Provoz v Teplicích stál kvůli nedovolené jízdě vlaku Českých drah
Začátek rekonstrukce nádražní budovy Teplice (srpen 2022). Pramen: Správa železnic
Vlak Českých drah projel návěstidlo o čtyři metry. Je možné, že na sněhu nezvládl zabrzdit.
Hmmm rozhodně to nebylo o 4 metry. Vlaky byly zastaveny G-stopem výpravčí z Teplic. Ano zastavili „daleko“ od sebe. Evakuaci 5 cestujících vyřešili po cca 30 minutách hasiči a odvezli je do stanice. Provoz by byl obnoven po cca hodině. Bohužel policie řekla ne. Proto se začalo jezdit až 8:50.
Tady něco smrdí….když se to stalo v Teplicích loni, s 70 cestujícími na palubě, tak zrovna Policie vše odpískala 🤫😁😁 a pak že se všem měří stejně 😂👌
4 metry řešili 2 hodiny! To si dělají z cestujících úplně pozadí!
Dve hodiny je univerzalni doba na cokoli.
Doufám, že zpoždění a nepravidelnosti způsobené takovýmto zastavením provozu se také počítají manažerům SŽ ke krácení odměn… třeba by se konečně mohlo začít něco dít.
To se spíš obraťte na drážní indpekci.
inspekci*
A co by s tím inspekce podle Vás měla dělat, když k této mimořádné události vůbec nevyjížděla?
Prosím ještě opravit, že to byl vlak ve směru od Děčína do Kadaně. Jinak by to jaksi nedávalo logiku…
Žeby další střelec, který má ještě na počátku peronu 100, jak jeden jeho kolega, který se tím na těchto stánkách ještě chlubil? Jinak souhlasím s názorem, že stát dvě hodiny kvůli 4 metrům je opravdu blbost.Přeci se to dá vyřešit za pár minut. Nic se nestalo, nikdo není zraněný, tak vyfotím ty 4 metry a odstavím soupravy bokem. Tam se ty data dají stáhnout taky. Nebo ne?
A kdo že to má iniciovat změnu drážního předpisu, když ne dráha sama?
Kdo je „dráha sama“? To nespadá pod státní správu?
Na začátku peronu kilo mít jaksi nemůžete. Z obou stran je do Teplic nejvyšší dovolená rychlost max. 85 km/h (na horní rychlostník).
Nikoliv, vlak projel vjezdové návěstidlo, nikoliv odjezdové. Za pár let tomu zcela bez problému zabrání ETCS.
Zcela nezabrání, pokud budu chtít, tak projedu i na ETCS. Čistě teoreticky, samozřejmě. Stejně, jako je argumentace i MIRELu.
Ale jen pokud budete opravdu chtít. Rozhodně ne omylem.
A 500 metrů před tím vjezdovým návěstidlem je nástupiště zastávky Proboštov, takže spekulace o „stovce na začátku peronu“ také asi nemají nic společného s realitou. Realita je vypnuté kodování, návěstidlo automatického hradla v mezistaničním úseku, které je zároveň předvěstí toho vjezdového návěstidla.
Škoda, že nejsme v Rakousích, tam tomu již dnes zabrání magnet PZB 90.
Tak to nikoliv. Reaguje až průjezdem okolo návěstidla zakazujícím jízdu, pokud dodržíte předchozí rychlost přiblížení.
Dovolil bych si ovšem připomenout, že ve vzdálenosti 150-250 metrů před návěstí „Stůj“ (kde je magnet 2000 Hz) bývá umístěn i magnet 500 Hz, který při překročení kontrolní rychlosti (odpovídající pseudobrzdné křivce) odstřelí ventil. Právě proto, aby vlak „Stůj“ neprojel nebo aspoň neprojel moc. Ředitel ÖBB po sérii nehod 2017-2018 klečel na kolenou a sliboval, že dostrojí více než 1000 magnetů 500 Hz.
Vždyť to pan Šimral přesně píše, pokud – v případě „O“-Zug – dodržíte 85 km/h 23 sekund po 1000 Hz magnetu (který je u předvěsti), 65 km/h na 500 Hz a 45 km/h po dalších 153 metrech, tak vás skutečně PZB odbouchne až na 2000 Hz magnetu u návěstidla (pokud při průjezdu nedržíte tlačítko PZB Befehl 40).
Ok, v tomto smyslu máte exaktní pravdu, projet by to šlo. Ovšem studoval jsem zprávy o mimořádných událostech rakouské a la Drážní inspekce za posledních pět let a žádný takový případ jsem neobjevil. Pokud někdo správně reaguje v průběhu celé Vámi popisované dráhy, pak je už málo pravděpodobné, že by na poslední chvíli reagovat přestal (resp. odbrzdil) a „Stůj“ s magnetem 2000 Hz projel (pokud by nešlo o úmysl či drahý vtip). Něco jiného je „odjezd proti stůj“ od perónu a projetí odjezdového návěstidla, tady je těch případů celá řada, zpravidla souvisejících s rutinním chováním. Dost velký problém mi ovšem… Číst vice »
Vždyť Teplice nejsou stanice s jednou hlavní kolejí, kde je ve stanici ještě jedna vedlejší a hotovo. Na jedný koleji vlak projel stůj a na možná té stejně jel proti němu další vlak. Takže by mělo stačit, když už teda, zastavit provoz na těchto dvou kolejích a zbytek šlo dál používat.
Pokud ale naprosto věříme ZZ. Co když vlaky jely proti sobě na volnoznak (nebo padáček).
Vlak ČD se řeší, když to projel soukromník a jel proti Panterovi, tak bylo ticho po pěšině. Ale jinak jsme si všichni rovni
Fňuk fňuk
A kdy tato situace prosím nastala?
Rok zpátky
To je vskutku přesná informace.
Sorry, ale přesné datum si nepamatuji, ale probíralo se i tady na foru.
12.4.2022 u vlaku 6817, a průběh….řekněme nestandardní….Gstop až potom, co výpravčího upozornil strojvedoucí, že se něco děje….změna návěstního znaku, prostřednictvím kódování…
Projetí návěstidla, rozřez výhybky, pak řadu měsíců přes výhybku pomalá jízda…. evakuace 60 až 70 cestujících, bez Drážní Inspekce, policie, kriminálka…
A který dopravce?
6817….národní, nákladní vlak proti …řekl bych Unipetrol, ale bez záruky….brejlovec a cisterny….brrrr
Ach jo, vítejte v 21. století, století byrokracie, norem, předpisů, nařízení a nesmyslných argumentů. Uff, je na čase aby se ta civilizace už zhroutila. Jinak se tady upředpisujeme k smrti a nepohnem se z místa. Což by bylo docela zajímavý, stávkovat např. doslovným dodržováním předpisů SŽ. To bych se docela nasmál.
Takže člověk udělal chybu, projel stůj… a má se zhroutit civilizace?
Dřív snad byli lidé bezchybní?
Ne, lidé bezchybní nebyli nikdy, ale nikdy se z prkotin nedělaly dramata tak jako dnes. A to všeobecně.
Napadá mě, proč to prkotina být nemusela, ale nechám si to pro sebe. A netušíme, co řekl fíra výpravčímu/dispečerovi.
„…stávkovat např. doslovným dodržováním předpisů SŽ.“
V historii x-krát vyzkoušeno – viz pojem pasivní resistence. Oblíbenou reakcí států býval tento postup: Povolat protestující do armády, ponechat je na jejich pracovištích, pracovní úkoly jim ukládat formou vojenských rozkazů a jejich přesné a doslovné neplnění řešit jako nesplnění rozkazu se sankcemi obvyklými v armádě – až po vězení a popravy.
Pokud si dobře vzpomínám, tak naposledy bylo podobného postupu použito v USA v r. 1981 za presidenta Reagana při potlačování stávky řídících letového provozu. Ten rozbil jejich stávku tím, že na jejich pracoviště povolal armádní dispečery.
Pokud vím nakonec jejich požadavky splnil. Zas tak mu to nepomohlo. Změny stejně proběhly a on se chudáček jen mstil.
Omyl, většina se jich už do branže nevrátila.
Doslovné dodržování předpisů = pasivní rezistence. V minulosti to znamenalo, že třeba jen kvůli netěsnosti průběžného potrubí by nevyjelo mnoho nákladních vlaků.
A dnes by stačilo přejít na „komunikační kázeň“.
Než řeknete vše, co podle předpisu máte, tak už máte být v další stanici…
Otázkou je, proč měl soupravový vlak postaveno, a osobní, tedy vyšší kategorie nikoli. Projetí není povětšinou chybou jedince, jak se veřejnosti všichni snaží namluvit, jde vždy o souhru mnoha okolností, viz první věta.
Jo i u Břeclavy mě zajímalo, co vedlo výpravčího k tomu postavit Nexáku napřímo a zároveň před ním rozjíždět pomalejší průběžný náklad.
Nicméně v každém případě tu bude vlak jedoucí ke stůj. I kdyby to byl ten nižší kategorie.
Podle popisu narážíte na tu situaci s PN v Prosenicích (což teda vážně neni u Břeclavě), a tam to bylo popsáno v závěrečné zprávě DI – Pn tam kvůli závadě stál už asi 3 hodiny a ke stanici se blížil další vlak, který výpravčí potřeboval vzít právě na tím Pn obsazenou kolej, proto se rozhodl ho pustit před ten Nex. Podobné argumenty se objevovaly i při srážce Pendolina s posunovací zálohou v Bohumíně, že přece dispečer neměl projet posun, když mu tam stál expres. Ale ten expres neměl fíru a tedy ani připravenost, a dispečer nemohl vědět, jak dlouho bude… Číst vice »
Edit: Teď koukám, že jsem v článku přehlédl údaj, že k projetí došlo v 7:15, tzn. Os měl skutečně náskok skoro 8 minut.
Tak moment, ten osobní vlak tam pravidelně zastavuje. Tudíž by se mu projetí návěstidla při brždění stát rozhodně nemělo, když má zatavit před ním, u peronu.
Pokud rozjel od peronu proti stůj a projel ho, tak je úplně jedno, co jelo v protisměru. Ikdyby proti jela MUVka, ikdyby to byl VSOE nebo vlak s živým dobytkem.
Nebo snad se má červená respektovat, jen když je vozidlo nižší kategorie?
Víte, co je to vjezdové návěstidlo?
Z člínku není jasné, že to bylo vjezdové a nikoliv odjezdové.
Z článku to jasne je návěstidlo 2L takže vjezdové….
Podle 2L pozná vjezd jen nádražák. Ani já, celoživotní šoutouš, všechna tato označení neovládám.
A pokud je k vydolování takové informace potřeba znát neveřejný předpis, tak nepožadujte, aby tyto neveřejné informace každý znal.
To by byla chyba úsudku.
Ano, zde došlo k chybě na mé straně a omlouvám se Vám – já jsem si to označení 2L rovnou v hlavě přeložil, a když jsem četl Váš komentář, tak jsem si automaticky myslel „vždyť tam bylo napsané vjezdové návěstidlo.“
OK, beru, pak je chyba i na mé straně, že jsem se nechal zmást fotografií.
… a pokud člověk nepozná z označení druh návěstidla, tak jeho odbornost k hodnocení dopravní situace není zrovna na potřebné úrovni…
Naprosto souhlasím. Opět je zde pár adeptů na pozici vyšetřovatel DI
Předpis D1 je normálně k stazeni na stránkách správy železnic už x let.
V komentáři, na který reagujete, ale nebylo napsáno nic o tom, že se červená nemá respektovat.
Ta náražka na to, že červená je špatně, když je pro vlak nižší kategorie.
Ta říká pravý opak toho, co vy. Kdyby vlak vyšší kategorie nemusel červenou respektovat, přece by ničemu nevadilo, že mu červená svítí.
,,Červená,, je obecně špatně. Ovšem zde jste buď špatně pochopil psaný text, nebo jste opět udělal chybu. (To je taky narážka.) Vlak s ,,červenou,, je v tomto případě vyšší kategorie oproti Sv. Pojmy vjezdové a odjezdové návěstidlo již máte vysvětleny. Počet dojezdů, mnohdy zbytečnýých, k ,,červené,, se zvyšuje, ovšem řeší se vždy důsledek, nikoli příčina. Nechtělo by to třeba změnu, místo nekonečného veřejného lynčování strojvedoucích?🤔
Pokud měl Os náskok a dalo se čekat, že to Sv stihne, co jiného měl výpravčí dělat?
Zasekat ten Sv (a doufat že jeho strojvedoucí dodrží stůj).
Tady by docela stačilo, aby os měl avv/acb s jízdním řádem.
Nestačilo. Na trati není přenos kodu, avv neví co je na návěstidle.A jízdní řád má z důvodu rekonstrukce tratě „vatu“, kdy ze zastávky Proboštov(500 metrů od vjezdu) do stanice je jízdní doba 10 minut x.13-x.23 na vzdálenosti asi 1500 metrů.
NA znamení, takže nepravidelně !
Tyhle otázky jsou zbytečné. Jízda vlaků je řízena na základě vyhodnocení provozní situace ze strany výpravčího, která se při laickém pohledu z perónu může zdát obecenstvu nelogická. Nicméně vlaky jezdí dle návěstních znaků a v tomto případě strojvedoucí to neubrzdil, což se občas stává – naštěstí bez následků…
Pravděpodobně jel osobák s náskokem. V JŘ je rezerva na výluky Teplice-Chabařovice a není neobvyklé, že se od Ústí přijede -6. Svědčí o tom i ten čas události cca 7:15, když pravidelný příjezd je 7:23.
Troufám si zaspekulovat, že pokud by se popisovaná událost (při které k žádné škodě nedošlo) odehrála před takovými 25 lety, tak by asi nikdo nic neviděl, nikdo o tom ani neslyšel a vlastně by se to ani „nestalo“.
Předpisy se dodnes nezměnily, doba ovšem ano. Dnes, kdy se díky technice dokumentuje a on-line presentuje i kdejaký prd, jsou předpisy reflektující spíše „starou dobu“, dávno překonané.
Níže uvedený návrh pánů Jardy Š. a noerf, který tuto situaci elegantně řeší, by zřejmě narazil na mentální „§1- Nikdy se to tak nedělalo“.
Řešení je prosté = Vypnout státní dotace provozovateli kolejí, aby si na svou obživu začal vydělávat od dopravců.
Už před 100 lety Baťa zjistil:
náš zákazník = náš pán.
… V tomto smyslu jsou vedoucí odborníci SŽDC ÚCHYLNĚ ZAOSTALÍ
Předloni činily tržby SŽDC od dopravců za použití kolejí pouze cca 6% částky, kterou SŽDC dostala na dotacích.
Připomínám, že zhruba 1/3 kolejových tratí v ČR provozují jiné firmy než SŽDC a to zpravidla bez státních dotací na koleje
Tak jsme se vyrochnili k nenávisti na SŽ(DC) a zpátky do pokoje, bude vizita.
Městské dopravní podniky mají samozřejmě dotace na provoz od města a tím samozřejmě i na údržbu.
Jenže předloni (2021) tady byl ještě covid, takže se čísla nedají brát úplně vážně, protože spousta plateb od státu byla odpuštěna (za nevyužitou trasu, atd.)
A když jsme teda už u toho. Jaké byly náklady na silniční síť a kolik se vybralo na poplatcích?
Nevšiml jsem si, že by věršina z 0,5 tisíce km tram/metro kolejí dostávala státní dotace. Dostávají peníze od města ( které od státu dostávají dohodnutý výnos daní od daňových poplatníků = RUD. Tyto peníze města/obce můžou použít libovolně, ale nedostanou ani korunu navíc. Tj. pokud městům nestačí RUD, tak městské dluhy jsou problém jen a pouze daňových poplatníků toho konkrétního nehospodárného města. Není to problém mého budoucího důchodu/mé rodimy A rovněž jsem si nevšiml, že by státní dotace na koleje dostávala naprostá většina provozovatelů vleček, tj. 4 tis.km tratí P S. Kde jste prosím dospěl k názoru, že bezdůvodně nenávidím… Číst vice »
Vlečky slouží k přepravě zboží a jsou většinou nějaké firmy .takže zase mimo.
Ovšem silniční přípojky prý podpořeny jsou. To pana Vtvt asi netrápí. 🙂
Vy nejste normální. Tady se řeší MU a začněte psát o dotacích. Pište alespoň k tématu a zastavte ten kolovrat.
A jeje, to jsem se bála. Alespoň bude o zábavu postaráno.
Běž si doma pouštět na modelovém kolejišti lokotku s vagonkama, které budou jezdit jako pasažérský vláček :-).
Ono se to dá ututlat i dnes. V Lípě mi strojvedoucí o 2 metry nedobrzdil k vjezdu, přičemž mi to ohlásil mobilem. Jelikož protijedoucí osobní už byl ve stanici, tak jsem mu dovolil jízdu a zdrbal ho ústně.
Ale stalo, Kefalín, len musel by ste zakúpiť flašu koňaku ako držhubné!
Předpisy se taky změnily…
Nicméně dokázal bych si takovouto situaci představit řešit i jinak za podmínky, že nedošlo ke zranění ani ke škodě a strojvedoucí neuplatňuje technickou závadu, tedy na místě přizná svou chybu.
Sám osobně jsem v roce 2015 projel návěstidlo v Uhřiněvsi s NExem o podvozek lokomotivy. Nevjel jsem do postavené vlakové cesty, neminul jsem námezník. A taky to trvalo hodinu a půl a jako následek jsem sám sebe na tři měsíce stáhnul a dělal přezkoušení…
A jak řeší podobnou MÚ v jiných státech Evropy? Mohlo by to být zajímavé srovnání nejen z hlediska doby zastavení provozu.
Na západ mají PZB/LZB, které takové události dost omezuje.
Na východ… nas mnogo.
https://openrailwaymap.org/?style=signals&lang=cs&lat=48.50932644976633&lon=14.2822265625&zoom=6
Omezuje, ale i tam dochází k projeti navestidel…
Drobný dotaz, pokud dojde k takovému nedobrždění a projetí návěsti stůj o pár metrů, tak výpravčímu nebo CDP hned někde vyskočí informace? Nebo jen fíra musí někam zavolat a napráskat se?
Záležína SZZ. ESA začne řvat, že bylo projeté stůj. Na Releovce by se měl obsadit úsek VC protijedoucího vlaku a tím shodit návěstidlo na stůj. Navíc na releovce takové projetí jde ututlat. Na ESE ne.
Já bych čekal, že úsek už je obsazený protijedoucím vlakem.
Stačí, když se křižuje a druhý vlak vlíždí do stanice i 3 a více minut před prvním. Jelikož se staví VC minuty dopředu.
Zabezpečovací zařízení to indikuje. Ale většinou strojvedoucí i zavolá, pokud si to uvědomí.
Tam kde byli mechaniky když to projel jen o kousek vystrčil hlavu z okna a sledoval kdy se přestaví na volno a jel dál.
Na ESE nebo K2000 to je zaznamenáno ale stalo se že než jsem dojel na projetí tak už jezdili, spadlo to vlaku před nosem z důvodu poruchy počítače náprav, provedli reset probrali to s nehodovym a jezdili dál.
Tam kde je VNPN to odpálí TRSva vlaky stoji, všechny v oblasti.
Záleží na zabezpečení v dané stanici.. Takže může dojít k představení všech návěstidel na stůj.. A k signálu stop na mašinu, který zastaví vlaky v daném okruhu.. Nebo případy některé zde uvedené..
Díky všem za odpovědi, už v tom mám jasněji.
Pane Sůra, 6804. Ale zase se cenní jak pohotový jste co se týče ČD, alespoň to vjezdové navěstidlo jste trefil.
Něco se cení vs. cenní lidé. Když už chcete mít všechno správně.
V hlášení SŽ i na ČD mimoradnosti bylo zde číslo uvedené.
Pan Sůra jak se jedná o ČD je velmi rychlý.. Jako vždy..
A? Text by vznikl stejně rychle, kdyby se to stalo jakémukoliv dopravci.
Přesto mi tu informace o prakticky stejné události Arrivy ve Smiřicích z předminuleho pátku stále chybí.
Nemám o této události informace. Proto jsem o ní nepsal. Mám psát nyní o dva týdny staré události?
Ne, to nemusíte. Jen je to v reakci na původní komentář co se týče rychlosti vzniku textu, kdyby se to stalo jakémukoli dopravci.
A je teda pravda, že dle slov cestujících na stránkách Arrivy opravdu žádné informace nebyly. A na stránkách ČD se jednalo o dopravní závadu.
ČD měly tu smůlu, že na mě tato událost vypadla jako první po zapnutí počítače. Primárním zdrojem informací o MU je pro mě GRAPP a služba Datel_ informuje na Twitteru od SŽ.
Tak přeci jen se jedná o národního dopravce který má ve všem přednost
V textu chybička.
„Vlaky ČD a GWTR od sebe zhruba 200 metrů.“
Chybí tam zastavily, nebo zůstaly stát.
Jj, díky
Ad2. Až bude jina vyhláška, kde někdo dokáže změnit kategorizaci MU a jejich evidovani, tak to bude všechno pravděpodobně rychlejší…
Naco, úderce stačí hejtovat silniční provoz a o pět minut později zase vlakový zabezpečovač.
Ad1. Co to je za poznámku, že projel pravděpodobně kvůli sněhu? Strojvedouci musí počítat s adheznimi podmínkami a musí zvolit takovy styl brzdění, aby včas zastavil na určeném místě…
A vy na ulici musíte počítat, že vám někdo liskne. Proto chodíte s rukama před obličejem. Anebo ne ?
Diky za inteligentní komentář
Máte chybu.. Byl to vlak 6804.. 6809 by byl těžko v danou chvíli u Teplic..
A trošku chybka pane Sůra.. V ten čas 6809 nejezdí.. Byl to vlak 6804… 👍 Když už jsou to tak detailní informace
Exemplární případ toho, jak nepružná je česká železnice při obnovování provozu u mimořádností. Projetí návěstidla o pár metrů, zastavení provozu na dvojkolejce na víc než dvě hodiny. Kdyby to takhle podobně fungovalo na silnicích, to by se motoristi divili.
Přesně A řidič by měl jít na přezkoušky do autoškoly, auto na technickou a do autoservisu na prohlídku, pak by se konala ještě komise v autoservisu za přítomnosti PČR, PČR by dále zkoumala všechny prohlídky vozidla. Na křižovatce by se zastavil provoz na dvě hodiny a k události by musel vyjet zástupce STK, zavezpečovák semaforu apod….
No, když nabourá autobus s lidmi, také se důkladně vyšetřuje. A jestli máte řidičák, doklady od vozidla, pojistku, platnou STK a zda jste nepožil se kontroluje i při běžné silniční kontrole.
Když se naboural, ano. Když autobus projede červenou o 4 metry, nic se neděje. Vyzkoušeno vloni v Praze na lince 136 na Vysočanské 😀
A o tom to je. Pokud autobusáka nenapráší cestující- bonzák- třeba mobilem a křižovatka nemonitoruje průjezd na červenou, nic se nestane. Zatímco na železnici moderní zab zař odhalí 100 proc případů projetí.
Až bude silniční provoz organizován na nějakém vyšším stupni řízení a zabezpečení jako na železnici, tak se můžeme bavit. Do té doby to nejde srovnávat.
Tak silniční provoz počítá s tím, že vozidla dokážou zastavit „na dohled“, čili pokud někdo se třeba sekne v křižovatce a nenarazí do něj někdo hned (nestihne zareagovat), pak by ostatní se měli zvládnout takové přepážce vyhnout. U vlaku to nejde, ty jezdí 150 a brzdí kilometr.
Prostě jné fyzikální limity. Takže se to nedá srovnávat. Loď vs letadlo, to má taky jiné prostředí.
Ale různí Kamilové by chtěli postihovat i chodce za to, že přecházel silnici mimo vyhražený přechod, ikdyž ten nejbližší je kilometr daleko. Jen aby si na někom vybili vztek, se spravedlností to nemá nic společného.
Narážím na to, že když někdo jede svobodně autem sám za sebe, tak může projet červenou, nedávat přednosti, překračovat rychlost a pokud se něco nestane, nebo jej náhodou někdo nepřistihne, tak je to všem víceméně jedno. Na železnici každou jednu jízdu vlaku sleduje x očí a systémů a bohužel spousta věcí nejde tak jednoduše. Neobhajuju, aby se stálo kvůli pár metrům 2 hodiny, jen to srovnávání se silniční dopravou je mimo.
A co kdyby se na želznici začalo jezdit všude podle rozhledu, abyste srovnával srovnatelné.
Jo a který řidič že vozi 300 lidí nebo 1000 tun?
300 lidí se do tramvaje jedoucí na rozhled vejde. 🙂 Podle rozhledu se jezdit nemusí a chyby je třeba odstraňovat, leč pokud se nic nestane, existuje důvod, aby dvě hodiny vše stálo?
Ano, tady by se měl změnit předpis, že pokud při MU nedojde ke škodě na zdraví ani na majetku, výpravčí provede jednoduchou dokumentaci a obnoví provoz.
Bejvávalo, pane, bejvávalo. Stejně tak, jako když vlak někoho přejede. Dnes je z každého prdu „událost“ zastavení provozu na půl dne.
Jako dobrý nápad… Ale tady jsme zpátky u toho obnovení provozu. A taky zpátky u změny legislativy… Jinak kolikrát se dostávají informace o MU jiné než jake jsou zjištěné na místě… Tak by me zajimalo to vase jednoduché zapsání…
Protože železnice je stát ve státě. Místo, aby se cast mimořádností řešilo vyplněním jednoho formuláře formátu A4 (viz. Doklad o nehodě na silnici), tak se hledají důvody proč to nejde. Přitom, známe vlak provozovatele, víme co jede strojvůdce dle čísla licence, na trati je spoustu kamer se záznamem, ukládá se spoustu dalších dát o nastavení vlakové cesty.
Takže je to pouze o tom, jak rychle dokážeme obnovit provoz a jestli je zájem upravit předpisy.
Ne, předpis se měnit nebude. Namísto toho budou volat po pomstě na nenáviděné skupině obyvatel.
Je ale jeden případ, kdy projetí návěstidla bez následků není MU. Pouze se zaeviduje a jede se po pár minutách dál. Když už všemu rozumíte a všechno víte, jistě víte, kdy to tak je…
Jo. Asi máte na mysli to, když je na víně SŽ (technika) a ne zaměstnanci dopravce.
Tam to takhle jednoduše nepůjde nikdy.