První dálniční projekt PPP má vítěze. Dálnici D4 postaví Eurovia
Dálnice D4 severně od Písku. Pramen: MDČR
Dálnici chybí k úplnosti 32 kilometrů rozdělených na pět úseků.
Dálnici chybí k úplnosti 32 kilometrů rozdělených na pět úseků.
To je ta šikovná parta, co jako jediná umí v Evropě stavět zvlněný dálnice, že jo?
A jej, to zas bude vlnobiti.
A já si dodnes myslel, že první dálniční PPP projekt, byla D47.
….každá revoluce má své nenapravitelná negativa…a ta poslední….nedokončený pražský okruh s mostem v Suchdole vyprojektovaným koncem 70 let, zastavení masivní státní výstavby severní, západní jižní město, zastavení výstavby metra…a to pouze drobnosti v Praze dále zastavení výstavby všech vyprojektovaných dálnic v ČSSR projektantem PÚDIS, zastavení projektovaných nemocnic v krajských městech….zastavení výstavby metra v Bratislavě a další a další a další ….a s tím souvisí útlum výroby a likvidace samostatnosti ve výrobě potravin, veškerého masa, textilní výroba, obuvnická výroba, výroba traktorů ZTS, kočárků, rozprodej ještě fungujícího výrobních závodů motocyklů automobilů, likvidace největšího Evropského nákladního vlakového terminálů v Praze a přesunu zboží… Číst vice »
Ano v roce 1989 jsme měli aktiva v Angole, Mosambiku, Rusku-kam jsme dodávali za bolševiky diktované ceny. Část dluhu Rusko doplatilo, část jsme odpustili, navíc nám to, že jim,e nebyli pod tlakem trhu způsobilo morální zastaralost průmyslu i výrobků. A komunisti postavili tuším 300km dálnic – dnes jich je 1500. Tak bych to nesrovnával. Navíc když chtěl bolševik něco stavět tak EA, výkupy pozemků, odvolání občanů a jiné neřešil….
ale p.Heyduk neadoruje dobu minulou pouze septá zda nebylo možno věc řešit jinak?
Co takhle se konečně po třiceti letech probrat a přestat mentálně žít v tom suprovém „socialismusu“ a přestat psát tyto bláboly?!?
Nejvic se nasmeju, jak se jim to bude vlnit a budou chtit po statu kompenzace na opravy toho, co sami zavinili 😀
Za techto podminek vemte jed, ze se jim to vlnit nebude….
Jed si na to nevezmu, protože vím, že této firmě bych nedal ani u mě na zahradě kopat žumpu. Vzpomeňte si na můj koment, až se bude zase soudit, že všichni okolo něco udělali špatně jen ona ne.
To bych se nedivil, Eurovia je kvalitativně nejhorší stavební firma na českém trhu (z těch velkých).
Nejpotřebnější D3 ve středočeském kraji…tam se nekoplo…( ).
to ale nemá žádnou souvislost s D4
Jsem velice, velice zvedavy, zda-li se toto skutecne podari nejenom v roce 2021 zahajit, ale take dovest stavbu do uspesneho konce. V ceskych koncinach s nestabilnim prostredim, ktery aktualne dale rozdmychava vlada a k tomu s velice spatnym rozpoctem a vyhledem do dalsich velice hubenych let, kdy se jednoznacne zacne skrtat a zvysovat dane, to nebude jednoducha uloha.
Tohle je PPP projekt ze soukromých peněz, které stát bude následně splácet jako půjčku. Nedostatek peněz neohrozí tuto stavbu, ale peníze, které bude stát splácet, pak mohou chybět na jiné stavby.
Nejen na stavby. Ostatně po vyasfaltování všech plánovaných autostrád možná ušetří na výdajích za již „konkurence“ neschopnou železnici…
No, tak když to má stát cca 17 miliard za 25 let, tak to není ani miliarda ročně, to fakt nic neohrozí. Koukněte kolik km dálnice se postaví za miliardu, srovnejte s objemem státního rozpočtu, se schodkem státního rozpočtu, s výdaji jednotlivých ministerstev atd.
… že by světlo na konci tunelu. Dokud nekopnou, nevěřím tomu. Jestli to má schvalovat PS, tak to je půl roku 🙁
Super. Mohlo by se klidne rozjet i dalsich nekolik PPP. Neni duvod na neco cekat. Chybi jeste 700 km dostavet, to je hrozne moc.
A bude mít stát (= daňový poplatník) na to pravidelné každoroční splácení?
To se vloží do státního rozpočtu jako nová položka. Proto to schvaluje vláda a PS.
Tak jistě, a tím se asi zvýší i jeho příjmy, ne? Fakt logika.
Jenže proč ty km chybí, to je otázka. PPP řeší jen financování v aktuálním čase, ne zdlouhavou přípravu staveb, výkupy pozemků atd. U D4 jsou pozemky vykoupeny a všechny úseky mají stavební povolení.
Otázka je, nakolik které a komu opravdu chybějí. Nakreslit do mapy si můžete cokoli…
JA doufam ze auto nemate a vsude jezdite zdlouhave verejnou dopravou a nebo auto mate a misto hodiny jedete na dane misto tri hodiny s tim ze otravujete ovzdusi v kazdemu obyvateli vesnice, kde projizdite. Takhle malost lidi, kteri tvrdi ze jakakoliv dalnice je nepotrebna je uplnej ulet. Tak si pak nekupujte pomerance, protoze ty k vam doputovali po dalnici a tak by se dalo vypisovat dalsich x desitek minut.
Kolik pomerancu na vychod moravy putuje po dalnicach z jiznich cech do prahele?
Na tuto otázku odpovídá právě plán výstavby dálnic, který se neřídí dojmy Fanouše z Hodních Máslojed ale intenzitami dopravy. A pokud někde jezdí hodně aut, zřejmě dává smysl tam postavit dálnici (nebo na to můžete jít po bolševicku a ty auta tam prostě zakázat)
700 km čeho? Vlhkých snů automobilistů, za které budeme dlužit všichni? Tak určitě…
Intenzity provozu na I/4 nejsou malé, dálnici odpovídají už řadu let, negativní dopady na obce na trase jsou značné. Kdo po I/4 jezdí, jistě moc dobře ví o nebezpečných místech či úsecích, kde pravděpodobnost maléru je zkrátka zvýšená. Reagovat kapacitní komunikací, která navíc obejde dotčené obce, je logické. Ve výsledku díky plynulejší dopravě i emisí bude méně, jenže na zezelenalé myšlení to už je moc složitá implikace. Zrychlí se i dálková vrstva autobusové dopravy. Pokus s PPP může ukázat cestu, jak zlepšovat dopravní infrastrukturu, aby z toho těžili uživatelé i místní lidi, ale i – v tomto případě – Strakonicko… Číst vice »
Já myslím že jste nepochopil, že Frantisek není cílovou skupinou pro D4, takže tam žádné přínosy nevidí a vlastně mu vadí že to nebude zadarmo když už to není pro něj.
Česká kvalita značka levně
Já bych z kvality neměl obavy. Budou dálnici udržovat a provozovat dalších 25 let, takže je v jejich zájmu, aby byla postavena kvalitně a vydržela laespoň těch 25 let bez potřeby větších nákladů na opravy, které by jim ukrajovaly ze zisku.
Tak ona hlavně pokud nebude v požadované kvalitě, tak bude toto konsorcium pokutováno.
A před předáním jí mají povinně zrekonstruovat. Celou včetně těch krajních úseků.
Tak určité D1 z Olomouce na Polsko se jim povedla .Takové řemeslník by si u me už nekopl
To nestavěla Eurovia ale ODS-Dopravní stavby Ostrava. Eurovia ODS později koupila – z dnešního pohledu neprozíravě, protože je jistě nebaví, že jsou s D1 u Ostravy spojováni.
Konečně někdo kdo ví jak to bylo ale to se lidem nevysvětlí že za to vlnobití muže firma ODS kterou firma eurovia posleze koupila i se všemi závazky a ta slavná odska dávala do spodu strusku jiné kvality než tam měla být z té samé strusky je spodek nějakého obchodáku a taky se jim tam zvedala podlaha a stavěla to jiná firma ale to je fuk když lidi chtějí pošpinit velkou firmu tak mohou jí to nějak neublíží má nejvíc práce oproti Metrostavu nebo strabac nebo colas
V Olomouci žádná D1 nebyla a není.
Přesně, když už, tak D35. Případně D46, ale to je na jinou stranu. V budoucnu snad se dočkáme i D55.
A dává to vůbec smysl? Soutěž, smlouva, garance, to všechno se musí řešit u 32 km dálnice úplně stejně, jako u 200 km dálnice. Nebylo by PPP smysluplnější třeba pro D35?
Navíc je to jen jiná forma dluhu.
Smysl to dává – PPP si někde vyzkoušet. D35 by se měla spíše stavět po kouskách než PPP, protože například u Litomyšle jsou problémy a z jejich důvodu by se nemohla stavba stavět jako celek.
no vyzkoušet ano, ale to bude trvat 25let než to celé vyzkouší… takže to zkoušení…
Bohužel v tomto státě nepřipravíte 200 km dálnice najednou. Nechápu to, ale prostě to vidíte jak salámové vše vzniká a dálniční síť je spíše ementál.
Protože každý chce někde alespoň svůj vysněný kousek. To už logiku dává, ne? Doprava už dávno nemá žádnou provázanou politiku než bezhlavé budování, zejména silnic.
Protože každých 5-10 km se najde nějakej jouda co chce dělat naschvály. Buď státu nebo sousedům nebo alespoň těm co tudy chtějí jezdit. Určitě ne proto že každej chce mít svůj kousek dálnice.
Tak zrovna tohle je dostavba mezi 2 hotovými úseky D4 a pak bude kompletní. Navíc některé části už vedou v 1/2 profilu….
Což bohužel nic moc neznamená (jak bylo vidět např. při dostavbě D3 z Bošilce do Ševětína, kde to taky byl 1/2 profil a stejně se dělala komplet novostavba, jen ubyla část zemních prací)
Znamená to, že PPP se týká těch úseků, které se budou stavět (Háje – Mirotice) a již postaveného úseku Mirotice – Písek a o již zprovozněný úsek Jíloviště – Háje se nadále bude starat ŘSD?
po Písek asi až ne, to je od Hospody I/20
Údržba 48km v rámci PPP zahrnuje D4 od Dubence/Skalky po Novou Hospodu a dále I/20 až po MUK Písek-Dobešice, takže ano i I/20… vlastně jde o všechny relativně „nedávné“ novostavby (po Dubenec/Skalku se stavělo do roku 89)
Ostatně předpokládám že to bude tím že se starou D4 po Dubenec má ŘSD zřejmě v průběhu 25 let nějaké plány (odstranění zastávek, generální oprava povrchu, atd..)?
A také prodloužení odbočovacích a připojovacích pruhů.
díky za doplnění….
A budou také vybudovaná odpočívadla?
k čemu odpočívadlo, to není 200 km 🙂
Odpočineš si ve Flixbusu až tě po té dálnici poveze.
Odpočívadlo je plánováno v úseku „obchvat Čimelic“
Další na řadě je D35 od Ostrova po Mohelnici. Vzhledem k tomu, jak se zdržuje příprava úseku kolem Litomyšle, by bylo lepší nechat PPP jen na usek za Litomyšlí. Jsem docela zvědav jak to dopadne.
Tak, tak, D3 jako PPP… chteli bych videt toho smelce, ktery by se odvazil.
Kdyz stat zajisti pozemky,pak uz problem nevidim.bohizel na tom nikdo nepracuje je to ostuda.
PPP i s převodem bych viděl dobře jako uzavřený sektor D11 (Podebrady-Jaromer)+D35 (xD11 -Olomouc) i s mytnymi bránami. Česko je tranzitní země a kdyby se to vzalo takhle sektorově a převést 2/3 všech dálnic do režimu koncesionářů (2-4 sdružení) vždy max na 10 let (audity – obnova) s tak si na sebe ty dálnice vydělají i s odpočívkami co 15-25km a není potřeba do toho cpat další peníze ještě z rozpočtu když se začne vybírat od kilometru – protože to jediný je spravedlivý. Proč má ten kdo jede po dálnici jednou týdně pár kilometrů platit stejně jako.ten kdo každý den… Číst vice »
Protože jinak ten, kdo by platil výrazně víc, začně hledat objízdné neplacené trasy. A dálnice stavíme také proto, abychom na ně dostali provoz jinak projíždějící intravilány obcí.
To si nemyslím, protože ten, kdo hodně jezdí, asi nejezdí pro zábavu a nechce v autě trávit dvojnásobek času.
Držím palce aby to konečně vyšlo.
Tak přeji málo vlnek. U Ostravy jich Eurovia nechala dost.
Vlnky asi nebudou. Eurovia staví pro „sebe“.
V Ostravě si Eurovia dovolila to, co jí všichni zúčastnění a legislativa umožnili.
Přesně to je to nejzajímavější, stavi to pro svůj podnikatelský záměr, tak aby do toho pak nemuseli moc dávat… A jestli se nepletu, mluvilo se i o tom, ze je dohodnutý i stav silnice po splacení (takže i pak by to neměl být tankodrom). No uvidíme…jak bude vypadat údržba a opravy po nehodách a podobně.
Predpokladam, ze to je klasicke PPP, takze by se v pripade spatne kvality meli kratit penize z te pravidelne rocni platby.
Tak snad se jim podaří jenom dobře nakrást a nezemře při tom víc než šest lidí, jako tenkrát ve Studénce. Jinak zeptejte se zastupitelů Prahy 8 jak dopadl „PPP“ projekt s Metrostavem na Palmovce.
Most u Studénky nestavěla Eurovia
Jak se to vezme. Už od roku 1998 měla Eurovia v ODS-DSO menšinový podíl, takže to není úplně „čisté jako okvětí bílé lilie“.
http://old.silnice-zeleznice.cz/clanek/skupina-eurovia-cs-dokoncila-proces-integrace-dvou-dcerinych-spolecnosti-ods-dopravni-stavby-ostrava-a-eurovia-brno/
jen taková technická. Vy když dostanete výplatu, taky vám doma říkají že jste si nakradl?
To nestavěla Eurovia ale ODS-Dopravní stavby Ostrava. Eurovia ODS později koupila – z dnešního pohledu neprozíravě, protože je jistě nebaví, že jsou s D1 u Ostravy spojováni.
U Ostravy, ale vlnky nejsou od Eurovie.
Jakoze kdyz se na baraku zmenil napis z ODS dopravni stavby ostrava na Eurovia, tak se neco zmenilo? Stejni lidi, stejna budova, stejna technika…. Vydrbali s tim u ostravy, vydrbou s tim zas. Ja uz bych jim nezadal ani opravu kanalizace v horni dolni, abych se choval jako radny hospodar!
Jak to vlastně vypadá v Ostravě s vlnkama? Dopadlo to nějak nebo to zafinancuje daňový poplatník, jako vždy?
Jsem na to upřímně zvědavý, ta dálnice je potřeba, snad se to někde nezadrhne.
Konečně ! Dobrá zpráva 👍
„Dobrá zpráva“? Jak pro koho? Pro daňové poplatníky zátěž v celkové splátce 548 mil. Kč/km. Tady by se mělo tedy zavést výkonnostní mýto i pro osobní auta.
Ten výpočet máte hodně zjednodušený. Musíte také do toho započítat správu dalších již zprovozněných 16 km a kromě výstavby také správu těchto nově vystavených km po mnoho let.
A ve výsledku odečíst i mýto co se na úseku vybere…
A v jakých cenách to máte? Jaký počítáte diskont? Dělíte to dvěma (protože před předáním státu musí proběhnout rekonstrukce)?