První dopravce převzal největší prodejní propadák Airbusu: A330-800
Airbus A330-800 společnosti Kuwait Airways. Foto: Airbus
Airbus má na dálkový letoun stále jen 14 objednávek. Považuje ho za ideální pro období obnovy provozu po koronavirové epidemii.
Airbus už by neměl používat číslo 800,A330-800,A380-800,A350-800
Dlouho jsem premyslel, proc vlastne Airbus A330neo vubec uvedl, kdyz ma modernejsi A350. Napada me snad jenom, ze s A330 ma Airbus velke plany ve vojenskem programu napr. A330MRTT, nebo chteji uvest nejakou nakladni verzi, viz nedavne zvyseni MTOW na 251t. Objednavky nejake jsou, ale nic extra. Kazde usetrene € bych spise investoval do zlepsovani A350 – snizovani OEW, zvysovani MTOW, nove motory. A350 tu do prichodu neceho revolucniho bude jeste dlouho.
Levný vývoj, nízké náklady na výrobu, levný letoun. Víceméně konkurence pro Dreamliner. Nutí Boeing snižovat ceny tak výrazně, že celý program nebude nejspíše nikdy ziskový.
Vyvoj byl skoro zadarmo, vyroba taky levnejsi a hlavne je o dost levnejsi nez A350 pro zakazniky. Podle me to melo smysl do prichosu 321XLR
Geniální Frantíci po ukončení výroby průseru jménem A380 si řekli, že to musí geniálně zopakovat, a zahájili okamžitě výrobu zbytečně zkráceného širokotrupáku, na který mají jen 14 objednávek.
Měli to dělat jako Škodovka, ta měla na základě skic objednáno 20 ks a zaplaceno dostala jako by jich vyrobila 60, tak se to dělá! A jako bonus dva na severní Balkán, jim bohužel nevadí, že to víc stojí než jezdí, tak z nich už nic nevyrazej!
Škoda, že jste tam nebyl, abyste Airbusu poradil, že A380 nemá vyvíjet.
A taky škoda, že jste nebyl na tržišti ve Wuchanu, abyste tam zlikvidoval savem tu aktuální čínskou chřipku…
Měl jsem možnost z Kuwaitu letět s Kuwait airways a celkem je chápu. V zemi pracuje veliké množství brigádníků z JV Asie, kteří si pak domů vezou nepředstavitelné množství oversize elektroniky – ledničky, displeje, vysavače, bedny čehokoli… úplně šílené množství zavazadel, každý člověk tak dvě, tři bedny. U žádné jiné aerolinky jsem tohle neviděl. Dovedu si proto představit, že pro dopravce typu Kuwait Air, Oman Air, Biman, Srilankan, Garuda nebo PIA může být takové letadlo pro brigoše docela vhodné. Možnost, že se do podobného spoje dostanou Evropané nebo jiní dovolenkáři, bude naopak spíše raritní, ostatně právě proto jsem to chtěl… Číst vice »
V tom případě by to bylo velmi vhodné letadlo i pro čínský trh. Číňané cestují taktéž s mnoha zavazadly a bednami, a to i když letí z dovolené. Jiný svět….
Elitářské podporování zbytečného létání extra výjimečným nedaněním paliva a duty-free obchody s luxusním zbožím.
Jestli ono nebude elitářstvím spíše to, že se ostatní paliva daní…
No, on je problém, jakým způsobem to palivo při mezinárodních letech danit. To za prvé.
Zdá je či není létání zbytečné, nechejte na cestujících. Já si to sice myslím taky, ale nebudu tento svuj názor shazovat pitomymi kecy o elitarskem podporování.
Furt lepší podporovat elitarsky přístup než přístup tupé bolševické nenávistné luzy.
Nejspíš je pro ně lepší koupit v zahraničí a dovézt jako vlastní majetek, než kupovat doma. Vysvětlení může být ve velmi vysokém clu, které má chránit domácí lid před cizím zbožím. Totiž domácí výrobce. A jestli to dělají stejně kvalitně jako Tesla kopírovala Panasonic, tak bez té ochrany ten šunt neprodají.
Mimochodem tip pro redakci na článek: Air France letí z Paříže do Prahy naposledy 2. listopadu, pak už budou Paříž létat jen Czech Airlines
A až Simanemu skončí moratorium, tak budou jezdit akorát CD s vypujcenymi vozy Bc od různých sotospolku (a Carga)
na jak dlouho?
Zdroj? Já vidím v GDS že je to vše operované dceřinkou HOP (defacto AF) E70 nebo E90 a nebo čisté AF s A318..
Jo, po podrobnějším prozkoumání, jsem zjistil, že létají nadále. (Za tuto menší dezinformaci se omlouvám.) Jenom zřejmě končí codeshare s ČSA protože na stránkách ČSA je už nenajdete a lidem co přes ně měli letenky k Air France to měnili na jejich lety. Stejně tak na stránkách Air France už nenajdete lety ČSA.