První desítka Vectronů najezdila u ČD už 10 milionů kilometrů. Nejspolehlivější stroje, pochvaluje si dopravce

Siemens Vectron v barvách Českých drah. Pramen: ČDSiemens Vectron v barvách Českých drah. Pramen: ČD

Pět lokomotiv už překonalo hranici milion kilometrů, druhá polovina strojů má tuto hranici na dosah.

112 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Nejlepsi lokomotiva na trhu jak u nas tak v zahranici

Pavel Juřík

Dobrý den. Lze někde najít informace o ceně pořízeného stroje nebo výčet nákladů za pronájem jednotlivých strojů včetně podmínek pronájmu? Předem děkuji

medvěd

Čili ČD si pronajalo mašinky, aby věděly, co si mají pořídit! Já myslel, že si mašinu vyberou dle požadavků z provozu (ne kanceláře na nábřeží) a ta funguje a když lehne, tak jí v záruce výrobce opraví …. ale tady je to trochu jinak … kup, zaplať a potom čekej na opravu. Snad v Praze na MPO pochopí, že když nebude výroba mašin u nás, budeme za opravu platit v EURECH pro nás už tak nevýhodném kurzu.

Jarek

Vy jste se probudil ze zimního spánku, nebo jste příběh 109E nějak neráčil zaregistrovat?

Gwann

tenhle naivní vyzblept merkantilisticko-nacionalistickeho řazení…by měl vést ke zkoumání psychického stavu chovancova…

medical examiner

Jojo…merkantilismus je výborný vynález, ale toto je oblast, kdy nefunguje…

Jiří Kocurek

Co to je za nemysly? Buď jsou opravy v ceně pronájmu a nebo nejsou a musely by se tak jako tak zaplatit.
A že to je v €? A co jako, jiné firmy zase exportují za €. Není to tak dávno, kdy měla vláda nedostatek tvrdé měny a tak se české výrobky musely prodávat pod cenou, aby měla vláda tvrdou měnu. A 80kg motorka se směnila za 80kg kubánských pomarančů… sem tam flašku rumu. Což zákonitě vedlo ke krachu.

Gwann

přičemž ty pomeranče nebyly k jídlu…

Lovosičan

Podepisuji zlatým Parkerem.

medical examiner

A s věnováním nebo jmenovkou?…

ČD4ever

Jak je na tom Vectron v porovnání s Traxxem?

LeKon

Tak nevím ale Radim Jančura říkal, že Traxx je oproti Vectronu úplně technologicky jinde

medical examiner

To ano…ale kterým směrem.
Jestli by bylo lepší nakoupit množství „Vectronů“ na 200, a pak „Traxxy“ na 160 – nebo rovnou všechno „Vectrony“ jak na 200 tak na 160.

Uuuu

Jo jsou jinde to má pravdu, jsou to šroty, nesahaji Vectronu ani na paty.

Gwann

tak Radimek umí vselicos…třeba kvalitně slibovat…ale co se týče masin, ptal bych se jinde.

Výkolejka

A nejake podrobnejsi informace?
Nebo je to jen vyrok managera bez pridane hodnoty?

Miroslav Zikmund

Radim Jančura má licenci strojvedoucího a hovoří z vlastních fírovských zkušeností ? Nebo hovoří o tom, co někde slyšel tiskový mluvčí a tlumočí mu to.

Tukan

Když se píše o té spolehlivosti – Jak jsou na tom Němečtí Zátopci se spolehlivostí?

Kalanis

Tak šup, koupit další.

medical examiner

Musí něco jezdit místo 151 a 371…
A nákladní dopravci si taky rádi přisadí…

Vašek

Nejlepší mašina pod sluncem. Strojvůdcův splněný sen.

Karel

Co slyším strojvedoucí, mají nejraději Taurus, pak Traxx a až třetí je Vectron…

strojfira

Kazdymu vyhovuje trochu neco jinyho, hledat nejlepsi pro vsechny je nesmysl

MildaIV

Ono taky záleží jak kde. S Vectronem se jezdí skvěle v Německu a Rakousku, o trošku horší je to v ČR a na Slovensku bez rekuperace a tedy i bez EDB nic moc.

Vašek

V ČR se rekuperuje a pokud je na Vectronu něco nepříjemné, pak je to uřvaný fracek Mirel.

Vašek

Kolik je u ná strojvůdců, co jezdí současně na všech třech řadách a mohou tak srovnávat? Jistě všechny tyto lokomotivy nabízejí pracovní podmínky na úrovni. Určitě všichni, co přišli z elektrických trakařů 151, 371, 350 a podobně, musejí být nadšeni.

David

Je někde k dispozici přehled spolehlivosti všech řad?

julio

Bolo by zaujímavé porovnanie s tými slovenskými. Niektoré obehy sú trikrát denne BA-KE, čo je približne 1330 km.

Petr Šimral

Myslel jste 1,5 x Ba – Ke? Já jen, že 3 x to opravdu fyzicky nejde a těžko někdy půjde…

julio

Obehy 615,604,611 a 602,609,614, t.j. 3x 443 km. Ale ak sa chcete hrať so slovíčkami, nájdite si iného kamaráta. Mne tu ide o vyjadrenie spoľahlivosti na oboch brehoch rieky Moravy a teda je to aj o údržbe strojov. Pravda, tie slovenské vozia aj trinásť vozňové rýchliky a asi aj to zaťaženie a horský terén dá poriadne zabrať.

Richard Fiala

Ta floskule „za řekou Moravou“ kterou si tak oblíbili Slováci mi trochu připomíná Stalinem namalovanou polskou hranici na Odře a Nise, na rozdíl od té Moravy ovšem zcela reálnou. Za řekou Moravou je pro Slováky leda Rakousko nikoli ČR neboli Česko, protože ta pramení daleko na západ na svazích Kralickeho Sněžniku a teče středem Moravy. Není v tom snad skryt tichý slovenský nárok na její většinovou levobřežní část?

Vašek

Mokrý hadr na hlavu by mohl pomoci.

Tomáš Záruba

Spíš někdo automaticky uvažuje jen o spojnici hlavních měst, a u Lanžhota je zrovna ten krátký úsek, kdy to s tou řekou sedí. 🙂

Miroslav Zikmund

Technické (strojvůdcovské) vyjadřování je přesné vyjadřování … když není … a každý si totéž vysvětluje jinak, pak to končí „šokujícím“ rozsudkem nejmenovaného okresního soudu, všichni ví kterého, ale jeho jméno „nelze vyslovit“ (jako v Harry Potterovi)…. Objektivním hlediskem jsou průměrné denní proběhy ….

medical examiner

Bodejť by to nebyly nejspolehlivější stroje, když je ČD koupily už jako léta provozovanou řadu…
Narozdíl od 380…

***** Petr

Mě spíš překvapilo , že právě nic nokoupily a mají je kromě jednoho v nájmu. To už vlastně kdekdo má kloudných loko víc a to je hodně smutné

Výkolejka

To že Vás to překvapilo spíš svědčí o tom, že Vám chybí přehled, ne že je špatně, že jsou pronajaté …

SaulGoodman

No jednak na tom není nic špatného, třeba v letectví je to běžná praxe, a druhak pokud se nepletu, tak minimálně u části je obce na odkup po skončení pronájmu. Což celkem nepochybuji, že využijou. Určitě je to takhle snazší než výběrko, viz jak dlouho už trvají ty normální tendry na lokomotivy.

Ivan

Ne obce ale opce.

SaulGoodman

Jasně, autocorrect 😉

***** Petr

Vtip je z neschopnosti tendrovat vymáčknout pozitivum . Nepsal jsem že je na tom něco špatného, nelogického, nestandartního jen z osobní zkušenosti se domnívám , že zvláště v takovém rozsahu techniky a pravidelných výkonů je vlastnictví nejvýhodnější formou. Zřejmě efektivita nebude hrát prim

Výkolejka

Z vlastní zkušenosti při řízení železniční společnosti, která vypravuje tisíce vlaků denně?

*****. Petr

U aut a busu je to principielně stejne . Spis to vypadá že na dráze objevujete něco , co tu už víc než dvě desetiletí bezne funguje a právě počet techniky by měl mít vliv na cenu. Což vlastně u ČD je , jen opačným směrem . Tak se nenech vykolejit a pěkný den

Výkolejka

Asi by bylo lepší použít na dráze objevují než na dráze objevujete ale budiž.
No a evidentně jste mimo i nadále, protože část těch lokomotiv je připravena na odkud a RJ jde už cestou nákupů.
Takže až budete skutečně něčemu rozumět, tak se stavte.

***** Petr

Jsi asi vykolejený. Pointa,kterou jsi nepochopil,
byla právě s odkazem na RJ, který T3MS kupuje a nechopnost ČD si stanovit vůbec priority k tendru. Jen v nemnoha případech se operativní leasing nebo finta s nájmem a následným odkupem atd opravdu vyplatí i někomu jinému než pronajímateli. To se týká i významu slov objevují a objevujete. Opravdu mi připadne že znovu objevujete parní stroj snad pro tebe polopatě nebo po lopatě .

Výkolejka

No tak určitě!
Chybí Vám základní rozhled, tak přecházíte v urážky a tykání kterým chcete ukázat, že jste v této diskuzi nějak nadřazen. Ovšem odbornost chybí.
Takže Vám přeji hodně štěstí a znovu opakuji: nastudujte si to a pak se můžeme teprve bavit : – )

***** Petr

Myslím si , že se mi daří i s tímto rozhledem a vidím to právě naopak. K tykání. Na netu beru jako standart a osobním životě do vysoké míry taktéž. Vnímám to tak posledních pět let že se na netu chce vykati a možná proto je tu kdejaký trouba králem .

Výkolejka

Je ovsem zajimave ze to s tim tykanim vidite v teto diskuzi jen vy. To je k zamyšlení.
Ano s takovym rozhledem muzete opravdu psat takova moudra. Na to to skutečně stačí 😁

Jaaaa

Holt podpora domácího průmyslu se musí dělat s rozmyslem, no. 🙁

Jan

Ta už liberalizaci skončila. Jako v gb.

Jiří Kocurek

Pojďme ze státního podporovat výrobu mechanických psacích strojů, abychom udrželi zaměstnanost. Email se potom naskenuje.

Véna

Řada 380 byl pokus o podporu domácího průmyslu…

Potulný wechtr

Který však nevyšel.

Já, kdo jiný

A ještě prosím disponibilitu řady 380.

Tonda Sehnal

Od toho negativního – avšak věru pravdivého – článku o jejich katastrofálním stavu před léty šel jejich technický stav dramaticky nahoru. T.č. napůl nejezdí žádná.

Ivan

To jo, ale po kolika letech?

Leinad

Žádná napůl, to znamená už se umí porouchat celá, a ne jeden podvozek?

XXXD

Řekl bych, že to znamená, že už nejezdí jen s polovinou funkčních trakčních motorů, jak tomu bývalo dříve.

PvvS

A kolik jich tedy nejezdí vůbec ?

súdružka Kolesárová

A v porovnani s Vectronem je porizeni a provoz 380 srovnatelne?

Gwann

pořízením…to je nejdražší mašina na světě s celkem fenomenální sekyrou časovou.

navíc je uz ani nedělají. takze…labutí píseň českých elektrických loko

Hara_Pes

Když jsme byli na exkurzi v Kolíně, tak nutnost výměny/broušeni kol u 380 až s o polovinu větším najezdem než Vectron, Traxx.
Bohužel kola nejsou jediná část loko…

libcha

Jen škoda že je covidové šílenství s uzavíráním hranic na delší čas odsunulo na podřadné výkony, kde nevyužijí svůj plný potenciál (mnohosystémovost, rychlost, výkon).

medical examiner

To se pak zlepší s úpravami železniční sítě, např. ze Zábřehu do Olomouce (kde je rovina).

Jarek

Slovácký expres je podřadný výkon?

medical examiner

Naprosto. Ex2 stejně jako R18.

Tadeáš

V čem? Na R i Ex/EC už dnes jezdí zpravidla stejné vozy i cena jízdenky je stejná.

medical examiner

Porovnejte tuto mapu se současným trasováním linek…

https://i.ibb.co/9hjgzWr/zeleznicni-mapa-cr-2004-2005.gif

Lukáš F.

Má relativně hodně zastávek a využije rychlost 160 km/h, ale nemá zase tolik vozů a celá trasa je pod stejnosměrem.

Pája

Zapomínáte, že akcelerace je u Vectrona se soupravou přece jen trochu jiná, než jakou míval Bastard. A to je mám celkem rád.

Lukáš F.

Však píšu, hodně zastávek, takže výkon při rozjezdu se využije. Teoreticky by to stejně dobře mohl odtáhnout rychlý banán, prakticky bude nová a spolehlivá lokomotiva na tak dlouhé rameno vždycky lepší volba než sice šotouši oblíbený, ale holt víc než 40 let starý stroj.

Pája

Šotouše neřeším. Ta akcelerace pomáhá s krácením jízdních dob při zpoždění i při neplánovaném zastavení. Člověk si na lepší rychle zvykne 😃

Ferda Vomáčka

A po Škodě neštěkne pes…

Jiří Kocurek

Nuž Panterů jezdí nepočítaně. Ale ty lokomotivy, to je smutná písnička.

Jarda

Jo nepočítaně..Ale jen u nás a na Slovensku..Nikde jinde s tím krámem zatím neuspěli.

Juraj

Estonsko, Lotyšsko

Graylag

Lotyšsko? Estonsko? A jsem si celkem jistý, že Finsko je skrze Transtech jen otázkou času.

Y.K.

No nevím, tam Transtech vyrábí patráky dle finského návrhu.

xtomasr

Na Slovensku s 381 uspela Škoda akurát s uplácaním. Horšiu referenciu ako je prevádza tých dvoch šmejdov ani nevymyslíš,

medical examiner

Copak?
To už ty 2 anomálie nikdo neviděl jinde než v depu?

medical examiner

RegioPanterů snad.
Ale Interpantery se vskutku moc nepovedly (viz R19).

XXXD

Tak Interpantery vznikaly na začátku, kdy tenhle typ ještě nebyl vůbec vyladěný. Co se týče uspořádaní 1. třídy, tak to je spíš věc ČD.

Tadeáš

Protože rovnák na vohejbák aneb rychle a co nejlevněji udělat dálkový vlak. To je jako kdybych vyráběl jen městské autobusy a někdo chtěl dálkový a já to udělal tak, že tam narvu zájezdové sedačky s pásy a zaslepím třetí dveře a pak by tím někdo křižoval po dálnicích Evropu. Zatímco třeba Pesa DART byla vyvinuta jako dálková.

Tadeáš

V trolejbusech mají docela slušné renomé, pohon BlueDrive se velmi povedl a poptávka je od Balkánu až po Francii.

Gajda

Oni ho mohli mít jinde, ale jak „národní“ kupoval o stošest domácí, nebylo potřeba se moc snažit. Takže oni jím spíš ve skutečnosti škodily, než pomáhaly.

Ferda Vomáčka

To nepopírám. Lokomotivy ale neumí.

Jan

Je tu nejaky rusnovodic, ktory by napisal ako sa na tom Vectrone jazdi? Mne sa ten Vectron naozaj paci, aj ked Herkules s jeho zvukom diesloveho motora ma tiez svoje caro.

Graylag

Můžu jen zprostředkovaně, ale z první ruky. Jezdí se s ním dobře, všechno hezky promyšlené, jen je ten řídící system neskutečně pomalý – Při jakékoliv stahovačce je třeba trpělivě čekat, až si to mašina časem promyslí a po dlouhých desítkách sekund opět povolí jít do výkonu. O změně napájecího systému ani nemluvě.

Tonda Sehnal

Neskutečně pomalý 😃🤦🤦 Projeďte se s 1216.
A pomalý náběh? Co tím myslíte?
Dnes jsem to měřil a při stahovačkách za jízdy: od povelu až do připojení pohonu k jízdě tahem – 9 vteřin.

Petr Šimral

Na Vectronu? A nejela Vám ta vteřinovka nějak moc rychle? Je to kousek pod minutu.

Moe Szyslak

To je na akej verzii softvéru merané?

Práve teraz som to meral na E verzii, po sťahovačke (od pokynu k zdvihnutiu zberača po umožnenie zvýšenia ťahu) 32 sekúnd.

Po vypínačke (a pri rýchlosti nad 30 km/h, aby nevyplo pomocné pohony) je to otázka približne 10 sekúnd.

Petr Šimral

Na E1.03.

Fíraa

Doporučuji při změně systému si to trochu nabrzdit EDBečkem, stačí pár procent. Jde to pak lépe. 😀

Tonda Sehnal

Ano, 10 sekund odpovídá. 👍
Nebo máme oba špatnou vteřinovku, jak bylo tvrzeno výše 🤷😃

Vašek

Záleží na tom, jestli si ho necháte vyrábět elektřinu pro vlastní spotřebu, nebo ne.

Tonda Sehnal

Nikoliv. Měřeno dnes v Roztokách u Prahy. Sw D.02. při staženém sběrači a ponechaném doplňovacím režimu a chodu HBU po pokynu HV Zap se po objevení napětí na sběrači a zapojení DC odpojovače ihned ruší režim doplňování a ihned „modrají“ ASG.
V osobní dopravě navíc benefit v samočinném zapnutí vlakové sběrnice. Celá akce 9 vteřin.

Bubák2003

Tak pokud jsi ho „nahazoval“ přes HS,tak ano.Ale kdybys měl „nahazovat“ podle správnýho tj.napřed sběrač a pak HS, tak na 10 sekund zapomeň.
Je ale fakt,že skopčáci se trochu snažili a každou verzí to oživení loko je o trošku rychlejší.
Pro mě je to předraženej krám,na to jaká je to „echt gold“loko.A je ddělaná pro blbce,to zas jo,abych jen nekritizoval.

medical examiner

Tak to jo…
To se vyřeší po dokončení změny soustavy na 25 kV. A jednou (na hranicích) se to už bude dát vydržet…

Miroslav Zikmund

Na E 499.0,1 a sestřenicích to bylo samozřejmě rychlejší …

PvvS

To nejsou sestřenky, ale spíš praprapratety.. 🙂 🙂

Miroslav Zikmund

Zelené lokomotivy první generace jsou sestřenice …
Jako pomalé / standardní / rychlé laminátky

MildaIV

Porovnával bych spíš s Belgičankou.

Mirek

Taky jenom zprostředkovaně, jezdí lépe než 380, na ovládání lepší 380.
Na stahovačce, lepší 380, za chvíli jde do výkonu, vectron necelá minuta.
Nesrovnavam spolehlivost a vrtění.
1000 km oběh se mi zdá trochu málo?

medical examiner

Řekl bych, že se strojvedoucí (zvlášť pokud umí německy) mohou hlavně poradit se zkušenějšími kolegy u ÖBB.
Což není u výplodů Scheißewerke relativně bezproblémové.

Jenda-71

Strojvedoucí OBB jsou spíše zoufalci, když se objevily taurusy, učili se od strojvedoucích ČD. Když jim něco nejde podle příručky, jsou mimo.

Jarek

A co strojvedoucí ČD mohli vědět o Taurech v době, kdy se objevili? To si s nějakým chodili hrát do Velimi?

Jenda-71

Píšu o době, kdy se objevily v Česku a začali na nich jezdit čeští strojvedoucí. Měli tenkrát výborného cvičáka, který je na ty mašiny bez pořádné přípravy nepustil. Rakušáci jim se znalostmi vůbec nestačili.

Jarek

Přijde mi to trochu neuvěřitelné i vzhledem k tomu, že Taurus byla tou dobou prakticky jediná lokomotivní řada OeBB, navíc už 10 (?) let v provozu…

MildaIV

Jediné co se mohli strojvedoucí OBB od těch našich učit je jak se vypořádat se specifiky české infrastruktury.

Míla

Jezdí se s nimi výborně! Výkon, spolehlivost…s 2700t od Brna na Svitavy ve stoupání s přehledem 100kmh…když je mokro ta slabých 80kmh. Ale to je úplně super! Stačí pochopit logiku Loko a jede to nádherně! Jen nemá postel oproti Taurus.. 😉😕

Bubák2003

A bez písku co?