První a na dlouho poslední tramvaj 15T v „pyžamu“. Jezdí jako reklama na PID
Tramvaj jezdí jako reklama na PID.
Do pražských ulic se poprvé vydala tramvaj 15T v nových barvách Pražské integrované dopravy (PID). Polep si objednal a zaplatil organizátor pražské veřejné dopravy Ropid. Jde o unikátní podívanou pro řešitele barevných schémat na vozidlech veřejné dopravy. Žádná jiná tramvaj 15T v této barevné kombinaci v nejbližších letech jezdit nebude.
„Jejím úkolem bude všem lidem v Praze připomínat, že s jízdenkou PID můžete svobodně a bez starostí cestovat metrem, tramvají, trolejbusem, autobusem, vlakem, přívozem i lanovkou. A třeba si i půjčit kolo,“ uvedl Ropid na svém facebookovém profilu k tramvaji v netradičním polepu.
Zatímco některé tramvaje jiných typů již v barevné kombinaci přezdívané pyžamo jezdí, u vozidel 15T jde o premiéru. Nejen proto, že jsou nejnovější a s výměnou barevného schématu se počítá až při obnově laku. Proti novému nátěru je designér Patrik Kotas, který podobu tramvají 15T navrhl.
Nejsem přítel soudů, věřím v dohodu, říká Kotas o nových barvách PID. Chystá se schůzka s ROPIDem
Nový polep se objevil na tramvaji číslo 9269, která je v kobyliské vozovně. Dnes jezdí například na lince 12. Polep zcela neodpovídá designovému schématu od společnosti Superlative.works, základ je ale shodný.