Průlom: DPP začíná informovat o skutečných časech odjezdů autobusů
Bus v pražské MHD. Autor: DPP - Petr Hejna
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začíná nově od dnešního dne informovat v pilotním provozu o skutečných časech odjezdů autobusů.
K čemu vůbec potřebuje DPP firmu Xanthus? Oni mají nějaké know-how, které nikdo jiný nemá? Spíš bych čekal že si své řídicí systémy budou v DPP schopni spravovat sami vlastními zaměstnanci – ajťáky. Nevede takto rozsáhlý outsourcing k tomu, že se firmy stávají rukojmím svých dodavatelů?
Ajťák? V městkém podniku? Za tabulkový plat? To by musel být opravdu nadšenec.
Jestli budou platy tabulkové nebo smluvní, to je jedna věc. Ale mít řídicí systém od jedné firmy, OpenCard od druhé a přístřešky na zastávkách s reklamou od třetí, přičemž všechny se tváří, že mají nad DPP navrch, tak to mi nepřijde úplně šťastné řešení. Pak je docela problém nějak se z toho těsného objetí hada-škrtiče vyvléct. A je úplně jedno o jakou jde komoditu. Klidně to může být i plnění CNG v Jablonci. Nějaký dobrák se vždycky najde. 🙂
Období OpenCard, Pavla Béma/ODS, Romana Janouška a dalších kmotrů ODS, je v Praze naštěstí už minulostí.
Přesto často vidím jak si lidi posteskávají že za Béma bylo líp. Ne nebylo a peníze utákali horem dolem a teď nám všem chybí. Scheinherr se po Dolínkovi opravdu snaží, jakkoli s ním v několika věcech nemohu souhlasit (např. Libeňský most).
Právě proto má město firmu operátor ICT, tam snad zaměstnávají za tržní mzdy.
Soutěž „stalkuj svého autobusáka“ právě začíná…
Anebo “otevřel si hospodu a chodili mu do ní lidi…”?
Ono se z toho pozná, kdo zrovna řídí který autobus? Tak blbě navržené to snad ani být nemůže.
Ještě lepší odkaz je asi tento: http://mpvnet.cz/pid/map/conn,0,0,2,0,261467,1014,30101 spoje jsou vidět na mapách + výpisy bez zadávání zastávky.
Po klinutí na logo autobusů vpravo dole se zobrazí příměstská doprava vč vlaků.
Neobsahuje data DPP, což je celkem zásadní nedostatek.
Nějak jim to nestíhá 🤣 Holt perfektně připravená aplikace.
Rozumíte významu pilotní provoz? 🙂
Je s podivem, kolik věcí se skvělým poměrem cena/výkon se pod současným vedením dalo do pohybu. Čím to je, že celá desetiletí to doteď nešlo?
Tak ona to připravovala i minulá koalice, byly na to vyčleněné peníze. Současná „vláda“ jen přitlačila na pilu.
Nechtěl jste raději napsat správně, že minulá koalice jen neúčelně vyplýtvala na to vyčleněné peníze, ale „skutek utek“? Kolik je vlastně v Praze ve skutečnosti aspoň nějakých a aspoň občas fungujících informačních panelů o nejbližších odjezdech linek na zastávkách MHD – je na jejich spočítání potřeba víc prstů, než těch 20, které má tělesně nijak nepostižený člověk?
Ne, minulé vedení dalo vzniknout mnohem důležitější věci pro cestující, totiž Lítačky a související mobilní aplikaci. Díky nim se systém PID stal absolutní špičkou mezi integrovanými dopravními systémy a způsobem odbavení cestujících.
Ještě pár let a dotáhnou se na úroveň IDS JMK. Gratulujeme 🙂
…a spousty Ukrajinských měst, i těch menších.
Na Ukrajině se to navíc dá sledovat přes jednu aplikaci, tedy všechna města.
jaká aplikace prosím
Myslíte jako že si DPP začne sám montovat stavebnice tramvají nebo že se do vlaku budu muset nastupovat pouze do jednoho vagonu? 😀
Jaký je rozdíl v tom, zda tramvaj smontuje výrobce nebo DP, který má na to vybavení a smontuje je stejně kvalitně?
Navíc se díky tomu zaměstnanci dílen lépe seznámí s vozy.
To budu raději bez těchto, zejména na páteřních linkách, kde to jezdí v 10 minutových či kratších intervalech, zbytečných dat, než být na úrovni paskvilu kterému se říká „IDSJMK“ 🙂 Pobíhat po nástupišti a hledat vůz se zeleným pruhem nebo přemýšlet na to, jaká sakra jízdenka z asi 20 neskonale dementních variant v daném vlaku/ spoji platí? Nebo jezdit ve 2 a více hodinových intervalech či se někde nedostat vůbec ? A platit za to daleko víc, než v PID? Děkuji, to se raději obejdu bez dat a budu cestovat důstojně, než hledat vůz se zeleným pruhem a cítit se… Číst vice »
V informování třeba jo.
Ale Poseidon si prosím nechte.
Nikoliv, když IDS JMK neumožňuje ani takový základ, jako nákup jízdenky online a zaplacení kartou.
Na tramvaje jsou velice dobrý mobilnitabla.cz 🙂
Obdiv a poděkování všem, co to zadávají!
Hmm,
asi to ještě není uplně doladěné:
503 Service unavailable
Služba je dočasně nedostupná
ale už aby to fungovalo, a to i v idosu, pidlítaččce apod.
Objeví se to v opendatech (http://opendata.praha.eu/dataset/polohy-vozu-pid)?
Objeví do konce ledna, ale zatím běží zkušební provoz jen na webu PID.