Průměrná mzda řidičů v DPMB přesáhne 40 000 Kč, dopravce se dohodl s odbory na nové kolektivní smlouvě
Nové uniformy pro zaměstnance Dopravního podniku města Brna. Foto: DPMB
Nárůst mezd je rozdělen na procentuální a fixní část.
Mzda řidičů v DPMB není měsíční, ale hodinová. Tak ať přestanou oblbovat průměrem (za tu práci beztak směšným), ve kterém jsou přesčasy i mzdy lidí, kteří jsou v podniku třicet let a jsou výrazně vyšší a napíší jaký hodinový plat nabízejí nově nastupujícím. Tomu aby za stejnou práci brali řidiči stejnou mzdu brání při jednáních právě odborový škůdce Weinstein.
No, kdyby to bylo 40 čistého, tak ještě budiž… Ale takhle je to prostě furt málo.
To půjde těžko, lidi brečí a nadávají, když se jim jízdenka zdraží o 2 Kč, takže peníze na navýšení musí jít jedině z města.
Není důvod zdražovat, stačí, aby platili všichni, kteří mhd jezdí. A pokud chce město nechat důchodce populisticky jezdit zadarmo, musí to za ně zaplatit ono, ne řidiči.
A kolik dělá mzda bez přesčasů to raději nepíší. Samozřejmě je to v hrubém.
Povinně dobrovolný, nebo dobrovolně povinný přesčasy..
Co je to za módu počítat průměrnou mzdu vč přesčasů?
Průměrná loňska hrubá mzda byla 36,5 měsíčně, tj. bez přesčasů. Plus 2 tisíce v průměru byly benefity.
DP nikdy neuvádí průměr bez přesčasů….
Uvádí. Musí. viz loňská výročka
I tak je to málo – vzhledem k pracovní době, buď od brzkého rána, nebo přes půlnoc. O sobotách a nedělích nemluvě.
Já tu částku nehodnotím. Doplnil jsem to proto, že v článku uváděná letošní hrubá je včetně přesčasů = dost neurčitý pojem.
Berte to tak, že brzy patrně bude hledat práci několik tisíc řidičů vlaků.
A patrně brzy se změkčí podmínky pro řidičák na bus a trolej. Když aut v ČR je skoro tolik jako dospělých, tak schopnost řídit nebude překážkou pro navýšení počtu řidičů busů/trolejbusů.