První A380 Air France skončil po deseti letech ve šrotu. Předčasný konec vyjde aerolinky na 9 miliard korun

A380 v barvách Air France. Foto: Air FranceA380 v barvách Air France. Foto: Air France

Jen deset let vydržel v provozu Airbus A380 společnosti Air France. Stroj registrace F-HPJB má dnes absolvoval poslední let. Přelétl z

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
milan

A proč to neodkoupi Zimolovi kámoši na poletování Praha – Budějovice?

Joseph

Já bych ho postavil někde u D1 a tam by mohl být hotel pro řidiče jedoucí po téhle ucpané tepně. A ještě by mohl dělat reklamu nějaké limonádě nebo pivku.

Nechápavý

Mohl bych se prosím pěkně otázat, jaké všechny položky budou tvořit ty náklady, co dosáhnou těch 9 miliard? Nemám sebemenší představu, co vše se zde zahrnuje, že to může takto nabobtnat.

Jen tak

odpisy… napr

Nicky

Nechápu, proč to neskoupí Emirates, když na nich mají postavenou flotilu, tak ty díly stejně budou dříve či později potřebovat.

Jen tak

ty toho nechapes vic.

emirates se a380 uz take zbavuje, takze nepotrebuje kupovat dalsi

Ondra

nezbavuje, naopak před nedávnem objednal další.

Josef

1 letadlo uz vyradili taky,byli tedy 2. a AF 3.

EM*

Postupně vyřazují nejstarší kusy i Emirates.

Jen tak

Nikoli. žádná nová letadla před nedávnem neobjednali. Poslední objednávka A380 proběhla před třemi roky (20 kusů). Loni následně došlo ze strany emirates ke zrušení objednávek 39 kusů A380, í

proces vyřazování A380 již začal (bez ohledu na to, že do roku 2021 budou dostávat nová letadla) – první dvě letadla jsou vyřazena a odstavena na DWC (a to právě na náhradní díly), další budou následovat. cílový stav A380 si Emirates nastavily na cca 100.

Hans

A tak, milé děti, končí další megalomanský projekt novodobých rádoby- Napoleonů a Ludvíků XIV :-).

TomasZ

Nedávno jsem letěl v A380 CDG-PVG. Horší business class jsem zažil jen ve starém Saudia A330 a Sri Lankan A330-200. Zvláště místnost s monitory v přední části vpravo je úplně nesmyslná. Není s podivem, že pak letenky vyprodávají za 30tis. a nerentuje se jim to.

Sitgestravel

Nevim, jakou to melo konfiguraci, ale za me business trida u Katarcu v A380 nejlepsi.

Y.K.

Nepíše se tady o Air France?

Tomáš

Stejně jako o A380

Jen tak

rec je o a380 air france a jejim C . to nema nic spolecneho s katarcem.

Jen tak

no jo, jenze af neni katarec.

netusim, co af vymýšela, kdyz ty 380 kupovala, ale dat tam do byznysu jenom recline sedacky (misto full flat ) bylo… opravdu selhani.

Hans

Proboha, jděte s tím Katarcem někam, tataři :-).

Anonym

Z článku: Prvními byly Singapore Airlines, které po uplynutí desetiletého kontraktu vrátily letadlo stejnému majiteli a převzaly místo toho nové letouny A380.

Vyměnily A380 za A380? Není to chyba?

Anonym

Dobře, děkuji

Michal

takže když jsem ve minulý čtvrtek fotil tohle éro v Drážďanech, byl jsem jedním z posledních…

thegrid

A ČSA tu létá s dvacetiletými vraky.

Jiří 24

Tím myslíte OK-YBA? Ale ani ta nemá 20 let, dokonce ani žádné „jÁTRo“ 😉

mgr.pavel

Jak jsem pochopil, problém rozhodně není ve stáří letadla, ale v jeho neekonomíckém provozu.

Původní Pražák

A podle nákladů na vyřazení nejsou zřejmě ješté ani účetně odepsané.

Filip

letadla se odepisují pět let, tam budou spíš jiné náklady

Původní Pražák

Tak jsem si našel výkazy AF přímo na jejich stránkách a píše se tam, ze letadla odpepisují rovnoměrně 20-25 let a že rozhodnutí o vyřazení A380 vyvolá dodatečné odpisy. Aplikovat české daňové odpisy na libovolné účetnictví je slušně řečeno totální blbost.

Jen tak

pokud ponecháme stranou fakt, že jaksi zcela určitě ve francii nejsou české odpisové skupiny, tak jen malá technická .. letadla nad 15tun se odpisují let deset.

v odpisové skupině 2 (která tě zmátla) jsou letadla do patnácti tun.

Y.K.

Pět let? Zbláznil jste se, víte co takové letadlo stojí?
A380 má katalogovou cenu 445 milionů USD, což je něco kolem 10 miliard Kč. Sice asi dostanou slevu, ale i tak. Na 5 let to dává každý den 5 milionů korun jen na umoření ceny letadla.

Johnczek

20 let neni u letadla nijak zavratna doba provozu…

VojtaPepaJednicka

navíc u širokotrupů, které nemají za tu dobu tolik letových cyklů…

Y.K.

To nehraje až tak roli. Životnost a prohlídky se počítají na letové hodiny a cykly společně. Co dojde dřív stanovené hodnoty, tam je hranice.

Petr

A některé A320 u Lufthansy mají dokonce skoro 30 let 🙂

Ondra

A BA se skoro 30ti let starými letadlo přes oceán.
Co tam mate dal ?

Jiří Kocurek

Jak stará je Mria? 45 roků?

EM*

A co teprv takové B52. 60+ let ve službě a dalších 25 je čeká.