LOT 3a leaderboard

Průlom: DPP začíná informovat o skutečných časech odjezdů autobusů

Bus v pražské MHD. Autor: DPP - Petr HejnaBus v pražské MHD. Autor: DPP - Petr Hejna

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začíná nově od dnešního dne informovat v pilotním provozu o skutečných časech odjezdů autobusů.

Zpět na článek
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V.

K čemu vůbec potřebuje DPP firmu Xanthus? Oni mají nějaké know-how, které nikdo jiný nemá? Spíš bych čekal že si své řídicí systémy budou v DPP schopni spravovat sami vlastními zaměstnanci – ajťáky. Nevede takto rozsáhlý outsourcing k tomu, že se firmy stávají rukojmím svých dodavatelů?

Jiří Kocurek

Ajťák? V městkém podniku? Za tabulkový plat? To by musel být opravdu nadšenec.

Martin V.

Jestli budou platy tabulkové nebo smluvní, to je jedna věc. Ale mít řídicí systém od jedné firmy, OpenCard od druhé a přístřešky na zastávkách s reklamou od třetí, přičemž všechny se tváří, že mají nad DPP navrch, tak to mi nepřijde úplně šťastné řešení. Pak je docela problém nějak se z toho těsného objetí hada-škrtiče vyvléct. A je úplně jedno o jakou jde komoditu. Klidně to může být i plnění CNG v Jablonci. Nějaký dobrák se vždycky najde. 🙂

Dushan

Období OpenCard, Pavla Béma/ODS, Romana Janouška a dalších kmotrů ODS, je v Praze naštěstí už minulostí.

Jan Tichavský

Přesto často vidím jak si lidi posteskávají že za Béma bylo líp. Ne nebylo a peníze utákali horem dolem a teď nám všem chybí. Scheinherr se po Dolínkovi opravdu snaží, jakkoli s ním v několika věcech nemohu souhlasit (např. Libeňský most).

Jan Tichavský

Právě proto má město firmu operátor ICT, tam snad zaměstnávají za tržní mzdy.

P. K.

Soutěž „stalkuj svého autobusáka“ právě začíná…

Travegoist

Anebo “otevřel si hospodu a chodili mu do ní lidi…”?

Jiří Kocurek

Ono se z toho pozná, kdo zrovna řídí který autobus? Tak blbě navržené to snad ani být nemůže.

Zbyněk

Ještě lepší odkaz je asi tento: http://mpvnet.cz/pid/map/conn,0,0,2,0,261467,1014,30101 spoje jsou vidět na mapách + výpisy bez zadávání zastávky.

Zbyněk

Po klinutí na logo autobusů vpravo dole se zobrazí příměstská doprava vč vlaků.

Dushan

Neobsahuje data DPP, což je celkem zásadní nedostatek.

Alex

Nějak jim to nestíhá 🤣 Holt perfektně připravená aplikace.

Petr

Rozumíte významu pilotní provoz? 🙂

Zbyněk

Je s podivem, kolik věcí se skvělým poměrem cena/výkon se pod současným vedením dalo do pohybu. Čím to je, že celá desetiletí to doteď nešlo?

Radek

Tak ona to připravovala i minulá koalice, byly na to vyčleněné peníze. Současná „vláda“ jen přitlačila na pilu.

pozorovatel

Nechtěl jste raději napsat správně, že minulá koalice jen neúčelně vyplýtvala na to vyčleněné peníze, ale „skutek utek“? Kolik je vlastně v Praze ve skutečnosti aspoň nějakých a aspoň občas fungujících informačních panelů o nejbližších odjezdech linek na zastávkách MHD – je na jejich spočítání potřeba víc prstů, než těch 20, které má tělesně nijak nepostižený člověk?

Dushan

Ne, minulé vedení dalo vzniknout mnohem důležitější věci pro cestující, totiž Lítačky a související mobilní aplikaci. Díky nim se systém PID stal absolutní špičkou mezi integrovanými dopravními systémy a způsobem odbavení cestujících.

Jirka

Ještě pár let a dotáhnou se na úroveň IDS JMK. Gratulujeme 🙂

libcha

…a spousty Ukrajinských měst, i těch menších.

Jan Tichavský

Na Ukrajině se to navíc dá sledovat přes jednu aplikaci, tedy všechna města.

Cestovatelix

jaká aplikace prosím

MajT

Myslíte jako že si DPP začne sám montovat stavebnice tramvají nebo že se do vlaku budu muset nastupovat pouze do jednoho vagonu? 😀

Anonym

Jaký je rozdíl v tom, zda tramvaj smontuje výrobce nebo DP, který má na to vybavení a smontuje je stejně kvalitně?
Navíc se díky tomu zaměstnanci dílen lépe seznámí s vozy.

Supidio

To budu raději bez těchto, zejména na páteřních linkách, kde to jezdí v 10 minutových či kratších intervalech, zbytečných dat, než být na úrovni paskvilu kterému se říká „IDSJMK“ 🙂 Pobíhat po nástupišti a hledat vůz se zeleným pruhem nebo přemýšlet na to, jaká sakra jízdenka z asi 20 neskonale dementních variant v daném vlaku/ spoji platí? Nebo jezdit ve 2 a více hodinových intervalech či se někde nedostat vůbec ? A platit za to daleko víc, než v PID? Děkuji, to se raději obejdu bez dat a budu cestovat důstojně, než hledat vůz se zeleným pruhem a cítit se… Číst vice »

Juraj

V informování třeba jo.
Ale Poseidon si prosím nechte.

Dushan

Nikoliv, když IDS JMK neumožňuje ani takový základ, jako nákup jízdenky online a zaplacení kartou.

Ondra

Na tramvaje jsou velice dobrý mobilnitabla.cz 🙂

Radek

Obdiv a poděkování všem, co to zadávají!

watslaw

Hmm,
asi to ještě není uplně doladěné:

503 Service unavailable
Služba je dočasně nedostupná

ale už aby to fungovalo, a to i v idosu, pidlítaččce apod.

ngthrn

Objeví se to v opendatech (http://opendata.praha.eu/dataset/polohy-vozu-pid)?

Aslanex

Objeví do konce ledna, ale zatím běží zkušební provoz jen na webu PID.