První dopravce získal státem garantovanou půjčku. EGAP zajistí partnerovi FlixBusu 96 milionů korun
Setra Dosto Flixbus (Umbrella), foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Úvěr se státní zárukou nepokryje ani polovinu potřebných financí, firma odkládá rozvojové plány o dva až tři roky.
Podmínka minimálního počtu zaměstnanců je akorát na podporu korporací atd. Kdyby vláda chtěla podpořit trh, dá to naopak jen malým firmám.
Státní záruky použít na expanzi do zahraničí? To mi teda moc nesedí…
Furt lepsi nez pouzit na podporu pana Simane, ne?
Taky jsem si myslel, že to má pomoci překonat krizi, a ne financovat expanzi.
A co třeba ČD? Mohly by si na expanzi taky zažádat? 😉
Měla by to být firma s vizí , budoucností , nekrachující a s určitým podílem exportu . ČD splňuje jenom počet zaměstnanců . Navíc ČD čerpá dlouhodobě dotace přes nemovitosti , tzv kolotoč . Dnes SŽ prodám nádraží , zítra pozemek a až dojdou kačky tak to dostanou bezúplatně zpět a budou prodávat znovu. Ale žádat určitě mohou , mají rozhodně větší šanci než SW/ČSA ale tím , že vyjma cca 5 komerčních vlaků jezdí výhradně v závazku za stejné prachy plní i prázdní a bonusově jim dorovnává stát důchodce a studenty s prodeje brutto tak těch pár drobných jim… Číst vice »
Jasně ČD nesnášíte, tak proč si nekopnout. Vaše myšlenkové pochody hodny pětiletého děcka.
Proč bych měl ČD nesnášet ? Jen tam kde jede RJ většinou jedu jím , s dětmi na sto pro . Jsem pouhý cestující , zákazník . Platící. Takže proč bych platil víc a přepravoval se hůř ?
Nicméně to neřeší problém záruk , kde by dřív nastala doba splacení než rozhodnutí na co .
Tak si přečtěte po sobě.
ČD tu garanci mají 100% a pořád – podívej se kdo je vlastní. Takže každej kdo jim půjčí ví, že kdyby to nedopadlo, jedinej akcionář to zaplatí. I proto mají pořád úvěrovej rating, na kterej by v soukromých rukou za stejné kondice těžko dosáhly.