První aerolinka zrušila objednávky na Boeing 737 MAX. Garuda nechce 49 letadel
Boeing 737 MAX 8 v barvách Garuda Indonesia. Foto: Boeing
Indonéská letecká společnost Garuda Indonesia je první aerolinkou, která po dvou nehodách letadla Boeing 737 MAX 8 odstoupila od smlouvy
Reálně hrozí Boeingu, že objednávku na MAXy zruší Lion Air, který začal zvažovat že namísto nich objedná u konkurenčního Airbusu modely A320 a A321. A oni těch leradel mají objednáno v řádu stovek….
Boeing by jim ty Maxe neměl vůbec dávat bo jak je vidět tak v Indonesii s tím neumí lítat a dělají špatnou reklamu, kvůli které jsou Maxy na zemi. Je zajímavý že nad USA jich bylo denně podle FR kolem 60 ve vzduchu, jestli 15 na zemi tak Jestli každý 4 legy denně aspoň tak to je 300 startů denně a problém nebyl.
Čas ukáže jak se u nich přistupovalo k výcviku.
„Naši zákazníci se ptají, zda poletí MAXem nebo ne. Pokud je na let naplánován MAX, chtějí jiný let. Důvěra v toto letadlo je u cestujících tak nízká, že musíme celý kontrakt zrušit,“
Aha a na které lety je naplánován MAX, když nemůže létat?..
V článku se píše: „…poslední stroj 737 NG firma dodala před několika týdny.“ Ale na stránkách Boeingu to vypadá, že mají nedodaných 737 NG ještě přes 80 (data k únoru, něco určitě dodali během března, ale nevím kolik, to bych musel hledat jinde a to se mi nechce).
http://active.boeing.com/commercial/orders/displaystandardreport.cfm?cboCurrentModel=737&optReportType=AllModels&cboAllModel=737&ViewReportF=View+Report
Odkud pochází ta informace o posledním dodaném NG? Navíc asi P-8 Poseidony budu vyrábět ještě pár let.
To bylo špatně, popletl jsem to s posledním NG pro Ryanair, díky za upozornění.
Indonéská státní společnost Garuda Indonesia především je ve velkých finančních problémech a chronické ztrátě (za posledních pár let kumulovaně přes půl miliardy amerických dolarů, a to je konjunktura!), takže zrušení kontraktu na MAXy kvůli nehodě PK-LQP (ještě nevyšetřené, ale někteří už samože mají o viníkovi jasno) může být jen záminka.
A takových společností které mají obědnáno víc letadel než budou potřebovat, je docela dost. Samozřejmě není objednávka jako objednávka. Některé objednávky při zrušení znamenají velké penále, jiné naopak naprosto minimální.
No už nějakých 12-15 let je běžné, že výrobci letadel jsou vyprodaní klidně na 8-10 let dopředu. To mi připomíná různé ty realitní bubliny, co tu byly. Kdo vidí své potřeby tak daleko dopředu? Ale říkal jsem si, že možná jen nerozumím moderní ekonomice. Když si to objednali, tak snad ví, co dělají.
Tohle udělal Ryanair v době krize – zadal velkou objednávku a inkasoval od dalších aerolinek poplatky za přenechání místa v pořadníku.
Tak oni ty potreby vidi … minimalne v tom, ze vi, ze jim tou dobrou stavajici flotila prekroci hranici udrzbove ekonomicnosti.