Průzkum: Kraje věří, že po omezení se veřejná doprava vrátí k původnímu stavu. I s dezinfekcí

Motorový vůz řady 810 (RegioMouse), ilustrační foto. Foto: České dráhyMotorový vůz řady 810 (RegioMouse), ilustrační foto. Foto: České dráhy

Kvůli nouzovému stavu kraje výrazně omezily počty autobusových a železničních spojů, protože kvůli propadu poptávky spadl zájem o cestování na

182 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
KarelF

Pane X, aby to bylo rovné tak pojďme tedy zrušit dálnice a silnice 1 třídy z ostatních silnic ofrézujme asfalt na mnohých pak najdeme beton z dob Hitlera nebo dlažební kostky případně rovnou úvozovou cestu. Pak začněte propagovat auta a busy a kamiony. Kombinace je to co je potřeba dovézt na koleje a odvézt přes půl republiky, že to jde se ví a až vám dojde ropa tak budete s kamiony, busy a i auty víte kde? Tam kde končí záda a dost možná ještě níž. I vám pěkný den. PS před hodně lety nebyl jste na jiném diskuzním foru… Číst vice »

xyz

3 kraje neodpověděly (Prahu nepočítám, ta má dopravu propojenou se Středočeským).

Jde o další argument ve prospěch bruttosmluv – způsobené výpadky jdou přímo za objednatelem, zatímco u nettosmluv, kde riziko tržeb nese dopravce, teď může nastat handrkování stylem „dopravce požadující kompenzaci nad rámec stanoveného; objednatel odmítající proplacení kompenzace nad rámec stanoveného“.

Pepa

Do pražského metra se po velikonočních svátcích nahrnuli lidé. Ve špičce jezdí souprava jednou za 8 minut
https://video.aktualne.cz/z-domova/do-metra-se-po-svatcich-nahrnuli-lide-ve-spicce-jezdi-soupra/r~e00637227e2811eaa6f6ac1f6b220ee8/

Pepa
Pandrhola

Až pustí děti do škol, tak budou školní spoje narvané všude a každý den. K čemu pak budou opatření typu… venku, nebo při sportu pouze ve dvou a dodržovat 2m rozestupy ? Ve veřejné dopravě to dodržet nepůjde, protože dopravci nebudou mít potřebné kapacity a ani by to nebylo ufinancovatelné.

Kevis

Bohužel toto je pravda. Školní spoje jsou v autobusech narvané k prasknutí a nejen školáky. Takže nějaké rozestupy, sledování zda si někdo nesundal roušku,jsou tatam. A proto,co jsou platné pak nějaké bezpečné vzdálenosti ve třídách, když ti žáci budou ohrožení už v autobuse a klidně z něj můžou zavléct koronavirus do školy. Vždyť ten školní spoj není určený jen pro žáky,ale cestují v něm i ostatní občané různého věku.

Pandrhola

Ono to je ještě o něco horší. Začátek vyučování se kryje se začátkem ordinační doby spousty lékařů a otevírací dobou pro důchodce. Takže opět vznikne ranní špička, ve které přitom budou ty nejohroženější skupiny, které máme údajně chránit.
Pokud chtějí rozvolnit opatření, tak musí vyřešit veřejnou dopravu, jinak jsou návazná opatření typu jeden žák v lavici, úplně k ničemu.

Petr

Co jsem dnes slyšel, tak se bude učit minimálně na dvě směny. Max 15 dětí ve třídě, učitel + pomocník učitele. To prostě vypadá, že půlka pojede na osmou a druhá půlka na 14. Takže se nebudou mačkat ani ve školních spojích. Jen je potřeba zavést ty spoje pro druhou šichtu. 🙂

Pandrhola

Oni to rozdělí do dvou tříd.

jan

Tak ono by především stačilo, kdyby všichni používali takové věci jako erouška..
Pokud půjdeme tupou cestou… Koronavir tu s náma stejně jako španělská chřipka může být třeba 2 roky.. Pak dá třeba pokoj.

Koro

Spanel. Chripka trvala pul roku

jan

?? Wikipedia? Jak to myslíte?

jan

1918-20 je půl roku?

Koro

Drahy maji naobjednane vlaky tak jak tak, 100 mega mesicne vypadek je jako za co? Za pokles trzeb? Tomu neverim. Ani tak velky vypadek od kraju se mi nezda realny.

Tomas

Mě by zajímalo, proč se všichni obávají, že to změní mentalitu lidi a nebudou chtít cestovat. Stačil jeden teplý víkend a bylo vidět, jak se všichni otrkali… Lidi jsou jak utržení ze řetězu a já si spíš myslím, že budou cestovat naprosto normálně jako před omezením. Zvláště v rámci ČR, moc lidi na zadku doma sedět nebude. Což ale úplně chápu.

kakov

cestovat budou, možná více po ČR a blízkém okolí (pokud se výrazně zdraží letenky, což mnozí předpovídají), ale otázka je čím, řada lidí určitě přesedlala do aut a zpátky do VHD se nevrátí

Kubrt

Toho bych se nebál; ti co měli možnost volby auto-VHD před koronavirem, používali auto už tehdy. Kdo možnost auta z nějakého důvodu neměl – parkování, zácpy, zdravotní stav, finance atd. – ten byl ve VHD a víceméně to tak zůstane i v budoucnu.

Tomas

S tím plně souhlasím. Pochybuji, že lidé, kteří dosud neměli auta nebo je nevyužívali je budou nyní hromadně nakupovat. Z nějakého důvodu jezdili hromadnou dopravou, ty důvody budou přetrvávat i nadále. Já osobně nevidím důvod se do vlaku/busu nevratit, nedává to logiku. To už bych nemohl chodit ani do Kauflandu, pokud bych měl takového stihomana z nákazy, to je snad ještě horší než ten vlak, co se morálky a množství lidi týká.

Ludvík

Chci věřit, že se cestující vràtí v původním rozsahu. Nicméně věc je složitější. VHD nevyužívají jen ti, kteří nemají auto, nebo parkovací místo. Osobně znàm hodně lidí, kteří při cestách do práce střídají VHD a auto. Často podle momentàlní nálady. Ne ve všech krajích si lze koupit předplatní jízdenku na autobus. U těchto lidí hrozí, že podíl jízd autem zvýší třeba z 30% na 100%.

Leinad

Já střídám homeoffice/MHD/taxi, poslední dobou je to hlavně homeoffice, pravděpodobně po odeznění krize bude procento HO větší bylo před tím.
Nicméně MHD byla taky záminka k pohybu během pracovních dnů (na metro schválně pěšky místo busem, mimo špičky podpořená nepoužitelným intevalem busů, ve špičkách stáním busů v kolonách), předpokládám že si záminku nechám.

jan

Tak to si myslím, že si myslíte naivně.. Já rozhodně bez opatření vlakem s takovou chorobou jezdit nebudu.

Kubrt

V tom případě vám zbude jen nasednout doma do auta, projet se a zase doma vystoupit, protože jakmile někde vystoupíte – zaměstnání, nákup, výlet – potkáte nějaký lidi, jako v té VHD.

Tomas

Tak si postavte bunkr s tak 3 roky nevylítejte ven. Lidi by si měli uvědomit, že bude třeba se s tím virem naučit žít. Nemůže se přestat točit svět. Mimochodem, nakupovat nechodite ? Tam je snad ještě větší resp. srovnatelné riziko přenosu než v VHD.

Kamui

Přijde mi že už se to vrací zpět. Ráno v metru a tramvaji například už jezdí lidí stejně lidí jako před virem. U vlaků to předpokládám bude podobné.

Pan X

Hlavně ať dostane rozum Pardubický kraj a vlaky mezi Moravskou Třebovou a Dzbel nebo Velké Opatovice už nikdy neobnoví. Jen zbytečné vyzahovače peněz a voziče vzduchu. Zvláště teď, když bude málo peněz a každá úspora je dobrá.

-TR-

Milý pane, drobná potíž je v tom, že letos jsou volby 😉

Pan X

Tím lépe, snad bude zvolen někdo rozumnější, kdo má pochopení pro to, že určitý způsob dopravy je již dávným přežitkem minulosti. Není to jen případ Chornic, ale i např. Litomyšle, Holic, Hrochova Týnce nebo Poličky.

-TR-

Jenže volby mají proběhnout až na podzim. Koronavirus v té době už nebude tématem a strany se budou muset blýsknout jinak. Takže předvolební obnova Chornic je pravděpodobná, co bude po volbách, se uvidí podle výsledků a sestavené koalice.

Vaše názory obecně nejsou mezi veřejností příliš populární.

Pan X

Vyhazování veřejných peněz také není mezi veřejností příliš populární. A provozovat nějaké pomalu jezdící motoráčky do Chornic vyhazování peněz rozhodně je, když by to tam v pohodě pobral mikrobus se zlomkovými náklady.
Ale já se nebojím, však ono dříve či později k tomuto zrušení stejně dojde, přežitek z konce 19. století nemá už dlouho šanci fungovat.

-TR-

Žijete velmi pravděpodobně v té „bublině napravo“, která se vždy náramně diví, proč má např. ANO v parlamentních volbách tolik hlasů, a vysvětluje si to údajnou hloupostí jejích voličů, přitom sama je přesvědčena o své inteligenci.

To ale není o inteligenci, nýbrž o prioritách. Různé voličské skupiny mají různé zájmy. A od roku 2013 má převahu „bublina nalevo“.

Pan X

Žiju v naprosto běžném světě, kde by měly být peníze vynakládány efektivně. Jde o to přepravit lidi z bodu A do bodu B, o nic jiného. Cestujícím je úplně jedno, jestli pojedou vlakem, autobusem nebo třeba vzducholodí, jde o to je prostě přepravit a nic víc. A když je autobus nejlevnější, tak je jasnou volbou. Dále se po vytrhání kolejí ušetří peníze za jejich údržbu, čímž vzniká další veliké pozitivum tohoto kroku. A nakonec i to, že se konečně staneme vyspělejší zemí, která pochopila, že přežitky už tu nepotřebujeme. Všechny ostatní Evropské země už toto pochopily, jen my tu pořád… Číst vice »

-TR-

A proč třeba Poláci ve velkém obnovují dávno zrušené tratě? Vytáhl jste někdy paty z naší země, než se zavřely hranice?

V těchto dnech se dokončuje obnova trati Wrocław – Sobótka – Świdnica – Jedlina-Zdrój, od nového GVD tam bude fungovat pravidelný provoz. Obnovily se již tratě Wrocław – Trzebnica, Szklarska Poręba – Harrachov (mezistátní) a připravují se další projekty, např. Jelenia Góra – Karpacz, což bude důležitá spojnice na polskou stranu Krkonoš.

A fakt to není kvůli šotoušům. Je to kvůli zkrácení cestovní doby a zvětšení pohodlí.

Takže žijete v bublině.

Pan X

Zřejmě mají v Polsku tolik peněz, že neví co s nimi. Jednou toho budou litovat, do čeho je nasypali a že jim to nebude fungovat.
Jaké zvětšení pohodlí? Cestovat novým, moderním, nízkopodlažním a klimatizovaným autobusem je asi tak milionkrát pohodlnější, než nějakou 810 nebo 814 po neudržované trati s rychlostí 40-50 km/h. A o zkrácení cestovní doby taky nemůže být řeč, ta bývá ve většině přiípadů stejná nebo velmi podobná (což v případě Chornic opravdu není výjimkou).

-TR-

No jo, jenže v Polsku to na rozdíl od nás nedělají polovičatě, ale pořádně. Před obnovením provozu se provede komplexní rekonstrukce tratě, díky které jsou traťové rychlosti vyšší než v době zrušení provozu. A v Polsku žádné 810 nebo 814 nemají, s výjimkou mezistátní dopravy. V elektrické i motorové trakci se snaží maximálně obnovovat vozový park. Nízkopodlažní a klimatizovaná vozidla jsou v regionální dopravě v Polsku již standard. Rozsáhlá obnova polské železniční sítě je jeden z hlavních a nejviditelnějších bodů programu vládnoucí strany PiS. Ale nejde jen o železnici – raketovým tempem roste i polská dálniční síť. Do infrastruktury se… Číst vice »

Pavel

Vy jste vážně nemocnej

Pan X

Nejsem, jenom se snažím lidem otevřít oči ohledně financování dopravy a že se dá za stejné peníze vytvořit více muziky (nebo také stejně muziky za mnohem méně peněz).

Jedine vlaky

Neotevíráte nikomu oči. Akorát jste přiblblý fanoušek silniční dopravy. Jasně, mě šotouškem nazvete, ale já také s rušením některých lokálek souhlasím, nikoliv ale s rušením důležité linky příměstské dopravy.

Pan X

Jestli vlaky mezi Moravskou Třebovou, Chornicemi a Dzbelem/Velkými Opatovicemi považujete za důležitou linku příměstské dopravy, přestože reálně jezdí jenom o víkendu párkrát denně (v současnosti naštěstí vůbec) a vozí vzduch, tak nevím, kde to žijete.

Jedine vlaky

Odpověděl jste si na to sám. Jezdí párkrát denně. Kdyby jezdila v pravidelném intervalu a navazovala na jiné vlaky a jiné autobusy, dávno by tím jezdilo mnohem víc lidí. Kdyby vlaky mezi Břeclaví a Brnem jezdily párkrát denně, také by vozily vzduch. Celé je to dáno počtem spojů a dobrých návazností.

Pan X

Ale proč sakra objednávat do takových s prominutím děr, jako je Městečko Trnávka, Mezihoří, Chornice nebo na jakési nádraží v poli kilometr od Jevíčka vlak, když to bez problémů pobere mikrobus? Není důvod zavádět v pravidelném intervalu vlaky, když tam takto nikdo jezdit nepotřebuje! Vlaky zrušit a všechny spoje plnohodnotně nahradit mikrobusy. Zkuste se trochu odpoutat od té železniční dopravy a přemýšlet také nad jinými možnostmi levnějšího řešení. Koleje vytrhat a ušetřit statisíce ročně na údržbě. Výsledek – stávající dopravní obslužnost zachována beze ztrát, avšak ušetřené peníze v rozpočtu krajském (autobus je pro objednatele levnější, s tím prostě nic nenaděláte,… Číst vice »

Miloš

To jsou turistické vlaky, proto jezdí jen o víkendu. Dávaly by určitě větší smysl kdyby jezdili pravidelně a denně, ale byla by nutná větší investice do trati

Pan X

Když tam jezdil vlak v pravidelném intervalu, vozil jenom vzduch, což je důkaz toho, že to tam nikdo nepotřebuje. Proto kraj přistoupil k redukci. A teď je jen na rozumných lidech, aby to konečně dotáhli do konce, kdy bude vlak zrušen úplně.

Miloš

Kdy prosím jezdil po trati přes Chornice ten vlak pravidelně, tj každé dvě hodiny od rána až do večera, ve špičce po hodině ?

-TR-

Jakási parodie na takt tam fungovala, ale s množstvím omezujících poznámek.

Odjezdy z Chornic směr Česká Třebová – GVD 2011:

pracovní dny: 4:27, 6:20, 12:20, 15:20, 18:27
víkendy: 8:20, 12:20, 16:20

Jinými slovy – rozsah dopravy, který samozřejmě byl naprosto neatraktivní a neměl šanci zaujmout cestující.

Tady se to dá dohledat celé: http://jizdni-rady.nanadrazi.cz/index.php?page=jizdni-rady-2010-2011

svojsin

Miloš. V době největšího rozkvětu za Duška tam jelo ráno z Chornic do MT 6 vlaků, přesto to prakticky žádné cestující nenalákalo.
Ono jich tam moc nebylo ani dost let před Oredem, proto došlo k redukci, na rozdíl od úseku MT – Česká Třebová

Miloš

Ráno šest vlaků, odpoledne dva jinak nic. Takže nic moc nabídka. A před oredem jak píše TR, takt s , intervalem 4-6 h, taky nic moc. To nelze považovat za pravidelnou dopravu. To opravdu nikoho nepřiláká.

svojsin

Miloš: Před Oredem např. 2004/2005, kdy byl už zájem o vlak přes mizerné bus jízdní řády velice malý. Odjezdy z Chornice směr MT v kladiva: 4:42 ,6:22, 8:18, 9.27, 11.20 , 12:30, 15:17, 16.25, 17:50, 20:51. Z MT do Chornic: 5:45, 7:25, 8:49, 10:48, 11:56, 14:05, 15:48, 16:57, 20:15, 23:04. A třeba směr Boskovice : 5:16, 6:15, 7:16, 9:16, 11:15…….. A jen tak mmch, proč za Duška nepoužili lidi vlak alespoň po cestě tam? A nebo ti co se jim hodil omezený počet spojů v daný čas? Proč asi jel bus mnohonásobně plnější? Proč i dnes(tedy i těsně před kovidem),… Číst vice »

Miloš

Ono to chtělo ten rozsah z roku 2004/5 trochu zakonzervovat a vlaky zavést v relaci spíše Česká Třebová – MT – Dzbel – Prostějov jako páteř Konicka a koridoru (přes Olomouc je spojení delší, tudíž i dražší) a ještě případně přidat nějaké školní a dělnické vlaky a fungovalo by to a dobře by to doplňovalo ty busy Svitavy – MT – Jevíčko – Boskovice. Bohužel kraj konal tak že rok od roku zrušil nějaký vlak a tak logicky lidé utekli. Sice ano, rentabilní jako Pardubice Hradec by to nebylo, ale bylo to lepší než dnes.

Miloš

Asi tak. Chce to se kouknout např do středních Čech, kde poptávka roste a kupodivu i když jezdí na většině lokálek 810 a 814

svojsin

Např. se ale taky podívat do Čisté, Rožmitálu, Mochova ,Dol.Kralovic apd. kde nepomáhá vůbec nic.
Tedy ani zvýhodněný tarif , či navýšení spojů a špatné až otřesné JŘ busů.

Ondřej

Máte pravdu, nádraží v Dolních Kralovicích je totiž víc jak 40 let pod vodou 😀

Kubrt

Poptávka roste na tratích, které někam vedou mají co nabídnout.

Ondřej

Proč srovnáváte nový autobus se starým vlakem? Stejně tak to jde napsat obráceně…

Pan X

Protože na těch tratích staré vlaky jezdí. A co se týče autobusů, dnes už většina dopravců mají nové autobusy. A pokud nemají, tak je mohou poměrně snadno pořídit.

kakov

pane x, doporučuji Vám chodit raději na jiný web, např. https://www.autoweb.cz/

Kubrt

Což ovšem nejsou tratě srovnatelné s těma chornickýma..

-TR-

V oficiálních koncepcích Dolnoslezského vojvodství je v plánu i obnova zdánlivě nevýznamných tratí, jako např. Ścinawka Średnia – Radków.

Kubrt

Já jsem viděl v koncepcích věcí.. Třeba zajištění nákladní obslužnosti firem na Otrokovicku pomocí malých přístávků na Baťově kanálu. Bude fajn, když zrealizují třeba Karpacz.

-TR-

U nás je koncepce cár papíru, v Polsku podle toho jedou. To není jako u nás. V Dolním Slezsku má vojvodství nejen vlastního dopravce (KD), ale dokonce i provozovatele dráhy (DSDiK), do jehož vlastnictví se dříve zrušené tratě převádějí.

Aby u nás měl kraj svou vlastní organizaci jako SŽ, je u nás naprosto nepředstavitelné.

Pavel

-TR- naprostý souhlas

Pavel

Když je někdo X, neexistuje – nebavte se sním … nemá to cenu …

Pan X

Tak se se mnou nebavte, ale jednou to také pochopíte, minimálně až k tomu zrušení jednou konečně dojde.

-TR-

Nedojde, pokud to bude politicky a právně neprůchodné.

xyz

„V těchto dnech se dokončuje obnova trati Wrocław – Sobótka – Świdnica – Jedlina-Zdrój“
Je docela dobře možné, že taková trať by u nás vůbec nebyla zrušena, takže by ani nebylo potřeba ji obnovovat.

Stejně tak by u nás nezrušili trať odpovídající trati Jelenia Góra – Karpacz.

Pavel

..kde by měly být peníze vynakládány efektivně..????? můžete mi prosím ukázat pár příkladů efektivního vynakládání peněz za posledních 30 let? (stavby dálnic, obchvatů, koridorů, opravy nádraží, mýto, dálniční známky…?????!!!!! to je ono????? ) – Já vidím tristní výsledek ČESKO – BÝVALÁ MONTOVNA AUT A BAZMEKŮ PRO NĚ A DO NICH, 2 biliony státního dluhu, 5 milionů exekucí… Až budete za pár měsíců bez práce, bez peněz bez auta a bez chytrýýýho telefonu, rád se dostanete do nějaké prdele za babkou a dědkem rozhrkanou 810 za 30 ušmudlanejch peněz, za vrácený lahve… tak si nechte těch vašich chytrostí o rušení železnic

Ondřej

Cestujícím není jedno jestli pojedou vlakem nebo autobusem. Vlak poskytuje jiný komfort než autobus ( WC, přeprava kol…)

Pan X

Na takové cesty jako je cesta vláčkem do Chornic to cestující bez WC přežije bez problémů. Jsou i mnohem delší cesty autobusem, které každý zvládá bez problémů.

Ondřej

Vytrhání kolejí? Koleje slouží jen k přepravě cestujících?

Pan X

V Chornicích ano. A těch pár nákladních vlaků, které tam jezdí, půjde bez problémů přeložit na kamiony, ono jich bude velice málo a této zcela minimální „přítěže“ silnic si reálně nikdo ani nevšimne. Za tu úsporů financí to stojí.

-TR-

Jenže abyste mohl koleje vytrhat, musíte trať úředně zrušit. A to se v českých podmínkách příliš nedaří, protože dopravci obvykle uspějí s odvoláním a žalobami.

Přeborníkem je v tom např. společnost KŽC Doprava, která spoustu takových rozhodnutí v minulosti úspěšně napadla.

Jedine vlaky

Nejlépe aby vám ten kamion jezdil přímo pod barákem. Lidé z Lipůvky, Rajhradu, Mikulova jsou jistě z kamionů velmi šťastní.

K.S.

Celá Evropa se snaží dostat náklad na železnici (nutno podotknout tedy že na lokálkách neočekává panevropské NExáky) a vy tu chcete dělat opačný přesun? Víte třeba že v tom přesunu bude roli hrát právě hustota sítě a možnost doručit náklad velmi blízko místa produkce/spotřeby? Ano, lze jít i tak že se budou tratě zavírat pro malé přepravy, ale pak skončíte možná u toho že nebude co vozit ani po těch hlavních kde dnes co vozit je, čistě protože zrušíte ty desítky tratí které tu zátěž vytvářely. Dráha se v tom velmi podobá řece, ta se také slévá ze stovek pramenů… Číst vice »

Pan X

A ono tam těch nákladních vlaků jezdí tolik, že těch několik málo kamionů by způsobilo nějak zásadní problém?

K.S.

Pokud budete takto iterovat dost dlouho, tak dojdete k závěru že stačí jedna dráha do Hamburku a jedna do Terstu a to jenom protože postupně zrušíte všechny ostatní možné zdroje nákladu.

Miloš

Ono je tady těch kamionů málo že?

Ondřej

Pane X, jste opravdu k smíchu. Celá Evropa se snaží převést náklady na železnici, ale vy jdete opačným směrem. Za koho kopete?

Miloš

S tím že celá Evropa chce převést náklady na železnici souhlasit nemohu

K.S.

Dobře, budeme-li trhat koleje, pak já požaduji odfrézování silnic s menším provozem než 500 aut denně a zastavení údržby na nich… Víte v Evropě se zase k dráze vracejí, i k lokálkám, když se podíváte do Německa, vznikají odstavná parkoviště u zastávek, mají se obnovovat před 20-30 lety zrušené tratě protože jsou tam v síti kvůli tomu díry… Takže klidně ta „vyspělost“ po které voláte může být do pár let zase zastaralost. Než vůbec něco budete chtít rušit, musíte udělat What-If analýzu, abyste neodstřelil něco co se může hodit. Co třeba takový canocourek Rudoltice-Lanškroun? S motorákem o ničem asi, ale… Číst vice »

ušatá

Autobus je drahý, ale nesmí se to přiznat, protože raději budeme mluvit o tom, že se řada věcí nepočítá. A pak máme maléry. Kolik ušetřil stát na likvidaci řady zásob pro katastrofy, zrušením záložních nemocnic, redukcí lůžek atd.? Nyní to stojí miliardy. Takže pořád budeme lhát i v dopravě?

Vlado

No zajímavý názor a asi někomu bude jedno zda pojede v narvaném autobuse přes republiku např do Košic celou noc skrčenej na sedačce ,ale většina si myslím použije pohodlnější železnici např lůžkový vůz.Ale vám jde o lokálky,víte ,když objednavatel dopravy na těchto tratích objedná vlaky v takových časových polohách co jsou cestujícím k ničemu (a to se v minulosti stalo na hodně lokálkách)a tím je vyžene do autobusů a do aut tak pak je trat logicky na zrušení .Jenže ani tehdy nelze šmahem říci stačí mě koridory a jak říkáte dvě třetiny tratí zruším a vytrhám,to je velmi krátkozraké .V… Číst vice »

KarelF

Opět přispěji svým oblíbeným a vám už jsem myslím v minulosti přispěl. Možná to Vás nepostihne, ale děti vašich dětí více než jistě. Představte si, že jednou dojde ropa. Letenka do D.C. bude stát jako váš dům nebo byt. Auto i autobus v dnešní podobě vám bude k ničemu. Spousta věcí nebude dostupná a v mnohém se vrátíme o hodně zpět. Takže třebas k těm vytrhaným kolejím které tam ještě rádi vrátíme a když tam nebudeme vozit lidi tak náklad určitě. Který dovezeme na nádražní překladiště kde již bude čekat elektrododávka nebo metanoldodávka která to rozveze dál. Jinak jste pěkný… Číst vice »

K.S.

To není „bublina napravo“.
ANO und andere mají zhruba tolik hlasů co „pravice“, problém je ve volebním systému, který není ani poměrný ani většinový, ale takový mezi tím. „pravice“ a „moderní levice“ mají problém ve větší roztříštěnosti než populisti/levice. Z toho je pak ne moc dobrý výsledek co do křesel. Že je obecně problém v gigantickém nepoměru potřebných hlasů na křeslo se ví. (velká strana např. 23k a malá strana třeba 40k na křeslo)

Kubrt

K tomu se dále přidává rozdílná velikost volebních obvodů, kvůli které je váha jednotlivých hlasů velmi rozdílná.

-TR-

V některých zemích (např. ve Velké Británii, kde je většinový volební systém) je ten nepoměr ještě větší. Zvýhodnění velkých stran dává obecně logiku, protože je třeba méně subjektů na sestavení koalice. Kdyby tomu tak nebylo, bylo by daleko obtížnější sestavit funkční vládu. Hlavní důvod, proč se strany v tzv. Demokratickém bloku (ODS, KDU-ČSL, TOP 09, STAN) nesloučí do jedné, je především ten, že funkcionáři těchto stran chtějí mít své vlastní funkce a teplá místečka. S ohledem na to, že každá z těch stran získá od státu dost peněz za volební výsledky, se jich nikdo nechce vzdát ve prospěch někoho jiného.… Číst vice »

K.S.

Na druhou stranu u nás ani toto nevede ke vzniku extra stabilních vlád a zároveň poměrně znevýhodňuje menší strany. Nemyslím si že důvod roztříštěnosti „demokratického“ (úplně pitomé označení) bloku jde tak moc za touhou po teplém místečku jako spíš za ideologickými rozpory. ODS je původní (středo)pravicová strana. TOP 09 vznikal jako touha po pravicovější straně (ale ne moc pravicové, na to tu jsou Svobodní), budiž to máme dvě pravicové. KDU-ČSL je křesťanský střed a STAN vznikl snad jako strana aktivních lidí (nebo jak to říct), což ji nějak tak nasunulo napravo. Od toho aby se spojily je u nás pak… Číst vice »

-TR-

Já nemluvím o společné kandidátce, ale o sloučení stran do jedné strany „anti-Babiš“, což je nejspíš jediná možnost, jak dosáhnout nějakého výraznějšího úspěchu – ale ani to nemusí zajistit účast ve vládě. Dejme tomu, budeme mít dvě největší strany ve Sněmovně – ANO a pak tu stranu „anti-Babiš“. Rozhodujícím jazýčkem na vahách pak budou strany jako SPD, KSČM, které nejspíš půjdou raději s Babišem než proti němu. Pak je ještě jedna možnost, která ale spíš patří do říše snů – sloučily by se strany v obou blocích, měli bychom pak jen dvě strany, jako je to např. v USA. Místo… Číst vice »

K.S.

Nevím jestli je to možné, přece jenom ten ideový průřez stran je až moc velký na nějaké sloučení a „antibabiš“ je příliš slabá politika/ideologie, to neprojde. Navíc Babiš je populista který politiku strany klidně otočí. Začínal jako středový, dnes je z něj celkem levicový politik.

Otázka spíš je jestli třeba má smysl dělení funkce premiéra/prezidenta, což vzniklo v monarchiích při odklonu od absolutismu nějakou evolucí z panovnických rad rádců. Připadá mi že by se tu lidem víc líbil prezidentský systém, než současný.

Jedine vlaky

Prosím vás, tady ten chytrolín chtěl zrušit vlaky mezi Blanskem a Letovicemi..nemá cenu se s takovým demagogem bavit. Je možné, že 4 autobusy jsou levnější než 1 vlak, ale na personál dotyčný úplně zapomněl. Proto jeho nejčastějším argumentem je přežitek z 19.století. Příměstská železniční doprava není přežitek, ale budoucnost veřejné příměstské dopravy. Že lidem je jedno, jestli pojedou vlakem nebo autobusem, není pravda, důkazem je pokles v autobusové dopravě oproti výraznému nárůstu v té železniční. Tak se proberte pane X, protože řvaním nezrušíte trať, ale Boskovice, Letovice a další obce zruší Vás.

Pan X

Ano, Os vlaky mezi Blanskem a Letovicemi jsou také na zrušení a na náhradu autobusy, ale o tom jsme se už bavili dříve, tady je řeč o Chornicích a tratích přicházejících do tohoto uzlu. A vhodnost jejich zrušení mi potvrdí mnoho lidí, i když třeba na tyto stránky nechodí.

K.S.

A dalších X lidí bude schopných říct co je třeba udělat aby se přepravy jak lidí, tak nákladu přes Chornice zvýšily.

Pan X

Samozřejmě, milovníci vlaků se budou za každou cenu snažit obhájit neobhájitelné, to je bohužel běžná věc. Naštěstí jim to ale nakonec stejně neprojde.

K.S.

To není o milovnících vlaků, to je normální What-If rozbor. Při hodnocení se nedá vycházet jen ze současného stavu, ale je potřeba položit také otázku: „Co je třeba udělat aby statek XYZ k něčemu byl.“ Eventuálně: „Jak je třeba upravit síť pro lepší fungování.“ Podobně jako trať přes Chornice by se dala uvažovat trať přes Žamberk, možná trochu míň, ale co se stane po jedné jediné What-If? Pokud na tu trať dáte trolej, tak jakékoliv zátěž v elektrické trakci, která jede přes Mezilesí nemusí na přetížený úsek a může pokračovat přímo na Hradec Králové. Výsledkem je uvolněná kapacita a další… Číst vice »

-TR-

Předpokládám, že zatrolejování tratě Týniště – Letohrad přes Žamberk by mělo být především pro nákladní dopravu.

K.S.

Ano, tak nějak, sklonově to snad není horší než potom nahoru, možná by tam vyšly i nějaké rychlíky, až zase budou jezdit.

Jedine vlaky

Takovým lidem se velmi těžko něco vysvětluje. Pořád ty stejné nesmyslné argumenty, se kterými dělají blbce akorát sami ze sebe

Miloš

Tak trať přes Chornice měla být původně koridorem

svojsin

V případě Chornicka by se spíš hodila protáhnout o víkendu linka(2x denně alespoň) z Ol do Jevíčka + návaznost v Konici na vlak/bus do Pv.
A hlavně hodit linku Jevíčko – Trnávka – MT – Svitavy o víkendu na dvouhodinu, na přestup R směr Praha/Brno.
Ukončení vlaku by na Chornicku obyv. stejně nezaznamenali

-TR-

Vy si vážně myslíte, že z Jevíčka bude někdo cestovat do Brna přes Svitavy? 😀

Proberte se.

svojsin

TR: Z Jevíčka do Brna přes Svitavy ne. Ale ta linka plní mnoho jiných přepravních funkcí.
Např. z Chornice a Trnávky už se takto do Brna jezdí(i když min. polovina jede přes Boskovice). Z Jevíčka jde hlavně o lidi do MT, na výstup do Biskupic apd. dále pak do MT , Svitav a na přestup směr Pardubice a Praha.
Na atak dál apd.

Takže se proberte sám, kdzž o té lince NIC nevíte

-TR-

Tak jasně, že když se R potkávají ve Svitavách v S:00, tak to navazuje oběma směry.

svojsin

TR: Ano , na oba směry, to nikdo nerozporuje, řeč byla ale o něčem jiném.

Pečlivý pozorovatel

Veliký přežitek jste hlavně vy a vaše názory.

Pan X

Jasně, takže názor, že když můžu objednávat lepší způsob dopravy za čvtrtinovou cenu a objednávám raději mnohem méně pohodlnou dopravu za čtyřnásobnou cenu, tak je to špatně, je podle vás přežitkem. No, myslete si co chcete, vaše názory vám neberu, ale ony se ty kraje nakonec zachovají rozumně, věřím v to, že to bude už brzo.

ušatá

Co je to ten lepší za čtvrtinovou cenu? To jste stanovil vy? O tom, co je lepší rozhodují cestující a co je v jaké ceně odborníci na danou problematiku a musí do toho promítnout veškeré náklady a škody. A pak se kupodivu objeví, že takový klasický autobus má skutečné náklady až 121 Kč/km. Jen je o pusinku toto zveřejnit a prosazovat.

asdfr

Mozte mi dolozit, ktory kraj vysutazil autobusovu doprava za 121 Kc/km. Ci je to vaz udaj vycucany z prsta ?

ušatá

To není údaj z prstu, ale ze studie, která se zabývala náklady v osobní dopravě a podléhala pak analýze a odborné diskusi. Víc nemám oprávnění k tomu říci, protože to nebylo určeno k ke zveřejnění. Když si ale sám pokusíte takový propočet vytvořit, při znalosti řady faktorů, dostanete se k obdobným číslům. Pravdou, je, že uvedená částka mnohé víc než zaskočila a znovu se to propočítalo, ale i tak to šlo „pouze“ ke 100 Kč/km. Je to už ale několik let, možná, že někdo došel k ještě horším údajům.

Pan X

Autobus za 121 Kč/km? Nechci úplně říkat to slovo na š… které označuje vás, příznivce železnic, ale to máte vážně takové sny, že jsou autobusy tak drahé?
Autobusová doprava jezdí maximálně za 40 Kč/km, víc to může být fakt jen z přání. U vlakové dopravy se naopak těžko dostanete pod číslo 160 kč/km, to jezdí tak možná soukromnící se starými německými šroty, ale rozhodně ne ČD, a to ani s vozidly typu 814.

-TR-

Autobus za 121 Kč/km je samozřejmě nesmysl, kdyby se toto vysoutěžilo, je to na kriminál.

Ovšem u vlaků se lze dostat klidně i na cenu 80 – 90 Kč/km, pokud se jedná o nějakou lokálku. Těch 160 Kč/km jsou vlaky na hlavních tratích, buď klasické soupravy, nebo elektrické jednotky.

A to, že soukromníci to zvládají levněji než ČD, je problém? Naopak, to je správně, protože když se vlaková doprava zadá soukromníkovi, krajská kasa může ušetřit.

Kubrt

Kde jezdí vlak klidně za 80-90 Kč/km? Děkuji.

ABC

České Dráhy zvládaly Plzeň – Most za 17 Kč/km 🙂

Kubrt

Tak jo, doufám že tyto ceny nasadí plošně a zavládne u nás železniční ráj 🙂

-TR-

GWTR mezi Plzní a Mostem jezdilo na začátku za 78,38 Kč/km, od té doby se to samozřejmě zvýšilo vlivem inflace. Současná částka je 79,07 Kč/km. To vše je dohledatelné v registru smluv.

-TR-

Např. GWTR na Šumavě mělo ve smlouvě z roku 2016 88,76 Kč/km. Od té doby se to zvýšilo ve smluvních dodatcích, protože došlo k dodatečnému nákupu nových vozidel za účelem zvětšení kapacity vlaků.

Na trati Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem se jezdí za 94 Kč/km.

Lukáš Smolka

České dráhy jezdí na lince R14 v úseku Ústí nad Labem – Liberec za částku 95,771 Kč/vlkm. Ale to není nejnižší cena kterou lze u R a Ex linek pod ČD najít. Třeba Ex3 to je 77,868 Kč/vlkm nebo Ex5 za 36,083 Kč/vlkm. 🙂

ušatá

Je rozdíl, za kolik se jezdí a kolik to opravdu stojí a jak a co se počítá. Náklady nelze počítat jen jako mzdy, odpisy a energie. Pak je totiž vše špatně a samozřejmě to vypadá pak vše jinak. Zejména u těch autobusů. Jinak ta 810 by mohla jezdit i cca za 30 Kč/km, ale to není, samozřejmě reálné z mnoha důvodů.

Jedine vlaky

A teď S2ku nahraďte čtyřmi autobusy, cena vám vyjde na stejno nebo bude podobná, hlavně nezapomeňte na řidiče, nemyslím si, že vaše autobusy budou samořiditelné. A teď mně skutečně napište, o kolik Kč levněji vám to vyšlo 😃

asdfr

Bavime sa o lokalkach, kde v 810 kde na niektorych spojoch je viacej personalu ako cestujucich a objedanavat pre nich taxik by bolo lacnejsie alebo o hlavnej trase z Kolina do Prahy, kde nikto nechce davat autobusy.

ušatá

A v těch milovaných autobusech vám jezdí kolik lidí? Opět z vlastní zkušenosti vím, že tam, kde zrušili vlak a jezdilo tam v motoru třeba 15 cestujících, tak na jakoby náhradních linkách v autobuse jsem jel často sám. Kam se poděli cestující a proč nejezdí tím milovaným autobusem? Protože je to pro ně nepohodlné a protože raději pak přesedli do aut. Navíc by ten autobus musel jezdit denně tak nejméně po hodině, aby to někoho nalákalo. A pak si spočítejte cenu.

ušatá

Až se tomu budete věnovat jako profesionální pracovník, pak se vyjadřujte. Co si myslíte je pouze vaše věc a nikoho to nemusí zajímat. Vysvětlení výše.

Regiopanter

Autobus je podle vás lepší způsob dopravy než vlak? A je méně pohodlný? No já a spousta lidí radši pojedeme vlakem, kde je více prostoru, WC a samozřejmě se ve vlacích lidem nedělá tolik špatně Jako v autobuse, takže nevím co je na vlaku nepohodlné, spíš nemůžu najít nic, co by bylo pohodlnější na autobusu.

asdfr

Tak to mate dobre, ked mate vsade nizkopodlazne vlaky.
Mama uz par rokov chodi len autobusom, lebo do Os vlaku zlozeneho z Bdt a B nedokaze nastupit. To potrebuje tak raz za 3 mesiace ist na trase Zilina-Kosice do susedneho okresneho mesta k doktrorov.

-TR-

Ale vlakem by to měla zadarmo 😉

Nicméně pokud půjde vše podle plánu, budou v okolí Žiliny jezdit Panteři a problém s nástupem se vyřeší.

asdfr

Ja sa bojim toho slovicka plan, lebo Slovensko je krajinou neobmedzenych moznosti.

Tu bolo mozne tak 4 roky dozadu cez vikend na Os sa zviest supravou zlozenou z Bc.
Alebo minuly grafikon nasadit na rychlik medzi Zilinou a Banskou Bystricou supravu zlozenu z Bdtmee v povodnom stave. Mal som tu smolu, ze som nim siel. Povodne som si myslel, ze sa jedna o nahradnu supravu ale bolo to planovane radenie.

-TR-

Vím, před zavřením hranice jsem docela hodně využíval rychlíky v úseku Ostrava – Žilina (ty, co jedou do Zvolena). ŽSSK vždy negativně překvapí.

Martin Kosek

Pan X: Vy jste fakt ještě větší blbec, než jsme doufali. Třeba Polička je jedna z nejvytížnějších regionálek v kraji a počet cestujících zde poslední roky meziročně rostl stabilně o 15 % :-/ Proto je to taky jedna z tratí, kde v současném stavu nebyl zaveden systém 0/0-S. Pohledem do mapy se to rozhoduje co?

Pan X

Trať do Poličky je jedna z těch, o jejímž zrušení se mluví už dlouho. Neustále tam ubývají spoje a cetsujících už tam dávno jezdí tolik, že by je i nešikovný dřevorubec spočítal na prstech jedné ruky. Celá trať od Žďárce (nebo spíš od Statiňan) až po Svitavy je ideální na zrušení hned v první vlně.

Miloš

No vzhledem k tomu že i pardubický kraj jakožto odpůrce lokálek provoz na této lokálce částečně obnovil, tak asi zrovna tato vhodná na zrušení není

-TR-

No a to je právě ta optimalizace, která měla dopad i na výsledky krajských voleb v roce 2012. Posílily strany, které byly proti optimalizaci, a do zastupitelstva se dostal i Jaromír Dušek (SPOZ), tehdy asi nejhlasitější kritik tohoto rozhodnutí.

Žádný politik, který má aspoň základní pud sebezáchovy, se do takových škrtů již nepustí. Anebo pokud ano, musí počítat s tím, že v dalších volbách neuspěje.

Z veřejné dopravy se může stát velké politikum, pokud se kolem toho najdou lidi, co to dobře uchopí.

Kubrt

Dušek se do zastupitelstva dostal, vrátil osobáky do Chornic a v příštích volbách zase vypadl 😉

-TR-

Vypadl, protože ten jeho návrat vlaků byl značně polovičatý. A na to já poukazuji výše, s ohledem na polský přístup.

Když se vrátí provoz v podobě not na buben, tak to samozřejmě nikoho nepřiláká.

Kubrt

To vaše přesvědčení, že lidi volej do krajského zastupitelstva podle (ne)existence vlaků v několika vesnicích je – úsměvné. Tady ani jeden nemůžeme hrát žádné argumenty, je to jen osobní přesvědčení, každý se asi pohybujeme mezi jinou skupinou voličů, ale lidi co znám já při volbách do našeho krajského zastupitelstva objednávku vlaků do Lužce neřešej, ať už jsou z Příbramska nebo Kralupska 🙂

-TR-

Máte pravdu, nevolí je podle toho. Ale kdyby se škrtlo teď, před volbami, z jiného důvodu než je koronavirus, tak se z toho dá vyrobit politický skandál a může to mít vliv.

ušatá

Bohužel, nedalo se to udělat rychle a dobře. A protože v dalším období nebyl, neměl to kdo dodělat vcelku. Protože těch diletantů a odpůrců je tam příliš mnoho.

xyz

Součástí té optimalizace byl požadavek kraje (kterému MD) vyhovělo na posun časových poloh rychlíků tak, aby ve Svitavách byly přesně v (sudou) celou. Jen díky tomu se mohla z převažující části tratě č. 261 stát páteř tamního spojení.

Nakonec došlo k mírným úpravám za cenu vyššího počtu zastavení mezi Svitavami a Poličkou za cenu zhoršení stability celého konceptu dopravy.

Nicméně „pan X“ nemá pravdu, když hovoří o „trati na odstřel“, kdy v úseku Svitavy – Pustá Kamenice je trať (a to i v rámci té tehdejší „optimalizace“) brána coby páteřní trasa.

ušatá

Cestující budou až bude doprava dostatečně hustá a provázaná s dalšími spoji a se silniční dopravou. A pak se tam musí dostat na koleje i nákladní doprava a silnice uvolnit. To vše má jeden háček. Dobře postavená koncepce dopravy ve státě, v krajích a analýzy ponechat těm, kdo tomu rozumí a ne fandům silničn í dopravy, laikům, pseudoekonomům atd.

Hanzi

Nejen Pardubický Pane X, ale doslova mrhání veřejnými financemi bylo viditelné na hromadě míst v republice. Tato doba co nastala může napomoci celé této situaci a právě ony volby tomu hrají docela do noty. Jistě, dají se koupit hlasy pár babiček, dědečků a šotoušů, ale lidí s volebním právem v této republice je poněkud více. Dnešní omladina se vidí v nějakém Eresu sotva dosáhne možnosti udělat si papíry, průměrný zaměstnanec zase v mobilitě svého času, ale málo kdo ve vyvážení se nějakou lokálkou. A těchto faktorů je povícero co můžou rozhodnout o konci nějakých finančních vražd v hromadné dopravě.

-TR-

Hlasy pár babiček? Díky těmto hlasům „pár babiček“ má ANO celostátně preference kolem 30 %. A k tomu pak jsou další strany nalevo – ČSSD, SPD, KSČM.

Omladina tou lokálkou cestuje se slevou 75 %. A i když Babiše většinou zrovna nemusí, tak chtějí mít možnost cestovat levně i nadále.

Hanzi

Žádný volební půzkum a v dnešní době obzvlášt, nenastřelí pravděpodobnou možnost rozložení politických sil. Na to si musíme počkat u voleb, nikdo z nás to ted neví. A jinak asi žiju v jiné zemi, ale u nás v okolí nikdo z mladých teda netouží ploužit se nějakým motorákem naopak většina z nich ( co na to mají, nebo jim rodina přispěla) si leští a prohání svoje fára. Ani 75% je absolutně někam do vlaku netáhne.

-TR-

Prosím vás, na to nemusíte mít volební průzkumy, stačí výsledky minulých parlamentních voleb (2017). ANO dostalo 29,64 %.

A že studenty neláká sleva 75 %? To byste se divil. ANO sice kvůli tomu nevolí, ale tu slevu využívají habaděj 😀

Je vidět, že vlakem moc nejezdíte…

Hanzi

Správně píšete ,,minulých voleb,, a už i tak to bylo s tím sestavováním koalice dost na hraně a u té omladiny to fakt rozebírat nebudem, protože jestli si myslíte že mládež naší republiky netouží po ničem jiném než se kolíbat v padesát let starém motoráku, tak to tu debatu uzavírám.

-TR-

Mládež ráda ušetří peníze, pokud jí zbyde na chlast a sex.

Hanzi

🙂 To zkusím navrnout našemu synovci teda, až bude hledat zase nějakou Mařenu, necht nechá audinu doma vleze s pugetem do šuplíku na kolejích a rozdají si to pak někde v kupátku, že jí tuty okouzlí. Jen se těším na ten jeho pohled :))

-TR-

Přečetl jste si to pořádně? Je tam slovo CHLAST. A chlast není zadarmo 😀

ušatá

Dokud se nebude respektovat skutečná ekonomika, pak tomu tak bude a budou nás všechny takové legrácky, hloupost a sobeckost stát další desítky miliard.

Luděk S.

Ono když ty babičky postavíte před otázku snížit důchody, zavřít polikliniku nebo lokálka bude asi dost jasno. Priority budou dost jinde. Ono se sekyrou 500 mld letos se fakt do obnovy lokálek pouštět nebude ani ta 30% levice. Babiš bude mít nakonec co dělat, aby ho jeho vlastní elektorát nepověsil na první lucerně.

-TR-

Voliči nebudou akceptovat ani jednu variantu. To se projeví v tom, že kdyby Babiš takové rozhodnutí provedl, získá víc hlasů např. KSČM.

Určitě se ale ty hlasy nepřelijí k pravicovým stranám v tzv. Demokratickém bloku.

Luděk S.

To nepřelijí. Každopádně tématem bude zdravotnictví, důchody. Veřejná doprava nebude žádné téma. Navíc lokálky fakt dneska už nikoho nezajímají. Zapomeňte na ně. V nějaké míře se asi udrží osobní doprava na hlavních tratích. Ostatní půjde do pryč.

-TR-

Jenže v roce 2019 byly podepsány nové smlouvy na zajištění regionální dopravy. Moc škrtat se tedy tím pádem nedá.

Kubrt

Ve chvíli, kdy v krajské a potažmo státní kase fakt bude 0, tak se škrtat bude.

-TR-

Úplná nula nebude, možná se zvýší daně, aby se vše pokrylo.

Kubrt

Zvýší se daně?? To je to nejúčinnější povzbuzení pro haprující ekonomiku.

-TR-

Samozřejmě, že to není nejlepší, ale přijde mi to jako dost reálné očekávání.

Luděk S.

Smlouva z roku 2019 bude mít v roce 2021 asi stejnou relevanci jako pakt Molotov-Ribbentrop v roce 1943.

-TR-

To by se musel změnit režim. Máme soudy, a dopravci by se mohli soudně domáhat náhrady škody za nezaplacené výkony.

-TR-

Abych upřesnil: v nových smlouvách bývá definován maximální rozsah přidání / škrtů spojů. Dopravce nemusí akceptovat škrt větší, než je stanoveno ve smlouvě, a to především proto, že by mu nikdo nezaplatil investice do vozidel. Pokud by mu kraj nechtěl vyplatit peníze, které dopravci dle smlouvy náleží, tak by dopravce mohl na kraj podat žalobu.

Soudy budou fungovat i v dalších letech, pokud se nezmění státní zřízení.

Luděk S.

Vy se mi ozvěte na mejl. Vy jste nadějný. Takové potřebujeme! Vy byste bojoval za dráhu v ruinách Berlína ještě 11. května.

-TR-

A vy jste zase demagog. Stát se samozřejmě může cokoliv, máme tady koronavirus a nikdo to nečekal, ale to jsou tak výjimečné a mimořádné situace, že s nimi nelze kalkulovat.

Pan X

Samozřejmě, Chornice jsem uvedl jen jako příklad, zbytečné tratě jsou po celé republice a je jich fakt hodně. Snad současná situace pomůže tomu, aby se s tím už konečně začalo něco dělat. Je už vážně načase.

Karel

,, pan “ X zřejmě každý den stojí na přejezdu a čeká až projede solo 810. Jinak si nedovedu vysvětlit jeho názory. Kdyby se raději staral o sebe a ne kde tečou peníze, ze kterých on nemá nic. Vlak mu nikdo nevnucuje tak si může jezdit autem, nebo se mačkat v ,,pohodlném “ mikrobuse. Až vytrhají ty koleje, může z okna mávat na každý kamion co kolem něj projede. Kdyby mu to nestačilo, může si dát pod to okno stopku.

ušatá

Vy jste opravdu nemocný Fakta a odborné poznatky nikde, jen dojmy.

Pan X

Nemocný nejsem, jen zvládám alespoň nějakou základní matematiku (vzhledem k vašim tvrzením to úplně nevypadá, že byste ji taktéž ovládal).
Vzduchovozičné lokálky opravdu nijak neobhájíte, vždycky to budou jen názory zkreslené vaší zálibou k železnici, ale žádná fakta.

-TR-

Vaše názory jsou naopak zkreslené nenávistí k železnici.

Upozorňoval jsem v této diskuzi na politické hledisko, rovněž i na zkušenosti z jiných zemí.

Jedine vlaky

Samozřejmě že se dá. Vlak je prostě pohodlnější, atraktivnější, dokonce na některých lokálkách rychlejší. Zajímavé je, že autobus berte hned jako nové, moderní klimatizované. Upozorňuji, že zvlášť v menších krajích to není žádným standardem. Automaticky u vlaků berte Bdmtee, 810 nebo 814, a že tady budou jezdit nové elektrické jednotky, které jsou stokrát atraktivnější, pomohou sestavit lepší návaznosti na jinou návaznou dopravu, to už Vás nezajímá. Polský přístup je správný, v mnoha zemích v Evropě se znovuobnovují zrušené tratě, protože hold se lidem kamiony pod baráky nelíbí, nebo přecpaný autobus, který neustále stojí v kolonách na dálnicích a nabírá zpoždění.… Číst vice »

ušatá

Jenom poznámku. Právě v dnešní době je např. autobus nevhodný z důvodu nemožnosti od sebe izolovat lidi, protože je zde málo místa, takže o to větší možnost vzájemného nakažení. Takže kapacita autobusu v takových případech jde do 10 lidí. Ale ono to platí vždy, i když jde jen o běžné nachlazení. Nevím, proč toto riskovat a být nemocemi obtěžován a ohrožován.

ušatá

Já mám právě dojem, že ta matematika bude pro vás tím největším problémem, ale hlavně neznalost faktů. Já se vůbec neřídím nějakou oblibou, ale jasným argumenty a pokud jde o něco, kde je podezření, že by mohlo něco škodit, být problémy, pak se musí čekat na důkazy, že to není pravda. Pokud se tímto neřídíte, budete mít na triku škod, že se nebudete stačit divit. To, že neznáte věci kolem dopravy, návazných činností, škod, dopadů, je vaše velké minus a není možné, aby takoví lidé něco řídili či o takových věcech rozhodovali. Snad už konečně nastane doba, kdy se bude… Číst vice »

Jedine vlaky

Některé lokálky jsou silně vytížené a obsluhují oblasti se špatným přístupem silniční dopravou. Například vlaky z Tišnova do Nedvědic, muselo by jezdit více autobusů, cena by byla totožná s 1 vlakem, ale potřeba personálu mnohem větší, autobus mnohem pomalejší. Proto jsou zde vhodnější vlaky. Jasně, některé tratě už dávno smysl nedávají, ale opravdu nahrazovat autobusem vlakovou linku příměstské dopravy, která bezkonkurenčně nabízí obyvatelům nejrychlejší spojení do krajského města i do nejbližšího okresního, a ještě jim zavádět přestupy, mně vážně rozumné, natož jak tvrdí Pán „atraktivní“ nepřipadne.

Pan X

Tišnov – Nedvědice vhodnější vlak? To už si ale fakt děláte srandu, ne? Tady by místo jednoho vlaku v pohodě stačil 1 nebo maximálně 2 autobusy, což máte přibližně necelou polovinu nákladů 1 vlaku. Proč se pořád snažíte za každou cenu obhájit tyto přežitky minulosti? Stará Tišnovka měla být celá beze stopy zrušena už minimálně před 30 lety. Budoucnosti železnic patří už pouze VRT, koridory, příměstská doprava v rozumné vzdálenosti od velikého města (tedy max. po Tišnov, Hrušovany, Blansko apod.) a případně nějaké silně vytížené regionální tratě (jako je třeba Nymburk – Mladá Boleslav). Vše ostatní mělo být už dávno… Číst vice »

Jedine vlaky

Já bych zrušil i Vás. Nemá cenu se s Vámi bavit, protože neustále argumentujete cenou. Ten autobus do Nedvědic by konkurečně byl šíleně pomalý, v letní sezoně naprosto neefektivní, protože v létě sem jezdí hromada turistů, kteří využijí jednoduše vlak z Brna a v Tišnově přestupují rovnou na vlak. Proto tu byly plány i na elektrizaci. Příměstskou dopravu do Skalic a Letovic nezrušíte, protože tyto vlaky jezdí dostatečně plné, večer i kdyby ne, tak stále rozváží cestující do Boskovic, kteří přestupují ve Skalicích, dále ze Skalic jezdí hromada dalších autobusů do okolí. Takhle by boskovičtí Vás ubodali k smrti, kdyby… Číst vice »

ušatá

A proč by to měli dělat? Naopak je tam nutné provoz udělat tak, aby byl pro lidi a rozšířil se v tomto smyslu. Pak bude i vytíženost.

Miloš

1) Divil byste se, ale že směru Prostějov oblast okolo Chornice vlakem občané docela navštěvují.
2) jentak mimochodem na tyto nevyužité spoje kraj místo 810 už posílá 814, takže asi to vzduch vozit nebude
3) copak že jinde v republice podobné lokálky fungují normálně

Jerry

Pan x: vytáhni si hlavu sedací soupravy . Vlak vypadá jinak jak bus ty dylino

-TR-

Doplnění k vlakům GWTR z Trutnova a Meziměstí do Polska: Smlouva na tyto mezinárodní vlaky v současnosti platí do roku 2021 (včetně). Plnění smlouvy v současné době nejde realizovat kvůli faktorům, které nejsou na straně dopravce ani kraje. Z toho vyplývá, že až se hranice otevře, vlaky by měly znovu vyjet. Polská strana má zájem na obnovení vlaků, zájem má rovněž i dopravce GWTR, který by předčasné ukončení smlouvy nejspíš neakceptoval. Otázkou je samozřejmě prodloužení smlouvy na další roky, ale o tom se teprve bude jednat – a myslím si, že pokud se ve volbách nedostane k moci nějaký pitomec,… Číst vice »

-TR-

Dle údajů z veřejného registru smluv má GWTR s Královéhradeckým krajem uzavřeny dvě smlouvy – jednu pro trať do Svobody nad Úpou, druhou pro vlaky do Polska.

Chasník

A Liberecky,Zlinsky kraj?

Jiří 3

Zrovna Zlínský kraj by mně zajímal. Škoda, že bez odpovědi, ale snad se dočkáme.

Petr Nick

to není možné.. díval jste se do SPAMu? 🙂

-TR-

Chybí mi vyjádření Jihočeského kraje.

Fakt je, že letos jsou krajské volby, a kdyby některé kraje se rozhodly škrtat trvale, tak to může znamenat propad hlasů ve volbách pro strany vládnoucí v konkrétním kraji.

Vypůjčím si postřeh jednoho diskutéra z K-Reportu. V roce 2008 získala ČSSD v Pardubickém kraji 35,73 %. Po optimalizaci veřejné dopravy v roce 2011 následoval drtivý propad hlasů – v roce 2012 získala jen 21,31 %.

Kubrt

Takovýto propad zaznamenala ČSSD v krajských volbách 2008-2012 v celé republice (35,6-23,6%). Bylo by pěkné, kdyby krajské volby rozhodovala krajská témata, ale tak to není. 2008 – ve všech krajích vyhrála ČSSD v čele s Paroubkem a tématem zdravotnických poplatků. V roce 2012 sice taky ještě ČSSD krajské volby vyhrála ve většině krajů , ale k propadu zisku ČSSD (a ODS) došlo ve všech krajích, posílili komunisti a různé lokální koalice a subjekty.

-TR-

Přesto však vládnoucí strany nemají zájem hlasy ztrácet zbytečně, není-li to nutné. Dřív nebylo povědomí o zajištění dopravní obslužnosti takové, jako dnes.

xyz

“ 2008 – ve všech krajích vyhrála ČSSD v čele s Paroubkem a tématem zdravotnických poplatků.“
… a to se sloganem „zrušíme poplatky ve zdravotnictví“, což je slib, který nemůže být krajskou samosprávou splněn.

To následné „zrušení“ poplatků vypadalo tak, že tyto poplatky byly propláceny právě krajským úřadem. Na úkor dalších krajských výdajů – třebas do dopravní obslužnosti.

Tím víc když v té době došlo, vinou nastalé ekonomické krize, i k propadu rozpočtových příjmů právě i do krajských rozpočtů.