Průlom: Německá vláda dala nejvyšší prioritu trati z Bavorska do Čech
Německý ministr dopravy Andreas Scheuer. Pramen: MD SRN
Zlepšení železničního spojení Plzně a Mnichova přestává být na německé straně úplnou fikcí. Německá vláda po dlouhých letech vyjednávání s
Co si mám představit pod „snížením předpokládaných investic“?
Bude stále součástí nová trať přes Nittenau (cca Roding-Nittenau-Regenstauf)?
Jsme rádi a tlačíme věc dál. Pro nás je ta trať na západě Čech prioritní, stejně jako Praha-Plzeň a Chomutov – Žatec – Plzeň. Všechno souvisí se vším.
Držím palce! Snad se podaří konečně strhnout tu železniční Železnou oponou.
Pro náklad to snad nějaký význam má. Pokud ta modernizace bude v původní stopě, tak pro osobní dopravu v relaci Praha – Mnichov to bude dál nepoužitelné. Pokud ta modernizace bude jako novostavba rychlého spojení, pak to zas ekonomicky může jen těžko vyjít. Mnoho povyku pro nic.
No ono to s tím vyjitím… Vzpomeňte na tunely u Budějovice, nebo nejnověji DOL. Důležité je, že se Němci rozhoupali a tu trať chtějí. Optimální by bylo, aby trať byla pro nákladní dopravu včetně předjízdných kolejí + nějaká rozumná rychlost pro osobní dopravu, aby byl Mnichov konkurence schopný. Tedy 200-230 km/h.
A nemají tam už náhodou někde VRT? Honění rychlosti by nemělo být u této tratě na úkor sklonových poměrů.
Rozhodně. Jak píše hore pan Sládek, trať bude primárně pro nákladní dopravu. Vymýšlet tam tobogán na 350 km/h opravdu nemá smysl. Tady je opravdu nutné se vynasnažit mít sklonové poměry co nepříznivější. A osobní dopravě bude těch 200-230 km/h stačit.
VRT na cestě z Prahy do Norimberka/Mnichova nikde není.
Spojuje akorát Norimberk a Mnichov, což je nám k ničemu.
Všemožné informace o německé železniční infrastruktuře ukazuje aplikace
https://geovdbn.deutschebahn.com/pgv/public/map/isr.xhtml
Jako že se zase přiohne/znásilní metodika?
http://www.bvwp-projekte.de/schiene/2-022-V01/2-022-V01.html
tady je ale pořád v Bundesvekehrsplan zanesen jako možný projekt, ale ne projekt z nejvyšší prioritou. Němci mají teď trošku i jiné starosti ohledně železnice. S dostanou Bremmen Basis Tunnel musí vybudovat kapacitní spojení k němu. Což se nyní intenzivně řeší. V souvislosti s tím, že připravuje jako prioritní projekt elektrifikace trati Řezno – Hof. Ta vede i přes Schwandorf. Reálně, tyto úpravy se dělají pouze kvůli nákladním tratím. Spoj Praha Mnichov je na německé straně zatížen hned dvěma úvratěma. Atd…
Ale ale, to jsou věci. No, tak to jsem zvědavý, co nám řeknou, až uvidí tu „studii“ SUDOPu.
Každopádně skvělá zpráva. Argument „Němci tam stejně nic neplánují“ padl. Doufám, že tam v souladu s přáním nákladních dopravců vyroste trať hodná 21. století. A že si to německá strana ohlídá.
http://www.stmb.bayern.de/assets/stmi/med/aktuell/170726bahngipfel_praesentation.pdf
Tak oni samozrejme to koordinuji, co jsme naplanovali, s tim pocitaji…
Jenze ted se u nas studie predelava, takze na to budou muset take reagovat, je jasne, ze nepostavi neco s cim se u nas nepocita…
https://www.regensburg.de/fm/121/d_machbarkeitsstudie_donau_moldau_bahn.pdf
Super…
No,musím s vami souhlasit.Naše situace je zoufalá! Ale když to ma prioritu a do roku 2030 je ještě 11 let;-)
Tady to ovšem neznamená, že v roce 2030 někdo v Německu odešle první dopis se žádostí o EIA, ale že to už tou dobou bude v provozu…
Jenže Německo zvládne za sedm až osm let od plánu výstavby do dokončení stavby. Což znamená, že okolo roku 2026 by mohli být na hranicích, zatímco v ČR budeme tou dobou ve Stodu.
Opravdu? Já mám spíš dojem, že se politické diskuze, protesty a celý proces táhnou skoro jako u nás.
Viz třeba Stuttgart21 nebo Bahndreieck Spessart.
Radek
Tak ten Stuttgart se snad staví, ne?
A Spessart rampe a tunel je taky fertig. Ale to je jen jeden díl skládačky.
Obecně Němcům strašně dlouho trvá než se shodnou na trase nebo na parametrech. Jak to však mají vyřešeno, tak většinou do dvoutří let staví.
Samozřejmě jsou i projekty, které mají dobu své tvorby
„ohne limit“.
Stuttgart se staví, ale zpoždění je veliké. Ve Spessartu je VRT hotova jen na jedné straně trojúhelníku Hanau-Fulda-Würzburg. O druhých dvou se stále jen diskutuje.
A což takhle kdyby nám to i postavili? Z jejich strany hranice u nás totiž uvidí leda tak pole s cedulí, že na to přispívá EU.
Takže vlastně především oni sami..