První CityElefant dostal antigraffiti polep v barvách Pražské integrované dopravy

Čištění elefantu s antigraffiti polepem je snazší. Pramen: České dráhyČištění elefantu s antigraffiti polepem je snazší. Pramen: České dráhy

České dráhy v červnu vyhlásily intenzivnější boj proti sprejerství. Mimo jiné nasadily hlídky se psy.

70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Erik85

První? Dneska se Borecký v Událostech kasal, že je jich už dvacet….

MRC

První, co má nové barvy Pid a zároveň antigraffity..

Petr

To je hezké že se uvádí údaje jak dlouho trvá a kolik je čeho potřeba na očištění soupravy bez ošetření, ale proč není údaj pro srovnání kolik je čeho potřeba u soupravy s ochrannou vrstvou ví někdo? 😀

Martin Grill

Pro ty mentální zavařeniny v kapucích je největším trestem, když jejich „dílo“ nespatří světlo světa, tedy když se stihne odstranit dřív, než je může někdo vidět. Znamená-li antigrafitti polep přiblížení se tomuto stavu, pak tleskám a doufám v jeho rychlé a bezproblémové rozšíření nejen v pražské aglomeraci.

Co by rovněž stálo za zvážení, je nějaká opravdu chytrá (nikoli prvoplánová) antikampaň. Marketingových firem je v Česku nepřeberně a některí z nich by ji určitě dokázaly pojmout tak, aby alespoň částečně fungovala. „Sprejersrví je fuj“ prostě fungovat nebude.

Vladimír

Já si naivně myslel, že ochrana svěřeného majetku je základní povinnosti i u národního dopravce. Boj s vandaly a sprejery trvá dlouhá léta a teprve nyní se chystají intenzivnější kroky?

Martin Grill

Jaký svěřený majetek? Drtivá většina aktuálně provozovaných vozidel u ČD je v majetku ČD.

Martin Grill

…a za peníze ČD.

DOPRAVAK01

Mohu dostat vysvětlení, proč byl smazán můj příspěvek o promu nejmenovaného pána na titulním obrázku tohoto článku? Cenzura nevyhovujících názoru? Předem děkuji za odpověď.

Jan Sůra

1. Urážlivý obsah. 2. Vulgární mluva. 3. Zjevné lži. Lež opravdu není názor, lež je pouze lží. Nemáte zač.

Pantak

klasická manipulace s daty pro vznik negativních emocí. Takže umýt celý třívozový vlak i s prvním patrem stojí 150 000,- kolikrát museli čd umýt celý vlak i s prvním patrem za poslední rok? Schválně je to podáno tak, aby neznalý pozorovatel získal dojem, že cokoliv co se umyje na vlaku stojí strašný peníze. Přitom čd jsou proti graffiti pojištěný, proto se pokaždé volá policie čr, takže ve finále žádná reálná škoda nevzniká, jediná finanční škoda je ta tragická kampaň. Btw. bydlel jsem naproti myčce ve vršovicích a umýt celý vagon dvojpatráku trvalo cca hodinu ve dvou lidech, tak jim ani… Číst vice »

Nemel

Přemýšlím o tom, zda neumíte číst, nebo počítat.

Pantak

Já koukám jenom na obrázky a občas u toho přemejšlim ) tak samozřejmě jsem nečekal nějakou smysluplnou odezvu

Ladislav

Přihlaste se , že to zvládnete za 2 hodiny tedy v jednom za 4 hodiny.Chci vás vidět v akci.

Pantak

Dík za výbornej tip na rychlý prachy, pokud opravdu sedí ta cenovka k fakturaci 1000,- /m2 (zaokrouhlujeme nahoru samozřejmě), tak se hlásím, jen nevim kde, vyhlášení výběrovýho řízení jsem nikde nenašel, tak se bojim, že tenhle zlatý důl dostala nějaká spřízněná duše od někoho z vedení.

Václav Petrů

Škoda, že sem nemohu přidat fotky ze včera… 471.004 jezdí ve stavu, ve kterým bych ho nepustil na trať. Uvnitř to vypadá jako v jeskyni, zmalovaný je úplně všechno. Ale jsem rád, že se situace obrací – opravdu jsou v provozu častěji a častěji vyleštěný soupravy tak, jako to před lety bývalo běžné. Snad už se na to ČD opětovně nevykašlou. A když utnou peníze do týhle zbytečný marketingový kampaně, tak budou mít na tuto běžnou údržbu + ostrahu peněz o něco více. Jestli má ta kampaň působit preventivně, pak říkám, že je to zbytečný. Ve společnosti je mnoho sprejerů,… Číst vice »

michal.s

Snad mě kvůli tetování nevyhodí soudruzi od dráhy. 😂

RadkaS

Nechápu, že má někdo potřebu čmárat po něčem, co není jeho. Snad tedy tuhle ochranu rozšíří brzy na všechny

Osamělý Vlk

Když se chcete ukázat, třeba před holkou, uděláte hodně blbostí.(A stejnak holka před klukem.) Myslím, že mnozí sprejeři to dělají prostě proto, aby měli pocit, že něco znamenají, i když reálně jsou pořád tím málem čím byly předtím. Stejné je to s různými Youtube a jinými videi, kdy prostě nechápete, proč to ten člověk vůbec natočil, protože je to prostě … . (Slovo si doplňte sami, myslím, že napsat to do diskuze, tak je příspěvek smazán, přestože to slovo sem sedí.)

percula

Další esus obliklydo pyžama, škoda ho, to že to snad pomůže proti grafiti ale chvalim.

Osamělý Vlk

Tak PIDžamo je docela fajn nátěr ve skutečnosti, ale vím, že těžkým šotoušům vadí.

percula

Ono se nelíbí ani řidičům autobusu co s tím jezdi a hlavně je nevyrazne a bus nebo tramvaj v pyžamu lze poměrně snadno
v krizovatce prehlidnout ( vlastní zkusenost).

Osamělý Vlk

Když se člověk nevěnuje řízení, tak lze přehlédnout vše.
Já osobně si těchto busů všímám tak nějak víc než těch starších. A docela jsem rád, že jich přibývá.

percula

Co zaslouží Ti kteří tam nebyli, ale přesně vědí co se dělo? Obdiv nebo opovržení..
..

Polepy až teď?

Je nepochoptené proč polep neměly Elefanty už rovnou od první generace stejně jako uvnitř kamery, jejich hloupost..

Blbý dotaz

Protože to v 90.letech nebylo běžné dostupné.

Nemel

Italské železnice měly první vagony s anti-graffiti folií už cca 1997/8…vizte tehdejší vydání Železničního magazínu.

Elb

V Itálii se tagovalo ještě více než u nás, stejně Francii, odtud po 2005 dorazilo do Prahy.

Elb

V roce 1997, kolik jezdilo vlaků s kamerami a polepy?

none

150 000 na odstraneni je (a jeste se tim chlubi), ale na zaplaceni hlidani ne…

likvidátor shotoushků

Klasická drážní mentalita nebo co se vám nezdá?!

Elb

A kolik hlídat všechny vlaky stojí víte?

likvidátor shotoushků

Hlavně obhajovat a hledat výmluvy, to jde ultras nejlíp 😛

Elb

Nevím čeho jsem ultras já, ale vy jste ultra kokot.

lecime komplexy v diskuzich

nejsou si to schopni ohlidat a pak utraci za drahe pr kampane. dobre jim tak, jen at esusy dostanou poradnou rychtu, stejne je pain s tim cestovat

jal

Proč různí léčitelé žijí v utkvělé představě, že se sprejuje jen v jednom místě a ne třeba při delším zastavení v některé stanici?

Průvodce původní Aleš

Třeba to tak není a myslí si, že se z jedné strany vlaku postaví fira, z druhé strany vlakvedoucí a pokud uvidí blížící se sprejery, zapískají, přiběhne koloťuk, kladívkem praští sprejery po hlavě a problém solved.

Fandík

Tak se sprejery není problém jen u nás, ale když jsem viděl slovinské desira, tak mi bylo docela smutno a měl jsem šanci vidět i soupravy v Bulharsku 🙁

likvidátor shotoushků

Snad nebudeš srovnávat Balkán (kde je často mentalita na úrovni slovenské “osady”) a ČR 😳

Elb

Slovinsko má zřejmě méně kriplů na obyvatele, než my.

jal

Pávě naopak. Jestliže se v Praze čmárá stejně, jako na Balkáně, nevidím rozdíl v mentalitě.

Nemel

Á, Vy jste ve Slovinsku nikdy nebyl, že? Vy jeden Balkáne 😉

Ondra

Fajn že se v ČD probrali a začali to řešit. Stav některých 🐘 byl fakt dost hrozný

Karel

Nejdříve na to musely sehnat peníze. Takže ne probírání se, ale získání prostředků navíc.

Ares

Peněz mají dost.

Redneck

Odkdy nemaji CD penize? 😀 😀 😀

Karel

Zhruba od roku 1993. Vlastní zkušenost.

percula

Už je konci 1990 byl problém pro depo něco koupit protože CSD platili tak s 3 mes. zpožděním.

JiVe

A já si myslel, že Slon 060 už ho má. Nicméně tohoto slona už jsem viděl v Berouně dost počmáraneho

JiVe

Myšleno toho 060

Matěj

Jedná se už o 471.013

Vojta

Slon 060 nemá polep, ale lak. Polep má 013.

soumar

Vymýšlet nějaké středověké praktiky je hloupost, ale funguje-li výprask v Singapuru, proč by nefungoval tady?

Vězení se těžko bude dehumanizovat tak, aby do něj lidé sociálně neukotvení nechtěli o hodně více než teď a zároveň lidem ukotveným nezvyšovalo riziko recidivy.

Myslím, že singapurské řešení trestu krátkého, rychlého, ale tvrdého je cesta k následování. Zejména pro činy, které nutně nemusí delikventovi zničit život, jen by měl být citelně upozorněn, že takto ne.

A konečně; nerozhoduje přísnost trestu, ale jeho rychlost a pravděpodobnost. Když se ve středověku věšelo, bylo vrahů a lupičů více než dnes, v době mobilů.

lecime komplexy v diskuzich

haha, jedinej kdo by zasloužil výprask jste vy

SaulGoodman

Na našem území byly tělesné tresty zrušeny v roce 1867 novelizací rakouského trestního zákoníku. Člověk fakt nevychází z úžasu, že se pomalu 200 let poté najdou lidé, co volají po návratu takových praktik. Singapur je sice bohatý, ale také je to země, kde je stále legální zavírat lidi bez soudu (i na několik let), země kde lze protestovat jen s policejním povolením, země která v žebříčku občanských svobod, v němž má ČR 56 bodů ze 60, má 28 bodů, země kde je drtivá většina médií vlastněna nebo řízena státem, a země, kde od roku 1959 v každých volbách získává přes… Číst vice »

soumar

Legislativu znám. Dokonce i v Singapuru jsem byl a velmi se mi tam líbilo – o absenci habeas corpus v Singapuru jsem nevěděl (nebyl by zdroj? to je velmi neobvyklé).

Ale přivítám vaše návrhy, jak si poradit se zločinci, kteří nemají na svobodě pevné sociální vazby, ve věznici je jim „dobře“ a nemají obstavitelný majetek.

jal

Takové věci se snad dělají jen v nedemokratických režimech. Nevšiml jsem si, že by v našich novinách a tv byly nějaké požadavky na sankce atd. vůči této zemi.

Nemel

Je to totalita jako prase, akorát zabalená v dárkovém balení.

Olda_údržbář

To nemůžete myslet vážně!

likvidátor shotoushků

Bohužel je v ČR strašně nízká vymahatelnost práva. Největší trest je zpravidla to, že budete mít 11 exekucí místo 10. Snad všude na západě i na východě je běžné, že se nezaplacené peněžité sankce po neúspěšném exekučním vymáhání přemění na vězení.

jfp

Tak ono by stačilo jednoduše pak rozmontovat dlužníka na náhradní díly. Ty se dají zpeněžit celkem slušně. Taková moderní obdoba středověkého useknutí ruky zloději.

mlokXCM

A kde to tak je? Těžko můžete jít do vězení za něco, za co jste po nedobrovolném splnění zatížen exekucí, pokud tento čin, který je důvodem exekuce, není trestným činem. To si asi pletete s případy, kdy je někomu za trestný čin uložen například peněžitý trest nebo třeba obecně prospěšné práce. Tak pokud nedojde k plnění odsouzeného, se to skutečně může přeměnit na trest vězení.

martin hodek

To je hloupost. Když se dopustíte přestupku a dostanete zákaz řízení, tak jeho porušení už trestný čin je. Takže nevím, proč by to nešlo i tady. Pokud na to nepamatuje zákon, tak ten se dá změnit.

none

A jak je mozne chytit nekoho se zakazem rizeni 3x? Nebo na to neni limit?

SaulGoodman

Pletete úplně nesouvisející věci. Zákaz řízení je trest – zákaz činnosti, jeho nedodržování je TČ maření výkonu úředního rozhodnutí. Ještě je pak pár speciálních TČ týkajících se vesměs úmyslných poškození věřitelů, ale to, že někomu dlužíte peníze, což je občanskoprávní vztah, nikoliv trestní, skutečně důvodem pro vězení není a být nemůže. Zakazuje to mmj. i Úmluva o ochraně lidských práv a základních svobod, nebo Mezinárodní pakt o občanských a politických právech.

Pokud se nepletu, tak na našem území bylo vězení pro dlužníky zrušeno někdy koncem 18. století.

likvidátor shotoushků

Nepletu, je to zcela běžné. Nebudu kopírovat zdrojový text v němčině, ale jako příklad třeba dopravní přestupky v Rakousku

https://www.garaz.cz/clanek/pokuty-z-dovolenych-co-s-nimi-21001931

Pro úplnost to chce ještě dodat, že se přestupky v zahraničí obvykle řeší u přestupkových soudů a ne na úřadech.

SaulGoodman

Reagoval jsem na uživatele „martin hodek“, nicméně ano, peněžitý trest lze přeměnit na odnětí svobody, to ostatně i u nás – u TČ. Ovšem tam jde prostě o změnu alternativní trestní sankce v případě jejího neplnění na odnětí svobody, nijak to nesouvisí s počtem exekucí, resp. (téměř) vůbec to nesouvisí se způsobenou škodou, to je občanskoprávní vztah. A k tomu kde se řeší – no, ano. Což souvisí ale právě i s tou odlišnou koncepcí, že lze ukládat za přestupky i odnětí svobody. Těžko může o odnětí svobody rozhodovat paní na úřadě, nicméně přenesení přestupkové agendy na už tak přetížené… Číst vice »

Leinad

Tady je k řešení, jak fungují exekuce atd.
Člověku se dá exekuce na všechno nad životní minimum. Takže pokud to nezaplatí jednním-dvěma platy, nemá důvod vydělávat a v lepším případě začne makat načerno (nebo se se zaměstnavatelem domluví, ve smlouvě minimálka, zbytek na ruku).
Lepší by byla exekuce na X% z přijmu.
Jinak dávat u přestupků na výběr souhlas, alternativní trest/vězení. A s pokutami opatrně, aby nefungovaly jako „boháč může všechno“.

Nemel

Pletete se, vymahatelnost práva je v ČR na velmi vysoké úrovni i oproti některým zemím západně od nás. Vizte například španělský fenomén Ocupas:

https://www.spanelskyptacek.cz/okupas-ve-spanelsku/

Stačí být pár dní na dovolené a je to.