První část opravy spojky u Brna končí, ve Šlapanicích otevřou nové nástupiště

Nové nástupišti ve Šlapanicích. Foto: Swietelsky RailNové nástupišti ve Šlapanicích. Foto: Swietelsky Rail

Cestující v železniční stanici Šlapanice čeká od příštího týdne pohodlnější nastupování do vlaku. Půl roku po zahájení prací budou moci

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta

Dnes, 20. srpna, okolo 7:00 se stále jelo po staré koleji a stavělo u provizorního nástupiště. Přejezdové zabezpečovací zařízení v Ponětovicích bylo vypnuté, jelo se tam krokem.

Dušan

V oblouku mezi zastávkou a vjezdovými návěstidly bude V = 80/85/90 km/h pro I=100/130/150 mm (ETCS), za obloukem skrz stanici pak V = 85/90 km/h.

železničář v důchodu

Nová zastávka konečně přiblíží stovkám lidí (zejména ze sídliště) železnici asi o kilometr – ta už měla být postavena dávno, nejlépe hned při výstavbě tamních bytovek …

Elb

Přesně tak, celkově bych řekl, že potenciál této trati v její příměstské roli není zcela využit, ale s elektrifikací a modernizací do Veselí se tady snad podaří citelně hnout s jízdní dobou a navýšit spoje.

Pedro72

Zajímavé jsou ty rychlosti. Před i za Šlapanicemi je max. 100, skrze Šlapanice 115.

Rychlosti

Omyl, 115 bude na rovince mezi Šlapanicemi a Slatinou, přes Šlapanice bude kvůli obloukům tuším 85/90.

Pavel Hromek

No,hlavně aby v těch Šlapanicích zůstala nějaká staniční kolej na ev.vykřižování vlaků nebo na odstavení soupravy.Dnes je móda staniční koleje vytrhat a pak scházejí…..

Vít Jůza

Proč je tato dvoukolejná trať nazývána spojkou?

Svojsin

Asi že na ni sjíždí z trati 300 větší část R Ostráwa – Brno a Holomóc – Brno. (Holubice – Blažovice).

železničář v důchodu

Protože autor neví, čemu se tam říká „Vlára“ …
Jedinou spojkou v té oblasti je mezistaniční úsek Blažovice – Holubice (mezi „Vlárou“ a „Přerovkou“).