Kotas si hraje na celebritu, muse se ohradit, aby o něm psali. Skutečná osobnost a skutečný umělec dovede i mlčet a nezabývat se tím, protože nemá mindráky.
petr
6 měsíců
Mě teda se nejvíc líbil červeno-bílo-modrý nátěr PID, ten, ve kterém je možné vidět řadu autobusů tramvají i vlaků (včetně vlaků arrivy). Tenhle nový se mi vůbec nelíbí, ale začínám si pomalu zvykat. Ovšem to je věcí vkusu a možná i zvyku. Celkem chápu, že pokud dsi někdo navrhne podobu tramvaje podle svého vkusu, je potom zděšený čímkoliv jiným. Pro většinu cestujících (včetně mě) není důležité, co je vně, ale co je uvnitř a že to jede. Osobně vidím jako problém, že nových designů je tolik, že než se stačí aplikovat na podstatnou část vozového parku, už je tu zase… Číst vice »
Martin
6 měsíců
No, takze vlastne kdyz reklamni polep nalepi na vetsinu nebo vsechny 15T, tak to neni zmena designu, ale reklamni polep jako kazdy jiny, a muzou tak jezdit. Kotas by se mohl presvedcit, ze pod tim je puvodni lak…
Kutner
6 měsíců
každá tramvaj jiná barva, jiný interiér jako omalovánky, takhlavně že je Praha spokojená
Jistě, hrošíku, my v Praze nic než nátěr vozidel MHD neřešíme.
Frantisek X
6 měsíců
Konečně provedení 1) s minimem přidané černé (byť poměr bohatě kompenzují okna a dveře) a 2) s červenou navádějící aspoň do plochy mezi dveřmi (záměr hovořil o dveřích), ne pod kola.
Tomas
6 měsíců
Ne vše od arch Kotase považuji za zdařilé, ale pokud jde o „znetvoření“ tramvaje 15T a ostatně i ostatních vozidel PID kostkovaným nátěrem, tak naprostý souhlas.
Ten nátěr PID je totální paskvil odporný na pohled.
Jsem rád, že to jede a polep je mně úplně ukradený.
Marcel
6 měsíců
V rámci úspor bych nechal jednobarevný nátěr, je to škaredé. Vidím červenou krabici je to tramvaj. Mohl to rozhodnout šéf dílen a nemusely se vyhazovat prachy za návrhy. Červená, žlutá nebo zelená. 🙂 Další kolo seriálu Utrať co můžeš.
Udělat polep v designu PIDžama a nazývat to reklamou na integrační systém… To je fakt vrcholný alibismus a amatérismus. Zajímalo by mě, koho tato „reklama“ asi přesvědčí…
Vkus je dost subjektivní. Někdo kotasoviny považuje za hnusné, ale konkrétně neřekne proč. Takže jakoby neřekl vůbec nic. Ostatně na Eiffelovu věž se taky snášelo dost kritiky – monstrum, věž kazí siluetu, petice, protesty, stavba šílenství, zbytečnost. Ne každému se vše povede, ale Kotasovy návrhy mám víceméně rád. 🙂 A co si o mém vkusu myslí ostatní, je mi tak nějak jedno.
Člověk taky nemusí být vyloženě dogmatik. Určitě ne všechno od Kotase je špatně, málokdo by třeba namítal design souprav M1. Dokonce si dovolím tvrdit, že vozidla mu fakt jdou, třebaže u SOR NS to chce trochu zkrotit ty barevné kreace.
Druhá věc jsou ale megalomanské, překomplikované, přeplácané stavby, které nejde rozumně udržovat, povyšují formu nad obsah a velmi špatně stárnou. Santiago Calatrava z Wishe. A to jsou zpravidla ty věci, kde veřejnost za své peníze nedostává adekvátní hodnotu.
Kotas umi, ale vetsinou kdyz dela pro soukromy sektor, statni ci verejny sektor placeny z dani, tam se vyradi uplne jina, proste cilem je co nejobjemnejsi, nejdrazsi, nejpompeznejsi……
Takže když se někomu něco nelíbí, musí detailně rozebírat důvody proč, ale když vám se to líbí, tak se to prostě líbí a proč vědět nemusíte? Nemělo by to být v obou případech podobné? A kromě toho, mimo nutně subjektivního vkusu jsou proti stavbám pana architekta Kotase bohužel i dosti pádné důvody materiální. Jeho stavby jsou většinou dosti neoriginální (nejčastěji kopíruje Calatravu, ale nemá ani zdaleka jeho lehkost), jejich užívání je občas nesmyslně krkolomné, jsou noční můra z hlediska údržby a neúměrně drahé vzhledem k účelu. Eiffelovka dlouho plnila poměrně důležitou funkci jako vysílač a během té doby se z… Číst vice »
Tak moje připomínky k nátěru vozidel PID:
1) Nebyl důvod měnit schéma červená – bílá – modrá.
2) Svislé pruhy s ničím nelícují (dveře, okna) prostě jsou pravidelné s nízkym ohlemem na vozidlo.
3) Obávám se, že šedá v levé půlce čela autobusu nepatrně zvyšune riziko čelního střetu.
Ten vkus, to je ono, nemělo by to moc rozdělovat. A teda rozděluje. 🙂 Není třeba Kotasů, který vnucují svůj vkus. Je třeba konzervatismu v těchto věcech. Snáze se přijímá. Rád jsem přidal svůj názor a pohled na věc.🙂
skoro… ale na koralovce nesahat a nedrazdit, je jedovaty…
Juraj
6 měsíců
Čistě subjektivně to vypadá líp než Kotasův originál. Ani se nedivím, že se mu to příčí 🙂
Luděk
6 měsíců
Toto méně pruhové řešení jako by měla mít 52T je rozhodně hezčí.
Nic méně si pořád myslím že by měla městská a příměstská doprava odlišné barevné schéma
Protože to obecně zjednodušuje pro běžného cestujícího (který vnímá autobusy jako +/- stejnou krabici) pohyb po městě.
I pro turisty je výrazně jednodušší.
Napadá mě příklad Vídně kdy tramvaje do Badenu jsou modré a zbytek červený
Číslo linky je myslím vyhovující označení. Doprava městská a příměstská má jedno barevné schéma a co tam nepatří, ať je klidně barevné jinak (zájezdy, cizí a dálkové linky atd.)
Některé příměstské linky jsou jen prodloužené městské linky (např. 329 je prodloužená 111 a obě linky jezdí totožné busy – byl by nesmysl mít na každou jiné).
Tramvaje do Badenu jsou modré, ale k cestování na městském úseku je můžu požít úplně stejně, jako ty červené. Dtto busy PID v Praze. Číslo linky je plně vyhovující orientační pomůcky; na karláku jezdí 5 či kolik linek travají, ale nikdo nevyžaduje, aby každá linka měla svou barvu – prostě se lidi koukaj na čísla (kupodivu je ani nemate, že se tam točí T3, KT8, 14T, 15T…)
A pokud městká linka přechází na příměsto, či dokonce na měziměsto? Trolejbus do Šlapanic nebo tramvaj do Jablonce, přece se nebude přesedat, aby nejelo vozidlo „špatně“ zbarvené.
Osamělý Vlk
6 měsíců
Viděl jsem naživo a sluší jí to, možná víc, než původní nátěr. Vím, šotouše to na….., ale zatím snad vyjma minibusů, to na všem vypadá celkem dobře. U minibusů to vypadá divně, jako dárek.
Náhodou, alespoň jednomu šotoušovi se to líbí…
A vzhledem k tomu, že šotouši a 15T se moc nemísí, myslím si, že pidžamo je na 15T pro šotouše menším trnem v oku, než když 15T jezdí v původním…
Mne se v tom KT8 docela líbí, ale když jsem viděl Mercedes ev. č. 1907, tak jsem si říkal, co to je. ( https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/384845?searchParameters%5BcarId%5D=117950&searchOrders%5B0%5D=date&searchOrders%5B1%5D=carListingOrder&searchOrders%5B2%5D=whenPublished&listUrl=https%3A%2F%2Fseznam-autobusu.cz%2Fvuz%2F117950#photo ) Tady to snad jedině je takové divné, z toho, co jsem viděl. Co mne osobně vadí je možná to, že to nenavazuje na původní schéma(trikolora) a neříká to na první pohled jasně, to je dopravce xyz, ale to je můj problém. (Někdy se hodí, v systému okolo Düsseldorfu mají různé podniky různé linky a na pohled dokážeš odlišit, kterým jedeš, takže kdyby byl problém, tak nemusíš hledat, co je to za dopravce, nebo obtěžovat organizátora… Číst vice »
Erik
6 měsíců
O designu si muzu myslet co chci.. ale neskutecne me vytaci, ze se kvuli tomu nesmyslne vyhazujou prostředky mesta/obcanu.
Asi záleží na používané technologii oprav. V situaci kdy vnější barevné opláštění tramvaje tvoří plastové panely, bych čekal, že se poškozený panel prostě vymění za nový obdobně jako laminátová čela tramvají T3.
Přesně tohle se děje. Můžete si všimnout zejména na celovozových reklamách že jsou často měněny plastové plenty na čumáku, kdy po drobné nehodě nahradí prasklý díl novým v původním schématu a tudíž tam jaksi chybí reklamní polep. Vidění před cca 10 minutami, ale číslo vozu jsem si nezapamatoval…
Obecně se životnost tramvaje uvažuje cca 25 let, což víceméně odpovídá i u těch T3. T3R.P se třídí na GO a šrot, T3R.PV jdou do šrotu všechny a na T3R.PLF se dělají GO. Všechno jsou to tramvaje z počátku tisíciletí. T3R.P se sice fyzicky modernizovaly z původních tramvají, ale při kompletním vyvaření desítky let staré vozové skříně toho původního moc nezbyde.
Všeznalix
6 měsíců
Pan Kotas může být rád, že ho ještě někde berou vážně.
Ale polep se myslím povedl. Určitě raději uvidím tento polep než mordu jakéhokoliv politika.
Celopolep jedné Astry stojí cca. 345 000 / rok.
Plus něco za vytvoření a nalepení což je cca. 165 000.
Takze T15 na tom bude podobně.
Ještě nějaké otázky? 🙂
To je ovšem komerční reklamní polep pro běžné inzerenty, nikoliv nákladová cena. Platí PID plnou palbu?
Mimochodem, PID má svůj marketingový rozpočet, ze kterého toto jde. Když se polepí tramvaj, tak se holt neudělá reklama jinde, ale daňový poplatník na tom ve výsledku netratí.
Přesně tak. Prostě se udělá míň reklamních předmětů a prostředky se dají jinam. A co si budeme nalhávat, je to ožehavé téma a čím se bude o něm víc mluvit tím větší dosah. Ne nadarmo se říká špatná reklama taky reklama 😁
V tom máte absolutní pravdu. Ban Hammer se zde na některé jedince pán admin opravdu nebojí používat.
Ani neví čemu nebo komu mám poděkovat, že na mne ještě nedopadl 🙂
Gwann
6 měsíců
Jakmile se to nelibi Kotasovi, tak je to sveho druhu doporuceni
To mi přišlo celou dobu na Kotasově postoji komické, vadí mu zásah do jeho „nátěru“, ale že minimálně třetina tramvají jezdí s reklamou bez jakékoliv jeho regulace mu nevadí. Přesně mě napadlo, že kdyby to aplikovali jako reklamu, tak vlastně nemůže říct ani popel. Absurdita.
On ani takhle nic moc nezmůže. Kdyby DP chtěl, tak to přelakovat může, Kotas se může max ohradit a zamračit. Právní páku na ně nemá, pokud snad není něco ve smlouvě, což fakt pochybuji. A ne, autorská ochrana se toho vážně netýká. I DPP se k tomu vyjádřil tak, že PID lak na 15T nebude proto, že současný lak má mít stejnou životnost jako tramvaj celá
-mm
6 měsíců
S těmi pruhy mezi dveřmi to docela jde. Ještě kdyby ty přední/zadní pruhy šly přes celá světla jako u 14T a KT8, a nekrájely je napůl jako u většiny autobusů.
Jan Kavan
6 měsíců
Čekal bych to horší
Jakub P
6 měsíců
Chapu, ze u nejnovejsiho typu chtej pockat na obnovu laku. Ostatne rikali to od zacatku, ze se nater bude menit prave az pri potrebe prelakovani, aby to nestalo vic, nez je nutne. Ale je to trochu skoda,ty 15T to slusi o dost vic nez jejich puvodni lakovani.
Když už jednota, tak i 15T… PID nový lak začínám chápat jako možnost cestovat vším bez ohledu na dopravce. Když už má být vše v PID v jednotném stylu tak prosím i 15T..
To je AFAIK cíl od začátku, mít v tom nátěru všechno včetně 15T. jen od začátku říkaj, že to bude nabíhat postupně při nutných obměnách laku, aby to stálo míň. Což je přístup, kterej mi dává smysl, byť ho nepovažuju za jedinej správnej a rychlejší náběh by měl taky svý klady.
Již několikrát zde byla snaha o unifikaci a nikdy se nepodařila. Taky nejsem příznivcem zvolené varianty (jiné návrhy byly zajímavější) ale na druhou stranu se konečně povedlo donutit velkou většinu přejít na jednotný nátěr. Když se člověk podívá v kolika barevných variacích dnes jsou schopni dooravdi jezdit je to k pláči… Namátkou OAD Kolín, Arriva autobusy a další.
Jenže se podívejte, kolik máte mínusů na znamění nesouhlasu. Dokud budou v Praze převažovali lidé bez kouska vkusu, budeme mít nejhnušnější vozy MHD, jaké jsem kdy viděl. I busy Greyhound v USA jsou po tomto zločinu od pirátů hezčí.
Kotas si hraje na celebritu, muse se ohradit, aby o něm psali. Skutečná osobnost a skutečný umělec dovede i mlčet a nezabývat se tím, protože nemá mindráky.
Mě teda se nejvíc líbil červeno-bílo-modrý nátěr PID, ten, ve kterém je možné vidět řadu autobusů tramvají i vlaků (včetně vlaků arrivy). Tenhle nový se mi vůbec nelíbí, ale začínám si pomalu zvykat. Ovšem to je věcí vkusu a možná i zvyku. Celkem chápu, že pokud dsi někdo navrhne podobu tramvaje podle svého vkusu, je potom zděšený čímkoliv jiným. Pro většinu cestujících (včetně mě) není důležité, co je vně, ale co je uvnitř a že to jede. Osobně vidím jako problém, že nových designů je tolik, že než se stačí aplikovat na podstatnou část vozového parku, už je tu zase… Číst vice »
No, takze vlastne kdyz reklamni polep nalepi na vetsinu nebo vsechny 15T, tak to neni zmena designu, ale reklamni polep jako kazdy jiny, a muzou tak jezdit. Kotas by se mohl presvedcit, ze pod tim je puvodni lak…
každá tramvaj jiná barva, jiný interiér jako omalovánky, takhlavně že je Praha spokojená
Ty barvy PID mi připomínají firmu Desinsekta. Desinfekce, desinsekce, deratizace. 😀
https://www.desinsekta.cz/wp-content/uploads/2024/04/desinsekta_uklid_prace_titul.webp
Me pripominaji Rheinbahn, jen maji pruhy na zacatku a na konci vozu…
V Praze se žije blaze. Jen ten palčivý problém s designem dopravních prostředků se musí dořešit. A pak už to bude učiněný ráj na zemi.
Jistě, hrošíku, my v Praze nic než nátěr vozidel MHD neřešíme.
Konečně provedení 1) s minimem přidané černé (byť poměr bohatě kompenzují okna a dveře) a 2) s červenou navádějící aspoň do plochy mezi dveřmi (záměr hovořil o dveřích), ne pod kola.
Ne vše od arch Kotase považuji za zdařilé, ale pokud jde o „znetvoření“ tramvaje 15T a ostatně i ostatních vozidel PID kostkovaným nátěrem, tak naprostý souhlas.
Ten nátěr PID je totální paskvil odporný na pohled.
Jsem rád, že to jede a polep je mně úplně ukradený.
V rámci úspor bych nechal jednobarevný nátěr, je to škaredé. Vidím červenou krabici je to tramvaj. Mohl to rozhodnout šéf dílen a nemusely se vyhazovat prachy za návrhy. Červená, žlutá nebo zelená. 🙂 Další kolo seriálu Utrať co můžeš.
Drážďany jsou celé krásně žluté. A funguje to.
Opravdu je to škaredé, na první pohled.
Udělat polep v designu PIDžama a nazývat to reklamou na integrační systém… To je fakt vrcholný alibismus a amatérismus. Zajímalo by mě, koho tato „reklama“ asi přesvědčí…
Naopak, je to velmi chytré!
V čem?
Vkus je dost subjektivní. Někdo kotasoviny považuje za hnusné, ale konkrétně neřekne proč. Takže jakoby neřekl vůbec nic. Ostatně na Eiffelovu věž se taky snášelo dost kritiky – monstrum, věž kazí siluetu, petice, protesty, stavba šílenství, zbytečnost. Ne každému se vše povede, ale Kotasovy návrhy mám víceméně rád. 🙂 A co si o mém vkusu myslí ostatní, je mi tak nějak jedno.
Člověk taky nemusí být vyloženě dogmatik. Určitě ne všechno od Kotase je špatně, málokdo by třeba namítal design souprav M1. Dokonce si dovolím tvrdit, že vozidla mu fakt jdou, třebaže u SOR NS to chce trochu zkrotit ty barevné kreace.
Druhá věc jsou ale megalomanské, překomplikované, přeplácané stavby, které nejde rozumně udržovat, povyšují formu nad obsah a velmi špatně stárnou. Santiago Calatrava z Wishe. A to jsou zpravidla ty věci, kde veřejnost za své peníze nedostává adekvátní hodnotu.
A skutečně vadí nákladná údržba, i když to slevní provoz?
Ano, Rajská Zahrada se musí mýt (horolezci s něčím na okna) ale nemusí se tam svítit.
Ano, myslím, že důvod, proč lidi Kotase nemusí zaznívá docela často a je většinově shodný. Pojmenoval jste to skvěle.
Kotas umi, ale vetsinou kdyz dela pro soukromy sektor, statni ci verejny sektor placeny z dani, tam se vyradi uplne jina, proste cilem je co nejobjemnejsi, nejdrazsi, nejpompeznejsi……
Takže když se někomu něco nelíbí, musí detailně rozebírat důvody proč, ale když vám se to líbí, tak se to prostě líbí a proč vědět nemusíte? Nemělo by to být v obou případech podobné? A kromě toho, mimo nutně subjektivního vkusu jsou proti stavbám pana architekta Kotase bohužel i dosti pádné důvody materiální. Jeho stavby jsou většinou dosti neoriginální (nejčastěji kopíruje Calatravu, ale nemá ani zdaleka jeho lehkost), jejich užívání je občas nesmyslně krkolomné, jsou noční můra z hlediska údržby a neúměrně drahé vzhledem k účelu. Eiffelovka dlouho plnila poměrně důležitou funkci jako vysílač a během té doby se z… Číst vice »
Tak moje připomínky k nátěru vozidel PID:
1) Nebyl důvod měnit schéma červená – bílá – modrá.
2) Svislé pruhy s ničím nelícují (dveře, okna) prostě jsou pravidelné s nízkym ohlemem na vozidlo.
3) Obávám se, že šedá v levé půlce čela autobusu nepatrně zvyšune riziko čelního střetu.
Ten vkus, to je ono, nemělo by to moc rozdělovat. A teda rozděluje. 🙂 Není třeba Kotasů, který vnucují svůj vkus. Je třeba konzervatismu v těchto věcech. Snáze se přijímá. Rád jsem přidal svůj názor a pohled na věc.🙂
Vypadá to jako korálovec.
skoro… ale na koralovce nesahat a nedrazdit, je jedovaty…
Čistě subjektivně to vypadá líp než Kotasův originál. Ani se nedivím, že se mu to příčí 🙂
Toto méně pruhové řešení jako by měla mít 52T je rozhodně hezčí.
Nic méně si pořád myslím že by měla městská a příměstská doprava odlišné barevné schéma
Proč?
Protože to obecně zjednodušuje pro běžného cestujícího (který vnímá autobusy jako +/- stejnou krabici) pohyb po městě.
I pro turisty je výrazně jednodušší.
Napadá mě příklad Vídně kdy tramvaje do Badenu jsou modré a zbytek červený
Číslo linky je myslím vyhovující označení. Doprava městská a příměstská má jedno barevné schéma a co tam nepatří, ať je klidně barevné jinak (zájezdy, cizí a dálkové linky atd.)
Některé příměstské linky jsou jen prodloužené městské linky (např. 329 je prodloužená 111 a obě linky jezdí totožné busy – byl by nesmysl mít na každou jiné).
Tramvaje do Badenu jsou modré, ale k cestování na městském úseku je můžu požít úplně stejně, jako ty červené. Dtto busy PID v Praze. Číslo linky je plně vyhovující orientační pomůcky; na karláku jezdí 5 či kolik linek travají, ale nikdo nevyžaduje, aby každá linka měla svou barvu – prostě se lidi koukaj na čísla (kupodivu je ani nemate, že se tam točí T3, KT8, 14T, 15T…)
Já osobně bych odlišil minimálně spoje provozované DPP, jelikož ten nabízí oproti všem jiným dopravcům služby na mnohem vyšší úrovni.
Škoda, že se tím nátěrem hodí do jednoho pytle s ostatními.
A pokud městká linka přechází na příměsto, či dokonce na měziměsto? Trolejbus do Šlapanic nebo tramvaj do Jablonce, přece se nebude přesedat, aby nejelo vozidlo „špatně“ zbarvené.
Viděl jsem naživo a sluší jí to, možná víc, než původní nátěr. Vím, šotouše to na….., ale zatím snad vyjma minibusů, to na všem vypadá celkem dobře. U minibusů to vypadá divně, jako dárek.
Náhodou, alespoň jednomu šotoušovi se to líbí…
A vzhledem k tomu, že šotouši a 15T se moc nemísí, myslím si, že pidžamo je na 15T pro šotouše menším trnem v oku, než když 15T jezdí v původním…
KT8 je snad jediná, které to moc nesluší…
Mne se v tom KT8 docela líbí, ale když jsem viděl Mercedes ev. č. 1907, tak jsem si říkal, co to je. ( https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/384845?searchParameters%5BcarId%5D=117950&searchOrders%5B0%5D=date&searchOrders%5B1%5D=carListingOrder&searchOrders%5B2%5D=whenPublished&listUrl=https%3A%2F%2Fseznam-autobusu.cz%2Fvuz%2F117950#photo ) Tady to snad jedině je takové divné, z toho, co jsem viděl. Co mne osobně vadí je možná to, že to nenavazuje na původní schéma(trikolora) a neříká to na první pohled jasně, to je dopravce xyz, ale to je můj problém. (Někdy se hodí, v systému okolo Düsseldorfu mají různé podniky různé linky a na pohled dokážeš odlišit, kterým jedeš, takže kdyby byl problém, tak nemusíš hledat, co je to za dopravce, nebo obtěžovat organizátora… Číst vice »
O designu si muzu myslet co chci.. ale neskutecne me vytaci, ze se kvuli tomu nesmyslne vyhazujou prostředky mesta/obcanu.
Tak při ponechání tramvaje v základové barvě by se taky ušetřilo 😛
Vlnitý hliník po vzoru Junkerse a nemusí se natírat vůbec.
Výsledek tohoto postupu pak vypadá takto:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/06/zvona%C5%99ka2-300×169.jpeg jako slum v Addis Abebě.
Pokud se nepletu, tak Ing. arch. Kotas tady v podcastu vysvětloval, že 15T nevyžaduje obnovu laku po dobu celé životnosti tramvaje.
No ale pak tu máme nehody kdy je orvaný celý bok a tam už by třeba dávalo smysl to nalakovat do pyžama.
Asi záleží na používané technologii oprav. V situaci kdy vnější barevné opláštění tramvaje tvoří plastové panely, bych čekal, že se poškozený panel prostě vymění za nový obdobně jako laminátová čela tramvají T3.
Přesně tohle se děje. Můžete si všimnout zejména na celovozových reklamách že jsou často měněny plastové plenty na čumáku, kdy po drobné nehodě nahradí prasklý díl novým v původním schématu a tudíž tam jaksi chybí reklamní polep. Vidění před cca 10 minutami, ale číslo vozu jsem si nezapamatoval…
A kolik je podle kotase ta živnost dlouha, pochybuji ze někdo pře několika desitkami let pocital s tím ze T3 budou v roce 2024 držakem DPP
Obecně se životnost tramvaje uvažuje cca 25 let, což víceméně odpovídá i u těch T3. T3R.P se třídí na GO a šrot, T3R.PV jdou do šrotu všechny a na T3R.PLF se dělají GO. Všechno jsou to tramvaje z počátku tisíciletí. T3R.P se sice fyzicky modernizovaly z původních tramvají, ale při kompletním vyvaření desítky let staré vozové skříně toho původního moc nezbyde.
Pan Kotas může být rád, že ho ještě někde berou vážně.
Ale polep se myslím povedl. Určitě raději uvidím tento polep než mordu jakéhokoliv politika.
A vite kolik ta sranda celkove stoji a jeste bude nesmyslne stat? Vyhazovani penez.
Kolik? Vy to víte? Převedlo se kromě této jedné tramvaje do PIDžama něco, co by se jinak nově nelakovalo nebo nepolepovalo?
Nevím, jak u jiných dopravců, ale ČSAD Střední Čechy v uplynulém cca roce polepilo všech 71 Crosswayů z let 2019-2020. To se mi zdá zbytečné.
Protože se nabíhá na nové smlouvy. Pokud to ČSAD vadí, mohlo prokázat nám cestujícím služby a proboha se nikam nahlásit.
Nejsem mluvčí ČSAD Střední Čechy, pouze vyjadřuji svůj osobní názor.
Komplet celé příměsto od platnosti nových smluv, i v případě existujících autobusů.
Celopolep jedné Astry stojí cca. 345 000 / rok.
Plus něco za vytvoření a nalepení což je cca. 165 000.
Takze T15 na tom bude podobně.
Ještě nějaké otázky? 🙂
To je ovšem komerční reklamní polep pro běžné inzerenty, nikoliv nákladová cena. Platí PID plnou palbu?
Mimochodem, PID má svůj marketingový rozpočet, ze kterého toto jde. Když se polepí tramvaj, tak se holt neudělá reklama jinde, ale daňový poplatník na tom ve výsledku netratí.
Přesně tak. Prostě se udělá míň reklamních předmětů a prostředky se dají jinam. A co si budeme nalhávat, je to ožehavé téma a čím se bude o něm víc mluvit tím větší dosah. Ne nadarmo se říká špatná reklama taky reklama 😁
Můžete být rád, že se vůbec můžete vyjádřit. 😄
V tom máte absolutní pravdu. Ban Hammer se zde na některé jedince pán admin opravdu nebojí používat.
Ani neví čemu nebo komu mám poděkovat, že na mne ještě nedopadl 🙂
Jakmile se to nelibi Kotasovi, tak je to sveho druhu doporuceni
Jako že to je hezké?
To mi přišlo celou dobu na Kotasově postoji komické, vadí mu zásah do jeho „nátěru“, ale že minimálně třetina tramvají jezdí s reklamou bez jakékoliv jeho regulace mu nevadí. Přesně mě napadlo, že kdyby to aplikovali jako reklamu, tak vlastně nemůže říct ani popel. Absurdita.
On ani takhle nic moc nezmůže. Kdyby DP chtěl, tak to přelakovat může, Kotas se může max ohradit a zamračit. Právní páku na ně nemá, pokud snad není něco ve smlouvě, což fakt pochybuji. A ne, autorská ochrana se toho vážně netýká. I DPP se k tomu vyjádřil tak, že PID lak na 15T nebude proto, že současný lak má mít stejnou životnost jako tramvaj celá
S těmi pruhy mezi dveřmi to docela jde. Ještě kdyby ty přední/zadní pruhy šly přes celá světla jako u 14T a KT8, a nekrájely je napůl jako u většiny autobusů.
Čekal bych to horší
Chapu, ze u nejnovejsiho typu chtej pockat na obnovu laku. Ostatne rikali to od zacatku, ze se nater bude menit prave az pri potrebe prelakovani, aby to nestalo vic, nez je nutne. Ale je to trochu skoda,ty 15T to slusi o dost vic nez jejich puvodni lakovani.
Když už jednota, tak i 15T… PID nový lak začínám chápat jako možnost cestovat vším bez ohledu na dopravce. Když už má být vše v PID v jednotném stylu tak prosím i 15T..
To je AFAIK cíl od začátku, mít v tom nátěru všechno včetně 15T. jen od začátku říkaj, že to bude nabíhat postupně při nutných obměnách laku, aby to stálo míň. Což je přístup, kterej mi dává smysl, byť ho nepovažuju za jedinej správnej a rychlejší náběh by měl taky svý klady.
Což bohužel neni pravda, Autobusy PID se do pyžama lepí všechny , i po pár letech provozu.
Již několikrát zde byla snaha o unifikaci a nikdy se nepodařila. Taky nejsem příznivcem zvolené varianty (jiné návrhy byly zajímavější) ale na druhou stranu se konečně povedlo donutit velkou většinu přejít na jednotný nátěr. Když se člověk podívá v kolika barevných variacích dnes jsou schopni dooravdi jezdit je to k pláči… Namátkou OAD Kolín, Arriva autobusy a další.
Dle mého se ta unifikace nepovede ani tentokrát. Přijde někdo další a bude se přemalovávat znovu.
Když jednota, tak i T3. A ne že něco z balíčku vyjmeme, protože blablabla…
Na jednu stranu do toho pan arch. Kotas nemá co mluvit. Ale na druhou stranu je to opravdu hnus.
Jenže se podívejte, kolik máte mínusů na znamění nesouhlasu. Dokud budou v Praze převažovali lidé bez kouska vkusu, budeme mít nejhnušnější vozy MHD, jaké jsem kdy viděl. I busy Greyhound v USA jsou po tomto zločinu od pirátů hezčí.
Prý vkus 😀
Šotouši zakládají módní policii? 😀
Nározvou už mají, trest smrti vyhozením z vlaku za jízdy jim také není cizí, dokonce ani na osobách po 15 let. věku.
Proč sotousi, nejsme sotous ale to pyžamo je i mbe odporný.
Tak zdá se, že šotouši, až na výjimky, nemají s PIDžamem problém. Nutno říct, že třeba na Setře S 415 LE to vypadá fakt hezky.