První CityElefant dostal antigraffiti polep v barvách Pražské integrované dopravy

Čištění elefantu s antigraffiti polepem je snazší. Pramen: České dráhyČištění elefantu s antigraffiti polepem je snazší. Pramen: České dráhy

České dráhy v červnu vyhlásily intenzivnější boj proti sprejerství. Mimo jiné nasadily hlídky se psy.

České dráhy vybavily první elektrickou jednotku CityElefant takzvaným antigraffiti polepem, díky kterému se z vlaku snadněji odstraňují nasprejované výtvory vandalů. Polep je v designu Pražské integrované dopravy.

„Brzy přibudou další,“ oznámily České dráhy, které v červnu vyhlásily intenzivnější boj proti sprejerství. Ten zahrnuje například častější čištění nebo lepší ostrahu vlaků. Například nasadily hlídky se psy, na odstavném nádraží Praha-Jih chystají instalaci kamerového systému a lepší oplocení areálu. Vnější a vnitřní kamerový systém mají dostat i vlaky.

Vlaky nově hlídají proti vandalům i psi. Pramen: České dráhy

Vlaky nově hlídají proti vandalům i psi. Pramen: České dráhy

Součástí kampaně jsou i takzvané antigraffiti laky a polepy. Ochranného laku, jehož účelem je snadnější odstranění „čmáranic“ a větší ochrana barev, se dočkalo několik jednotek už v červenci. Polep s podobnou funkcí testují dráhy nyní na první jednotce. Celkem v Praze a okolí jezdí 70 jednotek CityElefant.

České dráhy upozorňují na to, že odstranění graffiti o ploše 150 metrů čtverečních z jednotky CityElefant (bez ochranného laku či polepu) trvá 8 až 10 hodin a vyjde na 150 tisíc korun. Pětičlenný tým při tom spotřebuje 40 kilogramů odlakovače a 2 000 litrů vody. Práce se dělá ručně.

Tagy České dráhy graffiti vandalismus
70 komentářů