ukrajina čas se připravit, v poslední fázi lidi vykoupili zbraně a náboje. Do toho tam krom armády operují další bezpečnostní sbory, po napadení se pak vláda rozhodla že kdo chce má nárok na zbraně z vládních skladů, lidi vyrábí molotovy, zátarasy. Rusové si naběhli na po zuby ozbrojené město a národ který je odhodlaný se nedat. Nezapomínejte také že ještě že to začalo tak byly dodány poměrně efektivní moderní zbraně použitelné proti technice. Taky nesmíme zapomenout… Číst vice »

kakov

Že tam poslal vojáky ZVS, je bohužel logické, Ruská armáda je pořád na ZVS postavená, a jedna brigáda SPECNAZ, která zbyla ze sovětské éry na Ukrajinu nestačí, byť určitě již vycvičili další jednotky a míra profesionalizace bude větší, než za sovětských dob, na Ukrajinu to bude pořád málo.

K.S.

Logické ale prasácké.

kakov

To máte naprostou pravdu, že je to prasácke

kakov

A ještě jedna věc, ruské vedení začíná připomínat pacienty z blázince, včera rusové prohlásili, že zatím mají pouze jednoho raněného, tomu snad nemůže věřit ani malé dítě……..

K.S.

Zvlášť když těch mrtvých je podstatně více podle veřejně dostupných dat.

K.S.

Ano, máte pravdu, to si říkám taky. Skoro jako by mu něco rozežralo mozek, nebo nevím.

Tomáš679.2

V roce 1968 existovala jako sdělovací prostředek Tv a rozhlas. Dnes je těch sdělovacích a komunikačních kanálů nespočetně více .

Tomáš679.2

Není to tak dávno, co jsme zde řešili rušení železničních tratí a diskutovali jsme o tom, zda je třeba tak rozsáhlá železniční síť jakou disponujeme. Není to tak dlouho co jsem poukazoval na jejich možné využití v případě vojenského konfliktu a sklízel jsem za to mínusy. Netrvalo dlouho a současná situace nám ukazuje jasnou výhodu přepravy většího množství materiálu a nebo osob právě po železnici.

Georg

to jsou skvely argumenty-ty bys clovece mohl pracovat pro putina!

Tomáš679.2

A to jako proč?
To nejsou žádné argumenty, to jsou fakta. Nabídku práce si nechte pro někoho jiného, já nemám sebemenší zájem. A mimochodem jsem s vámi husy nepásl !

kakov

Určitě třeba taková trať Mladotice-Kralovice mě vysoký strategický význam a vlastně její zrušení umožnilo invazi na Ukrajinu

Upřímně řečeno, já jsem také proti rušení trati, ale je potřeba k tomu přistupovat rozumně.

A už tam jsem vám vysvětlil, že dnešní armády nejsou závislé na železniční přepravě.

Tomáš679.2

Tady ale nejde o závislost vojska. Tady jde o určitou závislost ve vtahu k přepravě velkého objemu materiálu a osob. Nebo jak přepravujeme naši pomoc? Letecky? Po vodě? Ne, přepravujeme ji po železnici.
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3448108-cesko-vypravilo-vlak-se-zbranemi-pro-ukrajinu-vlada-ma-projednat-dalsi-pomoc

Nic jiného jsem říci nechtěl.

kakov

Tak se podívejte, jak se ty zbraně vezli z Polska,

Chce snad někdo rušit koridory??

Pezos

Nezapomeňte, že v Polsku je mnohem větší ukrajinská komunita. Do Česka zatím pojedou hlavně lidé, kteří tu mají nějakou rodinu.

Tomáš679.2

Nemyslím si. Na Slovenko jedou i lidé, co se v důsledku dlouhých kolon otočí a pojedou to zkusit na Slovensko. Pro ty lidi je asi jedno kam, ale hlavně do bezpečí.
https://cnn.iprima.cz/deti-a-zeny-spi-v-autech-nikdo-jim-nepomaha-reporter-popsal-situaci-na-ukrajinske-hranici-82001

Miloš

v polsku je milion UA oficiálně,takže dvakrát tolik u nás 200 000?

M19

Je otázka jaká možnost je cestovat po Ukrajině vůbec. Jak funguje veřejná doprava, jak jsou dostupné pohonné hmoty, jak časté jsou silniční kontroly…

K.S.

Mizerně, prý limit 20 l na tankování.

Paolo

Pozri si na youtube kanal zeleznie magistraly ucrainy… https://www.youtube.com/user/ZeleznyeMagistrali borec co to tocí tam dáva vcelku podrobní info… jelikoz tam chodim ( resp. s ohledem na posl dni chodil)jako turista — vice hl tahu je v haji a odklonu vcelku dost

M19

To bylo míněno jako zamyšlení pro nick, kterému jsem odpovídal. Ale děkuji za odkaz na zdroj, byť se týká jen situace na železnici.

Miroslav Zikmund

Podle ČT vlaky jezdí podle JŘ … redaktor se dokonce divil, že vlaky čekaly na „čas“ a nejely s náskokem …
Železniční infra funguje, včetně E tratí …

M19

A silniční? Autobusy?

Šejdr

Nejspíš prezentuje, ale je to relativně čerstvá informace a pohybovat se teď po Ukrajině veřejnou dopravou nejspíš bude dost velký problém. Až se rozkřikne, že z Přemyšlu už odjela první skupina lidí evakuačním vlakem do Polska a Česka, zájem jistě vzroste.

Miloš

A jak se dostanou k těm hranicím TAXI??Maršrutky?