První dálnice s ptačími sítěmi. Vznikají na D55, v prosinci se otevřou tři úseky najednou

Stavba ptačích sítí na D55. Foto: ŘSDStavba ptačích sítí na D55. Foto: ŘSD

Sítě jsou pět metrů vysoké, mají chránit ptáky a netopýry.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kodl

Ja jsem vazne zvedavy na tech proklamovanych 118km tento rok. Neco mi uz ted zacina napovidat, ze se celych 118, jak puvodne v planu, otevrit do konce tohoto roku nestihne.

Vrták

Nejhorší je ale stejně úsek Bzenec – Rohatec, který se nedá rozumně objet a zejména pro směr od Uherského Brodu je nepoužitelné se vracet na Veselí po I/54, takže se nabízí pro osobáky průjezd Bzencem a po II/426 směr Strážnice.

Lojza

Po úzké pseoudo jedničce 1/54 ani nemůžou kamiony, ve Veselí se nevlezou pod most a ani na Slovensko nesmí protože ve Strání jim vyhovuje špatný most u hranice.

Pavloš

A co úsek Napajedla – Babice? Nevíte někdo, kdy ten připojí?

FrenkyUL

Podívej se na stránky ŘSD.

Mic

Jsem zvědav, kdo bude ty ptáky ze sítí vymotávat…

MaT

Dříve se takovým lidem říkalo ptáčníci nebo čižbáři.

O.K.

Do takových sítí se těch ptáků moc nechytí, ti vypadají jinak. Dnes se těm lidem říká kroužkovatelé a ptáci se už nezabíjejí, ani nezaklecovávají, ale pouští hned zpět na svobodu.

Karel IV.

Úsek D55 kolem Polešovic bych neměl odvahu nazvat jako mezi Starým Městem a Uherským Hradištěm (viz začátek první věty). Místo Uh. Hradiště by tam měl být spíše druhý konec Moravský Písek jako i jinde v článku. U Polešovic to vypadá, že by místní ptactvo už nemuselo mít zásadní problém s provozem na nově stavené dálnici. Neví někdo, jak pokračují přípravy dále na jih mezi Bzencem a Rohatcem (ptačí oblast Natura 2000)? Dle předpokládané realizace až v letech 2030-2033 bude nejen Strážnice min. 10 let trpět a D55 na sebe dostatečně nestáhne severojižní tranzit (viz také příspěvek zde v diskuzi od… Číst vice »

PetrN

vím jen to, že úsek D55 od Bzence až po D2 by se měl stavět celý najednou a to pomocí modelu PPP, což mi přijde rozumné vzhledem k plánovanému termínu realizace, pokud nebude jiná vhodnější možnost financování…

Vít

Před rokem Řsd zadalo firmě HBH vypracování projektové dokumentace, od té doby ticho po pěšině. Město Bzenec mezi tím tlačí na výstavbu obchvatu na jihu města. Řsd na to ale nechce moc slyšet. Vzhledem k tomu že stát zvažuje zbylé úseky D55 stavět v PPP režimu tak to vidím déle než 10 let

Pán jeskyně

Si říkám, jestli plot pro ptáčky nemůže kumulovat funkci s plotem pro lidi, který by se tak dole pod náspem nemusel stavět…

frank

Ploty kolem dálnic nejsou “ pro lidi“…

Martin

…..ale pro zvěř.

Pán jeskyně

Děkuji za upřesnění. Pointa byla hlavně v tom, že plot mohl být pro ptáčky i další zvěř jeden.

Václav

Jsem z druhe strany republiky, tak se chci zeptat, nekoho kdo to tam zna.
To je tam opravdu takovy provoz ze usek Zlin-Breclav potrebuje dalnici? Me to tak prislo, ze je to takovy „okraj“ republiky. Ale asi je tam prekvapive dost tranzitu ne ?

Martin II

Tranzitu tam dost je. Je to severojižní tranzitní trasa evropského významu, která prochází Dolno- a Hornomoravským úvalem od nepaměti. Kvůli propojení Zlínska a Břeclavska se dálnice nestaví.

Po svém dokončení bude D55 nejlepší spojnicí AT-PL, dá se čekat, že stáhne i část tranzitu nyní jedoucího přes Brno a Vyškov…

Surio Mario

Se stejnou logikou byste se mohl zeptat, proč se staví D35 od Pardubic do Mohelnice, když mezi těmi dvěma městy moc velký pohyb lidí a nákladu není a nebude.

Václav

Proto jsem se ptal, ze tam asi je veliky tranzit. Ale ok, pochopil jsem ze provoz je tu veliky 🙂

Vít

Bude to hlavně tranzitní dálnice. Vzhledem k tomu že z Brna je špunt a D52 je v nedohlednu, tak to bude pro Poláky jasná první volba na cestě k Jadranu. Zkrátka nová jantarová stezka.

Adam BV

Nejen k Jadranu, ale i na zimní dovolenou… osobní auta mohou do Rakouska přímo přes Břeclav, nákladní z Břeclavi do Mikulova po I/40 a pak do Rakouska… doporučuju projít diskuzi k poslednímu článku k D52… velmi výživná 😀

Vít

jj, četl jsem. Navíc k moři se dá i přes Maďarsko, i na tuhle alternativu je D55 jako dělaná…

Lojza

Proto hodně moraváků dávno na jih jezdí po slovenské dálnici

Dálnice

Tak drasticky bych to neviděl. Reko D1 kolem Brna se za par let dokonci a D52 snad do deseti let bude. Z hlediska docasnosti je to jen mziknuti oka :-)))

Václav

Proc minusy, kdyz stacilo dopovedet 🙁

TnM

Berte to jako hodnoceni prospechu ve vlastivede. Jako ve skole.

PetrN

D55 hlavně logicky doplňuje moravskou dálniční síť v tangenciálním směru s potenciálem ulevit přetíženým dálnicím u Brna. Stejně jako by mohla potenciální D19 (Humpolec-Tábor-Plzeň) ulevit přetíženým D1, D0 a D5 u Prahy. Každopádně tam už teď je a bude větší provoz než třeba na D6 mezi Řevničovem a Vary 🙂 Z Otrokovic do Starého Města máte aktuálně intenzity kolem 15-16tis., ze Starého Města resp. Uherského Hradiště na JZ k Bzenci příp. Veselí máte paralelně I/55 a II/427 (v součtu ke 20tis. v pracovní dny), které vedou několika obcemi a městy, zejména I/55 je skoro kontinuálně intravilánem (Kunovice, Ostrožská Nová Ves,… Číst vice »

TnM

Hustota osidleni v okoli D55 je mnohem vyssi nez v uzemi kterym prochazi treba D4, D6 anebo D7.

Vlastik

Už po rozdělení Československa se provoz výrazně zvýšil.

Petr

Zkuste si jet z Otrokovic do Veselí nad Moravou. Garantuji Vám, že během těch zhruba 45-60 minut jízdy na pětku ani nešáhnete. A pokud ano, tak leda mezi Kunovicemi a Ostrožskou Novou vsí pokud budete mít zrovna štěstí.

Frantík

A zrovna tohle se na potvoru nedá ani jet vlakem 😀

stl

Je to trasa známá už z dob starého Říma jako Jantarová stezka. Koridor spojuje balt a Adriatické moře.

Pavloš

Ano, i Cyril s Metodějem tudy prošli 🙂

Dálnice

Straznice si asi pod dokonceni techto useku zazije dopravni peklicko ale neni jine cesty nez zatnout zuby a par let to vydrzet…

Vít

No pár, asi deset…

Tomáš

to nebude ….pár aut se srazí v tom zúžení jak jsou ty hradby, možná nekdo napálí aj tu pěknou kapličku….a všichni šlápnou na plyn.

AlešK

Kapličku už dávno bouchnul kamion, tak ji šoupli o kus dál (od silnice).

PetrN

on se provoz dost roztáhne na různé trasy, náklady si myslím že pojedou z konce D55 po I/54 do Veselí a dále I/55 (dá se očekávat jinde zákaz tranzitu), osobáky pak pojedou buď po II/426 přímo do Strážnice a nebo kratší, stejně rychlou, ale vcelku slušnou trasou přes Vacenovice a Ratíškovice přímo k Hodonínu: https://mapy.cz/s/molucujako
I navigace tudy v současnosti někdy vedou v trase Staré Město -> Břeclav

Vít

No sám jsem zvědavý kam z nového kruháče na Pánově budou navádět zelenýma směrovkama na dálnici

PetrN

oficiálně směrovkama stoprocentně po I/55 a I/54 přes Veselí

Lukáš

Slušnou trasou bych průjezd Ratíškovicema nenazýval. Ta křižovatka s odbočením vpravo je hodně úzká, i když na mapě to tak vidět není. Jsem zvědavý, který kamion to jako první otře o dům.

Lojza

Po 1/54 už roky tranzit na SK ani nemůže

Jan Boleslav

Proč se tam hned nedají pásy s fotovoltaikou?

Vít

Budou až na galerií v úseku 5511

Vít

No snad to konce roku stihnou, i když ve Bzenci kromě hromad hlíny dálnici nic nepřipomíná. ŘSD už dokonce přestalo dávat každoměsíční průlety dronem nad rozestavěnými úseky D55. Ale o těch letošních dokončených 118 kilometrech jde slyšet ze všech stran, tak uvidíme….

Dan

Ty průlety dronem nedávali přes zimu ani minulý rok.

Martin II

Jsem též velmi zvědav… V dokončení úseku Babice -St. Město-M. Písek bych i věřil, ale o úseku z M. Písku do Bzence – některé mosty tam nejsou ještě ani zabedněné…

Vít

A to si starosta Písku dal za podmínku současné otevření úseků 5508 a 5509 současně

Libor

Ano, jako podmínku si to obec dala, ale s dovětkem – pokud to bude možné, nebo něco v tom smyslu. Podle stavu stavby si myslím, že důvod proč to nejde se najde. Ale třeba se stane zázrak a stihnou to.