Letecké společnosti Letectví

První A321neo se třemi třídami na palubě. Vistara převzala letadlo pro další zahraniční expanzi

Byznys třída na palubě A321neo společnosti Vistara. Foto: Vistara
Byznys třída na palubě A321neo společnosti Vistara. Foto: Vistara
Indická společnost sází u úzkotrupého letadla netradičně na větší komfort, s novým A321neo chce expandovat na mezinárodní linky.

Indická letecká společnost Vistara převzla první letoun A321neo, který bude létat se třemi třídami na palubě. Podobná kombinace je u úzkotrupých letadel velmi neobvyklá, v případě A321neo jde o prvního zákazníka Airbusu, který se pro takové uspořádání rozhodl.

Vistara je společným podnikem indické rodinné firmy Tata Sons a Singapore Airlines, firma rychle roste, v prvním čtvrtletí zařadila do flotily první Boeing 787 Dreamliner.

Nový A321neo bude létat v konfiguraci pro 188 cestujících v byznys třídě (12 míst) s plně rozložitelným sedadlem, premium economy (24 míst) a economy (152 míst). Pro srovnání: Wizz Air do svého A321neo vtěsná 230 cestujících. Letadlo je vybaveno palubní Wi-Fi, zásuvkami pro dobíjení elektroniky nebo zábavním portálem s filmy a hudbou.

Vistara si objednala celkem 50 nových airbusů. „Je to letadlo pro naši expanzi na mezinárodní linky,“ řekl šéf Vistary Leslie Thng. Podle něj jsou velkou výhodou především nízké provozní náklady i větší dolet. Letoun pohání motory CFM Leap-1A.

Vistara začala létat v roce 2015, ve flotile má aktuálně 41 letadel, většinou Airbusy A320.

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomas

Za kolik taková obchodní třída do Asie bude? Dříve nás konkurenti rozmazlili soukromými lehátky s masážní funkcí, cena bývala vždy okolo 64 tis. Kč. Tady lákají jen na polosklápěcí sedačky se sousedem hned vedle.
Že je letadlo úzké, bych prvotně naopak moc neřešil.

Michal

no uvidíme zda narrow body bude akceptovatelné pro douhe lety. Zda to nebude jen pokus , který se nechytne. Ale za zkoušku to určit stojí.

Alexandr Mikulka

Na tom přece vůbec nezáleží, zda je to narrowbody nebo widebody, záleží na tom, kolik sedaček tam dopravce vecpe na šířku a jaký má seat pitch. Letěl jsem do NY jumbem v Economy a bylo to stejné jako v A 319 Vizíru do Soluně, ba horší, protože let z Budapešti do Soluné casově odpovídá jízdě MHD z jedné pražské periferie na jinou.

Janina

Čistě teoreticky, mohl by se z Indie stát nový přestupní uzel z Evropy do Asie? Vím, že jejich letiště praskají ve švech atd. Ale pokud se bude letecká přeprava v Indii masově zvyšovat jako dosud a jejich společnosti začnou víc lítat do Evropy, tak by mohli díky ceně začít konkurovat. Tedy bavíme se o budoucnu v horizontu 5-10 let.

Peeetr

A přesně jak moc výhod by měli vůči Arábii?
Jo přestupní uzlík z Evropy do Austrálie, to daleko spíš.

Janina

Výhodou by mohl být objem a cena. Bavíme se teď teoreticky. Indie má +1 miliardu lidí. Až populace trochu víc zbohatne, budou chtít i víc lítat. Až budou objemy dostatečné, aby zaplnili letadla na sekundární evropská letiště, tak by se mohli cenou stát volbou číslo jedna pro baťůžkáře – z obou stran (Evropa i JV Asie). Jde čistě o tu masu lidí na malém prostoru.

Lubox

Jako proc ne, jem teda prestupy v Indii jsou dost peklo, pokud by se toto vyřešilo…