Provoz na trati z Olomouce do Krnova stojí po střetnutí na přejezdu, hořel vlak a kamion
Foto z místa nehody v Olomouci - Hodolanech. Zdroj: Policie České republiky
Kamion začal po střetu hořet.
Kamion začal po střetu hořet.
Slovo střetnutí v titulku neexistuje.
Ty poláci se přes přejezdy jezdit nenaučí nikdy.
Bolek a Lolek dle SPZ (RZ).
Jen si ještě říkám jestli by od takových nehod trochu nepomohlo dělat to po americkém stylu. Tam vlak musí před každým přejezdem jedno jak zabezpečeným vždy intenzivně houkat, celkem čtyřikrát: dvakrát dlouze, pak krátce, a ještě jednou dlouze, a to poslední dlouhé houkání trvá tak dlouho dokud čelo vlaku přejezd nepřejede.
A cena bytů v Úvalech právě klesla o 20%. 🙂
To železničáře asi zajímat nebude. Jenom se pak budou hrozně divit že jim místní obyvatelé hrozně ubližují a nikdo jim nechce dovolit stavět.
To už nechce ani teď 🙂
Houkaj no. A co? Je jim to k něčemu ?
https://www.youtube.com/watch?v=QPsCmh4Rc-Y
Vynikající nápad, to jste měl vidět co se dělo zrovna v téhle čtvrti, když tam kvůli udržbě vypnuli signalizaci tuším na 3 přejezdech cca kilometr od sebe v zástavbě a vlaky museli všude houkat, to bylo nadšených fanoušků ranních vlaků… 🙂
Stejně to houkání vlaku nechápu, přece při 10 km/h dokáže zastavit na dohled, ne? Pokud někdo vjede přímo před vlak, mohl by podobné vjet do cesty náklaďáku.
A po celou dobu ve stanici zvonit
-…a ten zvoneček je v takové zvoničce a to je taková věžička a u ní stojí zvoník a zvoní a zvoní.
-Zvoník jede!
Včera jsem po tom přejezdu šel pěšky,dokonce ve stejný čas a nic se nestalo.
Děkujeme za informaci.
Bože můj, kdy už naše justice začne tvrdě trestat ty, kdo nerespektují silniční zákon? Kdy už přestaneme chránit pachatele pod rouškou „humanity a lidských práv“? Kdy už začneme účinně chránit nevinné oběti? 😔
To se opět ten spěch vyplatil.
Tak hlavně, že ty cestující v tomto případě alespoň nechali vystoupit….😂😂
njn,…. Leszsek…
Plápolák…
Tohle už jsem slyšel, ale dodnes nevím na čem je to postavené. Jediné co mě napadá je ……raději to sem ani nebudu psát. Pokud tomu tak je jde o označení velmi neetické. Takže ač takové označení se může zdát být vtipné ten kdo má všech pět pohromadě a spojí si ho s historickými událostmi takévé označení nikdy v životě nepoužije ani z legrace.
Tak tohle bude chtít kvalitní povinné ručení…
Obávám se, že tady povinné ručení stačit nebude.
943 nemá zas tak velkou hodnotu
Nakladak, jeho naklad, osobni auto, vlak, zel. trat, tram. trat, silnice, zel. prejezd, … no nevim… a to jeste pujde o reseni zdravotnich vyloh a pripadne soudy…
naklad a nakladak nejde z povinného ručení, když je to s velkou pravděpodobností viník nehody..takže vlak, auto a infrastruktura..to se i do minimálního limitu 35mil nejspíše v pohodě vejde..nakonec odhad je 26mil na komplet (včetně kamionu a nákladu), škoda na zdraví se řeší bokem a tam podle všeho nebudou žádná velké částky také
…zásah. A to se ještě může ukázat, že došlo k průsaku provozních kapalin do spodní vody a znečištění nějaké studny.
A je tady ještě jeden detail. Ten kamion jel k přejezdu po kolejích? Jestli jo, tak v případě naloženého návěsu si dovedu představit jak taková soupravu jede při těchto teplotách na sjetých pneu při brždění jako saně. Jediné co na těch fotkách postrádám je mokrá vozovka.
Stačí kouknout na fotky, že po kolejích jet nemohl.
No jo, máte pravdu. Těch zelených plastových patníků jsem si nevšim.Ale nikde není psáno, že ten kamion nejel po kolejích a ten konec s patníky ho překvapil a vzal to přes tu díru.Vzhledem k tomu, že je první náprava návěsu na těch tramvajových kolejích bych se tomu ani nedivil. A víte co je zajímavé? Že ten pravý zelený patník je nějaký zmuchlaný a ten prostřední co s ním sousedí je netknutý. Tak si říkám, že kdyby byl poškozený teplem od požáru byly by poškozené nejspíše oba.
No tak dopr…le už! Je tohle možný? Může mi někdo vysvětlit jak se může na zabezpečeném přejezdu srazit vlak se silničním vozidlem ? Řidič Scanie (tedy alespoň to vypadá, že to Scania BYLA) by měl co nejříve absolvovat psychotesty. Tedy pokud se neukáže, že měl na vozidle technickou závadu pro níž nemohl zastavit nebo zůstal stát na přejezdu. Ale dobře to dostal zprava na boudu.
dějí se různé věci… i fírové dělají chyby na tolik bezpečné železnici 😉
V tomhle případě nevím jakou by mohl udělat chybu. Jestli jel přes přejezd těžko mohl ovlivnit jeho činnost . Podle mě tohle na strojvůdci neleží. Tohle vypadá jako jasné vjetí pžímo před blížící se vlak.
Tak v Golčově Jeníkově se povedlo nedodržet pravidla jízdy na Op a brzdit až pár sekund po nárazu 😀
A taky se dá výrazně překročit rychlost (přejezd teď v činnosti, vlak profrčí ještě během vyklízení). Projet stůj.
Nevím kolik tam fíra má, ale ta Scania nevypadá, že by ten náraz byl nějaký extrémní a z nějaké vysoké rychlosti. Navíc ten vlak zastavil řekl bych velice rychle.
Myslím že liborův příspěvek byl trošku obecnější. Fírové dělají chyby, řidiči dělají chyby…lidé dělají chyby, budou dělat chyby a žádné tvrdé tresty na tom nic nezmění.
To ano, ale kdyyby se nad tím každý člověk zamyslel bylo by to také lepší. Ono ne všechno jsou chyby. Často jde o zcela vedomý hazard. Ale jsou i situace jako třeba tato. Popisek říká, že je hloupé zastavit na kolejích. Problém je v tom, že řidič brzdil, ale zastavit prostě nemohl.
https://youtu.be/QPsCmh4Rc-Y?t=339
V tom videu je vidět jak řidič chtěl zastavit a když se mu to povedlo tak opětovný rozjezd nebyl možný když přední kola prokluzovala jak vzteklá. V podstě ano. I tady by se dalo hovořit o chybě,ale v dané situaci je nutné se rozhodovat ve zlomcích vteřin a pak to rozhodnutí často podle toho vypadá.
Protože řidič byl polák.
To vysvětluje vše!
Poláci rádi vědomě nerespektují PZS.
Na to, jak hrozně vypadají ty fotky, tak je štěstí, že jsou jen zranění a ne mrtví.
Mimochodem, jinde se píše, že zraněných je pět.
843 které chtějí vyřazovat to přežila a 943, které by šly použít s 842 s ETCS to odnesla…
Inu, takový je život. 😜
Do 943 se stejně taky Etcs neplánuje, takže se vyřadi spolu s 843. Tak je to jedno. 842 budou jezdit s 954. Ještěže tam nejel turnusový stadler. To by bylo škody.
Ještě že ten vlak nebyl plný dětí!!!! Starost o železo fakt dojímá.
??
starosti o vlak bych chtel mit
Kde jste vzal tu informaci, že se 843 budou vyřazovat?
Když do nich nepůjde ETCS, tak je přežijí starší 842, které je mít budou.
Vím, že první vůz vykolejil, přesto se zeptám, zda neexistovala možnost se soupravou nebo alespoň s motorákem couvnout, aby následky požáru na vlaku nebyly tak devastující?
Dokonce byla moznost, ze by vlak jel o 15,23s pozdeji a nic by s nestalo.
Nejaka dalsi otazka?
Ještě – proč nevycouval s tím osobním autem? Jeden blbec vedle druhého – fíra nevycouvá, řidič nevycouvá, závory tam nedali…
Vlastně nejmíň viny za škody má ten kamioňák.
Tak to vyplývá z diskuze.
: – )
jasna vina kamionaka ma zastavit pred prejezdem kdyz blika signalizace ,cumel buhvi kde
kdepak do ukončení vyšetřování se s tím nesmí pohnout!
Záchrana majetku má vždy přednost před pohodlíčkem pánů z DI.
Na to je předpis!
I kdyby chtěl ještě cuknout tak to chvíli trvá než se napustí vzduch do brzd,tady bylo efektivnější otevřít dveře a hurá pryč.
Jasně, takže s vykolejeným vlakem bude dělat čáry máry fuk a možná při tom i někoho přejedete, možná to ještě zhoršíte. Prostě nehýbat, evakuovat a tečka.
Prvotní je ochrana zdraví a záhrana životů. Majetek je vždy až na druhém místě.
Záleží jak kdy a kde. Když bude hořet v Louvreu, tak ta umělecká díla tam mají větší hodnotu pro lidstvo než život průměrného návštěvníka. Tudíž by logicky hasiči měli jako první vynášet ven obrazy.
takový Rudlof II měl Mona Líz asi padesát ..
Na co vyšetřování? Stačí se probrat diskusí tady a musí být přece jasno. Jeden odborník vedle druhého.
Ty jsi taky chytrák. Na tebe čekali. Zkus použít nejprve hlavu a až pak něco napiš
No jasně on bude ještě couvat. Jediná přijatelná možnost je co nejrychleji vypadnout a ne se mezi plymeny zdržovat. Závory netřeba. Světel tam je jak na vánočním stromku.
Tady bohužel nebyl čas 843 odpojit a couvnout, dohromady s řidičákem už to nešlo a hlavní bylo evakuovat cestující.
Divné je, že to do toho vlaku narval z boku. nedělám si iluze o mnoha mistrech volantu, ale zde bych si možná nějaký minimální prostor po případnou indispozici řidiče/dysfunkci PZS nechal.
„že to do toho vlaku narval z boku“ – na to jste přišel jak? 😮
Jen tak dle fotek vypadá, že jela ta rakev s řídícím vozem napřed. A neříkejte mi,že by čelo toho řidičák po srážce s kamiónem vypadalo tak jak vypadá..
A ten tahač se tedy dostal za vlak jakým způsobem? Přeskočil?
Ano,teď na to koukám pořádně a beru svoji odpověď zpět. No nicméně mě zaujalo to čelo..
Jasně, blbě koukám. Bouda a návěs jsou na opačných stranách. Béřu zpět.
Můžu se plést, ale podle stavu čela řidičáku se mi to zdá jako max. „roh na roh“. Ale máte pravdu, vlak by asi nezastavil tahle na fleku… jen uvažuji nahlas. To čelo se mi zdá celkem málo chycené, na to, že odhodilo kamion.
Tak to se Vám zdá špatně. Jak jinak by mohl rozhodit soupravu? Kdyby to tahač dostal na pravý přední roh kabiny vlak by ho ohodil a tahač by ani nemusel vyskočit z čepu návěsu. Rozhodně by zůstal na stejné straně jako stojí návěs.
Tím, že jsem se blbě podíval na ty fotky… Máte pravdu, samozřejmě.
Podle mě to dostal tahač zprava. Stačí se podívat kde je tahač a kde návěs.Kdyby ten tahač narazil do vlaku nebude tahač na jedné a návěs na druhé straně. Prostě se při tom nárazu souprava rozpojila. Stačí umět číst z obrázků.
2x jsem uznal chybu, ale můžu to udělat i potřetí, pokud vám to pomůže.
Ne, chyba je na mé straně. To je tak když člověk přečte příspěvek a reaguje aniž by si přečetl reakce novější.
jak z boku ? ten vlak ho pri narazu stocil do boku , vy asi budete dobry znalec
Ten billboard před železničním přejezdem povolil kdo?
Billboard tam sice je ale je na stožáru tudíž se za něj vlak nemůže schovat. Chovat stejně dobře jako když někdo umístí velkou dopravní značku přímo před přechod pro chodce. Takže v tom bych problém neviděl. Spíše bych to viděl na nevěnování se řízení a nesledování situaci před vozidlem. Druhou možností je „to stihnu“. Zastavení a následný rozjezd stojí čas a palivo. Navíc ten návěs nebyl prázdný.
Billboard narušuje pozornost řidiče, o to mi jde. U železničního přejezdu to nemá co dělat.
Jeho cílem je dokonce upoutat pozornost – tedy odpoutat pozornost od řízení. Proto je ŘSD na základě dříve přijatého zákona na „svých“ pozemních komunikacích mimo obce odstraňuje.
U silnice nemá co dělat.
Každá silnice nejí silnice I. třídy nebo dálnice.
není
Podle SPZetky to asi řídil PláPolák.
No prostě ty olomoucké přejezdy ve městě stojí za prd.
Nepřehledné. Bez závor. (je to jednoduché přehlédnout, pokud nejste místní) Bez detektorů překážek. No a výsledek je tady..
Blba závory nezastaví (anebo zastaví mezi nimi). Jen se prodlouží čas uzavření přejezdu, takže tu naprostou většinu rozumných to zbytečně zdržuje.
Život na světlech riskuje kde kdo, ale pošktábat si plechového miláčka o závory si troufne málokdo. Bohužel, lidé se neřídí rozumem…
ano, lidé se chovají jako blbci, kvůli úspoře v řádu vteřin mnohdy riskují život celé rodiny
Zastavím protože pokud máte závoru před ksichtem, hůř ji přehlédnete. Něž kdesi nějaké světélko na boku široké křižovatky, cesty se spoustou reklam, jiných semaforů, značek, chodců. Sledování, kdo má přednost a já nevím čeho všeho.
Přehlédnout ji jde sice hůře, ale jak incident z Kostelce nad Orlicí prokázala i to se dá….. (Díky pohotové reakci jednoho z lidí incidient neskončil nehdou a následky byly jen na silničním vozidle – skútru) Takže bych to raději úplně 100% nevylučoval…
Světélko? Ve směru co jel ten kamion, jsou troje světla. Jestli je to někdo schopen přehlédnout, tak je slepý a nepatří za volant.
Nicméně já si myslím, že spíš ten kamion tam stál v koloně a nějaký přejezd ho nezajímal, dokavaď to nezačalo cinkat a pak bylo na všechno pozdě.
A jsme zase u toho „řidič nesmí zastavit a stát“…Jestli tam byla kolona a on když viděl, že se se soupravou nevejde nezastavil před ním a i tak na něj vjel tak je to s prominutím……..
Přesně tak.. ten přejezd ve městě mezi plno světlama a reklamama by měl mít povinně závory. Stačí aby blbě svítilo ranní nebo večerní slunce.
Pokud vím, že jedu k přejezdu věnuji jeho přejetí maximální pozornost. Ani blikající bílé pro mě neznamená, že ho přeletím jak raketa a bez rozhlédnutí vlevo-vpravo. Ale uznávám, že provoz je hustý, chodců hodně , značení kolikrát řešené úplně zcestně a proto po delší cestě bývá člověk který se stoprocentně věnuje provozu, sledování značení a řízení unavený až to hezké není.
Závora je bariéra před vozidlem a řidič se většinou snaží vyhnout poškození vozidla. Kdyby tam byly jistě by v době kdy na přejezd řidič vjel byly dávno dole.
Ve Studénce závory byly…
Bohužel však bylo i nesmyslně dlouhé předzvánění a byly proto nahoře, zatímco mohly být již deset vteřin sklopené. Navíc neměly sekvenční sklápění, které by pohodlně umožnilo i opozdilci vyjet. A do třetice u nás chybí kontrola volnosti přejezdové plochy, která je v mnoha zemích u celých závor povinná.
Sekvenční sklápění slouží jen k tomu aby poslední opozdilci předvedli průjezd šikanou. Viděno osobně.
Ne. Slouží především k tomu, aby se vjezdová závora dala sklopit podstatně dříve (běžně v zahraničí 12-14 vteřin) a zkrátila úvodní tzv. dilematická fáze (výstraha běží, ale závory nahoře).
Ad závory: tramvajové koleje jsou v úseku přejezdu bez panelů = pro auta neprůjezdné. Ano, krátké závory by se daly umístit přej jízdní pruhy pro auta. Ale vždyť tam má vlak desítku rychlost, jestli blikala červená světla, tak řidič kamionu musel snad spát. Jestli tedy nedostal infarkt.
Po opravě přejezdu je tam zase 40. Jinak tam bylo 20.
Odkud by se vzala desítka? Je tam 40.
Před pár dny tu byl článek o tom, že město uvažuje o zrušení té tramvajové tratě. Tato nehoda možná bude dalším závažným argumentem pro zrušení, jelikož bez tramvajových kolejí by ten přejezd mohl být bezpečnější.
A v čem bude přejezd bezpečnější, když tam budou jezdit jen auta?
Bude snazší tam dát závory a zlepšit rozhledové poměry.
A tramvajové koleje po kterých jezdí vozidla v Praze se budou taky rušit? Tohle není řešení. Řidič má povinnost přizpůsobit jízdu povětrnostním podmínkám, stavu vozovky atd. atd
Takže za chyby kamionistů se budou odteď rušit tramvajové tratě….?
Při minimálním počtu žen na pozici strojvedoucích, o kterých tu i nedávno byl článek, mi přijde statisticky zajímavé, že zrovna vlak účastnící se této nehody řídila dle vyjádření ČD žena. Každopádně dobře, že nejsou hlášení mrtví, ta fotka vypadá opravdu dost ošklivě…
Žádná žena to neřídila. Proč? Protože v Olomouci žádné ženy strojvedoucí nejsou…
Proč? Protože je to v textu napsané. Vy jste to nečetl?
Četl a vím, že je to blbost. Proč? Protože toho kolegu, co to vezl znám.
Byli tam ten vlakvedouci a ten, ne ta, strojvedouci
Kdy už konečně budou mít kamony pořádný zabezpečovač, co před přejezdem v poloze stůj ten kamion sám zastaví?
Tvl. to už mohou mít i místo sedačky hajzl, aby se ti „profíci co by za 50 ani nevstali“ nenamáhali. Prostě toto je případ, kdy řídí kamion pitomec, co za volantem nemá co dělat. Nepřekvapilo by mě, kdyby to byl polský kamion.
Polský kamion to je…
No dyt. A právě proto tam musí bejt pořádnej zabezpečovač aby se to neopakovalo. Nebo snad chcete vidět další nehody?
Nejspíš dřív než budou mít ten „pořádný zabezpečovač“ vlaky. Technické řešení už existuje a byrokracie bude na silnici rozhodně podstatně jednodušší a rychlejší než na železnici.
Super to rád slyším. Jak ze se ten systém jmenuje ať se můžem mrknout jak jde vývoj, testování a kolik to tak stojí? Díky…
V2x. Ale to hned tak asi nebude.
Souhlas ale i tak bych se vsadil že to bude dřív než pořádný zabezpečovač na kolejích. Vzhledem k přístupu železničářů k ETCS bude zabezpečeno těch pár koridorů ale všechno ostatní bude spoléhat na člověka i v době kdy na silnici bude všechno jezdit autonomně.
Tak! Jasná chyba systému!
Přesně, chyba systému to je! Třeba měl málo odpočinku, moc teplo na noclezne, málo peněz nebo blbě poskládaný směny. A hlavně pořád jede bez zabezpečovače. U přejezdu je jen nakej blikač a cinkač. To přece nikoho nezastaví
Ani přenos do kabiny nemá!
A Otíka závozníka mu už dávno zrušili.
Řekl bych, že pořádný autopilot by uměl poznat výstražná světla na přejezdu a zastavil by.
Vždyť tam vlaky jezdí 10 km/h, to ten kamion řídil slepec?
Stačí, aby ho řídil polák …
A Polák to opravdu řídil …
10?
Je tam 40.
40 tam je.
Že chcípne vozidlo na přejezdu, to se může vždycky stát. Pokud by tam vlaky měly 10 km/h, tak by spíš bylo divné, že nestačil zareagovat ten vlak.
Tak si pak profesionální řidič aspoň v klidu dokoukal video, nebo zatelefonoval. Dejte mu nový kamion a ukliďte ten bordel.
Neni to tak davno, co SZ mela 400 metru od tohoto mista hasicskou stanici.
Dnes by se urcite hodila.
Podívejte, jak to hoří! To byl určitě elektro-kamion. 😉
Je tam ještě hořící osobák….😉
A ten vlak byl jistě bateriový!
Závory nepomůžou. Dobytek s kamionem vjede i mezi závory. Dokud za tohle nebudou tvrdé postihy, nic se nezlepší.
a až za to budou „tvrdé postihy“, nic se nezlepší taky
Ale ano, úspěšnost vymáhání dopravních přestupků má největší vliv na chování řidičů. A pokud budou skutečně padat tresty typu obecné ohrožení, tak věřte, že se to dozví i ti problémoví řidiči ze zahraničí.
Ano, pravděpodobnost vykonaného postihu, nikoli výše trestu.
Úspěšnost vymáhání a tvrdost postihu jsou poněkud odlišné kategorie.
Pokud za přestupek tohohle typu bude třeba mizerných deset tisíc, ale se stoprocentní pravděpodobností, bude to mnohem účinnější, než pět let vězení s pravděpodobností nula nula houby. Ono totiž to vjetí na přejezd ve výstraze s sebou už teď nese riziko ekvivalentní trestu smrti, kam chcete ještě přitvrdit? Ale pravděpodobnost je malá, byť vyšší, než si řidiči připouštějí.
Tady se po cizincích nic nevymáhá, to nevíte ? Zvláště ne v tomto „složitém“ období.
PZS se závorami má o řád nižší nehodovost aut než PZS bez závor, stačí se podívat na historii nehodovosti, tj. bezpečnostní přínos je zcela nezpochybnitelný. Užití závor maximalizuje i většina vyspělých evropských zemí, např. v SRN, Francii či Švýcarsku téměř neexistuje rekonstrukce na PZS bez závor. V tomto smyslu je bezpečnostní politika jednoznačná.
Věrtel alias Svoboda ze SŽ by Ti arogantně řekl, že nám Evropa může naší železnici závidět…
Byl jsem minulý týden chvíli u DB Netz, ta závist z kolegů přímo čiší :-).
V 99 % případů si za to nekompetentní točvolanti můžou sami. Není důvod, aby jim to železnice na svoje náklady usnadňovala.
Důvod zazněl ve výpovědi toho točvolanta ze Studénky: “Šraňky dole – stojím; šraňky hore – jedu”
V Polsku to na srovnatelném typu přejezdu bohužel platí, byť ho to neomlouvá. Civilizované země dokonce u celých závor užívají kontrolu volnosti přejezdové plochy před jízdou vlaku, aby byla jistota, zda tam nějaký točvolant nebo spadlý náklad není. Např. v SRN je to závazná podmínka, bez níž nelze přejezd provozovat.
SRN…to sem netahejte. To byste rovnou mohl chtít zabzař, co zastaví Příhodu, kterej projel návěst Stůj…
Ba, tohle jejich jednoduchoučké PZB 90, které při minutí „Stůj“ okamžitě odbouchne ventil VZ a nečeká čtvrt hodiny na generální stop poté, co se vlaky dávno srazily, to se mi také velice líbí. Byť vím, že v ČR jen vlhký sen, neb jdeme jinou cestou.
Aha vlastně, takže není důvod, aby železnice na svoje náklady chránila svoje zaměstnance a cestující. Vždyť lidí je na světě jako shaček, jak by vtipně poznamenal poručík Schmitzer. To je právě ta bezpečnostní politika, která má definovat, čeho si ceníme více.
To AFAIK poznamenal poručík Hamáček
Kterého hrál Jiří Schmitzer. Takže většina asi pochopila jako lehkou nadsázku 🙂 .
IMHO nepovedenou – připisovat expresivní výrok fiktivní postavy skutečné osobě, byť ve filmu postavu zosobňující
Proč by SŽ měla zlepšovat zabezpečovačku, když za projeté stůj na návěstidle může ve většině případů nepozornost strojvedoucího? Není důvod aby investovala peníze do cizí firmy a usnadňovala jim práci. Zní to absurdně? Ano, stejně jako to co jste napsal Vy
Nezní náhodou zkratka pro přejezdové zabezpečovací zařízení PZZ? Co znamená PZS?
Protialkoholní záchytná stanice
Technická zkratka SŽ – PZS – Přejezdové zařízení Světelné, PZM – p.z.Mechanické.
Světelné – račte se přesvědčit v ČSN 34 2650.
A norma je stále platná… To už 2010.
Jsou i vyjímky. Např. Seethalbahn vede historicky v mnoha místech bezprostředně podél silnice. Nespočet přejezdů a nehod na nich. Nejnebezpečněší trať co se týká přejezdů široko daleko. Po rekonstrukci je žel. přejezd v Beinwil am See veden dokonce přes kruhový objezd.
https://mapy.cz/letecka?q=Beinwil%20am%20See&source=pubt&id=21249485&ds=1&x=8.2026546&y=47.2664050&z=19
Ne že by se to někdy nestalo, ale závora přes silnici už se opravdu blbě přehlédne.
Zrovna na tomto přejezdu je závora zbytečná, kvůli křížení s tramvajovou tratí je tam rychlost 10, takže řidič vidí přijíždějící vlak dlouho dopředu. Navíc když fíra vidí blázna, co nezastaví, má velkou šanci ubrzdit to sám. V tomhle případě to ale podle fotek vypadá, že to kamioňák našil do boku motorového vozu (čelo prvního vozu je podle fotek nepoškozené, zdemolovaná je až střední část skříně).
Tak se podívejte pořádně. Mezi tahačem a návěsem je vlak.
10km/h tam už nějakou dobu není, je tam 40km/h
Už dnes za vjetí před vlak hrozí trest smrti. Tak jaké „tvrdé postihy“ máte na mysli?
Tohle je jasný systémový problém, na který jsme si bohužel zadělávali desítky let a nejde to teď vyřešit ze dne na den. Základem je, že kamion vůbec nepatří na přejezd, pokud není informován provozovatel dráhy. Tu neuvěřitelně hloupou věc, jakou je železniční přejezd pro každého, jsme si mohli dovolit v dobách těžkých parních lokomotiv a lehkých koňských povozů. Nikoli dnes.
Bohužel právě pouze hrozí – pokud řidič přežije, tak dodatečně popraven není.
Vaše naivita je až roztomilá.
I reálně hrozící trest smrti je vám málo?
Vypadá to děsivě, tak jsem rád, že nepřichází žádné zprávy o mrtvých. Snad to tak zůstane.
Tak asi nezůstane. Nemám to 100% potvrzené, ale v kabině kamionu měl prý zůstat řidič.
Nezůstal
Slušnej armagedon… Nj, jak se říká, bruntálci jsou drsní lidé, tam by to bez 10m vysokejch plamenů nebyla nehoda na přejezdu, ale změkčilost.
jel z dolu na bahno?
Jel rychle, protože ho pronásledovali zubaté žáby.
To je to auto – symbol svobody; vjet na přejezd, kdy chci.
To je Sysel?
Ne, Bftn791 alias 943.
To je 943 / Bftn791.
Tech je malo, to je velka skoda
V pondělí bude v Áčkách….
Tenhle tzv. vtip ještě někdo používá? A jo, používá…
Další z Olomouckých přejezdů, který sice byl nedávno trochu upraven, ale závory osazeny nebyly. Na frekventované ulici je to, zdá se nutnost. Na Nových Sadech směr Tovačov už konečně závory osazeny jsou.
Nutnost je, aby „profesionálové“ za volantem dodržovali (alespoň nějaké) předpisy.
Proč teď SŽ upravovala na doporučení DI PČR přejezd směr Tovačov, po x letech po x bouračkách a po x mrtvých? Protože budete donekonečna spoléhat, že všichni budou něco dodržovat? Dnes tam máte škodu několik milionů. Kdyby tam byly závory bylo po problému. Připomínám že je to extrémně zatížená nešťastná výpadovka z mesta, přejezd bez závor… předpokládám, že do jara tam závory budou…
Muzu vas poprosit at, kdyz uz pouzivate takovy nekompromisni styl, aspon pisete veci overene? O kterych neco vite?
Dekuji
„Neni to pravda ale mohla by byt“ zanechme v zumpe fejsbuku.
Které ověřené věci máte na mysli? To že provozovatel dráhy má mimo jiné ze zákona obecnou prevenční povinnost eliminovat rizika? A pokud chcete fakta tak si vyžádejte statistiku nehod na přejezdech bez závor a se závorami, ev. si najděte úsek před a po. Ty čísla vám dá autorita na základě zákona č. 106. Já vám nebudu čísla uvádět abyste se ublíženě nevyjadřoval, že jsem si je vycucal z prstu. Tady závory už dávno měly být. Tečka.
Jak to děláš na světelné křižovatce, třeba v Praze na Harfě? Také čekáš závory? Nebo to jen tak na červenou pošleš mezi auta, která tam v tu chvíli jedou…?
a kam dáš závory když tam jsou troleje pro tramvaj.
V Plzni na Hornické také bývaly závory i když tam jezdil trolejbus.. Dnes je tam přemostění.
Možná měl na mysli závory rovnoběžné s pozemní komunikací a tramvajovou tratí.
Když to v Olomouci jde u Šantovky, kde je némlich to samé a tady to NEJDE?!!!
Já se připojuji.
PS: Už mě nebaví ho usvědčovat ze lží.
No s těma závorama bych si dovolil polemizovat. Ale ano, když zůstane stát kamion mezi závorama, tak vlak obvykle netrefí nádrž a není z toho takový požár. Kde končí zdravej lidskej rozum, začíná železná vojenská logika. Jinak dokud lidi nepochopí, že vlak prostě vždycky vyhraje, tak je to marný.
Lepší ztratit vteřinu v životě než život ve vteřině.
Tady mi teda nepřijde, že by vlak vyhrál, tady prohráli oba. Každopádně snažit se předcházet i škodě, způsobené někým jiným, je dobrý nápad a součást sebezáchovy.
závory tam nebudou je tam trolej pro tramvaj, a když dají někakou poloviční tak to stejně tupcum co řídí kamion nezabrání na ten přejezd vjet.
Podle prvních informací z místa události, signalizace se sepla v době střetu všech zúčastněných.
Nezní mi to pravděpodobně jelikož to chytlo to osobní auto v protisměru které nejspíš čekalo před přejezdem.
Nutnost je, aby řízení rizik neprováděli alibisté.
Fajn, ale to je požadavek typu „nutnost je, aby bylo pořád hezké počasí“. Profesionálové za volantem jsou takoví, jací jsou. Takže i to zabzař se musí přizpůsobit tomu, že mezi nimi je i takový materiál. Na druhou stranu, piloti jsou trénovaní neskutečně, a přesto se letecké předpisy píší s ohledem na to, že i oni jsou omylní. Kdyby bylo po vašem, tak by na světě byly spousty zavřených pilotů, letadla by pořád padala a úřady by vyšetřování uzavíraly s tím, že „měl to ten materiál vědět, byl trénovaný a basta“. Prostě jestli se dá pomocí závor snížit riziko nehody, tak… Číst vice »
Ne že bych nechtěl aby tam byly závory, ale nebrání je tam dobudovat tramvajové troleje?
Pokud ano, tak by tam museli být nějaké symbolické krátké (umí je AŽD vyrobit? 🙂 ) nebo otočné ve vodorovné rovině.
Protože, je to technicky náročnější, (v jakékoliv variantě – třeba zdvojením signalizace, atd…), tak to nebudeme dělat? OK. 🙂
Symbolických krátkých závor je celkem hodně přes chodníky. Možná by stačily.
Otočné zvory, to si neumím představit, ale v Japonsku jsem viděl závory, které byly v koncové části dělené. Když se zvedaly, tak po dosažení potřebné výšky (aby pod tím mohla auta projet) se koncová část sklopila do vodorovné polohy. Závora pak nenarazila do tam všudepřítomných drátů.
Ale to už je novinka a musel by to někdo schvalovat.
Po kolejích se v tomhle místě autem stejně jet nedá, takže by stačily kratší jen přes jízdní pruh.
Je to tak.
Tak teda krátké závory, budeme doufat, že tramvajáci budou světla respektovat.
Vypadá to, že tramvajáci dávají větší pozor, jelikož nehodu tramvaje s vlakem si žádnou nepamatuji.