Průkopník nízkonákladových dálkových letů s nimi končí. Norwegian se zbaví 35 dreamlinerů, propustí 2 000 lidí
Dopravce se zaměří jen na lety po Evropě. Nevěří v oživení poptávky po dálkových letech.
Letecká společnost Norwegian Air Shuttle opustí byznys s dálkovými leteckými spoji. Firma se zaměří v budoucnu pouze na provoz letů po Evropě.
Aerolinky oznámily konec dálkové flotily v tiskové zprávě. Kvůli tomu propustí dva tisíce zaměstnanců, zbaví se všech 35 Boeingů 787, které na dálkové linky nasazovala.
Norwegian patřil k průkopníkům nízkonákladového dálkového létání, přispěl k výraznému zlevnění letenek zejména u letů z Evropy do USA. Firma nabízela spojení hlavně z Evropy do USA a také některých asijských destinací. V New Yorku se například staly aerolinky největším zahraničním dopravcem podle počtu cestujících. Všechny dálkové stroje jsou od loňského března mimo provoz kvůli propadu poptávky. V minulosti měl dopravce s dreamlinery problémy kvůli prasklinám v motoru, musel si tak najímat často náhradní stroje.
„Dálkové lety už nejsou dál součástí našeho obchodního plánu. Neočekáváme, že se poptávka po nich obnoví v blízké budoucnosti,“ řekl šéf Norwegian Jacob Schram. Firma opustí všechny své základny na dálkové lety v USA, Itálii, Francii a Velké Británii. Norwegian se do dálkových letů pustil v roce 2013, nikdy mu nevydělávaly. Všechna dálková letadla jsou leasingových firem.
Norwegian počítá s flotilou 50 úzkotrupých letadel, který chce postupně navýšit o dalších dvacet. Firma tvrdí, že jedná o nových investorech, kteří by do firmy vstoupili. Už v prosinci firma požádala v Irsku o ochranu před věřiteli.
Nový byznys plán je podle Schrama novým začátkem pro Norwegian. Firma chce postupně výrazně snižit svoji zadluženost a získat další kapitál v hodnotě až pět miliard norských korun a žádá o možný kapitálový vstup i norskou vládu. Ta už dříve pomoc aerolinkám odmítla. Norské ministerstvo průmyslu ve vyjádření pro agenturu Reuters uvedlo, že žádost dopravce zvažují. Stávající akcionáři mají mít ve firmě už jen pět procent, velká část akcií připadne na věřitele a nové investory.