Provoz vlaků ze Slaného do Loun nejspíše zůstane, kraj s obcemi míří ke kompromisu
Motorový vůz Stadler RS1 841.2 na trati Kralupy - Louny ve stanici Klobuky v Čechách. Foto: Michal Chrást
Obce odmítaly náhradu autobusy kvůli delším jízdním dobám.
K těm tratím 110 a 124. Je nezvratným faktem, že obsazenost tam opravdu velmi kolísá, zažil jsem několikrát totální přecpanost ve staré 810 mezi Slaným a Louny, nyní ve větších a pohodlnějších Stadlerech to bylo občas také plné (spíše víkendy), důvodem jsou hlavně nárazové turistické výpravy partiček důchodců, skupin vandráků a trampů středního věku i dětských oddílů do oblasti západní části Českého Středohoří, občas i na výšlapy v okolí Peruce, Klobuk i Zlonic. Trochu podobné to je i na 124 hlavně v oblasti Džbánu, kam jezdí občas skupinky turistů z Prahy do Mutějovic nebo z Chomutova a Žatce do železničního… Číst vice »
Nápad s přímými vlaky ze 110 přes Noutonice se mi nezdá dobrý. Pokud kraj zachová jen 4 páry, tak si myslim, ze lide doceni spise jejich pokračování do Kralup, odkud je prestup na vlaky primo na Masaryčku. To při trasování pres Hostivice nebude možné, protože jste nejspise zapomnel, ze usek z nádraží Praha-Dejvice dolu do centra bude už za pár měsíců uzavřen na několik let, kvuli modernizaci. Takze byste v podstatě zabil benefit vlaku, spočívající v tom, že s jednim jednoduchým prestupem v Kralupech se dostanete až do centra Prahy za stejný čas, který z např. Peruci potrvá ta cesta… Číst vice »
Ještě bych si bokem dovolil k zahraničním cestam, pokud se bavíme o tech delších, jako je z ČR do Francie, Itálie, Anglie, Španělska, Řecka, Rumunska, Švédska, Norska atd. Hlavni roli hraje cena a čas a jak moc je to komplikované. Cesta ve vice lidech autem je většinou cenově nejvyhodnejsi a také nejjednodušší po stránce organizování. Tak to většina lidí vnima a vnímat bude i dal. Cesta letadlem je pro zmenu nejrychlejší a nejpohodlnější a často se povede sehnat letenky za přijatelné ceny. Cesta busem neni rychlá ani moc pohodlná, ale pokud nemáte auto, neseženete levné letenky a nemate peněz na… Číst vice »
Zachování 4 párů vlaků je zde vhodné, zvláště pokud by se povedlo, aby nadále pokračovaly až do Kralup a byl k dispozici prestup na vlaky směrem na Louny střed. Ta trať totiž funguje jako regionální spojnice, podobne jako trať ze Žatce do Lužné. Proto ma smysl jak tato trať, tak souběžné autobusy. Po té trati lide nejezdi jen do Loun nebo Slaného, ale jezdi až do Kralup a někteří pokračují dokonce na Prahu, protože z míst jako Peruc, Klobuky, Zlonice to do Prahy bez auta neni autobusem rychlejší než vlakem. Vlak jede až na Masarycku a většina cestujicich pokračuje minimalne… Číst vice »
Dobře napsáno.
Řekl bych, že za výběrem úseku Slaný-Louny je pozice na mezikrajské periferii, kde politici nikdy nemají mnoho motivace a navíc to mohou prostě „zkusit“, s tím že třeba bude ten sousední kraj chtít spojení udržet a doplatí to.
Pan B. je „starosta a nezávislý“. Jen pro zapamatování..
Souhlasím, je mi stydno, že jsem tohle volil.
Rozumné zdražování bych zkousl (i když jestli má Borecký deprese z toho, že jeho činnost je ztrátová, tak měl jít řídit těžbu ropy do Zálivu a ne krajskou veřejnou dopravu). Ale omezování dopravy za cenu úspory pár šušňů je nesmysl. O ty prostředky stejně z části přijde, protože s horší nabídkou spojů vybere méně na jízdném. Akorát se některé oblasti stanou ještě odříznutějšími a budou se dál vylidňovat – což přináší další ekonomická negativa.
Když se to trochu rozebere tak : Slaný – Zlonice prakticky není třeba doplňovat. Zlonice – Stradonice – Klobuky: je to slabá relace, stačí malé doplnění.
Klobuky směr Louny stačí spojit s linkovou dopravou z Peruce.
Směr z Klobuk na Slany a Prahu není třeba táhnout přes Paleček, což je z části už dnes.
Co by stálo za řeč, je několik víkendových spojů vlaku v sezóně.
Víc tam třeba není.
Ale někteří šotouši mají raději “ když jede alespoň něco “ pokud možno každý den.
Takže se nám rodí pěkný paskvil….
Dělal sem průzkum a všichni cestující jsou vlkodlaci
Blahopřeji, při průzkumu se doporučuje
Omezit návykové látky a jejich kombinaci
Ironie ale ..by máte všechny za sotouse ,ani nevíte kdo to je. Já jezdí vlakem protože je rychlý pohodlný ..atd ale to nepochopite.
Dost možná toho vlakem najezdite méně než já. Šotouš není tak docela odborný význam a hádat se o něj nebudu. Ve vašem případě to bude možná v tom negativním smyslu, takže to stejně nepochopite!
Pochopím..ale když to tak vemu autobus prostě není rychlejší, místa na nohy .. hrůza. Kolo si taky nikdy nedám..atd std
Já viděl v autobuse babetu…
Já taky. Pocukrovanou.
Já motorovou.
A jen tak mimochodem, cykloháky na autobus již byly vynalezeny a nedomnívám se, že by to byla zásadní položka na autobusu…
Také jsem pro zachování určitého počtu vlaků na této trati, protože pro někoho to jako páteřní spojení až do Kralup nebo Prahy je přehlednější a pouzitelnejsi než busy, ale tyhle argumenty s kolem nebo místem na nohy, stoleckem, záchodě, to je šaškárna.
Tak sotousum to vysvětlovat nemusíte, musíte to vysvětlit těm obcím, že jsou blbý.
Absolutní lži a nepravdy, jako vždy u vás. Vlak tady svůj smysl má a je vidět, že i obce mají zájem o to, aby zůstal, zřejmě vědí proč. Vytížené vlaky tam jezdí i v kladiva, to je prostě realita a smiřte se s tím. To jen vy neustále hledáte všelijaké nesmyslné pseudoargumenty, proč vlak za žádnou cenu ne a autobusů co nejvíce.
No pokuf stačí 4 páry vlaků denně, asi to tam.zase tak moc využívaný nebude. A pokud tam jezdí něco velikosti RS1 – tak argument pro vlak nějak není.
Jen mě překvapuje rozdíl v tom, co by stály autobusy a co vlaky. Je to skoro půlka. Většinou je ten poměr necelá jedna třetina doplatku za vlak.
Většinou jsou to dvě třetiny, takže půlka je úspěch.
RS1 už přes měsíc nejezdí. Velký návrat k barierovému nástupu do 810.
RS1 přec jen plní roli „lákadla“ i na takové trati, škoda.
To by se muselo vidět, jak k číslům došli.
Už jen proto, že tam v kladiva nebylo moc co nahrazovat s výjimkou úseku Klobuky – Peruc
Můžete si tu balamutit jak chcete, já tam byl na rozdíl od vás dost často na to, abych si udělal obrázek. Louny – Klobuky – Zlonice – Slaný je nahraditelná naprosto lehounce (a ještě Čeradice, Lisovice a Stradonice můžou získat nějaký spoje navíc) vzhledem k poptávce a již provozovaným linkám a mezi důležité „vedlejší“ železnice prostě nepatří. Sám jste se tu jednou prokecl, že tam skoro nikdy nebýváte (pokud vůbec někdy). Ale pořád ze sebe děláte odborníka s přehledem o všech tratích, kde všude vidíte obrovskou důležitost. To vám tu sice někteří sežerou, ale jiní naopak ne. Na jednu stranu… Číst vice »
Normálně bych tam nechal 2 páry vlaků celotýdenně s tím, že provoz se bude hradit ze zdravotního pojištění…
Šotouši budou předkládat kartičku pojištěnce.
Případně propustku z léčebny.
Vy jste ji nedostal a rozjel internet na Nokii 6310
Nedostal. 😟
GPRS to umělo, jinak řečeno: Internet tam byl z výroby.
Fanoušek Plzáka rozjel Linux na Nokii 5110.
Asi tomu nerozumím. Ta trať je pro běžné dojíždění prakticky nepoužitelná. Kraj místo vymyšlení adekvátní náhrady autobusem, ale ne vymetáky 590 a 592, ještě více dopravu přiškrtí. To už vážně veřejná doprava zůstane jen pro socky a školáky.
To je klasická snaha vyhovět všem, až se nevyhoví vlastně nikomu. Koleje se budou brousit, kraj nebude za zlého, peníze se ušetří, starostové se mohou prodávat jako velcí zachránci a že je to pro cestující ta nejhorší možnost? Vždyť to tak obce přeci chtěly…
ano, presne jste to popsal.
bohuzel idsk a kraj jsou jako koordinatori velmi marni a zmena neni v dohledu.
proste neco jezdi, nekdo na to plati, splneno. ze to je na hovno nikdo neresi.
Je prakticky nepoužitelná, proto je cesta busem delší. Nebo všichni jezdí až do Prahy?
Před integrací jezdil autobus z Klobuk do Slanýho na autobusák za 20 minut, tedy stejně, jako vlak. Jen jel bohužel přímou cestou. Jsem si jist, že kdyby se objevilo na stole prodloužení ústecké 705 z Peruce do Slanýho přímou cestou (a ještě by lidi do Prahy mohly přestoupit na 389), obce by to uvítaly spíš. Nebo je snad normální, aby vzdušnou čarou 9 km jel autobus 40 minut? Měli vymyslet kompletně nový systém obsluhy oblasti, místo toho to naroubovali na stávající, který ještě vlastně víc utlumí.
Přitom dříve byla použitelná i pro rychlíky Praha-Karlovy Vary. Kdo za to chátrání může?
Viděl bych to tak, že naopak za to může modernizace ostatních tratí a zvýšení rychlosti nových lokomotiv.
Rychlíky tam můžou jet i dneska. Akorát to málokoho nadchne takovým spojem do Karlových Varů jet.
Jistě, ale pokud by ta trať byla v lepším stavu a umožňovala víc než dnešních 70 (místy i méně) km/h, pak by spojení Praha Masarykovo-Slaný-Louny-Louny město mohlo mít i nějaký smysl.
Třeba sleva jízd kilometricky delší, ale časově srovnatelnou štrekou přes Ústí.
Chtělo by to posunout trochu některé zastávky blíž k obcím. To že vlak projede celou obcí a následně zastaví někde v poli je je jen k pláči.
Ale jak to udělat,. když třeba Klobuky jsou nádraží na kopci, Teplce je zastávka na kopci, Peruc je nádraží prakticky za městysem (a že by někdo postavil perón v oblouku u vjezdového návěstidla od Vrbna je fikce, ale zase by to bylo za městysem, Zlonice je nádraží tak nějak na konci města a trať se nikdy výrazně něpřibližuje. Vrbičany (železničně Vraný) je zastávka na konci obce, z většiny obce do kopce. Královice darmo mluvit. Slaný nádraží na kopci a ocd centra docela daleko. Jednoduše ta trať byla postavená za jiným účelem než vozba cestujících v 21.století, kde když vám VHD… Číst vice »
dneska si každej myslí že VHD je taxi a bude stavět u každyho patníku, už stačí jakej paskvil nadělali z busů, to už je pomalu taxi, nechtěji opravdu udělat, že bus bude stavět rovnou u baráku?
Ne, stačí, aby Správa zeleznic investovala do dostatečně dlouhých peronu někde blíž osídlení, pokud tam ta trať vede.
Protože je super jít z vesnice půl kilometru podél kolejí na zastávku.
Já chápu, že tohle je pitomost, na druhou stranu, půl kilaku je pár minut. To zabije málokoho…
I v Brně chodím radši kilometr a půl na nádraží. Protože to je rychlejší a pohodlnější než MHD. Pokud natáhnu nějakou almaru…
Tak ono jít 500 metrů v zastavěném území je tak nějak „míň“, než ta samá vzdálenost polem. Chápeme se?
Resenim by bylo dat zastavku Chlumcany bliz k zastavbe a v trase nove zridit zastavku Ceradice, Stradonice, Lisovice a Drinov. Treba i na znameni, aby to lide meli blize. Pak to ma i smysl zachivat provoz a udelat ho vice taktovym.
Borecky by toto mel prosadit namisto nesmyslneho ruseni trate, ktera ma potencial.
Neni treba trat za miliardy rekonstruovat spise zrevitalizovat ty nove zastavky.
#potenciál
Nemáte protiargument tak po „babišovsku“ jen shazujete?
Tak jednu zastávku máte za 10-15 mil. Kč. To neprosadíte…
To je cena megalomanské zastávky od SŽ. AŽD třeba na Švestkové dráze ukázala, že to jde i výrazně jednodušeji a levněji.
SŽ umí jenom betonový bunkr ( „pardon antivandal“).
To je jak mor… Těch antivandalů už je asi 120.
A přitom lze vymyslet i pohledný prefabrikát, viz Prefa Nový Bydžov. Těch jsem napočítal v síti SŽ(DC) jenom 6, asi právě proto, že jsou pěkné a před nečasem na rozdíl od těch zmetků ze ŽPSV skutečně chrání. Jenže podobně jako vláda, která veřejně prohlašuje, že jejím úkolem není pomáhat lidem, ani SŽ(DC) tu zřejmě není od toho, aby dělala něco pro cestující.
Kdybyste se někdo chtěli přesvědčit na místě o platnosti toho okřídleného rčení, že je něco jako nebe a dudy: Spálov, Radim, Plotiště, Kukleny, Náchod zast., Jivany.
A máte jinou možnost než od SŽ?
Královice ještě, tam to je úplně do očí bijící
Borecký toho v Chlumčanech moc nezmůže, nejsou ve středočeském kraji. A tratě nikdo nezrušil, stále tam může projet vlak.
Takže obce budou mít oproti dnešku cca polovinu spojů. To je pro ně určitě velká výhra. Cestující ušetří 18 minut na jízdě, ale budou na spoj čekat o dvě hodiny déle.
Cestující se ve Slaným většinou pěkně projdou, takže se většina z 18 min. rozplyne. Av takových Klobukach či Zlonicich to můžou zopakovat.
Protože chodit je co? Chodit je zdravý! Takže do hospody jedině pěšky!
přesně tak, vhd není taxi.
Co ale ty co nejedou do Slaného?
Souhlas. Chodit je sice zdravý, ale do kopce se cestujícím lidem chodit nechce. Ano, vlak jede z Klobuk do Slaného 20 minut, bus 41 minut. Ale v Klobukách musíte od obecního úřadu počítat minimálně 5 minut na cestu na nádraží do kopce (pro mladé a zdatné jedince) a ve Slaném cca 10 minut na začátek centra – k dobru cca 5 minut pro zdravé a zdatné jedince, pro důchodce ztráta alespoň 10 minut.
Kde je to jedním směrem do kopce, opačným je to z kopce.
Já tím vlakem dost jezdím, vystupuju ve Slaným, ale vždy cca ½ cestujících pokračuje někam dál směr Kralupy. Při náhradě busem to bude vždy znamenat přestup, což je úkon s cestou na nádraží srovnatelný, jehož důsledek je IAD.
si zavolejte taxi, tohle je vhd.
Proto důchodci z Pálečku jedou raději busem.
Můžu se zeptat, jde jste vzali „7 párů spojů?“. Nejslabší úsek Louny – Peruc má párů 8, asi se zřejmě zapomíná na pár spěšných vlaků. No a na úseku Klobuky-Slaný už to je párů 11. Mám tomo rozumět tak, že plán na zastavení provozu se spěšných vlaků netýkal a měly zůstat?
Narozdíl od jiných tohle nevidím jako dobrou zprávu, ale jako agonii. Buď ta trať má smysl nebo ne, polovičaté řešení stojí akorát peníze navíc bez užitku. SŽ až na vyjímky koncepci na lokálky nemá, kraj zase rozhoduje jen podle peněz. Přitom by mnohde stačilo posunout zastávky blíže obcím jako první krok.. Dle mého by toto téma zasloužilo velkou pozornost u SŽ napříč republikou..
Tam, kde to technicky jde, nechť se to samozřejmě dělá. Ale vždy je potřeba počítat i s výškovými metry, ty jsou největší bariérou.
Toto je narativní řešení.
Tak to je jedině dobrá zpráva. Nikdo mi tento názor nevymluví – pokud vlaky jezdí vytížené, neexistuje jediný relevantní důvod, proč je rušit. A tady vytížené vlaky jsou, neříkám že úplně všechny, ale většina ano a rušit je absolutní blbost.
Je to bohužel přesně opačně, většina vlaků je tam využita velice bídně.
Slabota je to i na odpoledních odjezdech ze Slanýho.
V tom případě
Ne, není to tak a věřte, že ani stokrát opakovaná lež se pravdou nestane. Vytíženost vlaků je tam dost vysoká, narozdíl od kraje to říkám z vlastní zkušenosti, jelikož tam občas jezdím.
Lež tu opakujete pořád dokola vy, pokud tedy pár lidí ve vlaku pro vás není „slušná vytíženost“
A jaké číslo v solo motoru řady 809 považujete za „dobrou vytíženost“ ?
A pro případné rýpaly – řada M 152.0 je na této trati nosná od roku 1976, vlaků v klasice zde byla vždy menšina (i za řady M 131.1).
Opravdu? Neříkám že tam jezdím denně, úplně místní nejsem, ale celkem často to využívám jako spojku ve/ze směru Most (která mi cestu zkracuje dost podstatně) a snad jsem ještě nezažil, že by to jelo poloprázdný. A to obvykle nejezdím ve špičce.
To čtu už delší dobu a pak tam vidím zase to stejný u většiny vlaků.
Jedině , že by pro vás byla solidní zaplněnost třeba 5 – 10 lidí. Těžko říct, co nazýváte „poloprázdný“(?), ten, kdo se tam dostane, si může obrázek udělat sám.
Zejména mezi Perucí a Vrbičany jsem jel v pozdně odpoledních hodinách mnohokrát jako jediný cestující, v ranních vlacích jsem při provozu regionov byl většinou sám na čtyřce, ale málokdy byly nějaké čtyřky/šestky zcela neobsazené. Problém vidím ve špatné koordinaci s autobusy – soustavně se střídají situace, kdy jede všechno najednou a poloprázdné a pak dlouho nic (kdy možní cestující kvůli nedostatku vhodného spojení mnohdy volí vlastní dopravu nebo necestují).
Každé z existujících vlakových i autobusových spojení má svou část cestujících, pro které je výhodnější, ale koordinace je dnes zoufalá.
Kecám, ne Regionov, ale 810.
Jo, ale co s tím? Posunout bus, který pak ztratí přestupní vazby ve Slaným, nebo vlak, který je ztratí v Lounech a Kralupech? Tenhle problém je totiž i ve Zlonicích, kdy jedou v ⚒️ 3 busy a vlak, a pak minimálně hodinu (u vlaku až 4 hodiny) nejede nic.
Tam, kde je čtyřhodinový interval a přestupní vazby jsou většinou na linky s dvouhodinovým nebo dokonce jen hodinovým intervalem, stačí u jednoho nebo druhého překlopit do druhé dvouhodiny.
Co tu trať taky modernizovat? Ať stojí za to, cestování by se ještě vic zrychlilo.
podívejte se na mapu, ještě by to chtělo zastávky v přilehlých obcích
Kromě Královic jsou zastávky v obcích. A v Čeradicích by snad nemusel být problém ji doplnit.
Trať Praha – Most, hlavně v úseku Slaný- Louny trpí od svého vzniku poměrně velkou docházkovou vzdáleností od zastávek. Modernizovat a zrychlit tak, aby to stálo za to, by znamelo půlku trasy vést v tunelech a na mostech. To už by bylo vlastně metro.
Čas psaní tohoto komentáře 5 minut, včetně zavírání neustále vyskakujících reklam. Psát zde, to je takový masochismus.
To jsi psal na mobilu?
Jo. Bohužel. Vždy si řeknu, že to napíšu třeba jako SMS, zkopíruju a pak teprve vložím, ale vždy na to zapomenu. Třeba jako teď. (3 reklamy, btw🤣, tak 4.)
on má ještě někdo na mobilu reklamy? 😀 taky píšu často z mobilu a na datech, ale umím je vypnout a root není potřeba 😉
Franto Dolasi, jsi to ty?
Ta dráha byla původně vybudována hlavně pro dovoz severočeského uhlí na Smíchov.
I tak byla postavena vůči Buštěhradce „úsporněji“. To se týká zejména délky stanic, kdy v dobách budování lepších zítřků znamenalo křižování dlouhého vlaku i jeho trhání. Kdyby se chtělo, mnohde by se ekonomicky vyplatily (vyplatily) drobné přeložky s propadem rychlosti na 40. Jako na potvoru jsou tato místa často mezi stoupáním na obě strany. Úspora trakční nafty (uhlí) by nebyla zanedbatelná, času rovněž. Dnes to na (opětovně) jezdící 810 nemá téměř vliv.
Místo „(vyplatily)“ mělo být „tehdy“.
Tak zkus prohlížeč Opera Mini.
Ale to je docela milá zpráva po ránu. 🙂
No pokud bude jízdní řád s menším počtem spojů, tak bude úbytek cestujících větší, protože například by mohl člověk do práce vlakem, ale odpolední spoj, kterým se vracel byl zrušen.
Takže lidé předsedou do aut. Otázka spíše je, zda-li by nešli udělat spěšné autobusy, které by nezastavovali všude a měli konkurenceschpný čas.
Možností je víc např. bus od Peruce a Klobuk mohl jet na hl. silnici a vynechat některé obce, kam jede 389.
Jo a co ty obce, které linka 389 obsluhuje? Ti mají o obsluhu přijít? Linky S40/U40 a 389 mají dost rozdílné úlohy, každá obsluhuje něco jiného a nemůže tak jedna nahradit druhou. A jízdní dobu ze Slaného do Loun mají zcela srovnatelnou, rozdíl je jen pár minut.
Slaný – Louny srovnatelnou. Ke škodě cestujícího v této relaci. Vlak se tak paradoxně časově zlepšil, jen ty Louny s nádražím na kraji města to prostě celý zabijou, no…Mohlo by se samozřejmě jezdit směr Postoloprty (přestup navíc obecně odrazuje, obzvlášť kvůli jedné zastávce), ale to by se musel překopat celý koncept dopravy, resp. kraje zrušit a vrátit se ke staletí osvědčenému dělení na Zem českou, moravsko-slezskou/ moravskou a slezskou.
On ten městský úsek v Lounech není nafukovací a poměrně logicky se skrz jezdí ze směrů, které jsou vytíženější než trať od Slaného.
Toho jsem si vědom. Vždyť píšu, že by se musel změnit koncept dopravy. Trati 110 byl ukraden mostecký úsek tratí 126, tak já bych zas ukradl ve prospěch 110 úsek do Postoloprt. Na druhou stranu chápu, že větší poptávka do centra Loun bude asi z obcí podél Ohře.
Nepochopil jste. Píšu o rychlé náhradě ze směru od Peruce (dejme tomu několik spojů denně ve špičce) ne o rušení stávajících spojů 389.
Přes Stradonice, Lisovice apd. by stačila mírně posílená 592 nic víc.
Na úseku Zlonice – Slaný není v kladiva pořeba doplňovat nic, popř. skoro nic.
Tak obce se ale mohou složit na nahradu těch vynechanych vlaků busy. V ty vytizenejsi časy by jel rychlejsí vlak a doplnil by ho v ty méně důležité časy pomalejsi bus. Těch obci je tam dost, věřím, že na 3 páry busů by peníze našly. V PIDu nebo v tom usteckem systému by to bylo obojí, takže žádný tarifní bordel by nevznikl.
Zatím je situace taková, že na středočeském území jsou v DÚK některé autobusy až do Slaného, ale vlaky ne.
Odpolední spoj jistě pojede. Horší už je to se spojem z odpolední směny, na kterou by se člověk dostal vždy, ale z ní zpět už minimálně 20 let ne, neboť odejzd posledního spoje těch 20 let osciluje mezi 20.20–20.40.
Jet dopoledne do Slaného „na otočku“ taky žádná sláva, otočka znamená 2h pobyt.
To ale bylo vlastně vždycky. MOs 9713 z Klobuk v 10:00, ve Slaném v 10:30 (jezdilo se s Bafíkem, takže ze Zlonic do Slaného na houpačkách nic moc), zpět MOs 9714 ze Slaného v 12:15, ve Zlonicích ostrý přípoj od Roudnice, v Klobukách v 12:45 na kříž s MOs 9717. Takže ve Slaném cca hodina a půl a babička (tehdy 60-ti letá) z toho byla vždy schvácená a moc se toho nakoupit nestihlo. Ale klasikou Os 9702 v 14:30 ze Slaného jezdit nechtělo, blbě se jí do ní nastupovala – byla poměrně malá.
Nebo svého času MOs 9725, Most-Slaný, který měl jízdní dobu 3 hodiny🤣, půlhodinový klasický pobyt v Lounech, pak ve Zlonicích předjíždění rychlíkem – kde to mimochodem, když nebylo zpoždění, ujelo těsně motoráku od Roudnice.
Problém linky 592, která už nyní kopíruje ve velké části vlak NENÍ množství zastávek a délka, ale hlavně naprosto tragická silniční infrastruktura. Řidiči protijedoucích spojů si navzájem telefonují, aby se náhodou nepotkali v místě, kde se nevyhnou.
Totéž lze ovšem v zásadě říci i o železnici…
Kde si telefonuji a na kterých spojích??Toho jsem si tam ještě nevšiml, čímž netvrdím, že se to nemohlo stát.
Zbytečné vykřičníky. „V zásadě“ – to je to klíčové slovo!
Ukázková psychologie extrémů. Když budeš někomu dostatečně dlouho vyhrožovat smrtí, může časem začít považovat za dobrou zprávu i to, že mu teda „jen“ nafackuješ… To ale neznamená, že je to v pořádku.
Obnovitz tedy v Praze topení hnědým uhlím, aby se trať zachránila?
Dneska těžko, to by se vezlo přes UL a kolem vody a bylo by to výrazně levnější a rychlejší. Ta trať pro nákladní dopravu chcípla na podzim 91 při mimořádné změně, kdy se vyplatilo i poslední zbytky nákladů trasovaných přes Louny dát kolem vody přes UL,. protože to bylo rychlejší a výrazně levnější.
Od té doby se 3x nadechla. Jednou z důvodu nehody, dvakrát z důvodu povodní. Aspoň prázdný náklad by se v noci provezl snadno i dnes, má to ale jedno ALE sedící v Ústí.
Ne, i výrobu elektřiny v holešovické elektrárně, která postavením dálkové vysokonapěťové linky 110 kV Ervěnice – Holešovice v roce 1926 taky nějakej ten vagón ubrala!🤣
V obcích Otruby, Královice , Dřínov by to chtělo zastávky poblíž obce. Pak by atraktivita vlaku byla jistě ještě lepší. Ale obávám se, že zatraktivňovat dopravu je pro některé krajské politiky moc složité. To je prázdný lepší slogan o vlakotramvaji tam, kde se to nehodí kvůli sklonovým poměrům.
jaka je velikost tech obci (do lokalky jedouci nikam prilakate tak 5% obyvatel) a jaka je/mohla by byt dochazkova vzdalenost? jaka je rychlost vlaku a kam ten vlak dojede?
jdete patnact minut na vlak, pak cekate v pustine a tricitkou se dokodrcate do slaneho. velka vyhra.
tyhle hry na modelovou zeleznici v meritku 1:1 nebo charita za cizi penize jsou opravdu dojemne…
Do Slanýho se dokodrcáte z Královic rychlostí 70 km/h s jízdní dobou 5-6 minut. Cestu na zastávku z návsi Královic (850 m) vypočítal Google na 9 minut. To není taková hrůza. Suma sumárum 15 minut. Bus (389) dojede na slánský autobusák za minut 21, ale ušetříte těch 850 metrů a ve Slaném máte ještě 3 možnosti výstupu na nácestných zastávkách. Zde pak záleží na cíli cesty, k areálu sportovišť by vyšel líp ten vlak. To i v případě nástupu v obci, kde jezdí 592, která vás k těm sportovištím a 3. ZŠ zavede rovněž, ovšem je to vyhlídková jízda městem.… Číst vice »
Ač byla zastávka Královice v tv reportáži liduprázdná, vězte, že je zejména o víkendech, kdy vysloveně nemrzne, poměrně slušně frekventována. Dobrá hospoda s krátkou procházkou jídla a piva chtivých Slaňáků není evidentně překážkou. Blíž k obci by to znamenalo zastávku v oblouku, což je slovní spojení nahánějící některým infarktový stav. V Dřínově by „blízko obce“ znamenalo rozšířit poměrně dost hluboký zářez, s mimochodem před cca 5 lety nově vybudovanou opěrnou zdí. Z celé trasy vychází nejlíp Páleček se zastávkou téměř na návsi, kdyby…Kdyby nebylo těch schodů, což je pro nemalou skupinu obyvatel podstatná překážka.
Jakým způsobem vadí motoráku zastávka v oblouku? Pochopil bych to u dlouhého vlaku, ale 810? Jen kdyby byli Královičtí aktivnější …
Pokud uvažujete do budoucna o nějakém nízkopodlažním vozidle třeba i regionova, tak v oblouku vzniká větší vzdálenost mezi dveřmi a hranou nástupiště při umístění nástupiště vně oblouku. uvnitř je to opačně. Pak taky záleží na tom, jaké je v oblouku převýšení, pro nástupiště může být maximálně 60 mm. Při vyšším dochází k většímu namáhání kolejnic při rozjezdech. Pokud v oblouku s nástupištěm snížíte převýšení, tak musíte snížit i rychlost projíždějících vlaků (otázka je, jestli by to vadilo, když by stejně většina vlaků zastavovala).
Motoráku? Motoráku to nevadí nijak.
V Dřínově by se zářez rozšiřovat by se moc nemusel, jen by se vytvořily opěrné zdi (při jízdě do Zlonic vpravo) pro vytvoření prostoru pro nástupiště. A k tomu samozřejmě i nějaké přístupové rampy a schody.
Pokud by byl požadavek dát nástupiště vlevo, tak by to asi taky šlo, ale zasahovalo by asi do oblouku. Pak je taky otázka jak dlouhé nástupiště by stačilo? Jestli na dvě regionovy?
Takže někde až za tím kamenným mostkem, myslíte (směr Louny)?
Ano, pokud by nástupiště bylo vlevo, tak za kameným mostkem směr Louny, začínalo by ideálně hned od mostku, aby bylo co nejvíce v přímé části koleje. Pokud bylo vpravo, tak by se dalo asi umístit i pod ten mostek, ten je dělaný na dvě koleje podle starých norem. Co se týče délky, tak by podle mě mělo stačit okolo 90 m (to by se vpravo pod mostek do přímé vlezlo lépe), ale i to je moc, jestli si stěžují, že tam tolik lidí nejezdí. Když to přeženu tak by mělo stačit cca 60 m na dvě regionovy (a to na… Číst vice »
Osekaný jízdní řád je lepší, než žádný. Ale obávám se, že to zase sníží využití a pro fanatiky ve vedení kraje to bude jen další argument, že „tím nikdo nejezdí“.
Chtělo by to vidět konkrétní jízdní řády i jak se došlo k jednotlivým uvedenym částkám.
Včetně nahrazující verze.
Jinak tam občas i nějaké počty lidí jezdí, vhodné pro autobus ( kterýma už je většinově).
Z vlaku tam uzmoc lidí ubyt nemůže.
V úseku Slaný – Klobuky je v kladiva nějakých 11 párů vlaků a do Peruce 9 a ne 7.
Je poslední verze alespoň nějaké zlepšení pro části obcí, kde vlak nemají?
A co takhle kdyby po ránu někdo v tom motoráku roznesl kroasan a kafe tak si dráha nahrabe doplňkovým prodejem a nemusí se nic rušit.
Co Vam brani tam ten prodej dělat? 😁
Nic jsem pomalu v důchodu a další práci nehledám.
Každý den dva croissanty a za rok mám na žigulíka…
To by si nevydělali ani na mzdu toho kdo by to těm cestujícím roznášel. Ale určitě by tě vzali abys to mohl dělat zdarma.
U Těch vlaků kde jede málo lidí třeba průvodčí. Musela by to být služba navíc s tím, že pokud by měl plný vlak tak by tuto službu neposkytoval.
Ano, prodával by jen v prázdném vlaku.
To by ovšem na těch vlacích musel nějaký průvodčí jezdit, což už neplatí kromě 2 párů v ⚒️ minimálně 5 let, víme?
Pak ten vlak nemůže mít vůči autobusu přidanou hodnotu jako pohodlí snídaně, pozdější vstávání do práce.