První část opravy Barrandovského mostu skončila, nové omezení v Praze začalo na Prosecké

Rekonstrukce Barrandovského mostu, stav na počátku října 2022. Pramen: TSKRekonstrukce Barrandovského mostu, stav na počátku října 2022. Pramen: TSK

Omezení na Prosecké potrvá do 20. listopadu, autobusy i auta musí jinudy.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Franklin

Já věřím, že to původně takhle vydali. Ale pak se to změnilo. 🙂 https://opravujeme.to/action/1087/ MHD BUS Bude dotčen provoz pravidelných autobusových linek 140 a 916. Ulice Prosecká zůstane průjezdná ve směru do centra, v rámci jednosměrnosti ale bohužel neexistuje adekvátní náhradní trasa pro pravidelnou linku 140 v opačném směru – nejbližší alternativou je ulice Sokolovská, která není vhodná pro průjezd kloubových autobusů, navíc by se jednalo o souběžný provoz s kapacitní tramvajovou dopravou. Bylo zvažováno, podobně jako při minulých uzavírkách, odklonění linky 140 alespoň v pracovních dnech na Vysočanskou a Českomoravskou. Ani toto řešení není plnohodnotné, neboť zajistí přímé spojení… Číst vice »

Tom

Nevíte někdo, kde na Prosecké se otáčí ta X140? Děkuji.

Franklin

https://opravujeme.to/action/1087/

Tady píšou: Pro obsluhu oblasti Kelerky bude zavedena doplňková linka X140 v trase Palmovka – Kundratka – Kelerka, provozovaná midibusem v intervalu 20 až 30 min s otáčením v prostoru křižovatky Prosecká x Na Rozhraní.

Ten Onen

Je vidět, že dnes už se všechno řeší asi hlavně z hlediska PR a faktický stav se neřeší nebo zamlžuje. V článku je uvedena citace: „Nejvyšší povolená rychlost v něm bude 80 kilometrů v hodině, což je o 30 více než ve zbylých pruzích. “ Takhle to vypadá, že dojde k nějakému zásadnímu navýšení rychlosti. Ve skutečnosti zde dříve byla povolená rychlost 70 km/h ve všech pruzích. Ve dvou z nich teď bude kvůli průpletu snížena rychlost o 20 na 50 km/h, v jednom bude zvýšena o 10 na 80 km/h. Proč se to nemůže takhle přesně a jednoduše popsat… Číst vice »

Dachs

A ještě by mohlo zaznít, odkdy tomu tak bude. Průplet na smíchovské straně – svítila padesátka pro všechny pruhy, u nájezdu na most spatřena značka a na ní 70.

Host

Prosecká dle stránek TSK:
Jedná se o souvislou údržbu komunikace, kde v úseku ulic Na Vyhlídce – Na Rozhraní dojde k odfrézování asfaltových vrstev v tloušťce 40 mm, vyrovnají se obruby v celé délce, dojde k rektifikaci povrchových znaků inženýrských sítí a následně bude položeno 50 mm asfaltové vrstvy – dojde tedy k zesílení konstrukce vozovky.

To si fakt myslí, že na ten tankodrom, kterým tam je, bude stačit sundat 4 cm a vrátit 5 cm? To je údržba s životností cca 1 rok.

Havel

Proboha ta Prosecká je snad zavřená 3/4 roku pravidelně už 5 let 🙁

Libcha

Musím uznat, že po dobu rekonstrukce byl Barrandovský most docela slušně průjezdný.

Franklin

Upozornění pro redakci: S tím busem 140 je to jinak. Původně se skutečně uvažovalo od odklonu na Českomoravskou, ale nakonec to změnili, a všechy spoje budou končit v Letňanech. Do článku se vám dostala stará neaktualizovaná verze textu. Jinak dneska na Prosecké je to maso. Má to dva důvody. Jednak je to oprava toho krátkého úseku dole v Libni, kdy se všechna auta musí dostat do 1 pruhu a stojí to široko daleko. Zadruhé jsou to auta, která jedou z centra nahoru do kopce a u vinice na Kelerce zjistí, že nemůžou dál, tak to otáčí zpátky, a tím ještě… Číst vice »

Dachs

Vsaďte se, že z rychlého pruhu se bude „myškovat“ ke sjezdu na Modřany a Braník. A naopak to budou majitelé řidičského oprávnění posílat do rychlého, když pomalé pojedou moc pomalu. Z hlediska využití kapacity je skoro nejlepší ta sedmdesátka, na komplikovaném průpletu to zase je moc. Dohled PČR „nad plnou čárou“ bude asi nutný… Z první ranní špičky po otevření samozřejmě nelze dělat závěry, jen postřehy… K Barrandovu ráno stála až ke Slivenci (27 min.), Strakonická o něco lepší než za rekonstrukce. Kolaps Písnice -Libuš- Zálesí asi jako vždycky. Věřím, že nový (či staronový?) radní pro dopravu v příštím roce… Číst vice »

Jiří Kocurek

Především rozdíl rychlostí 50 a 80 km/h mezi pruhy poněkud znemožňuje plynulé řazení, což je za/před „dálniční“ křižovatkou věc naprosto obvyklá. Zdaleka ne každé vozidlo má alespoň 50 kW na tunu, aby zrychlovalo alespoň jako 30letá Felda zamlada. A většina z takových tam jede pracovně. Občas vezou i bagr.

Manky

Jestli jsem dobře pochopil psaný text, tak se z/do toho pruhu nebude moci vjíždět .

Leinad

Jenže ta změna pruhu spěchálisty a neřidiči přeci nemusí být plynulá.
Nebál bych se, že tam bude málo myšek (včetně těch před rychlejší), občasné profrčení něčeho mrtvým úhlem náklaďáku(pod čelním sklem)

Slavka

Jenom pro upřesněni, spoj 140 končí v Letňanech i v pracovních dnech

David

Současné vedení Prahy se ukázalo jako velmi kompetentní. Asi nejlepší, co si pamatuji. Teď se zase vrátí staré pořádky. Škoda pro Prahu.

Majkl

Nové staré pořádku zruší cykopruhy a začnou stavět pouze 1 dopravní stavbu, ale za to velkou. Nebo taky žádnou.

Neonym

Koukám, že peklo na Prosecké pokračuje. Žil jsem v té ulici asi 6 let a 4 roky jsem dojížděl na Kundratku (Palmovku). Spodní část té ulice byla rozkopána skoro celou tuhle dobu s vyjímkou asi 3 měsíců. Skončilo to před ani ne rokem, tak je na čase ulici zase rozkopat. Chápu, že je nutné ji rekonstruovat, ale natáhnout to do takového časového období je opravdu paráda. Jsem rád, že už žiji jinde.

Air Traveller

ach ti češi .. neopravuje se .. nadávaj .. opravuje se.. nadávaj …

Frantík

Můžou to opravovat nějak v kuse…

Jan

Taky bych očekával lepší přístup než u české železnice, kdy jsou koridory ve výluce mnoho let za sebou až dojde na nejstarší úsek, který se musí zas předělávat a to na původní rychlost i kapacitu. Před 5 lety se slavnostně natahovaly dráty do Prosecké jako symbol obnovení (parciálních) trolejbusů. Už tehdy to bylo rozkopané. Teď se dělá další kousek, ty opravy jsou moc roztahané.

Jiří Kocurek

Ale chyba není v průběžné údržbě. Chyba je, že vy nechápete, co průběžná údržba znamená.
Jestliže je 1500 km koridorů s životností 25 let, tak to znamená každoročně vyměnit 60 km kolejí.

Představa, že se to udělá za 10 roků, poté na 15 let technika i lidé zmizí a pak se zázračně objeví, to je jak od Hurvínka.

Frantík

No hlavně aby se na vyloučeném úseku pracovalo v celé délce…

Kebab

Což ale nevylučuje postup, kdy by se těch 60 km vyměňovalo třeba na šesti místech po 10 km a ne na šedesáti po kilometru. Pak je skutečně výluka každý rok a když konečně skončí, začne se o kus dál. To samé na dálnicích.

původní Jakub P

Což by mohly být každoročně třeba 4 průměrně 15km úseky, ideálně soustředěné na jednom nebo dvou koridorech. A ne výrazně kratší úseky rozeseté po naprosto všech koridorech najednou…

Leinad

Jenže těch 60 km nemusí být rozeseto na většinu tratí a s prioritou na ty souběžné(když Poříčany, tak Lysá. Když Libeň tak Vysočany).
Mohlo by to být jeden rok víc kilometrů z nějakého traťového úseku, jiný rok víc kilometrů z jiného.

Havel

Pán má naprostou pravdu a je vidět že o tom víte opravdu prd,,,

devnull

Obecně by to byla pravda, ale konkrétně Prosecká ulice je rozkopaná nonstop už spoustu let, možná už dokonce celé desetiletí.

David

Podobně je na tom Štěrboholská radiála, kde se každý rok něco opravuje jen něco: asfaltový povrh, lampy, svodidla, optický kabel, protihlukové stěny a pořád dokola. Podle mě to je politický záměr, aby Praha byla co nejméně průjezdná.

Jura

Nebojte. Nasledujici 4 roky se nic opravovat nebude. Budouci mestska vlada se na to vysere, pro aktualni dobro ridicu. Nic se stavet a opravovat nebude. Jen si pak nestezujte, ze silnice uz (zase) nejsou.