První část opravy spojky u Brna končí, ve Šlapanicích otevřou nové nástupiště
Nové nástupišti ve Šlapanicích. Foto: Swietelsky Rail
Cestující v železniční stanici Šlapanice čeká od příštího týdne pohodlnější nastupování do vlaku. Půl roku po zahájení prací budou moci
Dnes, 20. srpna, okolo 7:00 se stále jelo po staré koleji a stavělo u provizorního nástupiště. Přejezdové zabezpečovací zařízení v Ponětovicích bylo vypnuté, jelo se tam krokem.
V oblouku mezi zastávkou a vjezdovými návěstidly bude V = 80/85/90 km/h pro I=100/130/150 mm (ETCS), za obloukem skrz stanici pak V = 85/90 km/h.
Nová zastávka konečně přiblíží stovkám lidí (zejména ze sídliště) železnici asi o kilometr – ta už měla být postavena dávno, nejlépe hned při výstavbě tamních bytovek …
Přesně tak, celkově bych řekl, že potenciál této trati v její příměstské roli není zcela využit, ale s elektrifikací a modernizací do Veselí se tady snad podaří citelně hnout s jízdní dobou a navýšit spoje.
Zajímavé jsou ty rychlosti. Před i za Šlapanicemi je max. 100, skrze Šlapanice 115.
Omyl, 115 bude na rovince mezi Šlapanicemi a Slatinou, přes Šlapanice bude kvůli obloukům tuším 85/90.
No,hlavně aby v těch Šlapanicích zůstala nějaká staniční kolej na ev.vykřižování vlaků nebo na odstavení soupravy.Dnes je móda staniční koleje vytrhat a pak scházejí…..
Proč je tato dvoukolejná trať nazývána spojkou?
Asi že na ni sjíždí z trati 300 větší část R Ostráwa – Brno a Holomóc – Brno. (Holubice – Blažovice).
Protože autor neví, čemu se tam říká „Vlára“ …
Jedinou spojkou v té oblasti je mezistaniční úsek Blažovice – Holubice (mezi „Vlárou“ a „Přerovkou“).