Provozovatel letiště v Pardubicích vykáže ztrátu 35 milionů korun, dvakrát více než před rokem
Letadlo Ryanairu startuje z Letiště Pardubice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Společnost East Bohemian Airport (EBA), která provozuje mezinárodní letiště v Pardubicích, vykáže za loňský rok pravděpodobně ztrátu téměř 35 milionů
Byl jednou jeden starosta. A ten si řekl, že když je akvapark ve městě vzdáleném 15 km a ve druhém, vzdáleném 5 km, tak že z obecního rozpočtu zaplatí akvapark taky. Že na běh a údržbu padne polovina rozpočtu? Nezájem, je před volbama, starosta kandiduje za KSČM.
Když to tak počítám, tak to dělá 279 cestujících za den. To jsou tak dvě letadla. To není mnoho. Linka do Karlových Varů y jistě pomohla b. Nebo ulehčit pražskému letišti a lidí do Prahgy dopravovcat rychlovlakem.
Rychlovlaky nemáme a dlouho mít nebudeme a pokud chce někdo letět do Prahy, nepoletí do Pardubic…
Proč ne. Když letím do Monaka, také přistanu v Nice.
Monako letiště nemá, kdežto Praha ano. Takže to vaše srovnání trochu kulhá.
Tak trochu jinak …… Když chcete do Londýna, tak často neletíte do Londýna ………….
Za mne petici proti dalšímu financování! Pokud je to ve ztrátě, tak by se asi někdo měl zamýšlet proč tomu tak je od dosazení nového vedení! Ať raději za ty miliony postaví parkovací domy pro občany a ne to bezedně sypat do něčeho co nemá smysl!
Jestli myslíte parkovací domy nikoli pro občany, ale pro jejich auta, tak to je věc, u které už není vůbec žádný důvod, aby se financovala z veřejných rozpočtů.
Ano, myslím pro občany a jejich auta. Když to uvážím, v loni navyšovali cca o 60 mil. kapitál, aby se pokryly ztráty. Nyní máme únor a zase žádají 10. mil…a další, takže kolik to bude do konce roku 100. mil??Nebyl by lepší parkovací dům či investice do vzdělání nebo nemocnic? Letiště nemusí v podstatě nic, vědí, že stejně peníze dostanou…tak proč by opět nedomlouvali třeba dotované lety a další…otázka jak dlouho to bude politikům a lidem vadit sypat peníze do nečeho co se ukázalo jako nerentabilní nebo jak dlouho bude trvat, než se někdo zamyslí a řekne si. Za bývalého… Číst vice »
Jo, zatímco utápět ty samé peníze pro občany létající letadlem, to je naprosto vpořádku.
A jak vypadaly ty výsledky v minulých letech , dejme tomu komulativně za posledních 10 let ? Je to v plusu , nebo v minusu ? Další otázka. Máme letiště , terminál a co s tím. Vždyť to bude generovat náklady , i když žádné osobní letadlo z letiště neodstartuje.
Dobrý den, od změny vedení v roce 2015 je to jen v minusu a to už navýšili základní kapitál o 60 mil. v loňském roce. Jdou to data z obchodního rejstříku.
„Mělo by to být ekonomicky výhodné,“
Eh, to nezní moc přesvědčeně a přesvědčivě. Skoro jako by pan náměstek chtěl, aby to zastupitelstvem neprošlo.
Až zahájí provoz Hradec Králové international airport, tak ty ztráty budou ještě větší.
To by bylo další letiště na mezinárodní lety typu z HK-sever na HK-jih
To jistě myslíte v žertu. Hradec takové ambice nemá. Ten správný čas k tomu propásl – a zřejmě neprohloupil. Pardubice byly čilejší a rychlejší, a teď nevědí, jak z té bryndy ven.
Bohužel má. Dokonce vyhodil už několik milionů na certifikaci pro lety letadel typu A320/737.
Dokud se to nebude jmenovat Prague-Pardubice nebo Prague-east tak to nemá šanci na černá čísla. Stejně jako Milan-Bergamo nebo Venice-Treviso ci Stocholm-Arlanda… Kdy už to provinční politici konečně pochopí…
Tak zrovna Arlanda je opravdu prostě letiště pro Stockholm, u Skavsty už by tento argument byl platnější..
Nebo vzhledem ke vzdálenosti Praha, Brno, Olomouc International Airport, to by mohlo zabrat. (Praha – 95km, Brno – 109km, Olomouc 118km). Žádné z vámi zmíněných letišť neleží dál než 40km od centra města které mají v názvu. To se o Pardubicích říct nedá.
David: je to ani ne hodku vlakem do nejcentrovatějšího centra, vlak jede v průměru každých cca 5 minut
„Hodina do Prahy“ jsou v reálu s čekáním a kodrcáním MHD do Pardubic hl.n. reálně dvě. Tohle kdyby chtěl někdo myslet vážně, tak by musel udělat přímé napojení z letiště na trať do Prahy a zavést spojení s taktem třeba 30 minut. Pak by třeba byla větší šance na nějaký provoz. Jenže tam zase narazí na kapacitu koridoru.
To kodrcání MHD je tak 8 minut.
A přestup je nula minut. I s kufrem. Nebo ho teda započítáme jako 10 minut navíc?
a co třeba Beauvais nebo Hahn
Arlanda je hlavní letiště, Bromma je blíž, ale využívá se jen pro regionální lety. Skavsta je to, co myslíte.