Je to rebel! Tři výhybky přehodil, dvě kolejnice ošoupal a jednu trolej … očoudil!
Johnny Cash
1 rok
Náklad byl poškozen, vlaky nedojely s náklady do cíle včas. Další důvod pro přepravce zákazníky poslat zboží po silnici. Hlavně v kontextu diskuzí na konferenci nákladní dopravy tento týden, kde se mluvilo o tom, jak železnice ztrácí zakázky a podíl na přepravě nákladu. Co asi tak udělá zákazník, kterému ČDC přepravují auta? Je možné, že se pokusí oslovit jiného železničního dopravce. Když se to neosvědčí nastoupí dopravci silniční s autopřepravníky z Polska a Pobaltí.
Řidiči nákladního vozidla stačí aby přehlédl nižší podjezd a je průser na světě. A tak to funguje i na kolejích.
Dan Rydvan
1 rok
No, problém je totiž v tom, že u nás je stahovaček tolik, jako v celé západní Evropě dohromady. Místo toho, aby se používala neutrální pole, což je prý drahé, tak se veškerá zodpovědnost hází na strojvedoucího. Je to pro SŽ pohodlnější a jednodušší. Navíc jsou ty stahovačky na těch nejdebilnějších místech, v kopci, v okolí návěstidel atd. SŽ to řešit nemusí, když v jejich vozovém parku je elektrická lokomotiva v jedinému kusu. Nezajímá je to. Náklady za každý uvázlý vlak ve vypnutém úseku by dopravci měli požadovat po SŽ, třeba by potom někdo ty stahovačky umísťoval hlavou a s rozmyslem.
Ano, stejně tak by měli dopravci vyžadovat kompenzace od SŽ za zpoždění, větší odběr elektřiny u každého návěstidla se stůj. Návěstidla jsou na těch nejdebilnějších místech. Máme nejvíce návěstidel jako v čele Evropě.
Minule v jedné nejmenované stanici někdo ty stahovačky umísťoval hlavou a s rozmyslem a stejně tam jeden debil uvízl. Zatímco spoustu vlaků před ním tam projelo naprosto bez problému.
Naprosto přesně popsáno. Vždycky tvrdím, že všichni víme, že fíra nestáhl sběrač. Řečnická otázka… Co někdo udělal pro to, aby se předešlo velké MU, pokud ten sběrač nestáhne. Označení stahovačky je ok, ale co lidský faktor, únava, složitější výluky, kdy fíra má ještě komplikovaný rozkaz před sebou a hledá PJ, stahovačky, km polohy… Vidět stahovačku v západní Evropě je v podstatě zázrak, a taky to jde. Škody zaplatí pojišťovna, a správce infrastruktury vůbec z téhle stránky netrápí, že se den nejezdí. Poučení a z toho vyplývající změny? Vůbec nic. Napíše se poučný list, že pochybil strojvedoucí (což všichni víme) a… Číst vice »
Je to pár dnů co se u Olbramovic převrátila cisterna s leteckým palivem. Zablokovaná silnice na několik hodin. Lze něco udělat. Přepravovat náklad po železnici, když to po silnici nejde.
Stačilo by švejkovat a důsledně stahovat zavčasu. Pokud se vlak někde sekne, pak taky provoz bude přerušen, ale na kratší dobu a problém bude mít někdo jiný než strojvedoucí.
A pokud je stahovačka daná rozumně (na místo, kde vlaky mají plnou rychlost) tak se ani nesekne 🙂
Ale jo, radši riskovat uváznutí. Pokud by bylo víc uváznutí, kvůli stahovačkám které nelze bezpečně projet, třeba by Spržel začala reagovat.
Trochu bych vinil i složitost rozkazu a jejich předání.
Info co je teď + pár km dopředu, to má mít strojvedoucí na displeji. Co je na jiné koleji, to se strojvedoucímu vůbec nemusí zobrazit, rychlosti nad vmax soupravy taky ne)
A správce infrastruktury by mělo hodně trápit, že mu ostatní vlaky nabírají zpoždění. Tak jeden uvázl, to není důvod x hodin zdržovat jeho konkurenci.
V západníEvropě se ve velké míře používá jiná trakční soustava, která disponuje svm vlastním primárním vedením a tím nejsou stahovačky tak nutné jako u nás. Používají to všechny německy mluvící země plus Norsko a Švédsko.
Náklady za každý uvázlý vlak ve vypnutém úseku by dopravci měli požadovat po SŽ, třeba by potom někdo ty stahovačky umísťoval hlavou a s rozmyslem. Proč by to mělo platit SŽ? Neutrální pole je drahé, kdo ho zaplatí? Z čeho lze platit veřejně prospěšnou investici?
Kolik výluk jste oterčoval, že tak fundovaně víte, že nejsou umisťovány rozumně?
Třeba na Bezpráví nic nelogického nebylo 4 terče toť vše a stejně tam někteří dokázali nechat smeták.
Dá se odhadnout, že se v tématu vyznáte. V čem Vy sám vidíte příčinu toho, že množství stahovaček je na zdejší síti tak vysoké v porovnání s jinými státy?
To opravdu nevím, možná styl práce, opravdu totiž nevím, jak to dělají jinde, a abych řekl pravdu, tak mě to ani moc nezajímá.
Každá železnice má své mouchy.
Já neříkám, že lidé jsou bezchybní, ale styl stahování na poslední chvíli – s výmluvou, abych projel tomu jen pomáhá.
Jen ten styl – chudák strojvedoucí, který je stahovačkami jen stresován, může za to zlá SŽ, mě prostě štve.
Kolik stahovaček mají na železnici v USA nebo v Austrálii? Jen jestli nám nenastává čas pro nezávislou trakci na železnici. Trolejové vedení – toť obrovský zdroj jak obrovských investic, tak i provozních problémů.
Kolik jich je v tramvajové síti, kolik je tam hákovnic? Tam nemají problém na týden zavěsit provizorní trolej, aby se stahovat nemuselo.
vždyť ta provizorní propojka může být klidně z nevodivého materiálu, pokud je nutné ji odizolovat.
Pražec
1 rok
„Aby nedošlo k dalšímu poškození nákladu, museli kolegové opatrně dostat lano z prostoru mezi automobily. To trvalo zhruba do poledne.“
Opravdu by byla škoda na autech větší než zbytečné zastavení provozu na dalších X hodin?
A i kdyby ano, je to spravedlivé rozložení vzniklých nákladů? Sorry, teď půl dne nikdo nejezděte, já si tu vymotávám auta…
Zkuste si zodpovědět otázku: Kdo zaplatí vzniklou škodu na přepravovaném zboží, když bude traťovka ten drát odstraňovat halva nehlava a poškodí daleko víc než se už stalo.
„Riziko poškození přepravovaného zboží ponese jeho kupující nebo prodávající.“ To přece nese vždycky buď jeden nebo druhý. INCOTERMS umožňují sjednat obojí. Přesněji řečeno, v platných INCOTERMS určitě není parita, která by nezahrnovala pojištění. Ale ať to riziko nese kdokoli, dopravce je určitě také pojištěn. Ono je to všechno trochu složitější. Kupní smlouva na zboží, kde se sjednává i parita podle INCOTERMS, a přepravní smlouva jsou dvě různé věci. Žádný příčetný objednavatel dopravy ale jistě své zboží nesvěří nepojištěnému dopravci; a může mu být celkem jedno, jestli jde o povinné ručení nebo jinou formu pojištění. Pokud je mi známo, tak je… Číst vice »
aj keby tam bolo ETCS, tak tam sťahovačka nebude. SŽ totižto sťahovačky nechce. Na ŽSR sú sťahovačky v ETCS označené aspoň ako vypínačka (keďže tam v budúcnosti vypínačky budú) a ten človek aspoň vie, že sa k tomu blíži.
Na které trati s ETCS v ČR zadává SŽ do systému stahovačky? Na Uničovce ? Pomalé jim jdou dobře nacpat tam, ale stahovačky a vypínačky jsem neviděl ( jedině změna systému , ta tam je .Dokonce i na 742.7 ..)
Hodně štěstí
1 rok
A RegioJet si taky zajistil NAD? Čtu jen o ČD v článku.
Kdyby trvala 4 hodiny, tak ano. Bylo to ale víc než 10 hodin a hodně štěstí dostat od SŽ přesné informace do 60 minut o konci výluky, když víme, jaký poker hraje při zveřejňování délky zpoždění.
Předpoklad obnovení provozu byl v 7:00 v 6:50 to SŽ posunula na 12:00, potom na 14:00 dále na 17:00 a pak pro jistotu na 17:30. Jak to má tedy nějaký člověk z kanceláře buh ví kde odhadnout jak dlouho to teda bude zavřené?
Samy chytrák tady zase.
To, že RJ odřekl dopoledne mezi Litoměřicema a Kolinem uplně všechno a nejel ani Bus ani vlak a odpo buď zpožděný skoro hodinu, nebo odřeknutý to už čtenáři neříkáte. Naopak ČD, odvozili sice omezeně, ale teměř vše samy.
ČD se snaží. Bylo to krásně vidět pár týdnů zpátky, jak byla série MU v Bohosudově. Cestující informováni v hale, NAD v co nejvyšší dostupné míře, … Dneska pravděpodobně to samé (nebyl jsem tam, nemůžu potvrdit/vyvrátit).
I přístup k cestujícím se změnil, průvodčí jsou milejší, ochotnější pomoct/poradit, při MU se snaží cestující informovat a být s nimi v kontaktu, … (tedy aspoň na ústecku, děčínsku, teplicku a litoměřicku).
To se mi u RJ zatím bohužel nestalo. I ta Arriva se snaží mnohem víc než RJ.
Tak to nejste asi nebyl při MU v Bohosudov v Ústí na západě. Od CD nikde nic, na infolinku se nedalo dovolat. Na pokladně nikdo nic nevěděl. Cestující čekali na kyvadlovou dopravu impresí hodinu.
Napříč dopravci je to vše stejne. Nemají si co vyčítat.
ksz
1 rok
Sabotáž je to v každém případě, ale od elektroúseku. Aneb, stahovaček není nikdy dost, ještě by to chtělo nějaké vyrobit.
Ani třeba ten legendární děličník, co býval uprostřed (!) 3.SK na Střekově?
Jinak viníkem je ten, co NErozhodl o tom, že v těsné blízkosti kolejových spojek se mají dát děliče ještě do rovných. Pak by totiž drtivá většina výlukových stahovaček nemusela být.
No právě, tyhle vnitropodnikové normy. Akorát se někteří budou čertit, že za tohle může vláda, protože ty vnitropodnikové normy dráze přece nařizuje ona.
No, já tady v Brně sleduji, jak po bouřce na napájecím bodě u Kšírové na Přerovce odešel svodič přepětí. Jiskřiště na Torokově trubici ulítlo jak hadra. A protože je to teď bez ochrany, s vysokou pravděpodobností příští větší špice přepětí si udělá cestu tam, kde už to bude bolet. Elektroúsek si šetří práci a připravuje větší akci. V práci mě občas vybuchovaly bleskojistky, i za normálního provozu, a ty mají otevírací napětí 80 kV. Stačilo na to spínací přepětí.
Bohumil
1 rok
Na 100 % jsem přesvědčen, že strojvedoucí je v tom zcela nevinně a za vše může Správa železnic.
A Správa železnic dostane od státu nějaké dotace když přijde s tím, že potřebuje novou techniku, aby mohla snížit počet návěstidel a stahovaček, protože s tím mají strojvedoucí problém? Kolik se dává provizorních stahovaček do stanic při výlukách? Pak se všichni diví když stojí rychlík u vjezdu A mašina najíždějící a vlak uvízne v provizorní stahovačce mezi krajní výhybkou a vjezdem. To jsou věci které nejsou v plánu , protože bychom je neměli komu fakturovat……
Jan
1 rok
Tak teď jenom nevím jestli je to sabotáž železniční nebo také automobilové dopravy…
Soudruzi za to může určitě ten Jančura pojďme ho ukřižovat na 2 pražce typu ČSD. Ještě jich mám z garáží fůru, jo to byly časy…
Je to rebel! Tři výhybky přehodil, dvě kolejnice ošoupal a jednu trolej … očoudil!
Náklad byl poškozen, vlaky nedojely s náklady do cíle včas. Další důvod pro přepravce zákazníky poslat zboží po silnici. Hlavně v kontextu diskuzí na konferenci nákladní dopravy tento týden, kde se mluvilo o tom, jak železnice ztrácí zakázky a podíl na přepravě nákladu. Co asi tak udělá zákazník, kterému ČDC přepravují auta? Je možné, že se pokusí oslovit jiného železničního dopravce. Když se to neosvědčí nastoupí dopravci silniční s autopřepravníky z Polska a Pobaltí.
Myslíte, že na silnici se při přepravách auta nebo jiný náklad nepoškodí? Samozřejmě že ano. To se prostě stává u všech druhů přeprav.
Ale ne tím, že je někde vyřazovačka, řidič zapomene vyřadit a jet setrvačností.
Řidiči nákladního vozidla stačí aby přehlédl nižší podjezd a je průser na světě. A tak to funguje i na kolejích.
No, problém je totiž v tom, že u nás je stahovaček tolik, jako v celé západní Evropě dohromady. Místo toho, aby se používala neutrální pole, což je prý drahé, tak se veškerá zodpovědnost hází na strojvedoucího. Je to pro SŽ pohodlnější a jednodušší. Navíc jsou ty stahovačky na těch nejdebilnějších místech, v kopci, v okolí návěstidel atd. SŽ to řešit nemusí, když v jejich vozovém parku je elektrická lokomotiva v jedinému kusu. Nezajímá je to. Náklady za každý uvázlý vlak ve vypnutém úseku by dopravci měli požadovat po SŽ, třeba by potom někdo ty stahovačky umísťoval hlavou a s rozmyslem.
Ano, stejně tak by měli dopravci vyžadovat kompenzace od SŽ za zpoždění, větší odběr elektřiny u každého návěstidla se stůj. Návěstidla jsou na těch nejdebilnějších místech. Máme nejvíce návěstidel jako v čele Evropě.
Minule v jedné nejmenované stanici někdo ty stahovačky umísťoval hlavou a s rozmyslem a stejně tam jeden debil uvízl. Zatímco spoustu vlaků před ním tam projelo naprosto bez problému.
A co když mu pod tou stahovačkou spadl zabezpečovač debile…?
Naprosto přesně popsáno. Vždycky tvrdím, že všichni víme, že fíra nestáhl sběrač. Řečnická otázka… Co někdo udělal pro to, aby se předešlo velké MU, pokud ten sběrač nestáhne. Označení stahovačky je ok, ale co lidský faktor, únava, složitější výluky, kdy fíra má ještě komplikovaný rozkaz před sebou a hledá PJ, stahovačky, km polohy… Vidět stahovačku v západní Evropě je v podstatě zázrak, a taky to jde. Škody zaplatí pojišťovna, a správce infrastruktury vůbec z téhle stránky netrápí, že se den nejezdí. Poučení a z toho vyplývající změny? Vůbec nic. Napíše se poučný list, že pochybil strojvedoucí (což všichni víme) a… Číst vice »
Další zoufalý výkřik, který potvrzuje, že někteří strojvedoucí jsou jen nesvéprávní jedinci, kteří by vůbec neměli mít licenci strojvedoucího.
Mohl bych znát vaše zaměstnání? Jen tak pro zajímavost.
Ano? Takže staniční zabzař zušíme a necháme to na výpračím, aby stavěl výhybky po jedné a budem doufat že se nespletl.
Kdyby se takhle chovali v letectví, tak lidi raději riskují Titanic.
Lze něco udělat. Přepravovat náklad po silnici, když to železnice neumí.
SŽ není železnice. SŽ nic nepřepravuje.
SŽ nic nepřepravuje a dělá všechno pro to, aby nepřepravovali ani jiní.
Je to pár dnů co se u Olbramovic převrátila cisterna s leteckým palivem. Zablokovaná silnice na několik hodin. Lze něco udělat. Přepravovat náklad po železnici, když to po silnici nejde.
Stačilo by švejkovat a důsledně stahovat zavčasu. Pokud se vlak někde sekne, pak taky provoz bude přerušen, ale na kratší dobu a problém bude mít někdo jiný než strojvedoucí.
A pokud je stahovačka daná rozumně (na místo, kde vlaky mají plnou rychlost) tak se ani nesekne 🙂
Ale jo, radši riskovat uváznutí. Pokud by bylo víc uváznutí, kvůli stahovačkám které nelze bezpečně projet, třeba by Spržel začala reagovat.
Trochu bych vinil i složitost rozkazu a jejich předání.
Info co je teď + pár km dopředu, to má mít strojvedoucí na displeji. Co je na jiné koleji, to se strojvedoucímu vůbec nemusí zobrazit, rychlosti nad vmax soupravy taky ne)
A správce infrastruktury by mělo hodně trápit, že mu ostatní vlaky nabírají zpoždění. Tak jeden uvázl, to není důvod x hodin zdržovat jeho konkurenci.
V západníEvropě se ve velké míře používá jiná trakční soustava, která disponuje svm vlastním primárním vedením a tím nejsou stahovačky tak nutné jako u nás. Používají to všechny německy mluvící země plus Norsko a Švédsko.
Náklady za každý uvázlý vlak ve vypnutém úseku by dopravci měli požadovat po SŽ, třeba by potom někdo ty stahovačky umísťoval hlavou a s rozmyslem. Proč by to mělo platit SŽ? Neutrální pole je drahé, kdo ho zaplatí? Z čeho lze platit veřejně prospěšnou investici?
Kolik výluk jste oterčoval, že tak fundovaně víte, že nejsou umisťovány rozumně?
Třeba na Bezpráví nic nelogického nebylo 4 terče toť vše a stejně tam někteří dokázali nechat smeták.
Dá se odhadnout, že se v tématu vyznáte. V čem Vy sám vidíte příčinu toho, že množství stahovaček je na zdejší síti tak vysoké v porovnání s jinými státy?
To opravdu nevím, možná styl práce, opravdu totiž nevím, jak to dělají jinde, a abych řekl pravdu, tak mě to ani moc nezajímá.
Každá železnice má své mouchy.
Když je tam 10x větší provoz než jinde, tak tam zcela očekávaně bude 10x více lidských chyb než jinde. Bezchybné lidi nenajdete.
Já neříkám, že lidé jsou bezchybní, ale styl stahování na poslední chvíli – s výmluvou, abych projel tomu jen pomáhá.
Jen ten styl – chudák strojvedoucí, který je stahovačkami jen stresován, může za to zlá SŽ, mě prostě štve.
Kolik stahovaček mají na železnici v USA nebo v Austrálii? Jen jestli nám nenastává čas pro nezávislou trakci na železnici. Trolejové vedení – toť obrovský zdroj jak obrovských investic, tak i provozních problémů.
Kolik jich je v tramvajové síti, kolik je tam hákovnic? Tam nemají problém na týden zavěsit provizorní trolej, aby se stahovat nemuselo.
vždyť ta provizorní propojka může být klidně z nevodivého materiálu, pokud je nutné ji odizolovat.
„Aby nedošlo k dalšímu poškození nákladu, museli kolegové opatrně dostat lano z prostoru mezi automobily. To trvalo zhruba do poledne.“
Opravdu by byla škoda na autech větší než zbytečné zastavení provozu na dalších X hodin?
A i kdyby ano, je to spravedlivé rozložení vzniklých nákladů? Sorry, teď půl dne nikdo nejezděte, já si tu vymotávám auta…
Zkuste si zodpovědět otázku: Kdo zaplatí vzniklou škodu na přepravovaném zboží, když bude traťovka ten drát odstraňovat halva nehlava a poškodí daleko víc než se už stalo.
Na dráze neexistuje ekvivalent toho, čemu se na moři říká „společná havárie“?
GA, no to je výborný nápad: Riziko poškození přeravovaného zboží ponese jeho kupující nebo prodávající.
Víte, co udělá manažer spedice? Podívá se po někom, jehož riziko je kryto ze zákona povinným ručením. Tlesk – tlesk – tlesk.
„Riziko poškození přepravovaného zboží ponese jeho kupující nebo prodávající.“ To přece nese vždycky buď jeden nebo druhý. INCOTERMS umožňují sjednat obojí. Přesněji řečeno, v platných INCOTERMS určitě není parita, která by nezahrnovala pojištění. Ale ať to riziko nese kdokoli, dopravce je určitě také pojištěn. Ono je to všechno trochu složitější. Kupní smlouva na zboží, kde se sjednává i parita podle INCOTERMS, a přepravní smlouva jsou dvě různé věci. Žádný příčetný objednavatel dopravy ale jistě své zboží nesvěří nepojištěnému dopravci; a může mu být celkem jedno, jestli jde o povinné ručení nebo jinou formu pojištění. Pokud je mi známo, tak je… Číst vice »
Jedna k zamyšlení: Když to odstraníte hlava nehlava, ať se toho poškodí kolik chce, hlavně honem, ono se to pak sešrotuje… to není plýtvání?
Pojistné smlouvy pojem „plýtvání“ obvykle nepoužívají.
Geralt: Tady fakt nemá cenu ptát se na cokoli. Na slušný dotaz člověk místo odpovědi dostane balík mínusů.
K meritu dotazu: Pokud vím, tak to existuje jenom v námořní a vnitrozemské lodní dopravě.
Byla ta stahovačka.v datech (etcs)?
Ono je na chudobřežce ETCS?
Není. Ono tam toho není dodnes víc co by bylo potřeba. Třeba obousměrný autoblok v celé délce trati, přenos kódu na HV ve všech stanicích atd.
aj keby tam bolo ETCS, tak tam sťahovačka nebude. SŽ totižto sťahovačky nechce. Na ŽSR sú sťahovačky v ETCS označené aspoň ako vypínačka (keďže tam v budúcnosti vypínačky budú) a ten človek aspoň vie, že sa k tomu blíži.
Na které trati s ETCS v ČR zadává SŽ do systému stahovačky? Na Uničovce ? Pomalé jim jdou dobře nacpat tam, ale stahovačky a vypínačky jsem neviděl ( jedině změna systému , ta tam je .Dokonce i na 742.7 ..)
A RegioJet si taky zajistil NAD? Čtu jen o ČD v článku.
Ten první kterým jsem mimochodem jel také tak určitě ne. A zase nadávali někteří cestující na ČD.
To není možné. Když přece na ministerstvu dopravy tvrdí, že liberalizace železnice zlepšuje služby pro cestující. 😁
Sluzby pro cestujici ano. Ale inteligenci cestujicich pochopitelne nezvysuje.
NAD byla, ale až od R1307. Takže až „pár“ hodin po vzniku MU. 😁
A to se vyplatí po 5 hodinách od MU.
Kdyby trvala 4 hodiny, tak ano. Bylo to ale víc než 10 hodin a hodně štěstí dostat od SŽ přesné informace do 60 minut o konci výluky, když víme, jaký poker hraje při zveřejňování délky zpoždění.
Při strhnuté troleji si to dokážeš odhadnout sám dopravce, že to bude na delší hodiny.
R1307 jsem jel z Lysý se 75 minutami 😁
Předpoklad obnovení provozu byl v 7:00 v 6:50 to SŽ posunula na 12:00, potom na 14:00 dále na 17:00 a pak pro jistotu na 17:30. Jak to má tedy nějaký člověk z kanceláře buh ví kde odhadnout jak dlouho to teda bude zavřené?
Samy chytrák tady zase.
Ne, proč? To stojí peníze, jeďte si s ČD… Asi takhle se u nich uvažuje. Hlavně že byli levnější..
A ČD to snad dělají zadarmo?
Je trochu otázka, zda si RJ tu NAD dává do kalkulaci. Spíš bych řekl, že buď vůbec nebo v úplně jiné částce než CD.
Spíš co vím, nikdo pro ně nechce jezdit NAD. Neplatí…
Zase informace typu jedna paní povídala 😀
To, že RJ odřekl dopoledne mezi Litoměřicema a Kolinem uplně všechno a nejel ani Bus ani vlak a odpo buď zpožděný skoro hodinu, nebo odřeknutý to už čtenáři neříkáte. Naopak ČD, odvozili sice omezeně, ale teměř vše samy.
Jo, stálo by za dotaz na mluvčího RJ, jak zajistil náhradní dopravu.
ČD se snaží. Bylo to krásně vidět pár týdnů zpátky, jak byla série MU v Bohosudově. Cestující informováni v hale, NAD v co nejvyšší dostupné míře, … Dneska pravděpodobně to samé (nebyl jsem tam, nemůžu potvrdit/vyvrátit).
I přístup k cestujícím se změnil, průvodčí jsou milejší, ochotnější pomoct/poradit, při MU se snaží cestující informovat a být s nimi v kontaktu, … (tedy aspoň na ústecku, děčínsku, teplicku a litoměřicku).
To se mi u RJ zatím bohužel nestalo. I ta Arriva se snaží mnohem víc než RJ.
Tak to nejste asi nebyl při MU v Bohosudov v Ústí na západě. Od CD nikde nic, na infolinku se nedalo dovolat. Na pokladně nikdo nic nevěděl. Cestující čekali na kyvadlovou dopravu impresí hodinu.
Napříč dopravci je to vše stejne. Nemají si co vyčítat.
Sabotáž je to v každém případě, ale od elektroúseku. Aneb, stahovaček není nikdy dost, ještě by to chtělo nějaké vyrobit.
Vy víte, proč tam ta stahovačka je? Za svého působení ve službě na železnici jsem se nesetkal se stahovačkou, udělanou z vůle elekroúseku.
Ani třeba ten legendární děličník, co býval uprostřed (!) 3.SK na Střekově?
Jinak viníkem je ten, co NErozhodl o tom, že v těsné blízkosti kolejových spojek se mají dát děliče ještě do rovných. Pak by totiž drtivá většina výlukových stahovaček nemusela být.
No právě, tyhle vnitropodnikové normy. Akorát se někteří budou čertit, že za tohle může vláda, protože ty vnitropodnikové normy dráze přece nařizuje ona.
Ovšem o tom nerozhoduje elektroúsek , ale Správa odvětví elektrotechniky a energetiky.
Z pohledu zakaznika je to nicmene jedno velke LOL.
No, já tady v Brně sleduji, jak po bouřce na napájecím bodě u Kšírové na Přerovce odešel svodič přepětí. Jiskřiště na Torokově trubici ulítlo jak hadra. A protože je to teď bez ochrany, s vysokou pravděpodobností příští větší špice přepětí si udělá cestu tam, kde už to bude bolet. Elektroúsek si šetří práci a připravuje větší akci. V práci mě občas vybuchovaly bleskojistky, i za normálního provozu, a ty mají otevírací napětí 80 kV. Stačilo na to spínací přepětí.
Na 100 % jsem přesvědčen, že strojvedoucí je v tom zcela nevinně a za vše může Správa železnic.
A Správa železnic dostane od státu nějaké dotace když přijde s tím, že potřebuje novou techniku, aby mohla snížit počet návěstidel a stahovaček, protože s tím mají strojvedoucí problém? Kolik se dává provizorních stahovaček do stanic při výlukách? Pak se všichni diví když stojí rychlík u vjezdu A mašina najíždějící a vlak uvízne v provizorní stahovačce mezi krajní výhybkou a vjezdem. To jsou věci které nejsou v plánu , protože bychom je neměli komu fakturovat……
Tak teď jenom nevím jestli je to sabotáž železniční nebo také automobilové dopravy…
Zalezi na vkusu kazdeho soudruha. ;o)
Diskuse se bude polarizovat podle toho.
Sabotáž železniční dopravy prostřednictvím aut.
Obojího najednou. 🙂