První dálnice s ptačími sítěmi. Vznikají na D55, v prosinci se otevřou tři úseky najednou
Stavba ptačích sítí na D55. Foto: ŘSD
Sítě jsou pět metrů vysoké, mají chránit ptáky a netopýry.
Sítě jsou pět metrů vysoké, mají chránit ptáky a netopýry.
Ja jsem vazne zvedavy na tech proklamovanych 118km tento rok. Neco mi uz ted zacina napovidat, ze se celych 118, jak puvodne v planu, otevrit do konce tohoto roku nestihne.
Nejhorší je ale stejně úsek Bzenec – Rohatec, který se nedá rozumně objet a zejména pro směr od Uherského Brodu je nepoužitelné se vracet na Veselí po I/54, takže se nabízí pro osobáky průjezd Bzencem a po II/426 směr Strážnice.
Po úzké pseoudo jedničce 1/54 ani nemůžou kamiony, ve Veselí se nevlezou pod most a ani na Slovensko nesmí protože ve Strání jim vyhovuje špatný most u hranice.
A co úsek Napajedla – Babice? Nevíte někdo, kdy ten připojí?
Podívej se na stránky ŘSD.
Jsem zvědav, kdo bude ty ptáky ze sítí vymotávat…
Dříve se takovým lidem říkalo ptáčníci nebo čižbáři.
Do takových sítí se těch ptáků moc nechytí, ti vypadají jinak. Dnes se těm lidem říká kroužkovatelé a ptáci se už nezabíjejí, ani nezaklecovávají, ale pouští hned zpět na svobodu.
Úsek D55 kolem Polešovic bych neměl odvahu nazvat jako mezi Starým Městem a Uherským Hradištěm (viz začátek první věty). Místo Uh. Hradiště by tam měl být spíše druhý konec Moravský Písek jako i jinde v článku. U Polešovic to vypadá, že by místní ptactvo už nemuselo mít zásadní problém s provozem na nově stavené dálnici. Neví někdo, jak pokračují přípravy dále na jih mezi Bzencem a Rohatcem (ptačí oblast Natura 2000)? Dle předpokládané realizace až v letech 2030-2033 bude nejen Strážnice min. 10 let trpět a D55 na sebe dostatečně nestáhne severojižní tranzit (viz také příspěvek zde v diskuzi od… Číst vice »
vím jen to, že úsek D55 od Bzence až po D2 by se měl stavět celý najednou a to pomocí modelu PPP, což mi přijde rozumné vzhledem k plánovanému termínu realizace, pokud nebude jiná vhodnější možnost financování…
Před rokem Řsd zadalo firmě HBH vypracování projektové dokumentace, od té doby ticho po pěšině. Město Bzenec mezi tím tlačí na výstavbu obchvatu na jihu města. Řsd na to ale nechce moc slyšet. Vzhledem k tomu že stát zvažuje zbylé úseky D55 stavět v PPP režimu tak to vidím déle než 10 let
Si říkám, jestli plot pro ptáčky nemůže kumulovat funkci s plotem pro lidi, který by se tak dole pod náspem nemusel stavět…
Ploty kolem dálnic nejsou “ pro lidi“…
…..ale pro zvěř.
Děkuji za upřesnění. Pointa byla hlavně v tom, že plot mohl být pro ptáčky i další zvěř jeden.
Jsem z druhe strany republiky, tak se chci zeptat, nekoho kdo to tam zna.
To je tam opravdu takovy provoz ze usek Zlin-Breclav potrebuje dalnici? Me to tak prislo, ze je to takovy „okraj“ republiky. Ale asi je tam prekvapive dost tranzitu ne ?
Tranzitu tam dost je. Je to severojižní tranzitní trasa evropského významu, která prochází Dolno- a Hornomoravským úvalem od nepaměti. Kvůli propojení Zlínska a Břeclavska se dálnice nestaví.
Po svém dokončení bude D55 nejlepší spojnicí AT-PL, dá se čekat, že stáhne i část tranzitu nyní jedoucího přes Brno a Vyškov…
Se stejnou logikou byste se mohl zeptat, proč se staví D35 od Pardubic do Mohelnice, když mezi těmi dvěma městy moc velký pohyb lidí a nákladu není a nebude.
Proto jsem se ptal, ze tam asi je veliky tranzit. Ale ok, pochopil jsem ze provoz je tu veliky 🙂
Bude to hlavně tranzitní dálnice. Vzhledem k tomu že z Brna je špunt a D52 je v nedohlednu, tak to bude pro Poláky jasná první volba na cestě k Jadranu. Zkrátka nová jantarová stezka.
Nejen k Jadranu, ale i na zimní dovolenou… osobní auta mohou do Rakouska přímo přes Břeclav, nákladní z Břeclavi do Mikulova po I/40 a pak do Rakouska… doporučuju projít diskuzi k poslednímu článku k D52… velmi výživná 😀
jj, četl jsem. Navíc k moři se dá i přes Maďarsko, i na tuhle alternativu je D55 jako dělaná…
Proto hodně moraváků dávno na jih jezdí po slovenské dálnici
Tak drasticky bych to neviděl. Reko D1 kolem Brna se za par let dokonci a D52 snad do deseti let bude. Z hlediska docasnosti je to jen mziknuti oka :-)))
Proc minusy, kdyz stacilo dopovedet 🙁
Berte to jako hodnoceni prospechu ve vlastivede. Jako ve skole.
D55 hlavně logicky doplňuje moravskou dálniční síť v tangenciálním směru s potenciálem ulevit přetíženým dálnicím u Brna. Stejně jako by mohla potenciální D19 (Humpolec-Tábor-Plzeň) ulevit přetíženým D1, D0 a D5 u Prahy. Každopádně tam už teď je a bude větší provoz než třeba na D6 mezi Řevničovem a Vary 🙂 Z Otrokovic do Starého Města máte aktuálně intenzity kolem 15-16tis., ze Starého Města resp. Uherského Hradiště na JZ k Bzenci příp. Veselí máte paralelně I/55 a II/427 (v součtu ke 20tis. v pracovní dny), které vedou několika obcemi a městy, zejména I/55 je skoro kontinuálně intravilánem (Kunovice, Ostrožská Nová Ves,… Číst vice »
Hustota osidleni v okoli D55 je mnohem vyssi nez v uzemi kterym prochazi treba D4, D6 anebo D7.
Už po rozdělení Československa se provoz výrazně zvýšil.
Zkuste si jet z Otrokovic do Veselí nad Moravou. Garantuji Vám, že během těch zhruba 45-60 minut jízdy na pětku ani nešáhnete. A pokud ano, tak leda mezi Kunovicemi a Ostrožskou Novou vsí pokud budete mít zrovna štěstí.
A zrovna tohle se na potvoru nedá ani jet vlakem 😀
Je to trasa známá už z dob starého Říma jako Jantarová stezka. Koridor spojuje balt a Adriatické moře.
Ano, i Cyril s Metodějem tudy prošli 🙂
Straznice si asi pod dokonceni techto useku zazije dopravni peklicko ale neni jine cesty nez zatnout zuby a par let to vydrzet…
No pár, asi deset…
to nebude ….pár aut se srazí v tom zúžení jak jsou ty hradby, možná nekdo napálí aj tu pěknou kapličku….a všichni šlápnou na plyn.
Kapličku už dávno bouchnul kamion, tak ji šoupli o kus dál (od silnice).
on se provoz dost roztáhne na různé trasy, náklady si myslím že pojedou z konce D55 po I/54 do Veselí a dále I/55 (dá se očekávat jinde zákaz tranzitu), osobáky pak pojedou buď po II/426 přímo do Strážnice a nebo kratší, stejně rychlou, ale vcelku slušnou trasou přes Vacenovice a Ratíškovice přímo k Hodonínu: https://mapy.cz/s/molucujako
I navigace tudy v současnosti někdy vedou v trase Staré Město -> Břeclav
No sám jsem zvědavý kam z nového kruháče na Pánově budou navádět zelenýma směrovkama na dálnici
oficiálně směrovkama stoprocentně po I/55 a I/54 přes Veselí
Slušnou trasou bych průjezd Ratíškovicema nenazýval. Ta křižovatka s odbočením vpravo je hodně úzká, i když na mapě to tak vidět není. Jsem zvědavý, který kamion to jako první otře o dům.
Po 1/54 už roky tranzit na SK ani nemůže
Proč se tam hned nedají pásy s fotovoltaikou?
Budou až na galerií v úseku 5511
No snad to konce roku stihnou, i když ve Bzenci kromě hromad hlíny dálnici nic nepřipomíná. ŘSD už dokonce přestalo dávat každoměsíční průlety dronem nad rozestavěnými úseky D55. Ale o těch letošních dokončených 118 kilometrech jde slyšet ze všech stran, tak uvidíme….
Ty průlety dronem nedávali přes zimu ani minulý rok.
Jsem též velmi zvědav… V dokončení úseku Babice -St. Město-M. Písek bych i věřil, ale o úseku z M. Písku do Bzence – některé mosty tam nejsou ještě ani zabedněné…
A to si starosta Písku dal za podmínku současné otevření úseků 5508 a 5509 současně
Ano, jako podmínku si to obec dala, ale s dovětkem – pokud to bude možné, nebo něco v tom smyslu. Podle stavu stavby si myslím, že důvod proč to nejde se najde. Ale třeba se stane zázrak a stihnou to.