Provoz na „pravobřežce“ dva dny komplikují stržené troleje
Železniční stanice Velký Osek. Foto: Dezidor / Wikimedia Commons
Od nedělního odpoledne nemohou mezi Velkým Osekem a Kolínem projet žádné elektrické vlaky, pouze ty s naftovým motorem. Důvodem je
Twix
„ A není pravda, že úseky s vyšší traťovou rychlostí jsou u nás v nedohlednu, protože už jsou vlastně ve stavbě.“
Máte snad na mysli těch 6 nebo 10 km za neskutečné miliony Kč pod Plzní???
Před hodinou jsem tam koukal – stále to ještě není hotové (pátý den!), od včera už jen 1x MVTV a 3 montéři. Už to mají celkem porovnané, místo laníček provizorní dráty, tak snad už jen zalaníčkovat, do večera by to mohli dát.
Tohle byla akce max. na 2 dny, kdyby byli lidi…
Doufám, že začnou padat hlavy.
Je to tam v tristním stavu. Včera to tam bylo dost pěkně pocuchané, večer jeden MVTV a na něm 2 chlapi. Mírný deštík, předpokládám, že to už byla noční směna a bylo na nich vidět, že i po relativně krátké době práce byli úplně vyřízení. Dnes dopoledne 3 motory a jeřáb. Proč až za takovou dobu? V 9:50, tedy nepochopitelně před skupinou navíc slavná Správa vyhlásila výluku 1.TK Poděbrady – Babín. V celém úseku žádný náznak, že by se mělo něco dít a po nasekání zpoždění celé skupině a jejím postupném průjezdu po 2.TK se nic nedělo. Do toho klasické… Číst vice »
Co je to ten Svinibrod nebo Sninibrod?
1. Nymburk
2. Nymburk ale s překlepem.
Nejsou lidi a proč bychom se žinýrovali, mne napadlo po přečtení článku.
A jak tam tedy jezdí R Praha – HK? Setrvačností se staženým sběračem?
Normálně.
Klasicky si přihřeju svou motorovou polívčičku. Tohle by se dieslu nestalo…
Slovo Nezávislá má mnoho významů.
Jenže ta polívčička se už začíná trochu připalovat, pokud chceme jezdit 160 km/h a více, svižně provézt po frekventovaných tratích nákladní vlaky, nebo dodržovat ekologické limity kolem tratí s hustou příměstskou dopravou, se zastávkami v tunelech apod.
Zkuste změnit recept té polívčičky třeba na elektrická vozidla s malými bateriemi nebo dieselem, které umožní operativně projet krátký úsek s poškozenou trolejí.
Diesel jede, elektrika stojí. A baterky v lokomotivě? Pokud jste zahleděnej do výkonů a rychlostí umíte si je představit? Baterii akumulátorů, co bokáže dát 3MW třeba po dobu 15÷30 minut? A toto verstavět do lokomotivy? Až je uvidím, uvěřím. Kam je umístíte? A co váha? Už teď jsou tyto mašiny na limitu pro podvozek BoBo… Buď vyhážete ze stávající lokomotivy pár tun (tak kolem 10), nebo by musely opět vzniknout šestikoláci… O objemu zabraným akumulátory radej nehovořím. K tomu dodávám, že úseků reálných, kde se dá jet 160 je stále u nás jak šafránu, úseky s vyšší traťovou v nedohlednu.… Číst vice »
Za prvé ty baterie nemusí dávat 3 MW po 30 minut. Bavíme-li se o nějakém operativním projetí úseku bez napájení, tak stačí i méně než 1 MW, a samozřejmě se nejede durch na plný výkon. Co se týče toho, kam baterie umístíte – Vectron může mít dieselový agregát na poslední míli a taky se to tam někam vejde.
nekam se vejde a jaky je pak vykon tohoto vectronu? prostor/hmotnost s tim nejde kouzlit donekonecna.
U elektrických jednotek se už baterie začínají používat, u lokomotiv existuje ten pomocný diesel – nemluvím o duálních lokomotivách, jde mi o projetí místa s vyloučenou trolejí (která padá nejčastěji ve stanici) klidně šnečí rychlostí. Jinak v provozu se ten výkon a tažná síla nehodí jen na rozjezd, ale i na zrychlení z vysoké rychlosti na ještě vyšší, a právě protože úseky na 160 se často střídají s úseky na nižší rychlost, je vhodné aby se ten vlak na 160 vůbec stihl rozjet (třeba zpřevodovaní bastardi 371 to na EC moc dobře nezvládaly). Totéž nákladní vlak, ať se s těmi… Číst vice »
Bastardky to nezvládalY?
Když by muselY vzniknout, tak jedině šestikolačky.
Jen musíte to palivo někde sehnat (související války) a přepravit je (škody na prostředí). Takže ta nezávislost je ve výsledku relativní. 🙂
tak zatím je zdrojů dost a cena taky příznivá. Na ekologii mají úniky negativní vliv, stejně jako výroba křemíku a dalších materiálů pro stavbu tzv „čistejch elektráren“ (on ten humus z výroby totiž u elektrárny není vidět, on zůstal tam někde daleko..).
Energie vzniklá v „čistejch elektrárnách“ jaksi z principu neumí reagovat na aktuální spotřebu, tj je nutno ji skaldovat.
A to skladování už tak „čistý“ nenímj. má mizernou účinnost.
Jádro taky není ekologický ejchuchů, nikdo neche mít poblíž úložiště jadernýho odpoda, tak jaká je alternativa?
Takže jak dál?
Posadit trolly z internetových diskuzí na šlapací generátory, ať jsou společnosti něčím prospěšní.
no to budu spolihat radej na tu naftu. delam mj. na motorech cely zivot a zatim mne nijak zasadne nezklamaly.
Ten hnus z výroby se v kulturních zemích ekologicky likviduje, do přírody se to vypouští snad už jenom v jedné zemi.
Ano, problém trochu je regulace těch elektráren, některých, ale na to jsou pro denní regulaci vhodné přečerpávačky, na delší období zatím je třeba to ještě něčím doplnit.
schvalne kouknete jakou uhlikovou stopu ta ekologicka likvidace hnusu ssebou nese.
ze tech precerpavacek ale mame, primo moc!!! kdybychom jich meli 3x tolik je to stale malo, pokud chcete vypnout uhli. a pokud by se mely vypnout i plynovky, tak jsme bez elektrizacni soustavy.
Celý ten přechod nemůžete brát jako ze dne na den, ale postupně. Třeba se současnou flotilou elektráren je možnost se dostat na nějaké 3.5-4GWp, přidáním dvou malých PVE, Orlík, Slapy a úpravou regulace se dá jít na nějakých 6GWp, Pak už budou třeba větší projekty, je třeba se na to dívat i s časovou osou.
Tak ta trať je jak známo přeudržovaná, tak to bude asi tim. Je pravda, že někde už je nějaká ta investice vidět, ale většina Střekov – Kolín je fakt past.
SZDC se svými pokusy o prokaceni pásu kolem kolejí zjevně připravuje na znovuobnovení parního provozu. Protože údržba trakcniho vedení Dobre správě fakt nejde.
Neděle: kolaps na severní zhlavi Wilsonaku, poniceny žlutý Vectron
Neděle – úterý: tahle sranda
Co tam máme z úseku TV dále?
Nedávno ty Šakvice ještě.
Parní provoz by zcela jistě mohl být řešením. Zvlášť když ve světě vymýšlí jak v tom topit speciálně upravenou lisovanou biomasou.
Ať to vymyslí na smrkove dřevo, toho vlivem působení škůdců na MZem a GR LCR máme nadbytek. Za masinou klanicak s kulatinou, tam borec s pilou zpracovává a házi to za jízdy do tendru, odtam už do kotle. V případě, že dojde palivo, zastaví se v lese a narube další.
Může to jet na cokoliv, pokud se ta biomasa prožene torefakčním procesem.
To se to šetření na údržbě vyplatilo.
Oni hlavně na otv chybí lidí za 16 tis. To nikdo dělat nechce.
Asi by měli přidat. To už může elektrikář rovnou sedět na pokladně v Lidlu.
To sedí,proto sem s tama utekl.neni to špatná práce ale mizerné placená ( ze začátku) nebezpecna a odborná.zazemi a party já na otv byla parádní ..ale u tak sem odešel.
Nevím, kde kdo vzal plat 16 tisíc čistého. 🙂 Při letmech se dá v klidu vydělat přes 20 čistého, plus stravenky.
Ano, sám uznávám, že kolegové si stěžují, že je to málo, ale 16 tisíc to vážně není.
20 čistého? Za takovou práci? Se divím, že se ještě jezdí.
Tak znám OTV, kde chlapy jsou běžně v 8. a 9. platové třídě (a nastupuje se v 7), takže v čistým i s příplatky (Pohotovost, víkendy, cesťáky, atd…), takže v čistém i 28 tisíc měsíčně, ale pak znám OTV, kde se ještě dnes nastupuje do 4. platové třídy a chlapy dělají běžně v 6. (Případně 7.) platové třídě (včetně fírů) takže ve finále jsou sotva na 24 tisících.
Ty chlapy?
Vážně řešíte jeden překlep?
To teda ta pokladní v Lidlu má výrazně víc při menším riziku úrazu elektrickým proudem či při pádu z výšky.
OT: mohl by mi někdo vysvětlit ten poslední odstavec? To je nějaká novinářská technika, napsat na konec článku takovýhle krátký odstavec v podstatě nesouvisející s hlavním obsahem textu? Všímám si toho napříč všemi zpravodajskými weby.
To aby každý věděl, kde je „pravobřežka“, neasi?
Lidé mají právo na informace a ne každý ví tolik, co víte Vy. Buďte ohleduplný.
Je to vysvětlení pro neznalé situace na železnici, o jak důležitý úsek se jedná.
OK, ale napsal jste to tak, že neznalý z toho vyvodí, že pravobřežka je úsek mezi Kolínem a Velkým Osekem. Mezi železničáři se ovšem traduje, že pravobřežka začíná až z Lysé dále na Ústí. Vlaky z Masny do Kolína rozhodně po pravobřežce nejezdí.
Z Masny do Kolína myslím ty přes Nymburk.
Osobní vlaky z centra Prahy „po pravobřežce“ (lépe: Rakouské severozápadní dráze) nejezdí od roku 1972.
Není lepší tohle mít ale na začátku?
Ne, jde o doplňující informace, ne hlavní sdělení.
No jo, běžný život na trati čekající na neprojednatelnou variantu z aktualizace studie proveditelnosti.
Máme Mšenku, tak si sakra furt nestežujte!
Máme to chápat tak, že SŽDC porušila svůj předpis tím, že po výpadku měnírny obnovila napájení aniž by zkontrolovala stav trakčního vedení a ještě tam pustila vlak ČD?, čímž došlo k poškození HV 162? To měl ten Elijáš nebo jak se jmenuje další z mnoha mluvků sždc zmínit!
Měnírna se nahazuje sama bez účasti na lidskym zásahu, tuším že 2x za sebou, po tom už je to na elektrodispečerovi.
Jak říkáte, měnírna se 2 x pokusí nahodit sama a až napotřetí hlásí poruchu. Protože by se jinak nedělalo nic jiného, stačí aby na stejnosměru projelo něco s větším výkonem (380, apod…) a v troleji hned máte místo 3 kV sotva 2,1 kV.
2.1kV není 0, ani důvod k vypnutí.
Když se na 2,1 začne rozjíždět druhá souprava (byť to bude nějaká 163), tak má taky nějaký odběr, a když 380 před ní „vycucla“ energii, tak je jasné, že to měnírna nemusí zvládnout, a dojde tedy k výpadku
Výpadek může nastat i při zvýšeném odběru, který je nad tím, co měnírna udrží. Takže se sama na první či druhý pokus nahodí a pokračuje se dál.
Koukám, že elektrice opravdu rozumíte
A nebylo by slušné tyto situace nějak omezit?
(Moje představa „elektrický autoblok – návěsti ber co chceš, motory do série, zákaz spotřeby“, za ně se může jenom výběhem nebo smraďochem)
Když se rozjíždí jenom vlaky podle GVD, tak to nevypadne, musí mezi nimi být navíc nějaký zpožděný.
Přepnutí na 25 kV mi připadá levnější, než to, co navrhuje Leinad. Chránění elektrických zařízení vysokého napětí je mnohem komplexnější obor, než jsou jističe, které máte doma. Na střídavých vedeních ochrana dokáže určit vzdálenost k místu poruchy, směr toku proudu a mnoho dalších stavů. Na stejnosměrné soustavě je zpravidla vyhodnocována i rychlost nárůstu proudu a napaječe bývají často vybaveny obvody pro měření, které zkrat poznají a opětovnému zapnutí zabrání. V článku ale opětovném zapnutí není žádná zmínka. A už vůbec v něm není zmínka, že by zkrat způsobil vlak. Já naopak z toho popisu usuzuju, že v porouchaném úseku napětí… Číst vice »
Jenže 2.1kV není 0, rozjezd 380 s nákladem není zkrat(ani jiný důvod k vypnutí)
Já neříkám rozjezd 380 (nebo třeba Taurus), ta tam mohla jen projet a „vycucnout“ to, ale bavím se o rozjezdu, za takto silnější mašinou, která zrovna dost odebrala ze sítě.
Koukám, že si jedete furt stejnou mantru o zkratu, přitom zde nedochází ke zkratu, ale k přetížení, už to chápete?
Neříkám, že rozjezd za každým takovým vlakem to může způsobit, ale stává se to, samozřejmě především na stejnosměru, střídavina má lepší parametry.
Omlouvám se za doublepost, neviděl jsem svůj příspěvek.
Zkrat = přetížení = překročení i_max. Není důvod aby imax byl menší.
No právě že je. Protože ten pokles napětí je způsoben vysokým odběrem. A prostě v momentě kdy dojde k přetížení měnírny, tak ta se v rámci své ochrany vypne a pak sama znovu zapne (zjednušeně).
Je to jako byste doma do jedné zásuvky zapnul mikrovlnku, kávovar, varnou konvici, mixér. Ta zásuvka to taky chvíli vydrží, jenže tam pak už půjdou takové proudy a teplo, že to vyhodí jistič.
A stejně se chová i ta měnírna, kdy je tem úsek přetížený.
Častý to jev na 171 při ranní a odpolední špičce.
Chcete říct, že měnírna dodává menší výkon, než by byl potřeba?
Když doma překročím proud jističe, tak vypadne. V serverovně se to nestává, protože jističe počítáme na součet hodnot na štítku na zdroji (dokonce i UPS počítají se špičkovým odběrem)
Princip vazby napaječů je v tom, že při zkratu, spadlém trakčním vedení či jiné události působí ochranná funkce OZ, opětovné zapnutí, jenž po několika neúspěšných pokusech samo trvale vypne vazbu a již se nepokouší navázat spojení s druhým napaječem, to funguje na principu toho, aby se zabránilo dalším nežádoucím vlivům na trati a větším škodám při probíhající poruše na TV. 🙂
Jen doplněk, aby to bylo kompletní, naopak se vazby vypínají při práci pod U, kvůli ochraně zdraví pracovníků.