Průlom: Čtyřpruhová výpadovka z Prahy na Kolín má územní rozhodnutí
Silnice I/12 u Prahy. Pramen: ŘSD
Pokrok v přípravě je pro obyvatele obcí i řidiče dobrou zprávou, zároveň je ale projekt příkladem neschopnosti státu zahájit klíčové stavby včas.
Jeste to chybi zatrojuhelnikovat nejakou spojkou Okruh u Rican na Vypadovku I/12 u Uval…
kdo to bude po okruhu jezdit z jihu do Bechovic a pak na Uvaly…
https://en.mapy.cz/s/lokevebuku
Myslím že u takové silnice počet pruhů téměř nehraje roli. .podstatné je aby procházela přes křižovatky mimo úrovňově. V opačném případě- tedy při zachování úzkých hrdel a špuntů může být počet pruhů sebevětší a kolona se jen roztáhne do šířky. Sice díky tomu bude kratší, ale úměrně tomu pomalejší s tou výhodou, že při kratší délce nehrozí že bude zahlcovat křižovatky ze sebou.
Úvaly už jednou obchváceny byly, a jak to tam po cca 30 letech vypadá, ví každý, kdo tudy jezdí: Nesmyslná 50 v dlouhém úseku, vynucovaná úsekovým měřením.
Tak jak dlouho nám vydrží dnes stavěné obchvaty, např. I/38 okolo Nymburka, než se okolí zastaví a začnou tlaky na snížení rychlosti ?
Jo, kdekdo se na vzniklou silnici „nalepí“ kvůli dobré dostupnosti, a pak začne obratem kvičet kvůli hluku a nemožnosti přejít atd… děje se znovu a znovu, nejen u nás. Je pravda že ne vždy kvičí původní stavebník, on to třeba mezitím i prodal…
Ano, je pravda, že jsme mívali do té míry impotentní zákon, že nerozlišoval, zda v místě byl první stěžovatel, nebo zdroj hluku, ovšem to je naštěstí již minulost. Ergo Vaše glosa je bezpředmětná.
Takže se vyhodí prachy za obchvat a za 30 let jsme tam, kde jsme byli. No bravo.
To nejsou vyhozené peníze. Když to půjde tímhle tempem, za 80 let už stejně bude kolem Prahy prstenec do vzdálenosti 40 km komplet vyasfaltovaný. Aut přece musí pořád přibývat, jinak by to bylo omezování řidičů.
U Tuklat bude ten obchvat definitivně končit, nebo je v plánu jeho prodloužení?
Středočeský kraj plánuje čtyřpruh na stávající trase I/12 do Českého brodu (+MÚK) + pár dalších MÚK na trase, ŘSD jenom střídavý třípruh (bez MÚK).
No kdyby to v budoucnu bylo až do Kolína vůbec by to nebylo od věci
Jako co Vám schází do Kolína? Máte tam perfektní silnici. Pravda, má jen dva pruhy a to některým lidem nevoní. Hlavně těm co je pro ně 90km/h málo a pro je tahle silnice vyhlášená tím, že se po ní jezdí zcela běžně ve “ třech pruzích“.
Však s tou perfektní silnicí se nic dělat nebude, řeší se jen ten problematický konec u Prahy a v Praze.
Četl jste příspěvek na který jsem reagoval?
dobrá liga a pokrok za 20 let
Jasně, neškodí preference cest autem, škodí odpůrci jejího rozšiřování. Geniální myšlenka. 🙂
On někdo cesty autem preferuje? Jak, prosím?
Leda tak, že nabídnuté alternativy jsou podstatně horší, ale za to ti, kdo jezdí autem, nemůžou.
Pro extremisty je zrejme uz „preferenci“ cokoli jineho nez uplny zakaz. Obcas to na to v mistnich diskusich vypada. :o)
Ano, stát a obce cestování autem silně preferují oproti jiným způsobům dopravy. Dotacemi do silniční sítě, odpouštěním externalit, pravidly (viz např. vedlejší článek o faktickém zrušení bezpečného odstupu při předjíždění cyklistů), nastavením dopravní infrastruktury (absence přechodů, semafory a jejich řízení, obecně veřejný prostor věnovaný autům). Stačí se podívat jenom na takovou prkotinu, jako jsou stavby a rekonstrukce komunikací. Když se to dotýká chodníku, klidně se uzavře včetně několika obchozích tras, žádná obchozí trasa není vyznačená a o uzávěře se člověk dozví až na místě, takže se musí vracet třeba desítky nebo stovky metrů. Dovedete si představit, že by se to… Číst vice »
A kam bude zaústěn „pražský“ konec této přeložky pokud v té době nebude realizovaná alespoň mimoúrovňová křižovatka na D0?
Plan je stavet soucasne. Pokud D0 nebude tak nikam. Ovsem D0 ma pravomocne UR narozdil od prelozky.
Proč by tu MÚK nemohli postavit hned? 3 ze 4 směrů budou funkční hned, čtvrtý se dostaví…
někam do pole jak je to zvykem a ještě budou mínusy
To víš, že budou, na takový jalový příspěvek…
mam pocit, ze jsem nedavno nekde cetl, ze stavba techto svou veci – vypadovka a d0 jsou navzajem podminene.
a jedno bez druheho nebude moci byt postaveno.
Tato stavba byla dlouho spojená se stavbou DO, takže zdržení zavinilo to provázání s DO. Přitom I/12 mohla být hotová přes 20 let. Mohla jí postavit Praha* třeba jenom v polovičním profilu.
Podobné je to třeba v Uhříněvsi a v x dalších čtvrtích. Nestaví se nic…
Praha je údajně mezi 10 nejbohatšími regiony EU, ale na silniční ani jiné infrastruktuře to není vidět.
Nechápu proč se staví taková obří komunikace, když prakticky souběžně vede z Prahy D11. Akorát dojde k záboru další zemědělské půdy pro další silnici.
Asi tam nebydlíš, že?
Už ne. Jak to víte?
Z té nechápavosti.
Úplně stejně se plánuje nová železenice prakticky v souběhu s 010 z Prahy. Protože se to na stávající 3 koleje nevejde.
Stejně jako u vlaků se další auta do Prahy ale nevejdou (opravdu se nemylte, ten nárůst dopravy není tranzit). Na rozdíl od vlaků ale u aut není šance s tím něco udělat.
Ta měla ale vést přes Benešov, zatímco už dávno mohly být dvě koleje do Hradce. Že jezdí těsně za sebou stejnou trasu krátké osobní vlaky, je jiný problém.
a jak casto ma asi s-bahn jezdit podle infantilniho experta frantiska? jednou za hodinu?
To me taky drasa, ta trat je prioritne VRT do HK a Pardubic, a polaci zrejme VRTku zacnou stavet conevidet k nasim hranicim stejne jako dalnici… Navic co jsem si vsiml, na ceske strane se ma VRT vyhnout nepochopitelne i Hradci…
Bydlím v Běchovicích a každé ráno, kolikrát spíš celý den, tu je tak pětikilometrová zácpa. Okolí hrozně vyrostlo, ale silničky zůstaly stejné. Takže proto.
Máte pravdu. Téměř nic nezůstalo tak jak to člověk znal. Jen památník běžců stojí stále na svém místě i když už před jiným domem. Ani ten prasečák už u Újezda n.L není
zas neprehanejte. bydlim tu stejne, a jediny, kdy je tam zacpa, je v prac dny rano do prahy a mirne odpo z prahy
Nejen proto, že už současné intenzity provozu obě komunikace (D11 i přeložku I/12) bez problémů naplní, ale především proto, že intenzita na D11 bude růst – postupně se stane hlavním výjezdem z Prahy směr Olomouc a Ostrava, a též propojením D11 do Wroclavi na ní intenzity narostou – pak budu za tuto přeložku celkem vděčný, jinak by se D11 stala poněkud ucpanou.
A to by něčemu vadilo? Máme kvůli tomu stavět ještě třetí paralelní silnici, aby podnítila ještě více cest auty, když „se může“? 🙂
Zas tu dopravní indukci tak nehulte, ona má spoustu „když“.
Lidi vám autem nezačnou jezdit jen proto, že jim postavíte silnici. Potřebují k tomu (zjednodušeně) důvod a absenci lepší alternativy, a pokud toto bude, tak budou jezdit třeba po polňačkách.
Můžu vás uklidnit, jeden řidič pořád nemůže řídit dvě vozidla naraz, takže ta poptávka bude určitě konečná.
Jinak kdyby všichni sdíleli vaše myšlení, tak tu pořád budou volske potahy má nezpevnenych cestách…
Já bych to takhle neviděl. Není nikde psáno, že bude automobilů přibývat stejným tempem jako doposud. Svůj podíl na tom budou mít mladí lidé, kteří auto mít ani nebudou a budou volit cestování na kole. O zybtek se postarají stanice TK, nehody, zvyšující se ceny a mnoho dalších okolností stejěn ajko rozhodnutí z vyšších míst.
V této relaci aut přibude, i když v celkovém čísle v republice ne. Bude to nejrychlejší silniční spojení Prahy a střední a severní Moravy. A ohromně to uleví D1.
Že by si František i jemu podobní postižení přáli, aby silniční doprava zkolabovala, je jen důkazem jejich omezenosti.
Nakonec se ukáže že D11 se bude muset rozšířit na 6 pruhů až po HK a
dále D35 po Litomyšl – třeba to brát v potaz. Jinak myslím že rychlá expreska 12 bude vhodnou alternativou pokud se na D11 něco semele, ale chce to už teď myslet na to, že by se měla výhledově trasovat až do Pardubic, nebo ještě lépe dále pokračovat severně od Vysokého Mýta jako 17 do Žamberka a stočit se na Rokytnici v Orl.H.
S těma mladýma opatrně. Ony jsou tyhle představy dost spojené právě s tím mladim. Děti nemají, do práce chodí s batůžkem a za hranice všedních dnů lítají letadlama. To není divu, že auto nepotrebujou, v jejich věku jsem ho taky neměl, a měl jsem i podobný názory, i když teda ne tak hardcore, jako někteří dneska. Pak jsem z toho vyrostl a většina z nich taky vyroste. Zbude jen pár exotů, kteří radši nazenou děcka na šest hodin do vlaku a budu na jarňáky do Krkonoš, aby se v internetových diskusích mohli dmout pýchou, že nepoužívají to zlé auto.
A podíval jste se taky na to kde jsou na té D11 sjezdy? Pro příměstské jízdy je k dispozici jediný, na 8. kilometru, a to ještě dost děsný (kol dokola a pak přes obec)…
Zcela naplno se ukazuje jak vhodna byla alternativni trasa D0 modletice – D11 jirny
Ve směru Český Brod-Praha by ten obchvat nepomol.
Česky Brod – D11 cca 10min. To je pouze neochota pouzit kapacitni silnici na ukor tranzitu pres ujezd a bechovice.
Najednou více najetých kilometrů, tím i více zplodin a otěru z pneumatik, nevadí?
Bavim se o tranzitu, je nesmyslene tahnout dalsi dalnici do Prahy, dostali jsme tehdy navrhy z ministerstva do sdruzeni ridicu k vyjadreni, 90% rificu z valne vetsiny kamionu tehdy bylo pro variantu na D11 aby byly propojeny arealy a D11 mela byt v useku jirny- praha v tripruhu. Jedine co to zhatilo byly samozrejme developeri a pozemky, vcetne toho, ze varianta z modletic do prahy byla drazsi. Na tuhle propojku se mohlo pripojit spousta silnic, 1/2- 1/12 a dalsich nizsich trid tak, aby to fungovalo jako skutecny obchvat a ne aby vznikla dalsi dalnice s primym napojenim do mesta. Neochota… Číst vice »
Tedy, až tolik se nedivím že preference řidičů kamionů nebyly to nejhlavnější podle čeho se rozhodovalo…?
„Přetížená silnice první třídy, která se napojí na velký pražský okruh, získá téměř parametry dálnice.“
Pokud se tam očekává 30 000 vozidel denně, tak by to mělo mít parametry dálnice a hlavně by to nemělo končit okružní křižovatkou:o)
Jestli myslíte Tuklaty tak ty jsou v letaku ŘSD vedený mezi MÚK, nejspíš tedy prstencová
Naštěstí je tam to „téměř“… v této vzdálenosti od výstavby by byla mnohem případnější kategorie R
Ono to taky okružní křižovatkou nekončí. A kdyby to mělo dálniční parametry, tak si nejsem vůbec jistý, jestli by na těch 12 km mohlo být celkem 7 MÚK, což je v případě této stavby asi dost důležité.
Tu slanou vodu z Tetčic si s dovolením vypůjčím
Obchvat Úval atd. asi dobrej, ale to musí být 4 pruhy? To mi nepřijde jako moc velká výhra pro místní, když jim za obcí vyroste de facto dálnice. Letmým pohledem na mapu si říkám, jestli by nebylo lepší spíš tranzit směrovat na rovnoběžně vedenou D11, která je vzdálená asi 10km a zrychlit spojení Kolína a dalších center právě s dálnicí.
Jen je trochu problém se z D11 dostat na I/12, na většině spojek jsou zákazy pro NV.
kdyby d11 dokazala prelozku nahradit, tak ty vesnice nejsou 6 hodin denne ucpany…
Nevšiml jsem si, že by ty „vesnice“ byly nějak extra ucpané, Vždy když jsem tam potřeboval projet dalo se to bez problémů.
Ale jsou. Vyjeďte si statistiku zpoždění autobusů MHD v této oblasti (linky 163, 209, 221, 250, ev. i 109, 211) a budete překvapen. Nepřetržité proudy aut chcete místním dopřávat i pro příští desetiletí? Ono to příměsto generuje strašně moc dojíždějících, nejen Úvaly se hodně rozrostly, S1 ráno regulérně nezvládá, a kdyby byla pro řidiče výhodná cesta přes D11, tak po ní jedou. Jenže ona až tak souběžná pro řadu oblastí není.
Jistě i po Českobrodské-Starokolínské-Novosibřinské projedete někdy bez problémů, já tam tedy potkávám silnější provoz i o vánočních svátcích 🙂 Anebo v pozdním večerním čase buzeračně pracující semafory…
Já tedy nevím, ale příměsto? Já myslel, že Újezd nad Lesy je už město, protože je to šoučást Prahy. Dojíždějící zde byli vždy. Ale je pravda, že se třeba ze sídliště Rohožník dojíždělo z konečné housenkou nebo-li harmonikou .
Já v Běchovicích u té silnice bydlím a můžu říct, že jsou sedla, kdy to tak nějak jde. Ale jinak je to od půl sedmé ucpané. Někdy celý den, nekdy jen tak do desíti. A odpoledne z druhé strany. Od 3h do 6ti.
Ona by D11 tu přeložku nahradit dokázala. Akorát by pro řidiče muselo být výhodnější jezdit po té dálnici a ne těmi vesnicemi. Například by muselo být mýto v obci dražší než na dálnici (ne naopak, jak je to dnes).
tak pak jo, ale tak daleko jsme jeste nedospeli. 🙂
A tak radši stavíme další kapacitní silnici. A lidi mají pocit, že jsme chudá země…
stavi se neco, co tam 20 let melo stat…
Ano, to je právě ten problém. Že teď stavíme silnice, které měly stát před dvaceti lety – ale přitom už teď víme, že za 20 nebo 30 let potřeba nebudou (rozhodně ne s takovou kapacitou). Nestavíme pro budoucnost, ale pro minulost.
Samozrejme , lidi usmerni pouze penize. Pravo nechat si zaplatit za prujezd obci by mela mit kazda obec. Pak autisti pochopi ze nejsou chteni a bud budou jezdit jako normalni lidi vhd nebo si zaplati.
Budete se divit, ale ti vaši „autisti“ jsou normální lidi.
Řekl bych v průměru určitě normalnejsi, než predrecnik
Víte o tom, že autismus je lékařská diagnóza? A jak jste na tom Vy? Vy jste normální a auto nemáte?
Doufám, že poštu vám nosí pošťačka pěšky, balíky přiveze kurýr na kole, rohlíky se objeví v regále jen tak zázrakem a popelnice je u vás bezedná.
No ale pokud autisti nepřijedou. Budou u Vás pekaři, zelináři,trafikantka a hospodští jíst pelyněk a pučálku.
Kdo potřebuje, tak si zaplatí. Nebo dovedu si představit i zpoplatnění tranzitu, neplatit pokud se vr městě zastavuje
To je lež. Kdyby šlo jen o nákladní dopravu, silniční síť v Praze a okolí už má dávno dostatečnou kapacitu. Ty silnice se staví kvůli novým a novým osobním autům.
No a PRÁVĚ POTOM budete tuto silnici potřebovat… všude kde se nasadí mýto bez reálné alternativy je to naprd…
A taky by na tu D11 musely být slušné nájezdy (ne ta parodie na 8. kilometru) a musely by být ke Kolínské propojeny (a NE přes města/vesnice).
To je zásadní výhra pro tu obci, když jim tranzit nepovede středem obce, ale v poli za městem. Pokud bude obchvat 2+2, o to bude pro řidiče zajímavější, než jet „po staré“ a smrdět a hlučet ve středu obce. A to nemluvím o tom, že dotčený úsek D11, který navrhujete použít, je již nyní značně přetížený. A taky nevím, jak chcete nacpat 30 000 vozidel na 1+1.
Zásadní výhra to není, je to zlepšení. Zásadní výhra by byla, kdyby ten tranzit nejezdil ani středem obce ani hned za její hranicí.
Ano, největší výhra je vždy, když to něco vede zcela mimo katastr obce … čili přes jiné obce!:-)
https://www.youtube.com/watch?v=uC95WACQhCY
Jen ten motor z vrtačky si ze dřeva nevyřezal. Zbytek má z místních surovin. Na tento popud navrhuji vyrábět ledničky vyřezané ze dřeva.
Ne, když silnice nevede katastrem jedné obce, nemusí vést katastrem jiné obce. Ta silnice také vůbec nemusí existovat.
Bohužel, bylo to tak vždy, tak to tak podle některých musí být nafurt. Dopravní indukce neexistuje a silniční doprava nemá negativní dopady.
Jupí a všichni budeme lítat vrtulníkem!
K „všichni autem“ existují i jiné alternativy, než „všichni vrtulníkem“. Třeba „někteří VHD, někteří na kole, někteří pěšky, někteří vůbec“.
Všichni autem to ani náhodou není ani teď a pro mnohé by nahrazení auta VHD, kolem, pěšky nebo vůbec ničím, znamenalo dramatický propad životní úrovně.
BTW: Podstatná část VHD taky potřebuje silnice.
Pro menšinu to možná bude znamenat mírný propad životní úrovně, pro mnohé to ale bude znamenat zvýšení životní úrovně.
VHD potřebuje pro přepravu stejného množství osob zlomek silnic oproti IAD.
To jste opravdu nepochopil reseni? Zakladni vyhra je : zadne auta.
Když chcete „žádná auta“, tak mi sem taky napište, jak byste řešil základní podmínky života na příměstských lokalitách. Konkrétně zaměstnanost. Aby doba dojíždění nepřesáhla únosnou mez a aby životní úroveň lidí také neklesla. A zároveň jste tu nemaloval vzdušné zámky, jako S-bahn do každé vesnice.
Nikoliv,když to nejezdí nikudy.Nejlepší je odstavení gumokolu na P+R.
Ne, není. To pak stejně musí auto dojet k P+R, musí být to P+R, musí někde parkovat na druhé straně. Navíc v Praze se P+R nesmyslně staví ve městě místo dostatečné vzdálenosti před ním. Jet autem na P+R má být až poslední řešení, když to nejde bez auta – a to P+R pak má být někde před městem u příměstské železnice.
To P+R má cenu jedině tehdy, když se od tama dá do cíle dojet v řádu nízkých desítek minut. Pokud někoho metnete na železnici s intervalem 30′ a dobou jízdy 20min „někam“ na metro, tak holt se minul účinkem…
Ne, pokud byste jel autem do cíle dvě hodiny, opravdu není potřeba, abyste tam MHD byl za nízké desítky minut. Interval 30 minut je v pohodě – ono totiž existuje něco, čemu se říká jízdní řád, takže na to P+R přijedete autem tak, abyste tam dlouho nečekal.
Výhra to není nikdy. Všechno má své výhody a nevýhody..
https://www.youtube.com/watch?v=wZBVWLNtVlA
tak nejblbejsi komentar na sobotu uz mame…
Ano, je to ten Váš!
podivejte se na cem stoji d0 a pak blabolte s bohusem o vode z tetcic…