Průlomové rozhodnutí německého úřadu. Stát uzavře na pár hodin dálnici kvůli demonstraci cyklistů

Cyklisté v minulosti v Mnichově získali povolení pro jízdu po vnitřním okruhu. Foto: Tobias Hase / ADFCCyklisté v minulosti v Mnichově získali povolení pro jízdu po vnitřním okruhu. Foto: Tobias Hase / ADFC

Akce má upozornit na nedostatečně bezpečnou infrastrukturu pro cyklisty.

92 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lukas

vzhledem k počtu cyklistu v Německu pochopitelné

panda

Po pětačtyřicátým se zdálo, že z Němců už budou normální lidi…
Vydrželo jim to ani ne 80 let…

Joker

Už slyším myšlenkové ejakulace našich levičáků, zelených moralistů a jiných organizárů soukromí běžných občanů o tom, jak jsou Němci famózní, že to udělali. Holt duch DDR tam asi trvá… Jinak si zdejší zelené vyšilování nelze vysvětlit.

náhodný kolemčtenář

Přijde mi na tom konstruktivně symbolické to, že požadují, aby se cyklostezky stavěly (pokud možno) „dálničním“ způsobem, tedy bez nebezpečných křížení, nesmyslných ostrých a nepřehledných zatáček a pokud možno bez semaforů a nutnosti v hlavních směrech zastavovat a dávat někomu přednost v jízdě. To jsou totiž věci, které by dokázaly cyklodopravu zrychlit, zefektivnit a udělat bezpečnější (a konkurenceschopnější) — často bez vynaložení velkých finančních prostředků navíc. Proto mi cyklodemonstrace ausgerechnet na dálnici (která všechny tyto vlastnosti nekompromisně splňuje a tedy ukazuje, že když se chce, tak to jde) dává velký smysl.

Osamělý Vlk

Tak ono by možná jednodušší bylo snížit rychlost na 30 km/h a ubrat prostor pro parkování. Běžný cyklista víc jak 30 km/h nejede, a tahle rychlost by už odradila dost lidí od zbytečného používání auta.

Tomas

Vyženou auta na objízdnou trasu do obývané části. Super. Snad to těm politikům sebere hlasy u voleb a pumpičkářům přinese trochu nenávisti.

marek hudec

hledat u německých levicových guerill logiku a rozvahu je …. holý nerozum…. a platí to obecně, nejen oboru dopravy a přepravy, kdykoliv vám bude někdo říkat, že í nejlépe jak máte žít (jezdit, jíst, topit…) nebo vám to dokonce chce dát befelem, žeňte ho od vrat bejkovcem

Hala D

Nezastávám se němců, ale jistě, že vám nikdo nemůže říkat, dýchejte čistší vzduch, když máte rád exhalace. Jezte zdravě, když rád chemické hnusy z Anofertu nebo topte levněji, když rád utrácíte. Ale myslím, že to si zde nikdo nedovolí.

marek hudec

ano a taky by neměl říkat kupte si elektrošunku, když máte rád diesel nebo přestaňte jíst maso když každý víkend v létě rožníte steaky

Hala D

Vám někdo nutí s Glockem17 elektromobil?. Automobilky se na základě různých podnětů rozhodly spalováky nedělat, ale ojetin je víc než dost. Tak v čem máte problém? Až i když budou elektra levnější než spalováky, klidně se spalovákem můžete jezdit (ale prosím nehulte druhým pod nos)

panda

Nařízení EU, doprovázené drastickými pokutami, je pouhý podnět?
Zajímavá myšlenková ekvilibristika…
A pamatujte si: elektromobil je auto, jehož výfuk kouří daleko od něj!

Filip Jirsák

Tak to abychom hnali od vrat bejkovcem všechny ty, kdo říkají, že máme všechny ulice z velké části vyhradit autům, že nám nesmí vadit exhalace z aut, že při stavbě baráku musíme postavit i parkovací místa pro auta atd.
Nebo jste si jen nevšiml, že zdaleka nejvíc nám tu diktují zastánci automobilismu?

marek hudec

asi jste neviděl v praze na magistrále ty ubožáky s plakáty blokující dopravu, ty jste nějak zapomněl zmínit…

Hala D

Myslíte ty ubožáky v autech co tam denodenně stojí?

Filip Jirsák

V Praze na magistrále blokují dopravu po většinu času řidiči osobních aut. Jak jsem psal, zdaleka nejvíc nám tu diktují zastánci automobilismu.

Osamělý Vlk

V ČR by furt byl problém. Vlastně jsou lidé, kterým vadí i když pojedete na kole po magistrále, i když tam opravdu můžete. Magistrála je z velké části silnice 1. třídy, kam na kole člověk smí. Nedejbože, když uděláte to, co se stejně děje každý pracovní den v důsledku silného provozu.

Zbynek

Magistrála je místní komunikace.

Dachs

Nejdřív jsem se lek (špatně podíval), že aktivisté zablokují A99. Tento úsek A96 je více méně už jen taková kapacitní městská radiála. Budiž jim ke cti, že zvolili neděli. Jde jim o marketing aneb aby se o tom v pondělí psalo ve všech novinách a působilo na city, jak se necítí bezpečně a jak málo se pro ně koná. Taky bych navrhoval uspořádat protest za lepší a vstřícnější (motivující) podmínky. Okrajové P+R, které jsem jako návštěvník Mnichova párkrát využil, je za padesát centů na den a myslím, že nabízí i nějaké symbolické taxy pro pravidelně dojíždějící a zde vůz odstavující.… Číst vice »

Kebab

Za 50 centů na den, to by u nás nešlo. Taková nemístná podpora IAD. Za jak dlouho by se to místo z provozu zaplatilo?

Tomáš Jirák

A proč by se to mělo nutně zaplatit? Je to součást infrastruktury, každý další nový nebo zrekonstruovaný kus silnice se nějak zaplatí? Je to o mindsetu, který v tomto ohledu mají Němci úplně jinde.

Kebab

Já právě netvrdím, že by se to mělo zaplatit, aspoň ne nutně přímo, glosoval jsem místní poměrně rozšířený názor, že parkovací domy a P+R jsou podporou IAD, pokud se v nich neplatí tržní cena za parkování. Já je naopak vnímám jako investici do menšího počtu aut v centru.

Filip Jirsák

Jenže takhle P+R nefungují. Za prvé, problém není jenom v centru, problém s automobilovou dopravou má celá Praha. Vždyť se pořád zkapacitňují příjezdy do Prahy, přitom P+R jsou až dávno za těmi příjezdy. Za druhé, to, že někdo nechá auto v P+R, neznamená, že bude o jedno auto méně v centru. Znamená to, že se uvolnila jedna trasa pro auto do centra – a pravděpodobně tu trasu využije někdo jiný, komu by se předtím cesta autem do centra nevyplatila. Omezovat auta v centru zkrátka nejde jenom tím, že jejich řidičům nabídnete lákavější alternativu. Protože pak se na jejich místo jenom… Číst vice »

Matus

Správné rozhodnutí, kdo se potřeboval někam dostat autem, naplánoval si cestu oklikou a cyklisté měli pro jednou přednost a pořádnou cestu.

Peeetr

Radikálními opatřeními se nedá rychle zbohatnout, zato rychle zchudnout okamžitě. Takže postavení požadovaného množství mnoha luxusních cyklostezek v dohledné době je nemožné, ale je velmi rychle proveditelné zavést v ativistických městech 30 km/h, a pak může fungovat okamžitě na takových městských silnicích smíšený provoz automobilů, elektrokol a mladých aktivních šlapáčů.

Ale normální lidé v našem podnebním pásu, co skutečně užitečně pracují místo vyvolávání chaosu pod jakkoliv zelenorůžově lakovanou záminkou, samozřejmě daleko víc ocení efektivnější MHD.

Martas

Dle mé zkušenosti z Amsterdamu to MHD nemá šanci pojmout, kdyby místní nejezdili po městě na kole

Filip Jirsák

No a proč by měla MHD pojmout ty, kteří jezdí na kole? Naopak je to tak správně, že se každý přepravuje tím nejefektivnějším způsobem, jakým může. Kdo může, jde pěšky nebo na kole. Když nemůže pěšky nebo na kole, jede MHD. Když nemůže ani MHD, jede autem.

Martas

V alternativním vesmíru:
– si všichni zlomí nohu?
– přijde šílenec, který kolo označí zbraň (což teda v Holandsku trochu je 🙂 ) s odsouzením za vlastnictví kola na doživotí?

lukas

pokud si zlomí nohy, bude asi dom, ne? kola se nezakážou, tohle jsou příklady a strašení ála česka mantalita (vím, že to byla nadsázka, ale většina lidí takhle uvažuje neironicky, bohužel).

Hojakar

Ano je správné,že každý by měl mít možnost se prepravovat efektivne podle sveho uvážení….bohužel dneska začíná být automobilista vyvrhel a ten největší škůdce a je co možná nejvíc utlacovan a berzekuovan….tak jak muž, beloh, heterosexualni konzumujíci také maso

Alibaba

Automobilista je největší škůdce, protože potřebuje nejvíce prostoru, kterého se ve městě nedostává, to je fakt.

Kubajsu

Kromě toho, že smrdí…

Hala D

Proč automobilisté nejezdí v jednomístných autech? Hned by byl důvod chovat se k nim líp.

Kebab

Kolik je na trhu jednomístných aut a za jakou cenu?

Hala D

Dobrá otázka. Že by kvůli tomu, že jednomístná auta jsou levnější a automobilky by tolik nevydělaly?

Filip Jirsák

Ne, kvůli tomu, že nejvíc materiálu a prostoru je na autu spotřebováno na to, aby uvezlo samo sebe a pasažéry do sebe uzavřela. Takže jednomístná auta by nebyla o mnoho menší a levnější, než čtyřmístná.
Jinak jednomístná auta existují a říká se jim motorka.

Hala D

Jestli je auto motorka, tak já jsem mimozemšťan z Alzy

Filip Jirsák

Ano, autu, které do sebe pasažéry neuzavírá, tj. nemá bočnice a střechu, se nazývá motorka.

Hala D

Takže ponorka je vlastně letadlo bez křídel?

Filip Jirsák

Pokud ve vašem světě ponorky létají vzduchem, pak asi ano.

Alibaba

Protože nejsme někde v Asii, kde se jezdí více na motorkách.
A kde jsou schopni jet na motorce celá rodina a nikdo je z policajtů buzerovat nebude.

A auto se 4 kolama a velikosti proti motorce ale i nějakému miniautu je ve své podstatě bezpečnější.

A další viz Kebab. Vzhledem k buzeraci normo/zákonotvůrců na výrobce aut, co vše mají auta splnit, tak se prostě přestává vyplácet malá auta produkovat. A to vše bych řekl kvůli právě ekomagorům, co ty požadavky stanovují.

Hala D

Ale to že jednomístná auta by umožnila větší průjezdnost silnic a eliminovala kolony jste asi nedomyslel.

Filip Jirsák

Kolony by se neeliminovaly. Protože dneska ani zdaleka neplatí, že autem jezdí každý, kdo může. Takže jakmile by se nějaká kolona zmenšila, vyrazil by autem někdo další, komu se to dnes nevyplatí a dopravuje se jinak. A tu kolonu by zase zahustil.

Hala D

Tak to bych se opravdu divil. Každopádně. Pokud by jednotlivci jezdili jednomístně. Můj odhad je, že by se kolony zkrátily o 90%

Filip Jirsák

Ano, je spousta lidí, kteří se diví úplně běžným věcem a zákonitostem. někdo se diví, že jablko padá kolmo dolů, vy se divíte, že funguje nabídka a poptávka…

Alibaba

Takže aby se jednomístná auta používala, je třeba těm 4 místným v centrech udělat velká omezení, něco jako mají Japonci, kdy prý je s velkým autem v centru problém zaparkovat.

Filip Jirsák

Váš komentář akorát ukazuje, jak pokřivené máte vnímání světa. Ve skutečnosti jsou automobilisté obrovským způsobem upřednostňováni před vším ostatním. Dnes se děje to, že se pomaloučku začíná mluvit o tom – a velmi výjimečně i jednat – že by se možná některá privilegia automobilistů mohla trošku omezit.
To, že trošku omezíte privilegia automobilistů ale neznamená, že jsou utlačováni nebo perzekuováni.

Lang

Z toho vyplývá, že situaci nejste schopen rozumět.

Granja

Škůdci bývají zpravidla nemilosrdně likvidováni. Automobilní škůdce je naopak jako jediný škůdce preferován. Žádný jiný škůdce nemá takovouto jedinečnou výhodu.

marek hudec

rozhodnutí úřadu považuju za pitomé a okupaci dálnice cyklisty taky…..navrhuju recipročně uspořádat nějakou paradefahrt s naleštěnými veterány po cyklostezkách

Alena

U nás jsou každoročně Auta na náplavce, takže, takže tuhle část už bysme měli v Praze pokrytou.

Pražec

No to je humbuku, že se smí na kole na dálnici na soudní výjimku.
V Brně si cyklista může na dálnici A88 vyrazit, kdykoli se mu zachce. 😀

Mimochodem, tenhle zdařilý fake pobaví i po deseti letech:
https://www.youtube.com/watch?v=fPPT-L9C5tw

ABCD

Německo zavřelo atomové elektrárny. Možná předchozí zvýšení závislosti na zemní plynu způsobilo, že se V. P. (ten jehož plné jméno tu nechci vyslovovat) se cítil pevnější v kramflecích a důsledky na Úkrajině tu taky nechci radějí popisovat. To není nic proti Němcům spíš, chci říct, že radikální kroky mívají někdy radikální důsledky. (A někdy trochu nečekané, ale na druhou stranu se pak zpětně najde někdo, kdo na to včas upozorňoval). Dalniční síť se buduje už cca sto let. Síť cyklostezek asi 30 let. Jestli si někdo myslí, že zatlačí a za pět let se to dokončí… no prosím. Nátlaková kampaň,… Číst vice »

ABCD

Samozřejmě máte pravdu tom smyslu, že když je uzavřená silnice kvůli Rallye, tak je taky pár lidí naštvaných. Toto, ale z mého pohledu není izolovaná událost, protože různých protestů, kde záměrem je něco blokovat (magistrálu apod.) nebo se na vozovku přilepit nebo si na ni lehnout, přibývá (a samozřejmě pro veřejnost je také už těžko jednoznačně odlišit od lidí, kteří se chtějí přilepit třeba k obrazům v muzeu.) Nepřímo jste napsal, že to je precedens a uvidím jestli se bude opakovat. Respektive vy jste napsal doslova „Úřady poprvé vyhověly žádosti cyklistů“. Pro mne je to precedentní rozhodnutí a uvidíme jestli… Číst vice »

ABCD

Jak jsem řekl spolek neznám. Musíme Vám věřit a nechce se mi to hledat. Stejně to běžná česká populace nerozliší, za to v tom tuší přesah toho tématu. Osobně z toho mám pocit, že je to něco mezi Soc dem za Ladislava Zápotockého (tedy otce A. Záp.) a Masarykovskou soc. dem. a pak tady máme zalehávače a přilepovače – to jsou komunisti, maoisti, trockisti, anarchokomunisti prostě ultras a nikdo nás nerozsoudí, jestli mám nebo nemám pravdu. Je to věc, jak to kdo cítí. Z mého pohledu to tak pravděpodobně asi je a Vy zase řeknete, že to tak není. Jak… Číst vice »

ABCD

Možná dojde k nedorozumění to přirovnání jsem použil jako popis těch odstínů šedi. Samozřejmě, že tam určitou korelaci s levou částí spektra cítím, ale není v tomto smyslu tak zásadní a hlavně asi určitě existujou i nějací neoconové, kteří jsou fanatičtí cyklisti, takže ta kategorizace je fakt záludná a co nejvíc, se jí chci vyhnout.

Filip Jirsák

Je rozdíl v tom, zda je záměrem něco blokovat nebo zda je blokace jen samozřejmým důsledkem? Je rozdíl blokovat postavenou dálnici a blokovat dopravu na dálnici tím, že dálnici vůbec nepostavíte?

Roman Soudný

Ode zdi ke zdi. Němci nikdy neuměli najít kompromis, jenom extrémy.

Lysimachia

Němci nikdy nedělají malé chyby.

Alibaba

Koukám, že Němcům už zase hrabe.
Ač nejsem příznivcem dálnic, tak cyklisti na dálnici nemají* co pohledávat a na funkční dálnici by se už pouštět neměli.
Takže doufám, že to nějakého úředníka u nás nenapadne to povolit.

* otevření dálnice ještě před zprovozněním do toho nepatří

Martin

Ani bych se nedivil kdyby nějaký pitomec z pražského magistrátu to povolili u nás z centra na nultý km D1

Alibaba

Praha by si spíš měla vyřešit S/J magistrálu celkově, a to její úpravou v centru (někde od Karlova po Bubny).
Udělat z jedné půlky (ta ulice pod Muzeem) nějakou zklidněnou plochu, druhou půlku zobousměrnit a místo dvou pruhů přidat zeleň a parkovací místa.

Filip Jirsák

A co třeba auta na chodníku? Ta tam mají co pohledávat? Já jen že se to děje dnes a denně, někdy s požehnáním úředníků, někdy bez.

Alibaba

Na to by chtělo nějaký robotický odtahovací systém.

Hala D

Něco ve smyslu lisu na šrot a hydraulické ruky?

Filip Jirsák

Ono by pro začátek stačilo za to vybírat pokuty.

Alibaba

Víte, vůbec netuším, jak jsou v Praze městští policajti vytížení? Pokud je to nekonečná práce, tak právě navrhuji zrobotizovat, auta je nutné odvážet hned, ono si to pak spousta lidí rozmyslí.
Pokud se vybírá „jen v pátek“, tak si pak město (voliči) musí říci co vlastně chtějí.

Filip Jirsák

Vybírá se prakticky jen na udání, a to nejen v Praze. Protože městští policisté se rozhodli, že zákony nemusí platit opravdu pro každého – asi je pro ně demokracie přežitek.

Hala D

Hlavně, že u nás jsou města zasr**ný autama, parkujou na chodnících přechodech, na travnatých místech. Pokud se nezačnou automobilisti regulovat, hrozí, že budou parkovat v parcích, na náměstích, prostě všude.

Alibaba

Jsem pro, jen nějaké hurá akce na dálnici to právě nevyřeší.

Filip Jirsák

Ona to také není jediná hurá akce. Těch akcí, kdy se upozorňuje na protežování automobilové dopravy, je víc.

Alibaba

Z mého pohledu je tohle kontraproduktivní. Nevím, co si mám myslet o inteligenci organizátorů.

To už třeba poslední protesty v Praze na magistrále se mi zdají logičtější, i když plošnou třicítku v celým městě považuji za dopravní nesmysl.

Franta Palkoska

Šílené…

Pavel

A co to udelat naopak? Uzavřit cyklostezku, aby tam autíčkáři mohli demonostrovat také?

V tom německu blbnou čím dál víc.

Pavel

Proč bych o to žádal? nemám v plánu někomu komplikovat život kvůli blbostem.

A to samé ale očekávam od ostatních.

Filip Jirsák

Myslíte třeba Auta na náplavce? Nebo libovolný všední den v Praze, kdy auta blokují veškerou ostatní dopravu?

Hojakar

A auta nejsou doprava??? Proč pořád protezujetr jeden druh dopravy a to MHD? Já nevím že vy levicaci furt chcete někomu kecat a organizovat život

Hala D

Auta jsou doprava, kdy pro dopravu jednoho člověka vezou 4 místa prázdný. Mobil také nosíte v kapse a né na kárce za sebou.

Modré zábradlí

Kefalín a čo vy si predstavujete pod takým slovom „ostatní“?

Filip Jirsák

To vám můžu vysvětlit, proč VY pořád protežujete jeden druh dopravy – auta. Protože jste si na to zvykl a odmítáte vidět, jak moc jsou auta protežována. Těm, co podle vás chtějí ostatním kecat a organizovat život, jde jenom o to, aby se zmenšilo protežování aut a automobilisté méně kecali ostatním do toho, jak se mají dopravovat a jak mají žít.
Mimochodem, je hezké, když někomu do levičáků nadává někdo, kdo chce, aby společnost platila autům silnice, parkování, platila za ně škody…

Hala D

Auta si říkají doprava, ale velmi často statická.

Zbyněk
Jiří Kocurek

Skvělé, nahnat dopravu z dálnice do okolních obcí, aby si to tam chodci i místní cyklisté užili.

Hala D

Ne pokus vyhnat automobilisty z aut k efektivnějším způsobům přepravy.

Filip Jirsák

Nepřipadáte si malinko nekonzistentní? Když je řeč o městech, hájíte, že má být ve městech co nejvíc aut a tváříte si, jak si auta ve městě všichni užívají. A teď najednou píšete, jako by snad někdo mohl být roztrpčen tím, že ve městě bude víc aut. Někdo by si dokonce mohl váš komentář vyložit tak, že si myslíte, že auta v obcích škodí.