První dopravce převzal největší prodejní propadák Airbusu: A330-800
Airbus má na dálkový letoun stále jen 14 objednávek. Považuje ho za ideální pro období obnovy provozu po koronavirové epidemii.
Kuwait Airways je první leteckou společností, která do své flotily zařadila Airbus A330-800. Ze závodu Airbusu v Toulouse dnes odlétla krátce po sobě hned dvě letadla. Pro Airbus jde o aktuálně nejméně úspěšný model v nabídce: má na něj celkem jen čtrnáct objednávek.
Airbus v dnešní tiskové zprávě uvedl, že nová řada A330neo je ideálním letadlem pro dobu obnovování leteckého provozu po koronavirové pandemii.
„Zařazení nových letadel posílí naši pozici významného dopravce v regionální i globální letecké dopravě. Začíná tím pro nás nová éra komfortu pro cestující na palubě,“ řekl šéf Kuwait Airways Ali Mohammad Al-Dukhan.
Letadlo bude létat v konfiguraci pro 203 lidí v ekonomické třídě a 32 lidí v byznys třídě s plně rozložitelnými sedačkami. Airbus za výhodu považuje i velký nákladní prostor. Kuwait Airways má objednáno celkem osm těchto letadel.
Airbus má na letadlo jen 14 zakázek: dvě jsou pro státní aerolinky Uganda Airlines, čtyři má objednané zatím neznámý zákazník.
Jde o letadlo modernizované řady A330neo. Airbus je s prodeji většího typu A330-900 podstatně úspěšnější: na něj má už 285 objednávek od 14 různých zákazníků. Dolet je 15 094 kilometrů. Letadlo pohání motory Rolls-Royce Trent 7000.
A330-800 má být náhradou A330-200. Za malým zájmem o nový typ letadla může být více faktorů: na trhu je stále ještě hodně relativně zánovních letounů A330-200. Mají sice vyšší spotřebu paliva, jsou ale poměrně dobře dostupné na trhu s použitými letadly. A330-200 se začal vyrábět v roce 1998, po světě jich stále létá ještě více než šest set. Airbus věří, že čas tohoto letadla ještě přijde s tím, jak bude u řady aerolinek stárnout flotila A330-200.