Průzkumné štoly na metro D jsou již pod tunely trasy C, první dvě jsou hotové
Průzkumná štola pro metro D. Foto: Strabag
Rok po slavnostním zahájení je hotová první štola pro geologický průzkum nové linky metra D. Stavební společnost Strabag již oznámila,
Dobrá zpráva. Už aby ta nová trasa byla hotová. Ale to se ještě načekáme….
Kdy už se konečně nějaký kriticky uvažující novinář zeptá na magistrátu nebo DPP, kdy se vypíšou všechna ostatní výběrová řízení? Pořád se řeší jen 1 krátký úsek se dvěma stanicemi Pankrác – Olbrachtova. A o ostatních je absolutní ticho. Žádné termíny, žádný harmonogram. Zvláštní ovšem je, že se dělá nákladný podrobný geologický průzkum formou štol, ale tendr na zhotovitele se vypsal bez zohlednění jeho výsledků. Tak k čemu to je, když se to vysoutěžilo bez zohlednění výsledků průzkumu? To už se to mohlo razit rovnou na čisto. Anebo je skvěle připravené prostředí pro hromadu změn během stavby… Jiná geologie oproti… Číst vice »
Harmonogram by byl, ale jeho plnění trochu pokulhává:
http://zasobnik.poladprahu.cz/index.php?option=com_zasobnik&view=record&id=73
On papír snese všechno. Obávám se, že až se ty průzkumné štoly dokončí, tak dojde k jejich konzervaci a bude se čekat na lepší časy, a to jak po politicko-personální stránce (lepší, méně aktivistická sestava v Radě hl. města Prahy) a i po stránce finanční (masivní propad ekonomiky a tím i daňových výnosů už nastal, město se chystá zdražit roční jízdenku na MHD až o 2k Kč, do toho městský okruh, lanovka do Bohnic……), takže jim ty problémy s tendry musí připadat jako dar z nebes, alespoň to bude na koho svést. A my občané musíme jen čekat, snad to… Číst vice »
Nevím, proč si myslíte, že by to současné vedení nechtělo dělat. Oni aktivisté jsou ve skutečnosti aktivní občanští kandidáti, kterým vadila neschopnost a korupce předchozích kandidátů politických, kteří svému oboru ani moc nerozumněli. Tedy šli do toho s tím, že chtějí změnu a chtějí pro to něco udělat, ne jen sedět v křesle a brát prachy. Můžeme se bavit jestli mají nastavenou strategii správně, co jsou jejich priority, a nakolik jsou bržděni úřednickým aparátem a současnými zákony. Nebo že se media zabývají většinou kontroverzními, ale nepodstatnými zprávami, aby měli vysokou čtenost místo souhrnu skutečně odvedené práce. Ale to už je… Číst vice »
Chtít a umět jsou dvě celkem odlišné věci. Zatím jenom chtějí a ještě k tomu většinou nesmysly. Nicméně od spojenectví cyber anarchistů, hipsterů z Letné a nesourodého svazku několika marginálních stran (a to jsou ještě ti nejlepší z nich, alespoň mají nějaké zkušenosti s reálnou politikou), vedeného dvěma narcisy a jedním kdysi nadějným politikem se to „umět“ prostě čekat nedá. Kdysi jsem si myslel, že nic horsiho jak Krnda od estébáka už nás nepotká. Omyl, tihle hoši to dokázali min. vyrovnat. Prostě opakujeme brněnský scénář (zkušenost je nepřenosná), snad to i jako v Brně (po volbách s ostudou ven z… Číst vice »
Jeden dotaz trochu mimo geo. průzkum: Proč je vlastně navržen (jak jsem kdesi viděl) jen jeden spojovací tunel (jedna kolej) C-D? Na straně trati C byly kdysi založeny odbočky v obou kolejích a ta úspora, že se teď postaví jen jeden, mi nepřijde až tak podstatná a očekával bych, že provozně to bude docela komplikace.
Zprovoznění trasy B a její provozování v úseku Butovice-Florenc celou řadu let zvládali s jednokolejnou propojkou, spíš je předimenzovaný dvoukolejný propoj C-A. Jedna kolej, obzvlášť pokud ta trasa bude mít své vlastní depo, bude dlouhodobě postačovat. Něco jiného by bylo, kdyby se C v těch místech větvilo, ale tak to nebude.
Proč komplikace? Vlak prostě na Kačerově nebo Florenci změní kolej.
Protože, jestli jsem to dobře pochopil, na straně trati C je to zapojené jen do koleje směr Kačerov. Takže se bude muset u nástupiště již tak přetížené trati obracet směr jízdy manipulačně projíždějících souprav. Spojka B-C je sice jednokolejná, ale rozvětvená na obou koncích do obou kolejí.
A kolik takových manipulací se bude ročně odehrávat?
Než se dohrabou do Písnice, tak ročně – řekněme – tisíce? Deset tisíc?
Pankrác-Písnice je jeden provozní úsek.
Nikoliv však stavební.
To ne, ale kde se vezmou ty tisíce manipulací, pořád nevidím 🙂
Očekávám, že vlaky jezdí na noc do depa. Při provozu Pankrác -Nové Dvory, dejme tomu 10 vlaků, ať se to dobře počítá, 3650 x tam, 3650x zpět. a jestli je to jinak, tak se přestaňte vytahovat a poučujte.
Aha, ona ještě platí etapizace na Nové Dvory? V tom případě se omlouvám, myslel jsem, že byla opuštěna, právě i s ohledem na zajíždění do depa – D má být bez strojvedoucích, předpokládám s jiným zabzař…
Já upřímně řečeno vůbec nevím, co dneska platí, ale dost bych se divil, kdyby to v současných poměrech zvládli naráz vcelku.
Proč by musely na noc jezdit do depa? Malá údržba může probíhat i na obratových kolejích na konečných stanicích.
Kolik že se jich tam vejde?
Záleží asi, kolik tam těch kolejí udělaj, jestli jako na Dejvický, tak tam jsou 4 koleje vedle sebe minimálně, spíš i víc.
Jenže tak jako na Dejvický se to dělá tam, kde se pohodlně staví mělce z povrchu. Tady ušetřili za druhou propojku a podobně šetří i na obratech. Pár vlaků se tam ovšem jistě vejde.
Do kdy má ÚOHS čas na to vyjádření? Do 21.7.?
„Dlouho plánovaná stavba metra D, která má propojit Náměstí Míru s budoucí stanicí Depo Písnice, oficiálně začala. Stavět se má osm let, Prahu nová linka vyjde na 70 miliard korun. Zakázka na stavbu metra aktuálně stojí kvůli správnímu řízení u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.“
Tak začala nebo nezačala?
Běží geologický průzkum, který má plynule přejít do stavby (výrub se nebude zasypávat). No, a teď se zaseklo to VŘ na stavbu.
Stavba formálně nezačala, ale začala fakticky. to je taková zvyklost, že se v rámci geologického průzkumu udělají – třeba i kilometry chodeb v plném profilu a pak se teprve řeší stavební povolení. Je to divné, ale nNení to jen u nás, ale i jinde ve světě. Třeba na Radlické radiále jsou taky už stovky metrů chodeb (tam myslím nikoliv v plném profilu) a o akci se teprve vedou vášnivé diskuze. Můžete si na zahradě nechat udělat studnu s formálním názvem „zkušební vrt“ a pak ji ale nesmíte používat, dokud nevyřešíte stavební povolení, často složitější než na dům. Je to tak… Číst vice »
Jasně, to chápu, jenom to je v rozporu s tvrzením, že „stavba oficiálně začala“, protože ona oficiálně nezačala.
Ano, v článku je trošku chybka. Ono to pramení z něšťastných veřejných výlevů páně Scheinherra, který splácal dohromady leccos a navíc mu nějak předem neřekli to s tím geologickým průzkumem, takže vydával za velký úspěch, že tentokrát budou prostory vyrubané při průzkumu využity při vlastní stavbě, ačkoliv je to běžná praxe.
V případě p. Scheinerra je plácání standardem, ostatně zbylí radní mu v tom zdatně konkurují.
to bude ještě větší TUNEL než byla Blanka
Proč, Jiří?
Možná ne větší, ale zcela určitě delší! 😉