Průměrná mzda řidiče v DPMB přesáhne 47 tisíc, vedení se s odboráři dohodlo na růstu
Nové uniformy pro zaměstnance Dopravního podniku města Brna. Foto: DPMB
Kolektivní smlouva je podepsaná na dva roky.
Kolektivní smlouva je podepsaná na dva roky.
Tak pojďte jezdit do Prahy. Zaplatíte pár nájmů, nějaký škopek, skočíte se nechat ostříhat a pokud jste tak sběhlý v počtech, vyjde vám že jste si o nic nepomohl.
Nemyslím, že u medicíny jsou nejvyšší mzdy ku času vloženému na potřebné vudělávání se, protože to u medicíny musí být celoživotní, pokud dotyčný pracovník nechce způsobit vážné škody na zdraví svých! zákazníků – tzv. pacientů! To ekonomové na špičkových managerských pozicích jsou na tom rozhodně násobně lépe!
Ostuda! Takhle budou ridici chybet i dal. Kolik byla inflace v roce 2022 a 2023? Kolik bylo (je) navyseni?!
A kdo dostal navýšení o celou inflaci ???
Politici? Nejde o to dostat pridano o celou inflaci, ale aspon 10% by nebylo na skodu. Praha pridava 8% z o dost vyssi sazby.
A z o dost jinýho rozpočtu.. V okamžiku, kdy se DP muselo dosypávat i jen na palivo, tak se těžko přidává. A o 10% si mohla loni nechat většina lidí jen zdát.
Ostuda to rozhodně není, ještě do předminulého roku řidiči v Litvínově měli 22 600 Kč, nyní je to o trochu více, o moc slavnější to nebylo ani v Ústí nad Labem, kde poměrně nedávno nabízeli přes 27tis. Pardubice nabízejí 40 až 50tis. nástupní mzdu. To visí ve vozech, ale že by řidiči byli ochotnější vstřícnější a ohleduplnější v silničním provozu to je ve všech zmíněných městech stejné. Vyšší mzda nezaručuje nic.
Ostuda to je prave i v tech jinych mestech. Asi krom Pardubic, Prahy a CB. Musite porovnat i cenu bydleni v danem meste. Brno je uz skoro stejne drahe jako Praha.
Praha-Brno (DPP-DPMB) má přeci jen jiný rozpočet. Praha cca 100miliard, Brno přibližně 17miliard.
DPP provozuje energeticky i jinak nákladné metro i násobně více celkových počtů BUSů/Trolejbusů (v Praze opětovně obnovvovaných) i TRAMvají = musí mít násobně více řidičů (u metra zvaných strojevdoucích) MHD než DPMB, tak si představte, že na to potřebuje větší příjmy z rozpočtu jm obsluhovaného města!
Že já vůl chodil na tu vysokou…
Však to není překážka, řidiče můžete jít dělat i s vysokou 🙂
Vysokoskolaky mam rad, dobre podavaji hranolky a mekac :))))
Přesně! Kofi – Kofi také zaměstnává vysokoškoláky a ti si tu práci pochvalují.
Taky si říkám 😀
Jediná vysoká škola, která má smysl, je medicína. Jinak s ohledem na vložený čas a finanční prostředky vždycky vyhraje učňák.
Díky, pobavilo
Vzhledem k tomu, že s technickou VŠ vydělám výrazně míň, než řemeslnik, tak mi to tak vtipné nepřijde.
Tihle řemeslníci jsou ale naprostá elita mezi lidmi s učňákem. I když chápu, že vidět konkrétní příklad není příjemné.
Ani ne, většina jsou gumy, co nedají dohromady ani holou větu, rozhled žádný, schopnost sebevzdělání žádná. Nepotřebují to, protože i nešikovný blb je lepší než nesehnat nikoho.
Závist ? Pkud je řemeslník neschopnej, tak si nevydělá. A schopnej nestíhá. Kdo umí a chce, tak vydělá, zbytek dělá na ty šikovnější..
Nemyslím, že u medicíny jsou nejvyšší mzdy ku času vloženému na potřebné vudělávání se, protože to u medicíny musí být celoživotní, pokud dotyčný pracovník nechce způsobit vážné škody na zdraví svých! zákazníků – tzv. pacientů! To ekonomové na špičkových managerských pozicích jsou na tom rozhodně násobně lépe a rozhodně vyhrávají i nad učňákem!
To nezpochybňuji, ale to vzdělání zaručuje uplatnění prakticky kdekoliv. Zatímco vystudování ekonomie nezaručuje vůbec nic. Řemelníci nejsou a nebudou, jejich cena stále roste a mají uplatnění kdekoliv a takového zedníka si dneska musíte pomalu i přivézt a nakoupit mu materiál a pak ho zase odvézt domů a budete rád, když si řekne jenom 500 Kč/h.
Kolik tak dělají ty přesčasy? Já jen jestli těch 47 tisíc je za 160, 200 nebo 300 hodin práce.
Přesně na tohle jsem se chtěl zeptat, kolik je mzda bez přesčasů?
Jaký je roční limit přesčasů? A kolik je to po vydělení cca jedenácti?
Výňatek z kolektivní smlouvy…
„čl. 5.6
Podle § 93 ZP může zaměstnavatel nařídit práci přesčas v rozsahu 150 hodin v kalendářním
roce. Po dohodě mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem lze rozsah hodin práce přesčas
sjednat až na 416 hodin za rok.
Období, ve kterém práce přesčas nesmí překročit v průměru osm hodin týdně je stanoveno na
52 týdnů po sobě jdoucích v průběhu kalendářního roku.“
Znám pár lidí, co jedou tak na dřeň, že jim musí dávat náhradní volno, aby toto neporušili…
Ani se neptejte
A jaká je průměrná mzda bez přesčasů?
Hrubého nebo čistého? V hrubém to vychází na nějakých 280 hodin měsíčně, to je pěkný mazec. To je jako by člověk v jiném zaměstnání nepracoval (v průměru) 21x 8 hodin v měsíci, ale 21x 13 hodin v měsíci.
Nástupní mzda pro řidiče bez praxe bude 164, 60 na hodinu hrubého. Po 9 letech praxe pak 180, 60 hrubého.
Myslíte, že jinde je to jiné? Třeba v letectví?
Myslím si že určitě, 23 dvanáctihodinových směn v měsíci se snad nedělá ani v tom letectví.
Běžný fond pracovní doby u většiny profesí je 21×8 nebo 14×12 hodin (168). Pracovat o dvě třetiny úvazku navíc je hodně velký mazec.
A to je základ nebo průměr vč. příplatků?