Průlom po letech: Vlaky od Škody začnou v Bavorsku ve čtvrtek vozit cestující
Innotrans 2018, NIM Express od Škoda Transportation, zdroj: ŽelPage/Juraj Kováč
Vlaky jsou stavěné na rychlost 200 km/h. Pro Škodu jde o průlom na náročný německý trh.
Elefanty by to mohlo nahradit, ale to ukáže zátěž v provozu.
Otázkou je, kdy už konečně začneme jezdit aspoň 200 km/hod u nás ?? Čína by nám takové tratě postavila velmi rychle.
Tak,co,vyjeli?Všech šest nebo první den v menším počtu?
Něco bude záloha
Zvažoval jsem,zda tu něco napsat,protože mi tu většina utvrzujete v tom našem vašem čechášství.Škodovka udělala obrovský kus práce,prosazuje se v západní konkurenci pouze tím co umí s co si sami vymyslí. Oslavovat tu Škodovku,co tu byla před 40 lety,kdy měla od Ruska jasné zadání a skoro neomezený čas je scestné.Znam dost lidi z holdingu a i dříve byly problémy a dnes jsou to držáci.Tak prosím přestaňte plivat na něco, k čemu jste nepomohli na svět
Děkuji, jen houšť, viz Chemnitz https://www.youtube.com/watch?v=9_ErXHt61pA
Před 40 léty byla zcela jiná situace. U nás i ve světě.
ten vlak je v interieru pekne hnusnej (ale skoda za to nemuze). uz vidim, jak to jede plny do posledni sedacky…
divim se, ze db radsi nepridaly vagon a vymysli takove sardinkarny… zejmena po covidu tohle sklidi nadsene ovace…
Ještě bych nejásal. FV-Dosto byly taky puštěny do zkušebního provozu. Tam se však neosvědčily a již několik let stojí odstavené různě po Švýcarsku. Teď už teda opět část flotily jezdí, ale stále jen část.
Nejsem z oboru…proto chci prosím vysvětlit, proč ta jednotka není designově jako jeden celek.. ta lokomotiva Škoda 109E3 je tam jak pěst na oko.
Protože 109E3 má definovaný tvar z 109E1 a změna designu by znamenala (mimo jiné) opakování crashtestů. No a protože čelo 109E je sice funkční ale nijak zvlášt hezké, využila Škoda možnost udělat alespon jednu stranu vlaku hezkou.
No a protože na vzhled to nejezdí, nechalo se to tak.
Na druhou stranu, s výjimkou Viaggio Comfort si nejsem vědom dalšího push-pullu, který by měl design sjednocený s lokomotivou.
Problém je i navazující koncový patrový vůz, proto to tak bije do očí.
Jedná se o jednotku typu Push-Pull, kdy se jako pohon používají lokomotivy, které se používají i pro provoz s jinými vagóny. Pokud by se pro tuto jednotku vyvíjela designově sjednocená lokomotiva, tak by to stálo nemálo peněz, nehledě na komplikovaný proces pro schválení nového typu lokomotivy. Tuto lokomotivu aspoň může provozovatel používat i k pohonu jiných vlaků.
Mě spíš zaujalo, že čelo jednotky připojené k lokomotivě není nijak aerodynamicky řešeno. V článcích o tomto vlaku bylo zmíněno, že bude provzován i na vysokorychlostních tratích. Když to v protisměru potká ICE v plné rychlosti, tak si dovedu představit, že to s prvním vagonem jednotky hezky zaháže.
A už se ví, co chtějí DB dělat s těmi Xmz, co tam jezdí teď? Protože i přes to, že se nahrazují novými jednotkami, nejsou to zrovna nejstarší Xmz a nikdo mi netvrďte, že tu není minimálně jeden český dopravce, který po nich sáhne. 😀
Čekal jsem na uvedení do provozu, nyní už budu hlídat pouze rozvolnění opatření a pomocí Bayern Ticketu za 25€ naplánovat výlet. Moje výchozí stanice – Cheb.
A ty zastaralé soupravy pošlou k nám . Arriva jezdí šrotem a proč ne ? Když DB si koupí nové soupravy a ty do šrotu využije u nás. Minule jízda skončila poruchou převodovky, asi se přestěhuji do Německa abych si užil cestování moderními soupravami které vyrábíme .
tak te berem za slovo! pak dej vedet, jaky to bylo svezeni.
Druhá možnost by byla poslat ty jejich zastaralé soupravy třeba do Albánie a my bychom si mohli vzít zase ty jejich. Nebylo by to tak lepší?
Dlouhá léta jsme podceňovali Čínu – a podívejte se, kde je Čína proti nám dnes ? Já bych tu Albánii tolik nepodceňovat.
Např. ne každý ví, že v Rusku už řadu let pravidelně jezdí Sapsan mezi Moskvou a Sankt Peterburgem rychlostí přes 200 km/hod..
Jednotka je designově atraktivní. Co se mi moc líbí ve srovnání s konkurencí, jsou vlepená okna, která splývají bez přechodů s bokem skříně. Jiní výrobci (Alstom, Bombardier, Stadler) používají gumové těsnící rámy. I když u jednotek pro vyšší rychlosti to mají asi řešené též lepením.
Tlakotěsné vozy budou mít lepené okna všechny bez ohledu na výrobce. Jinak je způsob usazení oken jen na zákazníkovi. Lepené okna vypadají lépe a lépe těsní, ale zase se mnohem hůře vyměňují. Snad všichni výrobci dnes zvládnou oba způsoby.
Ano výměna jei časově dost náročná, vyřezat, vybrousit, tmelit dvakrát, vyhladit.
Vyřezat? To nelze okno „vyřezat“ strunou, jako lepená okna u aut? Pokud potom není poškozen lak a otvor, není třeba nic tbrousit, tmelit a lakovat.
špatně jsem se vyjádřil, tmelem myslím Sika tmel, tlačený v servisních podmínkách akupistolí.
ŠKODA ať udělá jednotky s řidičákem, CZ LOKO mašiny (elektrické a duální), prostě každý co umí a společně s tím můžou na trh. Dohromady mají i pekelně dobré rozložení fabrik – Plzeň, Jihlava, Třebová, Studénka – uprostřed okruh VÚŽ, co víc si přát, snad jen dobré manažery.
380 sice není zrovna symbol spolehlivosti a kvality, ale oproti rekonstrukci! 365 je to pořád ukázka technického umu. CZ loko rozhodně neumí udělat loko na 160+. Znám pár lidí co s 365 jezdí a všichni se shodnou ,že nad 100 km/h se pocit z jízdy lokomotivou mění na na plavbu rybářskou bárkou po rozbouřeném moři xD
Což je ovšem dáno původní konstrukcí podvozků a ne tím, co CZL umí nebo neumí.
Jsi blíže zdroji, takže máš třeba lepší informace… Umí tedy CZ loko elektrickou loko, která by zvládla alespoň těch 190 a zároveň dosáhla kvalit 380? Podle mě ne. Jedna věc je mít něco na papíře a druhá to vyrobit a úspěšně provozovat. Tenhle roblém byl ostatně vidět i na té 380… Kolik úprav se na ní dělalo a stejnak to dělá problémy, to víte lépe než já, který se občas v Plzni „motám okolo“. 😀 K 365 – já jí použil jako nejbližší příklad z produkce CZ loko. Co se týče rekonstrukce, je divný, že ty podvozky takhle blbnou, když… Číst vice »
365 je rekonstrukce elektrovýzbroje, ne novostavba.
Já vím, ve svém příspěvku to píšu, dokonce s vykřičníkem 😉 Ale autor říká, že CZ loko bude dělat lokomotivy k jednotce, že to umí… Pokud to nechceš tahat 744, tak CZ loko snad nic rozumnýho (myšleno ve vztahu k jednotce, kterou asi nechceš tahat posunovacím effishunterem) ZATÍM nevyrobilo, ne? Tak jak můžeme vědět, že to umí… 365 bylo jediný vozidlo, který od CZ Loko mělo ambice jezdit víc než 100 km/h. Proto jsem jí vybral jako příklad.
Jo ale to byla subdodávku pro CZ loko 365 rekonstruoval někdo jiny
Ano podle návrhů CZ loko 🙂 Ach jo… Navíc CZ loko je pod tím podepsané, takže úspěchy (a potíže) 365 jdou za ním.
Opravdu 365 ??
Nemělo tam být 363 ? Řadu lokomotiv 365 si teď nějak neumím vybavit…
Studénka už dávno ne, nyní Ostrava.
Jasně, mám to v palici jako Vagónka Studénka…
Já taky 🙂
Gratulace Škodě k referenci na západě. Ještě se naučit dělat příjemný interiér a je to. Uvnitř jsem byl na Innotransu a z vystavených jednotek se jednalo o jeden z top exteriérů, za to interiér, z hlediska volby barev, je chladný a neútulný. Škoda.
Tak si to ale přál zákazník.
Přesně jak píše kolega. Interiér je do puntíku podle design manuálu DB regio..
Vagonka řešila rozložení prvků a typy použitých materiálů, ale barvy a celkové ladění jsou podle DB Regio.
U 109E ČD myslím Němcům vadilo vrtění podvozků mašiny na mostech při rychlosti 160 km/h a více. V článku se píše o provozu NIMů do 190 km/h. Tak gratuluji!
To jste zplácal pěknou řádku témat dohromady 🙂
Němcům vadila 380, protože má celkem dobré parametry a tak hledali jakékoliv důvody, proč ji na své tratě nepustit.
Na fotkách nikde na jednotce nevidím logo Škoda.
Není to škoda?
Na boku mašiny je.
Důvod otevřít Champagne? Spíš se pomodlit, že to jezdí a pak znova, aby to prošlo dalšími testy u Němců.
Skoda tvrdi, ze vyvinuly s Nemci v podstate novou 380satku, dnes oznacenou 109E. Jsem zvedavy na jeji spolehlivost. Vlastne by bylo po vsech tech problemech zacala fungova jak ma.
Co je na E3 jiného? Rád se seznámím 😀
Máš to napsané na webu Škody, ale jde hlavně o info-panely kde nesmí být zobrazována zelená a modrá barva, podvozky a hlavně nezávislé řízení loko.
Není tam toho jinak až zas tak málo – a ledacos z toho by se šiklo i na 380 (a mnohé by šlo dosadit zpětně), takže ten smajlík vůbec není na místě.
Tak jsem zvědavej, kolik bude Schadewerk doplácet DB za to, že si odeberou jednotky. To penále asi bude pořádná pálka..
U našeho dobrého výrobce je to přeci naopak, doplácet budou DB-)
DB neuzavřely tak trapnou a nevýhodnou smlouvy se Šádeverke jako ČD. Holt žádný kamarádkšeft.
Náklady za penále už škodovce zaplatily ČD.
Tak ono když do toho sami Němci házeli vidle….Jako výrobce se snažil(v tomto případě pod bedlivým dozorem Germánů ),ale co potom vymýšlelo DB Netz…každopádně držím palce na zkušebku s kaštanama👍🍻
Nesnažil se dost. Neznáte německé úřady. Totální puntičkářství a neoblomnost.
Na trati 323 semnely koupit regiopantery a trať už měla být zařazována dávno…SŽDC vyrábí jen zmetky ..a nemusela se vyvíjet nějaká patrová sranda co tam teď bude jezdit s 750.7 ( brejlovcem)
Ta první věta je česky?
Mnely jako od mnouti , kdežto měli od míti
Naopak, díky té „patrové srandě“ přijde kvalitní vozový park pro cestující daleko dříve, než „se“ zadrátuje trať (resp. beztak jen její část aneb jak že dlouho asi tak budou dráty končit ve F-M bez pokračování dále?).
Dratovat to do valezu se má kvůli spěšným vlaku za 1) a za 2) valmez je depo a přestupní uzel .ono kdyby ČD použily mozek a .. spočítaly si jaký přínos je trať elektrifikována a zrychlylena což 323 částečně je.. tak by to podpořily.323 se mnela dratovat 2008 ale prachy se co ?
„valmez je depo“
Stejně tak Bohumín. A řeč je stále jen o jednom dopravci (ČD, a. s.).
„.323 se mnela dratovat 2008 ale prachy se co ?“
Peněz bylo dost v rámci dotačních programů, a to i dlouho po roce 2008.
Ekonomické hodnocení vychází (za daných pravidel) kladně pro celou trať?
** Ha, tak ne, podle https://www.stavby.szdc.cz/ Ostrava – F-M elektrizace + modernizace 2023 – 2026 a „hned poté“ F-M – Ostravice/Frenštát 2026 – 2028.
A ve Frýdlantě od 2026 přestup na UnuckaMouse.
Strašné termíny vzhledem k tomu, že už to tam mělo dávno být.
Co ????
Nová elektrifikace ve stejnosměrné oblasti vyžaduje „politické“ rozhodnutí prosadit střídavinu okamžitě a stavět, dělění se nabízí u měnírny v Maurové ulici. Podle katastru je sousední pozemek pro stavbu trafostanice v soukromých rukou. Zde bych viděl brzdu.
Klicova reference ma byt zakazka, zpozdena o 4 roky, tedy vice nez o 100 % puvodne slibene doby dodani? Preju hodne stesti s oslovovanim zakazniku s podobnou „referenci“.
U pesy se to taky zpozdilo..dle mých info do Němci začli vymyslet Pic…
Nic nového pod sluncem. I renomovaní výrobci měli v minulosti v Německu zpoždění. Každý, kdo měl co do činění s EBA, ví, o čem je řeč.
A mě je to jedno.
Tak proč jste si rozklikával ten článek 😀
Tak děkujeme, že jste nám to řekl, všichni jsme to potřebovali vědět.
🙂 Za tím strohým prohlášením lze tušit obsáhlý archiv znalostí…!
No pokud takhle dlouho bude trvat zprovoznění těch samých push-pullů na S6 z Ostravy do Frýdku-Místku, tak se máme na co těšit. To už snad stihnou dřív i elektrifikovat.
Tak tohle mě napadlo taky.
Otevřete hospody, to se musí zapít. Už jsem přestával věřit 👍
Bez jakékoliv ironie gratulace. Jen tajně doufám, že nabyté znalosti s technickými požadavky a schvalovacím procesem na západ od nás nehodí do koše. Byl bych moc rád, kdybych viděl vlaky škodovky na západ od nás.
To ja take…
Bohužel hodně know-how je v zaměstnancích a ty si Škoda neumí (nebo alespoň neuměla) udržet. Osobně jsem zrovna na NIMu dělal tři roky a když jsem po té době chtěl dojednat lepší podmínky, bylo mi naznačeno kde jsou dveře. Po celou výpovědní dobu se nikdo ani neobtěžoval postarat se, abych nabyté znalosti a zkušenosti někomu předal.
To zamrzí. 🙁
a to překvapuji? v čechistámu je to takto běžné skoro asi ve všech firmách!!
Jo, zajímalo by mne, kolik lidí z NIMu už je ze ŠTRN a ŠVAG pryč…
Hodně věcí si ŠVAG a ŠTRN nechává navrhovat u externích firem, kde si také neumí udržet zaměstnance a ti pak jdou třeba do Siemensu. Ani u nás ve firmě se také nikdo moc nestará o předávání informací.
Ohledně Vagonky jsme si u nás ve firně říkali, jak dlouho ve Vagonce asi zůstanou skupináři, na které vedení projektů nahrnulo tolik skupin, že se to nedá dlouhodobě dávat.
Něco mi vnitřně napovídá, že ono s tou mašinou to u ČD byl problém hlavně v ceně, která musela být co nejnižší, tak kde ji snížit – natáhnout kilometry drátů na hranici průřezu, kdy to ještě bude fungovat, ale běda, když bude větší zátěž, pak se drát rozteče. To Němci určitě v tomto nešetřili a dráty jsou dostatečně dimenzovány a nejen ty. Věřím, že se tímto opravdu vracíme na světové trhy – bývaly doby, kdy československé lokomotivy všeho druhu, tramvaje, trolejbusy patřily k světové extratřídě a konkurence se bát nemusely, spíš naopak, tak snad se tam zase začneme vracet, chtělo… Číst vice »
Bože to je blbost. 👌Vidíš snad, že by se někde roztékaly vodiče? Jak si na podobnou věc přišel… Problém 380 je v malém prostoru, kdy Škoda nacpala velkou loko do malé škatule a dále v nedostatečné údržbě.
no tak ano, když se to neprodalo na západ tak si ten šunt vzalo sovětské Rusko……
Ale kdepak, kolik že Škoda (alias PPF Kellner) dodala loko do Ruska? V dobách Sovětského svazu to byly stovky, dnes? Nula nic, tak na ně dáme saknce a už si je v Rusku vyrábí sami.
Ta zakázka do Dojčlandu bude nejspíš ve finále sotva zisková.
Na to jste přišel jak, že základním problémem řady 380 ČD jsou poddimenzované průřezy vodičů?
Případné penále bude zajímavé. České dráhy také nedostaly lokomotivy včas. Ale penále nakonec inkasovala Škodovka. Snad má tzv. „náročný německý trh“ i lepší pravidla.
Spis lepsi smlouvy… Jen by me zajimalo, jak to probihalo u nas – politicka dohoda kdo co podepise a kdo co zaplati??? Nebo jen smlouva podivne sepsana pro Skodu?
Když získáte miliardy z Mostecké uhelné a perspektivu dalších miliard ze Skodovky dodávající pro Prahu a státní ČD, tak už není problém si koupit kohokoliv od politiku pres vedení ČD po rozhodce a soudce. To nebyla otazka jedne spatne napsané smlouvy, ale geniálního planu…
Za to penále si ale mohly ČD tíám, že odmítly platit, když pro to neměly oporu ve smlouvě. (a že měly blbě napsanou smlouvu)
Ale u nás jako vždy, mega rozkrádačka, Němec by se neprodal tak lacino, ale Čech za pár stříbrných, bohužel.
Tak určitě. Ale když by se vám někdy nechtělo, ale přece jste vystoupil ze své sociální bubliny, možná by vám lezly oči z důlků 🙂
Ta jednotka se mi prostě líbí včetně lokomotivy, hlavně ať to funguje a jezdí. Neměl bych problém, kdyby jezdila u nás v barvách kteréhokoliv dopravce. Mašinka už by mohla být trochu odladěná, ne?
Snad měla. ČD ji již delší dobu odladují. V případě německých drah ne příliš úspěšně
Tak nemci jsou dusledni a maji radu pozadavku, jak po technicke strance, tak po provozni…
Oni jsou opravdu důslední a přísní – hlavně na druhé. Na sebe už zdaleka tak ne – vlastní zkušenost…
Tak to samozrejme…
Každý si má hlídat za co dává vlastní peníze. To je v pořádku.
No, zejména k ICE od Siemensu – tam se musely ty oči ne přivřít, ale zavřít
Eschede? To ano, tam se projevilo nekolik pochybeni,…
Podobná třívozová bude jezdit mezi Ostravou a Frýdkem. Zatím s reko Brejlovcem a po elektrifikaci s tramvají.
S lokomotivou ..tramvaj utáhne tak možná vozicej
Bože, proč si dal dušu do barana.
Cože ??
Tu trať moc dobře znám. To by ji museli nejdřív pořádně zmodernizovat, narovnat a zrychlit. Jinak je to jenom pokus o vtip.
Kdy to bude jezdit na paterni lince Praha – Liberec tou deklarovanou rychlosti aspon 190 km/h?
Na Liberec se zapomnělo, že tam vůbec nějakej vlak jezdí…
190 km/h z Prahy do Liberce pod dráty? Jste se zbláznil.
Už kopete tunel pod Ještědským hřebenem?
Už kopete tunel pod Sychovem?
Dokud nezačnete, tak se jezdit nebude. Udělejte akci kope celý Liberec, Syner má určitě s tunelováním zkušenosti 🙂
Liberec má 100 tisíc obyvatel, Mnichov přes milion, Norimberk necelý milion.
Takhle se to brát nemůže, Liberec bude mít trochu silnější vazby na Prahu než takový Mnichov. Z Mnichova by byl asi nejčastější cíl cesty se zajet jen do Prahy na víkend vožrat a zpět 🙂 A já osobně se přiznám, že by se mi líbila nějaká parádní trať na Mnichov spíš 😀
Až bude Liberec velikostí a významem roven Mnichovu…..takže po pravdě NIKDY!
Cumak ridicaku v cervene vypada skvele, to se musi nechat…
Myslím že i v jiné barvě bude hodně povedený.
Za třicet let se to přiveze zpátky do Čech, hodí se tomu modrý lak a bude to dalších třicet let s velikou slávou jezdit..
Až za třicet? Tipl bych, že i dřív 😀
To bude tak akorát doba na náhradu jednotek 471. Ne, raději 50 let starý český šrot, než 25-30 let staré německé křápy.
Spíše žlutý
Myslíte, že to někdo bude pracně předělávat na 25kV?
Co by měl předělával? Zapřáhne adekvátní lokomotivu.
Vy myslíte Albatros?
Eso umí krmit průběžný kabel 1000 V 16.7 Hz?
Aha, adekvátní lokomotiva = Herkules!
A všiml si někdo, že to je určené pro jinou výšku perónů?
Však i s tím už tu máme zkušenosti.
Já ne, a to se snad na 550 předělat ani nedá, to by byl zásah do skříně vozu, takže třeba i nové stlačovací zkoušky..
Ještě, že do Čech. Na Moravě a ve Slezsku bude třeba něco novějšího.
aby to tu nebylo už rok či dva. Němcum to parkrát klekne na VRT a vyřaděj to z provozu.
Jsem teď zvědavý na recenze uživatelů. Na můj vkus to vypadá na velmi málo místa na nohy. Předpokládám však, že to si objednatel nadefinoval dle svého uvážení.
Pozadavek nemcu na kapacitu?…Nad podvozky je jen jedno patro… koncepce slona…
Tak,a ktere evropske dvoupatrove vlaky mají více než jedno patro nad podvozky?
Spatne jsem to napsal, ve francii a nemecku byly nad podvozky dvere, a tim i vice mista ve dvou patrech v jednom voze…
U skody jsou dvere posunute az za podvozek a nad podvozkem je jedno patro (nevim jak to rict) a az mezi dvermi jsou dve patra…
Zase spatne, proste v druhem patre je vice mista 😀
https://i.ytimg.com/vi/N7mGNub1Ty4/maxresdefault.jpg
Zrovna na tomhle obrázku je vidět, že dveře nejsou zdaleka vždy jen nad podvozky ani na jednom vlaku. A do budoucna ani nebudou, protože trend nízkopodlažnosti.
Ony totiž i u vysokých peronů jsou dveře nad podvozky dostupné jen přes schůdek.
Vsechny vlozene vozy maji dvere nad podvozky, ale je to dano jinou vyskou nastupiste… Kdyby to udelala skoda u elefantu, tak by tam musely byt schody… coz u nich neni…
Ano, nizkopodlaznost preferuji… ale u vlaku to byva problem, i nove vozy co ceske drahy kupuji nejsou nizkopodlazni bez plosiny pro vozickare…
Neni to jednoduche,… vlak od skody pro NIM Express ma zase rampu uvnitr aby byly nizkopodlazni… spise kvuli mistu bych prave radsi volil nizkopodlazni vozy jen nektere a u ostatnich schod, bylo by vice mista pro sedacky…
https://www.zelpage.cz/news_n/innotrans_2018_nim_express_skoda_vstup_kola.jpg
Není to dané výškou nástupiště. Dveře nad podvozkem jsou cca 1-1,2 m nad TK. Tak vysoké nástupiště nemají ani v Reichu, čili i u těch vložáků jsou schody.
U NIMu je požadavek aby u všech vložáků byl prostor na kola. Proto je nástup z roviny nástupiště a proto je uvnitř rampa (mimochodem ta rampa je jen z jedné strany, z druhé u záchodu jsou schody). Pouze Endwagen prostor na kola nemá a tak by mohl mít nástup nad podvozky, jenže ten zase z 90% vychází z vložáků.
OK, diky, jinak se mi libi, je to pekny design, skoda, ze takovy design nedostala i loko…
🙂
Ještě pro představu, NIM má kola s průměrem 920 mm a podlahu nad podvozkem 1310 mm nad TK. Nástupní prostor je přitom 760 mm.
Můžeš teoreticky zmenšit kola, snížit podvozky i konstrukci podlahy, ale pod metr výšky se nemáš šanci dostat.
jj, to je mi jasne…
Zmensenim prumeru kol neni asi moc legrace…
Škoda, že se moc nepovedly průchody z nástupního do dolního oddílu, s bicyklem opravdu akrobacie.
Říkám to nerad, ale ono se tam nepovedlo spoustu věcí. Přitom na „typáku“ ty vozy vypadají skvěle a bezchybně. Sám dodnes nechápu, jak se mohla realita tak zvrhnout.
https://cdn.zmescience.com/wp-content/uploads/2017/01/1024px-NS_DD-IRM.jpg
Ono to souvisi take s vyskou peronu, skoda ma elefanty, ze kterych se vychazi uzpusobene pro nasi vysku, a proto takove reseni v nemecku….
NIM má s Elefanty společné přesně 0% konstrukce. I s Pantery má NIM víc společného než s Elefanty. Jediné s čím to souvisí je, že DBr chce vstupy na úrovni peronu, ne nad ním, což nad podvozky nelze. A pak taky s tím, že schody přes představek vám užírají místo na střeše pro CZE a HVAC, které jsou zrovna na NIMu enormní.
Ano to chapu, podvozkovy ram je jiny nez u elefantu?
Nemusi byt klima zrovna extra velka na vysku, zvaste specialne navrzene pro vlaky…
https://www.toshiba.co.jp/infrastructure/railway/assets/rs-pro-thum_ai-cConditioning.jpg
Jinak diky za info…
Je jiný, elefantí podvozek by 200 km/h nezvládl. I když základní koncept je podobný. Nejde o výšku, naopak. Nad druhé podlaží už nedáš ani list papíru, tak moc se využívá každý milimetr povolené výšky vozu. Jde o celkový výkon, který je přímo úměrný objemu jednotky, přičemž požadovaný výkon patráku je logicky vyšší, než u jednopodlažky. Když využiješ plný prostor na výšku i na šířku co máš, řešíš kolik ti to zabere na délku. V případě NIMu to je na každém představku skoro 2m dlouhá krabice. Navíc to musíš napájet, takže si přidej na každý představek skoro 1,5m dlouhý blok CZE.… Číst vice »
To také není specialita škodovky například Stadler to má stejně:
https://railcolornews.com/wp-content/uploads/stadler_kiss_dbfernverkehr05FabianBronsch_Ludwigsfelde20200307oppb-600×600.jpg
Ja vim 🙂
Ale i tak u stadleru vidim vice oken v druhem patre, rekl bych, ze interier bude jinak reseny… asi podelne sedacky nad dvermi v patre…
https://www.youtube.com/watch?v=SrDJvC7Dj68
Bombardier Omneo??
Stadler ale zase nemá skoro žádné sedačky na představcích, zatímco NIM má na představcích víc než třetinu kapacity. Čili je to něco za něco.
Ta jednotka je bohužel celá stísněná. Nejabsurdnější je to u záchodů, na kterých jsem se měl problém zavřít i když jsem štíhlý. Tlusťoch nebo těhotná se k míse nedostanou ani omylem.
Ale to je bohužel daň za vysokou kapacitu a velmi tlusté stěny.
Taky jsem zvědavý na názory cestujících.
Duvod tloustky sten?
Tlakotěsnost.
Vypadá pěkně. V dnešní době už cestující za dobrý vlak nevděčí kumštu výrobce, ale především kumštu objednatele. Co si Bavoři objednali, to mají (akorát se zpožděním).
Bych schopnosti výrobce úplně nepodceňoval. Jak se říká: když dva dělají totéž, nemusí to být totéž 🙂
Ale schopný objednavatel/zákazník si své požadavky prosadí.
Viděl jsem pány od DB jak ve Vítkovicích, tak v Plzni jak dohlíželi na výrobu. Myslíte, že pánové od ČD dělají něco podobného? 🙂
To by je Germán vyhnal, že tam nemají co okounět.
Dohlížejí na výrobu a pak to stejnak 4 roky čeká na schválení. 🙂
Smutné je, že ČD přejímače minimálně ve Vagonce taky měli. Ale jestli vůbec někdy z fabriky viděl víc než svou kancelář je otázka.
Kolik českých stavebníků má opravdový stavební dozor na stavbě? A že by se dalo co hlídat ! Ale každý přiznává překročený rozpočet a vady. Tak jak to chtít po ČD?
Tak to musí být velké zklamání pro ty, kteří se těšili, že ty jednotky Němci vrátí a budou jezdit po odkupu u ČD. 😀
A ještě větší zklamání pro ty, kteří se těšili, že je Němci vrátí a Škodovka si je bude moci nanejvýš vetknout do vrkoče.
Ale ještě bych ten měsíc počkal, jestli skutečně začnou jezdit. Nepředbíhejme 😀
Nějak jsi zapomněl na jednu věc a řekl bych, že tu nejdůležitější: O skutečném úspěchu Škody v Německu bude vypovídat až eventuální další (a pokud možno větší) objednávka těchto souprav, nejlépe včetně lokomotivy. Do té doby by se to dalo označit jako velký finanční (nikoliv technický, aby nebylo sporu) propadák. Tak snad se obchodním zástupcům podaří využít schválení těchto vozidel a prosadit se s nimi i jinde v Německu. Navíc už Škoda v podstatě má díky objednávce od ČD, která je v realizaci, i jinou podobu patrových vozů, daleko vhodnější pro příměstskou dopravu.
Konečně pěkný vlak . A pokud to doklapne tak škodovce na balkáně urvou ruce . Ještě aby to uměl tahat Vectron nebo Traxx
Pe.tr: Škoda měla záměr tyto soupravy prodávat s tím, že to bude tahat lokomotiva jiných výrobců.
A proč ne 380? Tu si k tomu Škodovka vyrobí a naladí sama.
Tahat to umí i řada 143. Spíše aby se to nechalo tlačit Větroněm nebo Traksksem. Ale Němci si snad svůj univerzální protokol ohlídali.
Pokud hodnotitel bezpečnosti trvá na lifesign bajtu, ale ten univerzální protokol ho nemá, tak si mohou hlídat, co chtějí…
Musim uznat, že málo vlaků mě vzhledově v posledních letech zaujalo tak, jako řidičák od Škodovky. Už se neskutečně těšim i na verzi od ČD, byť bude celková souprava kratší. Škoda, že z toho zatim nevzniknul City Elefant 2…
příští rok se s nimi snad svezu už o jarních prázdninách
Málokdy u něčeho českého řeknu: design – OK. A tady to teda dělám!
Souhlasím, jen podotýkám, že byly doby, kdy platilo: Český design – super!
Podle mě známých informací má vycházet z tohoto konceptu pusch- pull soupravy budoucí nová dvoupodlažní elektrická jednotka od Škodovky, takže se máme na co těšit 😉
Tak což to je očekávatelné, ale aby je také někdo objednal. Reálně tedy Praha a Středočeský kraj asi mají největší potřebu nových dvojpodlaznich jednotek, jenže pokud se nepletu, tam je to teď na 10 let zasmluvnene více méně v tomhle stavu, ne?
To ano, ale zároveň 10 let je tak akorát na dovyvinutí, schválení, objednání a vyrobení…
Ale vznikne, už se připravuje…
Není podstatné co vznikne,ale co někdo koupí.
Přesně tak! Jen tak dále!!!
Dodávat lokomotivy do Německa a rejži do Číny.
Na to musí být manažer minimálně viceprezident, aby ho něco tak geniálního napadlo.
Čína je jedním z největších dovozů obilovin (rýži nevyjímaje) na světě. Takže to evidentně hloupý nápad není.
No Čína v rýži zrovna moc soběstačná není.
Naopak má rýže tolik, že může vyvážet, (pro někoho možná trochu překvapivě) Itálie.
Italové rýži pěstují na poměrně velké výměře (v Pádské nížině), ale konzumují jí málo, tak jim jí hodně zbývá na vývoz.
Čína má na počet obyvatel málo zemědělské půdy (velkou většinu její rozlohy tvoří hory, pouště a polopouště), proto není zcela soběstačná v základních potravinách včetně rýže.
Podobné překvapení je kiwi. To je v Evropě taky hlavně italské.
A co je špatně, když zaplatí za odebrané zboží?
Nevypadá špatně, červená je slušivá. Jestlipak ale budou jezdit na všechny motory, nebo jako u nás na tři, na dva,……..
Pokud jsou myšleny motory u větráků, tak možná….
Přeji Škodovce ať to dotáhnou do konce a dojde k převzetí souprav a naplnění smlouvy. Docela jsem zvědavý jak bude fungovat mašina, údržbu bude zajišťovat Škoda nebo zákazník? Ví někdo jestli je na stanovišti víc místa než na české verzi?
Jestli vše bude fungovat a soupravy se osvědčí v běžném provozu tak to bude dobrá reference s velkým prodejním potenciálem. Doufejme že získané zkušenosti s požadavky DB se promítnou do návrhu dalších vlaků které budou jezdit u nás.
Na stanovišti 109E3 je o trochu víc místa. Sice jen asi o 30 cm, ale lepší než nic. Skříně za zády strojvedoucího mají menší hloubku (ačkoliv si už nepamatuji, jestli obě, nebo jen na jedné straně)
A KDY BUDE U NÁS?
Při současném zadávání zakázek pro železniční dopravce nikdy
Až vlak dostane cestovní doložku, devizový příslib a negativní test.
Při troše štěstí nikdy.
Místo šampaňského by jim měli při stříhání pásky nabídnout vyzrálý kefír.. aby se z toho zázraku nepotento…
To je efektivita… 7 let a 6 souprav…
Však jestli pokutu dostali a dostanou, oni si ji rádi vyberou na hloupých ČD, které od nich zase něco rádi za zvýhodněných podmínek koupí.
A Pantery pro JMK možná budou skoro včas, za to ta kvalita… ta bude…samozřejmě, že ten správný odstín magentové barvy si krajští úředníci určitě pohlídají… 🙂
Napsalo se to tu uz 100x tak znovu po 101. Regiopantery se průbežně zlepšovali a poslední série jsou už OK. V Plzni jezdí už skoro 2 roky bez problémů.
Další z mnoha absurdit. Do Německa dodáváme nové vlaky a od nich vozíme 40 leté vraky, které tu repasujem a se slávou dáme do provozu, coby obnovu vozového parku. Takhle to tu lepší nebude nikdy.
Na to je jediný recept. Začít jich tam dodávat tolik, aby se k nám od nich vozily mladší a mladší 🙂
Až bude jízdné a výše dorovnání nákladů od objednavatele u nás na stejné úrovni jako v Německu, budeme mít peníze na nové vlaky. Ale to budeme zase plakat, že je to drahé a že nikdo nebude tím vlakem jezdit.
Zase bych ale rád řekl, že je to po dlouhé době opravdu pěkný vlak. Minimálně z vnějšku.
Jen je docela ironie, že když už konečně budou mít razítko a mohli by to začít nabízet i do dalších koutů Německa, tak mezi tím skončili s lokomotivami… 🤦♂️
Nejaka masina urcite zastupi pri nedostatku 109E,.
Tak třeba by nějaké vyrobit ještě pro tyhle účely zvládli. Skončili s vývojem a nabízení samostatného produktu, ale takhle jako součást soupravy by to možná nabídli…
Nebo už ani neodpovídá nějakým normám?
Jako pojezd a kastli mají vyrobenou a jsou schválené. Tak mi neříkejte, že by nestačilo udělat upgrade výzbroje a dalších méně spolehlivých věcí, aby se to vychytalo a mohlo by se to znovu nabízet. To by nemuselo stát takový balík jako vývoj celé nové lokomotivy. Nebo už se zase změnily normy, že by se to muselo vyrobit celé znova?
Průlom to byl pro Škodu v roce 2013 když vyhrála tu soutěž. Teď po sedmi letech je to spíš prů.er
To tedy vůbec. Je to první výrobek svého druhu od Škodovky. Získala potřebné know how, jehož nabytí jim zaplatili DB. Ikdyby na tom měli prodělat pár desítek procent, tak se jim to stejně vyplatí, protože teď už ví co a jak a budou mít šanci se ucházet o další podobné zakázky (nejen v Německu). V Německu podobných souprav jezdí kvanta a průběžně odchází do věčných lovišť (nebo k Regiojetu:-).
Know-how odešlo i s konstruktéry ke konkurenci.
V německu mají téměř všichni výrobci s nasazením nových jednotek, lokomotiv v průměru tři roky zpoždění. I když čtyři roky jsou hodně.
Spíše nechápu, když se předělávali ĺokomotivy pro ČD, aby splnili normy TSI, proč se stejným typem lokomotiv byl nyní problém.
Protoze ony ty lokomotivy, byt se na prvni pohled muze zdat, nejsou az zas tak podobne. Oproti 380 je tam, dle zasvecenych kruhu, dost technickych zmen.
Můžete prosím jmenovat? Nebo JPP?
Z toho, co se nějak dotýkalo našeho zařízení a co by mohlo být nějak zajímavé i pro strojvedoucí, je to třeba řídicím počítačem podporovaná zkouška brzdy, „přelití“ účinku EDB do zbytku soupravy v případě výpadku nebo průjezd myčkou nastavitelný na zadanou vzdálenost.
Penále je účtováno ve formě zpřístupnění nových tratí pro Arrivu na místo ČD .
Dodala Škoda Transportation někdy něco včas? Emil Zátopek měl taky 4 roky zpoždění.
Ty argumenty, že za to mohou oni, mě vždy fascinuje. Pokud se mění TSI, tak to snad řeší smlouva.
Já si myslím, že na Hitachi Rail Italia ex AnsaldoBreda ex Ansaldo Trasporti nemá ve zpoždění nikdo.
Tak tam to byla nejen čekačka ale i vrácení výrobci.
Projekt Albatros byl průser na entou.
Jo, třeba tramvaje do Turecka byly dodány včas (Konya určitě, Eskisehir myslím taky)
A ty do Bratislavy +- taky (tam byl politický tlak, aby začaly jezdit před volabama)
Jj,a my se už těšíme na vyřazený německý šrot.
Gratuluji. Ale že to trvalo. Snad se časem dovíme kde byla žába na prameni.
Konkurence?
Kdepak konkurence. Nejprve DB System Technic a poté na dlouho EBA.
Nepatří fotka první třídy slovenskému Ampz? 😉
Asi to někdo přehlédl 😀
Dobrý postřeh, to byl úklik 🙂 Už tam není.
Ziaden cicmansky vzor vo vlaku….Skodovke Transportation som s 109E fandil. Ked som cital diskusiu na k-report.net diskusiu o 109E , bol som sklamany 🙁
Ten cicmiansky vzor som myslel ako joke kvoli voznu typu Ampz.
Koukám v te škodovce je to samej viceprezident a vlaky dodávají se zpožděním 4 let 😀
O běžných zaměstnancích se píše málokdy.
No sláva!!
Já bych slavu neprovolaval, spíše bych taktně mlčel…
Já to myslel něco jako že „no konečně“… Každopádně je otázkou kolik z těch 4 let zpoždění je přímo chybou Škody a kolik zdržování přísného drážního úřadu…
No, tady je potřeba si uvědomit, že Škoda není ani zdaleka první, kdo si u EBA nabil ústa.
Např. PESA z toho měla prakticky bankrot (nejen z toho, ale byl to jeden z velkých činitelů) – nevybavuju si, jestli na sebe stihla podat insolvenční návrh a proběhlo řízení typu pre-pack nebo jestli státní PFR do PESY vstoupil ještě za „normálního“ stavu.