Provozovatel letiště Líně musí podle soudu vyklidit areál, neplatil nájemné
Letiště Líně. Foto: airport-plzen.com
Žaloba byla podána Českou republikou v roce 2013 poté, co všechny nájemní smlouvy se společností PlaneStation kvůli dlouhodobému neplacení nájemného platně ukončila.
referendum v Nové Vsi už proběhlo , s výsledkem platné a závazné. Nová Ves , která vlastní poměrně dost pozemků pod letištěm musí teda udělat vše aby zabránila stavbě GF
Armáda co ? Ukažte ty smlouvy ………. Vůbec bych se nedivil, kdyby najednou našli ekologickou zátěž po armádě a natáhli pac k státu . Kam „zahrabou“ odpady? Tzn. místo přidání důchodcům stát zamázne škody v Líních a připraví cizí firmě místečko k podnikání – s daňovým pardonem.
Ekologická zátěž po armádě se tam odstraňuje…
…proč imrvére přidávat důchodcům!?!…se maj špatně nebo co?…jediná skupina obyvatel, který se neustále přidává, vejdu do hospody a tam je samej trpící důchodce, penziony na horách plné hlady umírajících seniorů, o krámech a MHD nemluvě…
vy jste s prominutim … ale ne, nereknu to. za ten banan nestojite.
dejte si facku za ten blabol, co jste vypustil z ust.
Protože to je největší skupina voličů. To je bohužel realita české politiky.
To je opravdu podivné, po všech těch protestech a medíálních nářcích „se nakonec ukáže“ , že celá ta léta nebylo placeno nájemné.
Jojo… Šuraci chtěli zuby nehty bránit něco na co vůbec neměli nárok. Prostě Klasa CZ
Ze neplati najem za letiste se vi hned od zacatku.
Tak oni se soudí už asi deset let. Takže … to není znenadání.
Jen je zajíimavé, jak některá mírně zmatená média (třeba novinky) z toho dělají titulky „Gigafactory už nic nebrání. Letiště se musí vystěhovat“ nebo tak nějak.
Úroveň novinařiny nula.
A tak nám stát tu káru s Gigafactory tlačí dál
Vlastní medicína nechutná, Česká republika taky nemá ve zvyku platit za pronájem soukromých prostor.
Jaké neplacení máte na mysli? Jinak já myslim, že stát okusil vlastní medicíny již tím, jak dlouho trvalo soudní řízení. Pak se kdekdo diví, že majitelé nechtějí prázdné byty pronajímat.
Škoda, že tu fabriku nechtějí postavit na místě nějaké bezvýznamné lokálky, to už bych musel na ten shitstorm chladit 🍺
Deset let, než se český stát domůže (zatím jen pravomocně, ne věcně) ukončení neplatného nájmu? DESET?
to víte, nezávislá justice a tak
Proč
co máte proti nezávislosti justice? ta je v pořádku.
Toto s nezávislostí justice nijak nesouvisí.
Všude možně po světě mají i více nezávislou justici, kde žádný don Pablo nemůže přitlačit v kauze svých spolustraníků. A přitom rozhodují rychlejc..
Vůbec to nechápu. Koncentrace řízení a nazdar.
Na druhou mi taky není jasné, z jakého důvodu doteď neexistuje možnost uzavřít nájemní smlouvu formou notářského zápisu s exekutorskou doložkou.
https://www.epravo.cz/top/clanky/notarsky-zapis-se-svolenim-k-prime-vykonatelnosti-neni-exekucnim-titulem-pro-vyklizeni-nemovitosti-111900.html
Vždyť to právě mluvím… Ve spoustě zemí je to jeden ze způsobů nájmu. U nás zase nic.
Tak s tím že runway nebyla provozovatelná v celé délce měli pravdu, takže asi to nebylo neplatíš – vypadni.
Jeden stavbyvedoucí 10 roků čekal, než ho soud zprostil viny. Ten VN kabel nebyl nikde zakreslený, energetici o něm nevěděli a sovětská armáda byla už dávno pryč. Bagrista ten kabel překopl.
Protože nám takové prostředí tady politici vytvořili – místo, abychom po revoluci a později přebírali to nejlepší z vyspělého světa, tak jsem pod vedením Klause hledali třetí cesty, zamořili exekutivu a právní systém klientelismem. o toho jsem se rozhodli být papežštějším než Papež a stali jsem se kovanými Eurohujery (což je jen pokračování kovaného pevného a spolehlivého socialistického prvku v rámci RVHP) a implementovali jsme každou volovinu v ještě „progresivnějším“ provedení než Brusel požadoval. A tak sklízíme, co jsem zaseli. A že to tak máme pořád dokazuje i to, že nám může i dnes vládnout i „Don Pablo“, finance řídit… Číst vice »
Za náš pos.aný život a pomalý soudní systém ale EU ani RVHP nemůže, eurohujerství je něco dost jiného. To je nadšené přejímání čehokoliv z EU, tak jak to leží a běží i s chlupami.
To my neděláme.
My buď kverulujeme, že to a tamto nechceme (ale při projednávání o návrzích v EU držíme hubu a pak se divíme že výsledek nám nevyhovuje). Anebo existující směrnici pochopíme blbě a zpřísníme si ji.
My si neumíme vládnout, ale české nadšení z EU s tím nemá co dělat (už jen proto, že jsme spíše skeptiky, imho bohužel).
To, že běžní občané jsou skeptici – s tím lze souhlasit. A má to i svůj logický (i historický) důvod. Ale to „eurohujerství“ se projevuje mimo jiné v tom, že: a) nevyjádřili jsme se kriticky k Lisabonské smlouvě a přijetí totalitním způsobem – pro mne je to moment, kdy se EU zcela odklonila od původních myšlenek a ideí a stala se z ní nedemokratická byrokratické organizace, ve které vládnou úředníci. b) Poláci i Maďaři si vyjednali mnohem více výjimek – dočasných i trvalých než ČR, která se o výjimky ani moc nesnažila c) Poláci i Maďaři si dovolí odporovat a… Číst vice »
ne, my si zavádíme kraviny a lživě tvrdíme, že to tak chce EU. to není eurohujerství, ale pitomost
Většina bodů co píšete je ale právě *odlišný* postoj, než jaký zaujímá EU. To nazýváte eurohujerstvím proč?
A jestli považujete za dobrý nápad bořit si demokracii po Maďarsku nebo soudní systém po Polsku, pak prosim, koukněte do RuSSka, tam to mají spojené komplet.
Neřekl jsem, že postup Maďarska a Polska v případě demokracie a soudního systému je správný. S tím, co dělají nesouhlasím, ale je to jejich věc. Chtěl jsem vyjádřit to, že se nebojí do toho sporu jít, ačkoli už předem vědí, že se to EU líbit nebude a možná přijdou i sankce.
ČR tuto odvahu nemá – a nepostavila by se proti ani v případě, že by nějaké rozhodnutí EU vedlo k likvidaci (ekonomiky, nezávislosti, demokracie či čehokoli jiného) v ČR
Ono je to trochu komplikovanější, v roce 2000 uzavřeli s Ministerstvem nájemní smlouvu na 50 (!) let za 10 mil. ročně. Pak začali tvrdit, že byli ministerstvem uvedeni v omyl u technických parametrů letiště a požadovali slevu z nájemného. V roce 2010 přestali nájemné platit, ministerstvo jim v roce 2013 vypovědělo smlouvu. Od té doby se soudili o neplatnost výpovědi.
Žaloba na vyklizení a 10 let, tady je fakt neuvěřitelný bordel 🤮
podívejte se jak dlouho se soudili v Holešovicích o tržnici.
náš soudní systém umožňuje nekonečné obstrukce…kterým se stát neumí z povahy věci bránit.
Já bych řekl, že ani systematicky nechce – politikům a jejich kamarádům tenhle systém náramně vyhovuje. A kde není vůle, není ani cesta / způsob
Nejde o letiště, nejde o Gigafactory. Jde jen o lukrativni kšeft pro APB Plzeň a železo, které je v betonu na letišti. Už si o tom cvrlikají i vrabci na plzeňském náměstí.
Aby se nakonec neukázalo, že ranvej i pojížděcí dráhy jsou … z prostého betonu. A bude se muset vymylset další zaručeně pravidvá konspirace.
Jestli je v Linich zelezo v betonu nevim, ale likvidace drahy letiste v Zatci byl pro Brezinu zivotni kseft.
Evidentně neznáte APB a pozadí celé této komedie. Skutečně nejde o konspiraci, ale miliardový byznys pro vybrané.
Přesně tak. Když mi to vysvětloval kamarád, co je zaměstnaný na kraji, tak jsem si v první chxíli myslel, že se zbláznil. Ale zde opravdu nejde o žádnou baterkárnu. Pro pana Kocourka jen pouze to, že sytý hladovému nevěří:)
no tak nám to vysvětlete taky, nebuďte slušnej
S APB nemám nic společného. Ani s veřejným sektorem. Tak tady nenaznačujte, že jsem někde spáhal miliardový podvod.
Když o tom nic nevíte, tak radeěji mlčte, Vy konspirace……….
Je dobře, že jsi to prokoukl 🕵️
Ale jo, tak nám to tu trochu poodhalte. Pokud je to takové veřejné tajemství, tak asi nemáte co zkazit. Pro APB tam bude jistě kšeftu fůra, ale že by zrovna na vytěženym železe byl takový vejvar? Myslim, že fakturace jejich práce je významně vyšší než cena vytěžený druhotný suroviny.
Mno asi by měli jednodušší těžit železo ze zrušené železniční tratě, než ho vyrubávat z betonu. Jenže jim stát žádnou ke zrušení nedal, ale dá jim letiště. To mi na tom nesedí.
A nejste můj nadřízený ani můj otec, abyste měl právo mi zavírat hubu.
To tvrdíte Vy. Nevkládejte ni do úst něco, co jsem neřekl. Já Vám doporučil – přátelsky poradil, že pokud nevíte, mlčte. A Vy hned o zavírání huby. To neni normální.
JK rád fabuluje.
Volkswagen jednání potvrdil. Vzhledem k tomu, že vim jak automotive funguje, nedokážu si moc představit jak nějakej náměstek z plzeňskýho kraje přesvědčuje manažery ve VW, aby pro ně zahrály divadlo že vypustí kachnu o GF v Líních, aby si odtamtud mohla APB vybourat železo. 😀 Netvrdim, že v tom neni žádná habaďůra, ale tim že řikáte že nejde o letiště ani baterkárnu zpochybňujete potvrzený záměr od VW. Což je pro mě konspirace jako prase.
VW vůbec nemusí vědět, že je někdo z kraje tahá za fusekli a žádná továrna nakonec nebude. Oni třeba fakt věří, že tam budou dělat baterky.
To jako že by šíbři z českého rybníčku chtěli napálit nadnárodní korporaci Volkswagen ohledně investice za miliardy?
Wow, to je skoro jako když chtěli prodat Karlštejn Američanům..
(teď vážně: pokud by někdo chtěl napálit zahraničního investora na takto velké zvažované investici, pak by TAK moc poškodil ČR a její důvěryhodnost pro zahr.investory, že kdokoliv soudný by od toho dal ruce pryč)
Vy asi moc zkušeností s krajskými úředníky a politiky nemáte. Speciálně v Plzni je to grázl vedle grázla, hejtmanství i magistrát si místní kmotři rozdělili mezi sebou a drží pevně v rukou.
Tak to samozrejme neni. VW potrebuje baterkarnu. Skodovaci z MB nechteji ani do Chomutova ani do Ostravy, ani do Varu, Plzen se jim libi. Proto tlaci Plzen. Vlada chce baterkarnu, protoze ji nabulikovali, ze to je highend super cuper vyroba s obrovskou pridanou hodnotou, co zachrani republiku. (Neni samozrejme ani jedno, highend je vyzkum baterek, vyroba je relativne jednoducha masova produkce milionu clanku. Navic energeticky, na spotrebu vody, zemestnance a chemikalie extremne narocna vyroba. Navic to bude vyroba pouze pro skupinu VW, kde se asi skonci a bude se danit zisk?) No a v Plzni jisty pan Brezina, ktery ma… Číst vice »
Tak tohle chápu a je to celkem srozumitelný. Nicméně se tam už nejedná o likvidaci/rozprodej železa, jak bylo zmíněno v prvním příspěvku, ale právě o tu celkovou možnou zakázku pro APB. Zároveň musím nesouhlasit s názorem na výrobu baterií, je to nesmírně důležitá věc pro náš průmysl. Vývoj je sice super věc s velkou přidanou hodnotou, ale právě díky masové výrobě se ve výsledku točí nejvíce peněz. Jsou na to navázány široké dodavatelské řetězce a zaměstnává to daleko více lidí. A přestože si řikáte, že ty lidi bude potřeba importovat, stejně je to mega důležite, protože se všechno odehrává (tím… Číst vice »
Ja o zeleze nikde nemluvil. Nerikam, ze neni dulezita, ale pro Plzen se naprosto nehodi, je prilis velka (jako kdyby u Prahy chteli otevrit fabriku pro 50 000 zamestnancu), navic v Plzni dlouhodobe zamestnanci chybi a ve velkem jsou dovazeni z jihovychodu, coz sebou nese socialni napeti, protoze ubytovny pro tisice Rumunu a Bulharu proste ve meste nechcete. Znovu opakuji hightech je baterii vymyslet, ne vyrobit, vyroba jsou miliony identickych clanku spojenych dohromady. Navic je vyroba extremne energeticky narocna, spotrebuje obrovske mnozstvi vody a chemikalii. Ohledne vysoke pridane hodnoty, to by byla pravda, kdyby se jednalo o nezavisleho vyrobce, ktery… Číst vice »
Souhlasim s vami, ze umisteni v Plzni se mi taky nezda jako nejvhodnejsi. Je ale skutečně velmi důležité, aby to bylo v ČR. Limit bude ve výběru lokality jistě nějaký celistvý a obrovský pozemek a dobré spojení do Němec. To ten okruh jistě hodně zužuje. Proto si říkám, jestli by nebylo vhodnější využít nějakou bývalou výsypku/důl na severu Čech. Tak jako to udělalo BMW. Tam by sice (kapacitní) spojení nebylo tak dobré, ale dalo by se přislíbit a dobudovat. Koneckonců bylo by to na dostřel většině důležitých závodů VW group. Mimochodem je také důležité počítat s tím, že část automotive… Číst vice »
Jak jsem uz psal, baterkarnu pro VW u nas resi Skodovka, pry by tam meli prejit i nekteri stavajici zamestnanci (chci videt kolik jich nakonec bude…) a tem se do Mostu a Chomutova nebo Ostravy nechce proto Plzen s kouzelnou vymluvou, ze treba v sev. Cechach neni dostatecne velka zona (kolik asi stoji hektar pole…) a zaroven v Linich letaji miliardy, tu za vedeni VVN dokonce i jako zemni, tu za vodovod z Nyrska, tu za likvidaci vlastne nikdy pouzite betonove drahy letiste. A vsechny argumenty, ze jen vybudovani noveho VVN vedeni u nas trva 10+ let jsou smeteny ze… Číst vice »
Už jste viděl finišer, který ukládá výztuž do vozovky? Žádné železo v betonu na ranveji není. Maximálně trny v dilatačních spárách (kdo ví jestli).
Už jste viděl VPD na nějakém vojenském letišti zděděném po komančích? Železobeton, pane. Nicméně, domnívám se, že faktura za likvidaci dráhy je daleko větší motivační faktor, než prodej armatur vytlučených z betonu do šrotu.