První desítka Vectronů najezdila u ČD už 10 milionů kilometrů. Nejspolehlivější stroje, pochvaluje si dopravce
Siemens Vectron v barvách Českých drah. Pramen: ČD
Pět lokomotiv už překonalo hranici milion kilometrů, druhá polovina strojů má tuto hranici na dosah.
Nejlepsi lokomotiva na trhu jak u nas tak v zahranici
Dobrý den. Lze někde najít informace o ceně pořízeného stroje nebo výčet nákladů za pronájem jednotlivých strojů včetně podmínek pronájmu? Předem děkuji
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003016/zakazka/84608
Čili ČD si pronajalo mašinky, aby věděly, co si mají pořídit! Já myslel, že si mašinu vyberou dle požadavků z provozu (ne kanceláře na nábřeží) a ta funguje a když lehne, tak jí v záruce výrobce opraví …. ale tady je to trochu jinak … kup, zaplať a potom čekej na opravu. Snad v Praze na MPO pochopí, že když nebude výroba mašin u nás, budeme za opravu platit v EURECH pro nás už tak nevýhodném kurzu.
Vy jste se probudil ze zimního spánku, nebo jste příběh 109E nějak neráčil zaregistrovat?
tenhle naivní vyzblept merkantilisticko-nacionalistickeho řazení…by měl vést ke zkoumání psychického stavu chovancova…
Jojo…merkantilismus je výborný vynález, ale toto je oblast, kdy nefunguje…
Co to je za nemysly? Buď jsou opravy v ceně pronájmu a nebo nejsou a musely by se tak jako tak zaplatit.
A že to je v €? A co jako, jiné firmy zase exportují za €. Není to tak dávno, kdy měla vláda nedostatek tvrdé měny a tak se české výrobky musely prodávat pod cenou, aby měla vláda tvrdou měnu. A 80kg motorka se směnila za 80kg kubánských pomarančů… sem tam flašku rumu. Což zákonitě vedlo ke krachu.
přičemž ty pomeranče nebyly k jídlu…
Podepisuji zlatým Parkerem.
A s věnováním nebo jmenovkou?…
Jak je na tom Vectron v porovnání s Traxxem?
Tak nevím ale Radim Jančura říkal, že Traxx je oproti Vectronu úplně technologicky jinde
To ano…ale kterým směrem.
Jestli by bylo lepší nakoupit množství „Vectronů“ na 200, a pak „Traxxy“ na 160 – nebo rovnou všechno „Vectrony“ jak na 200 tak na 160.
Jo jsou jinde to má pravdu, jsou to šroty, nesahaji Vectronu ani na paty.
tak Radimek umí vselicos…třeba kvalitně slibovat…ale co se týče masin, ptal bych se jinde.
A nejake podrobnejsi informace?
Nebo je to jen vyrok managera bez pridane hodnoty?
Radim Jančura má licenci strojvedoucího a hovoří z vlastních fírovských zkušeností ? Nebo hovoří o tom, co někde slyšel tiskový mluvčí a tlumočí mu to.
Když se píše o té spolehlivosti – Jak jsou na tom Němečtí Zátopci se spolehlivostí?
Tak šup, koupit další.
Musí něco jezdit místo 151 a 371…
A nákladní dopravci si taky rádi přisadí…
Nejlepší mašina pod sluncem. Strojvůdcův splněný sen.
Co slyším strojvedoucí, mají nejraději Taurus, pak Traxx a až třetí je Vectron…
Kazdymu vyhovuje trochu neco jinyho, hledat nejlepsi pro vsechny je nesmysl
Ono taky záleží jak kde. S Vectronem se jezdí skvěle v Německu a Rakousku, o trošku horší je to v ČR a na Slovensku bez rekuperace a tedy i bez EDB nic moc.
V ČR se rekuperuje a pokud je na Vectronu něco nepříjemné, pak je to uřvaný fracek Mirel.
Kolik je u ná strojvůdců, co jezdí současně na všech třech řadách a mohou tak srovnávat? Jistě všechny tyto lokomotivy nabízejí pracovní podmínky na úrovni. Určitě všichni, co přišli z elektrických trakařů 151, 371, 350 a podobně, musejí být nadšeni.
Je někde k dispozici přehled spolehlivosti všech řad?
Bolo by zaujímavé porovnanie s tými slovenskými. Niektoré obehy sú trikrát denne BA-KE, čo je približne 1330 km.
Myslel jste 1,5 x Ba – Ke? Já jen, že 3 x to opravdu fyzicky nejde a těžko někdy půjde…
Obehy 615,604,611 a 602,609,614, t.j. 3x 443 km. Ale ak sa chcete hrať so slovíčkami, nájdite si iného kamaráta. Mne tu ide o vyjadrenie spoľahlivosti na oboch brehoch rieky Moravy a teda je to aj o údržbe strojov. Pravda, tie slovenské vozia aj trinásť vozňové rýchliky a asi aj to zaťaženie a horský terén dá poriadne zabrať.
Ta floskule „za řekou Moravou“ kterou si tak oblíbili Slováci mi trochu připomíná Stalinem namalovanou polskou hranici na Odře a Nise, na rozdíl od té Moravy ovšem zcela reálnou. Za řekou Moravou je pro Slováky leda Rakousko nikoli ČR neboli Česko, protože ta pramení daleko na západ na svazích Kralickeho Sněžniku a teče středem Moravy. Není v tom snad skryt tichý slovenský nárok na její většinovou levobřežní část?
Mokrý hadr na hlavu by mohl pomoci.
Spíš někdo automaticky uvažuje jen o spojnici hlavních měst, a u Lanžhota je zrovna ten krátký úsek, kdy to s tou řekou sedí. 🙂
Technické (strojvůdcovské) vyjadřování je přesné vyjadřování … když není … a každý si totéž vysvětluje jinak, pak to končí „šokujícím“ rozsudkem nejmenovaného okresního soudu, všichni ví kterého, ale jeho jméno „nelze vyslovit“ (jako v Harry Potterovi)…. Objektivním hlediskem jsou průměrné denní proběhy ….
Bodejť by to nebyly nejspolehlivější stroje, když je ČD koupily už jako léta provozovanou řadu…
Narozdíl od 380…
Mě spíš překvapilo , že právě nic nokoupily a mají je kromě jednoho v nájmu. To už vlastně kdekdo má kloudných loko víc a to je hodně smutné
To že Vás to překvapilo spíš svědčí o tom, že Vám chybí přehled, ne že je špatně, že jsou pronajaté …
No jednak na tom není nic špatného, třeba v letectví je to běžná praxe, a druhak pokud se nepletu, tak minimálně u části je obce na odkup po skončení pronájmu. Což celkem nepochybuji, že využijou. Určitě je to takhle snazší než výběrko, viz jak dlouho už trvají ty normální tendry na lokomotivy.
Ne obce ale opce.
Jasně, autocorrect 😉
Vtip je z neschopnosti tendrovat vymáčknout pozitivum . Nepsal jsem že je na tom něco špatného, nelogického, nestandartního jen z osobní zkušenosti se domnívám , že zvláště v takovém rozsahu techniky a pravidelných výkonů je vlastnictví nejvýhodnější formou. Zřejmě efektivita nebude hrát prim
Z vlastní zkušenosti při řízení železniční společnosti, která vypravuje tisíce vlaků denně?
U aut a busu je to principielně stejne . Spis to vypadá že na dráze objevujete něco , co tu už víc než dvě desetiletí bezne funguje a právě počet techniky by měl mít vliv na cenu. Což vlastně u ČD je , jen opačným směrem . Tak se nenech vykolejit a pěkný den
Asi by bylo lepší použít na dráze objevují než na dráze objevujete ale budiž.
No a evidentně jste mimo i nadále, protože část těch lokomotiv je připravena na odkud a RJ jde už cestou nákupů.
Takže až budete skutečně něčemu rozumět, tak se stavte.
Jsi asi vykolejený. Pointa,kterou jsi nepochopil,
byla právě s odkazem na RJ, který T3MS kupuje a nechopnost ČD si stanovit vůbec priority k tendru. Jen v nemnoha případech se operativní leasing nebo finta s nájmem a následným odkupem atd opravdu vyplatí i někomu jinému než pronajímateli. To se týká i významu slov objevují a objevujete. Opravdu mi připadne že znovu objevujete parní stroj snad pro tebe polopatě nebo po lopatě .
No tak určitě!
Chybí Vám základní rozhled, tak přecházíte v urážky a tykání kterým chcete ukázat, že jste v této diskuzi nějak nadřazen. Ovšem odbornost chybí.
Takže Vám přeji hodně štěstí a znovu opakuji: nastudujte si to a pak se můžeme teprve bavit : – )
Myslím si , že se mi daří i s tímto rozhledem a vidím to právě naopak. K tykání. Na netu beru jako standart a osobním životě do vysoké míry taktéž. Vnímám to tak posledních pět let že se na netu chce vykati a možná proto je tu kdejaký trouba králem .
Je ovsem zajimave ze to s tim tykanim vidite v teto diskuzi jen vy. To je k zamyšlení.
Ano s takovym rozhledem muzete opravdu psat takova moudra. Na to to skutečně stačí 😁
Holt podpora domácího průmyslu se musí dělat s rozmyslem, no. 🙁
Ta už liberalizaci skončila. Jako v gb.
Pojďme ze státního podporovat výrobu mechanických psacích strojů, abychom udrželi zaměstnanost. Email se potom naskenuje.
Řada 380 byl pokus o podporu domácího průmyslu…
Který však nevyšel.
A ještě prosím disponibilitu řady 380.
Od toho negativního – avšak věru pravdivého – článku o jejich katastrofálním stavu před léty šel jejich technický stav dramaticky nahoru. T.č. napůl nejezdí žádná.
To jo, ale po kolika letech?
Žádná napůl, to znamená už se umí porouchat celá, a ne jeden podvozek?
Řekl bych, že to znamená, že už nejezdí jen s polovinou funkčních trakčních motorů, jak tomu bývalo dříve.
A kolik jich tedy nejezdí vůbec ?
A v porovnani s Vectronem je porizeni a provoz 380 srovnatelne?
pořízením…to je nejdražší mašina na světě s celkem fenomenální sekyrou časovou.
navíc je uz ani nedělají. takze…labutí píseň českých elektrických loko
Když jsme byli na exkurzi v Kolíně, tak nutnost výměny/broušeni kol u 380 až s o polovinu větším najezdem než Vectron, Traxx.
Bohužel kola nejsou jediná část loko…
Jen škoda že je covidové šílenství s uzavíráním hranic na delší čas odsunulo na podřadné výkony, kde nevyužijí svůj plný potenciál (mnohosystémovost, rychlost, výkon).
To se pak zlepší s úpravami železniční sítě, např. ze Zábřehu do Olomouce (kde je rovina).
Slovácký expres je podřadný výkon?
Naprosto. Ex2 stejně jako R18.
V čem? Na R i Ex/EC už dnes jezdí zpravidla stejné vozy i cena jízdenky je stejná.
Porovnejte tuto mapu se současným trasováním linek…
https://i.ibb.co/9hjgzWr/zeleznicni-mapa-cr-2004-2005.gif
Má relativně hodně zastávek a využije rychlost 160 km/h, ale nemá zase tolik vozů a celá trasa je pod stejnosměrem.
Zapomínáte, že akcelerace je u Vectrona se soupravou přece jen trochu jiná, než jakou míval Bastard. A to je mám celkem rád.
Však píšu, hodně zastávek, takže výkon při rozjezdu se využije. Teoreticky by to stejně dobře mohl odtáhnout rychlý banán, prakticky bude nová a spolehlivá lokomotiva na tak dlouhé rameno vždycky lepší volba než sice šotouši oblíbený, ale holt víc než 40 let starý stroj.
Šotouše neřeším. Ta akcelerace pomáhá s krácením jízdních dob při zpoždění i při neplánovaném zastavení. Člověk si na lepší rychle zvykne 😃
A po Škodě neštěkne pes…
Nuž Panterů jezdí nepočítaně. Ale ty lokomotivy, to je smutná písnička.
Jo nepočítaně..Ale jen u nás a na Slovensku..Nikde jinde s tím krámem zatím neuspěli.
Estonsko, Lotyšsko
Lotyšsko? Estonsko? A jsem si celkem jistý, že Finsko je skrze Transtech jen otázkou času.
No nevím, tam Transtech vyrábí patráky dle finského návrhu.
Na Slovensku s 381 uspela Škoda akurát s uplácaním. Horšiu referenciu ako je prevádza tých dvoch šmejdov ani nevymyslíš,
Copak?
To už ty 2 anomálie nikdo neviděl jinde než v depu?
RegioPanterů snad.
Ale Interpantery se vskutku moc nepovedly (viz R19).
Tak Interpantery vznikaly na začátku, kdy tenhle typ ještě nebyl vůbec vyladěný. Co se týče uspořádaní 1. třídy, tak to je spíš věc ČD.
Protože rovnák na vohejbák aneb rychle a co nejlevněji udělat dálkový vlak. To je jako kdybych vyráběl jen městské autobusy a někdo chtěl dálkový a já to udělal tak, že tam narvu zájezdové sedačky s pásy a zaslepím třetí dveře a pak by tím někdo křižoval po dálnicích Evropu. Zatímco třeba Pesa DART byla vyvinuta jako dálková.
V trolejbusech mají docela slušné renomé, pohon BlueDrive se velmi povedl a poptávka je od Balkánu až po Francii.
Oni ho mohli mít jinde, ale jak „národní“ kupoval o stošest domácí, nebylo potřeba se moc snažit. Takže oni jím spíš ve skutečnosti škodily, než pomáhaly.
To nepopírám. Lokomotivy ale neumí.
Je tu nejaky rusnovodic, ktory by napisal ako sa na tom Vectrone jazdi? Mne sa ten Vectron naozaj paci, aj ked Herkules s jeho zvukom diesloveho motora ma tiez svoje caro.
Můžu jen zprostředkovaně, ale z první ruky. Jezdí se s ním dobře, všechno hezky promyšlené, jen je ten řídící system neskutečně pomalý – Při jakékoliv stahovačce je třeba trpělivě čekat, až si to mašina časem promyslí a po dlouhých desítkách sekund opět povolí jít do výkonu. O změně napájecího systému ani nemluvě.
Neskutečně pomalý 😃🤦🤦 Projeďte se s 1216.
A pomalý náběh? Co tím myslíte?
Dnes jsem to měřil a při stahovačkách za jízdy: od povelu až do připojení pohonu k jízdě tahem – 9 vteřin.
Na Vectronu? A nejela Vám ta vteřinovka nějak moc rychle? Je to kousek pod minutu.
To je na akej verzii softvéru merané?
Práve teraz som to meral na E verzii, po sťahovačke (od pokynu k zdvihnutiu zberača po umožnenie zvýšenia ťahu) 32 sekúnd.
Po vypínačke (a pri rýchlosti nad 30 km/h, aby nevyplo pomocné pohony) je to otázka približne 10 sekúnd.
Na E1.03.
Doporučuji při změně systému si to trochu nabrzdit EDBečkem, stačí pár procent. Jde to pak lépe. 😀
Ano, 10 sekund odpovídá. 👍
Nebo máme oba špatnou vteřinovku, jak bylo tvrzeno výše 🤷😃
Záleží na tom, jestli si ho necháte vyrábět elektřinu pro vlastní spotřebu, nebo ne.
Nikoliv. Měřeno dnes v Roztokách u Prahy. Sw D.02. při staženém sběrači a ponechaném doplňovacím režimu a chodu HBU po pokynu HV Zap se po objevení napětí na sběrači a zapojení DC odpojovače ihned ruší režim doplňování a ihned „modrají“ ASG.
V osobní dopravě navíc benefit v samočinném zapnutí vlakové sběrnice. Celá akce 9 vteřin.
Tak pokud jsi ho „nahazoval“ přes HS,tak ano.Ale kdybys měl „nahazovat“ podle správnýho tj.napřed sběrač a pak HS, tak na 10 sekund zapomeň.
Je ale fakt,že skopčáci se trochu snažili a každou verzí to oživení loko je o trošku rychlejší.
Pro mě je to předraženej krám,na to jaká je to „echt gold“loko.A je ddělaná pro blbce,to zas jo,abych jen nekritizoval.
Tak to jo…
To se vyřeší po dokončení změny soustavy na 25 kV. A jednou (na hranicích) se to už bude dát vydržet…
Na E 499.0,1 a sestřenicích to bylo samozřejmě rychlejší …
To nejsou sestřenky, ale spíš praprapratety.. 🙂 🙂
Zelené lokomotivy první generace jsou sestřenice …
Jako pomalé / standardní / rychlé laminátky
Porovnával bych spíš s Belgičankou.
Taky jenom zprostředkovaně, jezdí lépe než 380, na ovládání lepší 380.
Na stahovačce, lepší 380, za chvíli jde do výkonu, vectron necelá minuta.
Nesrovnavam spolehlivost a vrtění.
1000 km oběh se mi zdá trochu málo?
Řekl bych, že se strojvedoucí (zvlášť pokud umí německy) mohou hlavně poradit se zkušenějšími kolegy u ÖBB.
Což není u výplodů Scheißewerke relativně bezproblémové.
Strojvedoucí OBB jsou spíše zoufalci, když se objevily taurusy, učili se od strojvedoucích ČD. Když jim něco nejde podle příručky, jsou mimo.
A co strojvedoucí ČD mohli vědět o Taurech v době, kdy se objevili? To si s nějakým chodili hrát do Velimi?
Píšu o době, kdy se objevily v Česku a začali na nich jezdit čeští strojvedoucí. Měli tenkrát výborného cvičáka, který je na ty mašiny bez pořádné přípravy nepustil. Rakušáci jim se znalostmi vůbec nestačili.
Přijde mi to trochu neuvěřitelné i vzhledem k tomu, že Taurus byla tou dobou prakticky jediná lokomotivní řada OeBB, navíc už 10 (?) let v provozu…
Jediné co se mohli strojvedoucí OBB od těch našich učit je jak se vypořádat se specifiky české infrastruktury.
Jezdí se s nimi výborně! Výkon, spolehlivost…s 2700t od Brna na Svitavy ve stoupání s přehledem 100kmh…když je mokro ta slabých 80kmh. Ale to je úplně super! Stačí pochopit logiku Loko a jede to nádherně! Jen nemá postel oproti Taurus.. 😉😕
A bez písku co?