dkv-spojujeme

Provoz vlaků ze Slaného do Loun nejspíše zůstane, kraj s obcemi míří ke kompromisu

Motorový vůz Stadler RS1 841.2 na trati Kralupy - Louny ve stanici Klobuky v Čechách. Foto: Michal ChrástMotorový vůz Stadler RS1 841.2 na trati Kralupy - Louny ve stanici Klobuky v Čechách. Foto: Michal Chrást

Obce odmítaly náhradu autobusy kvůli delším jízdním dobám.

Středočeský kraj s největší pravděpodobností zachová provoz vlaků na trati ze Slaného do Loun. Kraj původně plánoval zastavení provozu od červnové změny jízdního řádu, nakonec ale vlaky v omezeném rozsahu zůstanou.

„Směřujeme ke kompromisu, v nejbližší době bychom se chtěli finálně dohodnout,“ řekl středočeský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký. Obce podél trati odmítaly náhradu vlaků autobusy především kvůli delší jízdní době. „Do Slaného jede autobus podstatně déle než vlak. S chystanou změnou tarifu na časový by taková náhrada ještě více postrádala smysl,“ řekl Václav Henzl, místostarosta Klobuk. Autobus z Klobuk do Slaného jede o osmnáct minut déle než vlak.

Podle kraje stojí provoz vlaků ročně kolem 12 milionů korun. Autobusy by stály zhruba 5,2 milionu korun. Obce proto navrhly, aby se objednal menší rozsah železniční dopravy za částku určenou původně pro autobusy. V praxi tak ze sedmi párů spojů mají jezdit jen čtyři, zmizí některé vložené spoje. „Chceme pokrýt hlavně dojíždění do práce a do školy,“ dodal Henzl. Na tomto řešení se shodly všechna města a obce podél trati, což deklarovaly i společným dopisem na kraj.

Zachování provozu je výhodné i pro České dráhy, které by musely některé vlaky ve Středočeském kraji obsluhovat vlaky z jiného než lounského depa. Po příjezdu do Slaného často pokračují na další výkony po kraji.

Tagy omezení provozu na regionálních tratích Slaný - Louny Středočeský kraj trať 110 Kralupy nad Vltavou - Louny
141 komentářů