Provozovatel letiště v Pardubicích vykáže ztrátu 35 milionů korun, dvakrát více než před rokem

Letadlo Ryanairu startuje z Letiště Pardubice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLetadlo Ryanairu startuje z Letiště Pardubice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Společnost East Bohemian Airport (EBA), která provozuje mezinárodní letiště v Pardubicích, vykáže za loňský rok pravděpodobně ztrátu téměř 35 milionů

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

Byl jednou jeden starosta. A ten si řekl, že když je akvapark ve městě vzdáleném 15 km a ve druhém, vzdáleném 5 km, tak že z obecního rozpočtu zaplatí akvapark taky. Že na běh a údržbu padne polovina rozpočtu? Nezájem, je před volbama, starosta kandiduje za KSČM.

Mirvald

Když to tak počítám, tak to dělá 279 cestujících za den. To jsou tak dvě letadla. To není mnoho. Linka do Karlových Varů y jistě pomohla b. Nebo ulehčit pražskému letišti a lidí do Prahgy dopravovcat rychlovlakem.

Jackub

Rychlovlaky nemáme a dlouho mít nebudeme a pokud chce někdo letět do Prahy, nepoletí do Pardubic…

Mirvald

Proč ne. Když letím do Monaka, také přistanu v Nice.

Zdeněk

Monako letiště nemá, kdežto Praha ano. Takže to vaše srovnání trochu kulhá.

DolphinXXL

Tak trochu jinak …… Když chcete do Londýna, tak často neletíte do Londýna ………….

Hanka

Za mne petici proti dalšímu financování! Pokud je to ve ztrátě, tak by se asi někdo měl zamýšlet proč tomu tak je od dosazení nového vedení! Ať raději za ty miliony postaví parkovací domy pro občany a ne to bezedně sypat do něčeho co nemá smysl!

Vít Jůza

Jestli myslíte parkovací domy nikoli pro občany, ale pro jejich auta, tak to je věc, u které už není vůbec žádný důvod, aby se financovala z veřejných rozpočtů.

Hanka

Ano, myslím pro občany a jejich auta. Když to uvážím, v loni navyšovali cca o 60 mil. kapitál, aby se pokryly ztráty. Nyní máme únor a zase žádají 10. mil…a další, takže kolik to bude do konce roku 100. mil??Nebyl by lepší parkovací dům či investice do vzdělání nebo nemocnic? Letiště nemusí v podstatě nic, vědí, že stejně peníze dostanou…tak proč by opět nedomlouvali třeba dotované lety a další…otázka jak dlouho to bude politikům a lidem vadit sypat peníze do nečeho co se ukázalo jako nerentabilní nebo jak dlouho bude trvat, než se někdo zamyslí a řekne si. Za bývalého… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jo, zatímco utápět ty samé peníze pro občany létající letadlem, to je naprosto vpořádku.

V.N.

A jak vypadaly ty výsledky v minulých letech , dejme tomu komulativně za posledních 10 let ? Je to v plusu , nebo v minusu ? Další otázka. Máme letiště , terminál a co s tím. Vždyť to bude generovat náklady , i když žádné osobní letadlo z letiště neodstartuje.

Hanka

Dobrý den, od změny vedení v roce 2015 je to jen v minusu a to už navýšili základní kapitál o 60 mil. v loňském roce. Jdou to data z obchodního rejstříku.

Kubrt

„Mělo by to být ekonomicky výhodné,“
Eh, to nezní moc přesvědčeně a přesvědčivě. Skoro jako by pan náměstek chtěl, aby to zastupitelstvem neprošlo.

Nicky

Až zahájí provoz Hradec Králové international airport, tak ty ztráty budou ještě větší.

Roman

To by bylo další letiště na mezinárodní lety typu z HK-sever na HK-jih

Zdeněk

To jistě myslíte v žertu. Hradec takové ambice nemá. Ten správný čas k tomu propásl – a zřejmě neprohloupil. Pardubice byly čilejší a rychlejší, a teď nevědí, jak z té bryndy ven.

Daniel Novák

Bohužel má. Dokonce vyhodil už několik milionů na certifikaci pro lety letadel typu A320/737.

DOMČA

Dokud se to nebude jmenovat Prague-Pardubice nebo Prague-east tak to nemá šanci na černá čísla. Stejně jako Milan-Bergamo nebo Venice-Treviso ci Stocholm-Arlanda… Kdy už to provinční politici konečně pochopí…

Ondra

Tak zrovna Arlanda je opravdu prostě letiště pro Stockholm, u Skavsty už by tento argument byl platnější..

David

Nebo vzhledem ke vzdálenosti Praha, Brno, Olomouc International Airport, to by mohlo zabrat. (Praha – 95km, Brno – 109km, Olomouc 118km). Žádné z vámi zmíněných letišť neleží dál než 40km od centra města které mají v názvu. To se o Pardubicích říct nedá.

Cestovatel

David: je to ani ne hodku vlakem do nejcentrovatějšího centra, vlak jede v průměru každých cca 5 minut

off

„Hodina do Prahy“ jsou v reálu s čekáním a kodrcáním MHD do Pardubic hl.n. reálně dvě. Tohle kdyby chtěl někdo myslet vážně, tak by musel udělat přímé napojení z letiště na trať do Prahy a zavést spojení s taktem třeba 30 minut. Pak by třeba byla větší šance na nějaký provoz. Jenže tam zase narazí na kapacitu koridoru.

Jiří

To kodrcání MHD je tak 8 minut.

Jiří Kocurek

A přestup je nula minut. I s kufrem. Nebo ho teda započítáme jako 10 minut navíc?

LKPD

a co třeba Beauvais nebo Hahn

Letec

Arlanda je hlavní letiště, Bromma je blíž, ale využívá se jen pro regionální lety. Skavsta je to, co myslíte.