Koženka, molitan, lino, dřevotříska, umakart… ty vagony jsou konstrukčně z 60 roků, to snad má pod linem podlahu z dřevěných fošen. Ne že by použití dřeva nějak extra vadilo, dá se namořit.
Tehdy se na požární bezpečnost kašlalo natolik, že instalační šachta (de facto komín) roznesla požár do všech pater nad hořícím bytem, protože ve stropě nebyl žádný uzávěr, natož požárně odolný.
A co dnešní požární bezpečnost? Oheň vám spolehlivě po baráku roznese zateplení polystyrénem, neméně dobře hoří i zateplená střecha.
Pod tím linem je u starých vozů laťovka.
„Přesněji to znamená, že podle normy ČSN 73 0810 je možné zateplit novostavbu s pomocí tepelné izolace ve třídě požární odolnosti „E“, což je polystyren EPS 70 F fasádní (samozhášlivý polystyren).“
Nejedná se o počet pater, bylo to od 22,5 m výšky a směrem nahoru, ale jestli se nepletu, tak už ta podmínka padla nástupem samozhášivého polystyrénu
rtep
2 let
Tak už vím, proč nás dnes v Plzni vytáhli z vlaku a nacpali do autobusů. Já si užíval v kupé plechovku ze Svijan a najednou bylo po užívání.
I když to v tom hicu nebylo nic příjemného, tak mne příjemně překvapilo, že tu nepohodu všichni zvládali celkem v klidu.
Děkuji ajznboňákům i spolucestujícím.
LKB
2 let
Po nehode v Bohumine dnes zeleznicni doprava bohuzel perli a nevytvari u verejnosti dobry obraz. I kdyz duvody mimoradnych udalosti jsou samozrejme zcela jine.
Anonym ze severu
2 let
Vlastně je to dobrá zpráva. ČD za ně budou muset nakoupit nové vozy. 🙂
Už se stalo, tyhle vozy byly již dříve odstaveny pro nadbytečnost, částečně po nástupu RJ na R23 a částečně po nasazení panterů v Plzeňském/Jihočeském kraji. V Plzni čekaly jen na odvoz do šrotu.
škoda vagónu není, aspoň nikoho nenapadne ho nasadit do provozu.
Vašek
2 let
Díky hasičům, že se nevyhřála a nepraskla trolej. Byl jsem svědkem, jak kdysi hořela v Srbsku čtyřvozová patrovka a trolej se přepálila během pár minut.
Není to žádné mé pokrytectví, na historické vlaky tyto vozy samozřejmě patří (ne v korporátním nátěru ČD), ovšem v normálním provozu tyto vozy již tak deset let nemají co pohledávat. Ale chápu, že pro staromilce a šotoušky v jedné osobě je odstavování těchto vozů z běžného provozu smrtelným hříchem, který by měl být někdo samozřejmě potrestán:-). Nejvíc by tedy zasloužil potrestat Regiojet, který si dovolil převzít provoz linky R23 Kolín – Lysá – Ústí nad Labem, kde se tyto šotoušky a staromilci tak milované vozy ze dne na den přestaly vyskytovat. Ó jaká to hrůza:-). Já jsem za to byl… Číst vice »
A co to má společného s tím, že pracuji u KŽCD jako strojvedoucí?!? Vlaky KŽCD v Praze a ve Středočeském kraji (vyjma linky S34 a dvou párů vlaků na lince S43) jsou označeny v jízdním řádu jako historické, čili tam naopak historické vozy být musí. Objednatelem je předepsáno řazení, které se musí dodržovat a pokud se nedodrží například z důvodu neschopnosti vozidel, tak přichází ke slovu smluvní pokuta. Krom toho tyto vlaky jsou v síti navíc a v případě, že jimi člověk z nějakého důvodu cestovat nechce, tak jimi cestovat vůbec nemusí, jede dost jiných vlaků objednávaných kraji či ministerstvem.… Číst vice »
Rozumím li vašemu argumentu správně, pak vy se v podstatě vymezujete proti vozidlům řad A, B, AB a BD zejména proto, že ČD, jakožo dominantní dopravce nekale využívají své tržní dominance k tomu, aby nabídli jízdu nostalgickm vlakem v běžném porvozu široké cestující veřejnosti, čímž výrazně snižují exkluzivitu nostalgických spojů provozovaných firmou KŽDC a tím ohrožují její tržní podíl.
Rozumíte tomu absolutně špatně, což je u jedinců, jako jste Vy, naprosto pochopitelné. Běžný vlak, který není označen jako historický, nemá mít řazeny vozy A, B, AB a BDs. Nic víc, protože tyto vozy již dlouhá léta nesplňují kvalitativní požadavky na cestování a cestovat s nimi (stejně jako většina ostatních cestujících) nechci.
Přesně, také jsem to čekal, vozy rozkradené, některé ani neměly dveře. Kolem rozházené baterie, které někdo vytáhl a pak pro něj asi neměly cenu (nebo je nepobral). Taky jsem si říkal, kdy tam zase bude problém. A to tam hlídkuje sekuriťák, jenže dovnitř holt nechodí. Podobný pelech maj bezďáci v odstaveném patráku v HB, to taky asi jinak neskončí, jenom na vyklizení by byl potřeba kontejner a protichemické vybavení :/
zajímavé že to hoří jako fakule … neměly by ty materiály být nehořlavé nebo lépe samozhášecí?
Vy znáte NDR normy z osmdesátek? A současně víte, co tam ti bezďáci natahali?
Koženka, molitan, lino, dřevotříska, umakart… ty vagony jsou konstrukčně z 60 roků, to snad má pod linem podlahu z dřevěných fošen. Ne že by použití dřeva nějak extra vadilo, dá se namořit.
Tehdy se na požární bezpečnost kašlalo natolik, že instalační šachta (de facto komín) roznesla požár do všech pater nad hořícím bytem, protože ve stropě nebyl žádný uzávěr, natož požárně odolný.
A co dnešní požární bezpečnost? Oheň vám spolehlivě po baráku roznese zateplení polystyrénem, neméně dobře hoří i zateplená střecha.
Pod tím linem je u starých vozů laťovka.
„Přesněji to znamená, že podle normy ČSN 73 0810 je možné zateplit novostavbu s pomocí tepelné izolace ve třídě požární odolnosti „E“, což je polystyren EPS 70 F fasádní (samozhášlivý polystyren).“
http://www.tepelna-izolace.cz/polystyren-eps-70-f-fasadni-stale-nejpouzivanejsi-tepelna-izolace-pro-kontaktni-venkovni-zatepleni.html
Samozhášivý znamená, že po oddálení plamene přestane hořet. Že si tam dá někdo levnější matroš, to už se pod omítkou nepozná.
od určitého počtu pater se smí zateplovat už jen minerální vlnou, pokud se nepletu …. číslo normy bohužel nevím
Nejedná se o počet pater, bylo to od 22,5 m výšky a směrem nahoru, ale jestli se nepletu, tak už ta podmínka padla nástupem samozhášivého polystyrénu
Tak už vím, proč nás dnes v Plzni vytáhli z vlaku a nacpali do autobusů. Já si užíval v kupé plechovku ze Svijan a najednou bylo po užívání.
I když to v tom hicu nebylo nic příjemného, tak mne příjemně překvapilo, že tu nepohodu všichni zvládali celkem v klidu.
Děkuji ajznboňákům i spolucestujícím.
Po nehode v Bohumine dnes zeleznicni doprava bohuzel perli a nevytvari u verejnosti dobry obraz. I kdyz duvody mimoradnych udalosti jsou samozrejme zcela jine.
Vlastně je to dobrá zpráva. ČD za ně budou muset nakoupit nové vozy. 🙂
Už se stalo, tyhle vozy byly již dříve odstaveny pro nadbytečnost, částečně po nástupu RJ na R23 a částečně po nasazení panterů v Plzeňském/Jihočeském kraji. V Plzni čekaly jen na odvoz do šrotu.
Nasazení panteru nepochybně vliv mělo , ale linka od Kolína? Tam jezdili pomalu jen mašinou bez vagonů.
Zrovna ten hořící BDs byl číslo 184, dom.st. Děčín, odstaven po konci loňského letního posilování R23 právě tímto typem.
Nemusejí ho šrotovat 😂
škoda vagónu není, aspoň nikoho nenapadne ho nasadit do provozu.
Díky hasičům, že se nevyhřála a nepraskla trolej. Byl jsem svědkem, jak kdysi hořela v Srbsku čtyřvozová patrovka a trolej se přepálila během pár minut.
Mam pocit, ze na snimku c. 4 je videt trolej praskla.
Vypadá to tak
Máte pravdu.
A na pražském „okruhu“ zas dneska blafnul podvalník s tankem. Holt vedro…
Ano, správně, tomuto by „předražené“ ETCS nezabránilo.
A cedníkem by se to taky blbě hasilo. Pročpak ho hasiči s sebou asi tak neměli?
Stav ceske zeleznice 2022 – vitejte v pekle
Snad pořád lepší než v Německu..
Je to nadsazka, sedi k te fotce toho horiciho vagonu🙂
Vždy mne ohromí, jak ten požár dokáže ohnout prostředek rámu vozidla
To ohnutí udělá gravitace. Požár jen oslabí pevnost rámu.
„Jet fuel can’t melt steel beams!“ 😀
a to neni spatny napad … ukazovat popiracum 11.9 co dovede jeden , v porovnani s 11.9 nevinny plaminek
Požár je sviňa. Ta teplota není stejná, jako když se zapálí noviny…
Ohne se to vlastní vahou, protože ocel po zahřátí ztratila pevnost. Kováři toho využívají celá tisíciletí.
A to máme teprve pondělí.
Přiznejte se, kdo měl na katastrofickém bingu hořící vlak?
…to nám ten týden hezky začíná…
Na železnici dějou se věci..
A do toho ještě ve Stříbře kleklo další pendolino…
přehřály se všechny cederomy
Ty přece zamrzají.
Ty zamrzají v zimě. Teď je léto, tak se přehřívají.
Windows je to jedno, zamrzají pořád, proto jsou nejoblíbenější OS pro lednice.
Dlouhodobě odstavené vozy, nijak nezabezpečené, odemčené, s častým pohybem a nocováním nežádoucích osob – byla to jen otázka času.
Navíc už měly být dávno pod autogenem.
Přesně tak. Každý vůz řady A, B, AB a BDs je dobrý jen tehdy, je li sešrotovaný.
Náhradní vozidla za ně máte připravena?
Každý cestující s firmou ČD má pod paží přinést nový vůz (P.S. Žádný ojetý šrot)
jasně šukafony a rohlík
Tak!
Že tohle píše člověk, co dělá s KŽC… Neměly by se sešrotovat taky? Místo toho jezdí celkem vesele s bardotkou a rejžují Bohoušovi prachy.
Když za to někdo platí..
To mi taky hlava nebere, nicméně jde o to, že Bohoušovi Bram asi neříká, že ty krámy jsou dobré pouze sešrotované. Je to trochu pokrytectví…
Není to žádné mé pokrytectví, na historické vlaky tyto vozy samozřejmě patří (ne v korporátním nátěru ČD), ovšem v normálním provozu tyto vozy již tak deset let nemají co pohledávat. Ale chápu, že pro staromilce a šotoušky v jedné osobě je odstavování těchto vozů z běžného provozu smrtelným hříchem, který by měl být někdo samozřejmě potrestán:-). Nejvíc by tedy zasloužil potrestat Regiojet, který si dovolil převzít provoz linky R23 Kolín – Lysá – Ústí nad Labem, kde se tyto šotoušky a staromilci tak milované vozy ze dne na den přestaly vyskytovat. Ó jaká to hrůza:-). Já jsem za to byl… Číst vice »
Psst, to nejsou staré vozy, to jsou retro,k pobavení publika. Je to něco jiného, jenže to nepochopíte.
A co to má společného s tím, že pracuji u KŽCD jako strojvedoucí?!? Vlaky KŽCD v Praze a ve Středočeském kraji (vyjma linky S34 a dvou párů vlaků na lince S43) jsou označeny v jízdním řádu jako historické, čili tam naopak historické vozy být musí. Objednatelem je předepsáno řazení, které se musí dodržovat a pokud se nedodrží například z důvodu neschopnosti vozidel, tak přichází ke slovu smluvní pokuta. Krom toho tyto vlaky jsou v síti navíc a v případě, že jimi člověk z nějakého důvodu cestovat nechce, tak jimi cestovat vůbec nemusí, jede dost jiných vlaků objednávaných kraji či ministerstvem.… Číst vice »
Rozumím li vašemu argumentu správně, pak vy se v podstatě vymezujete proti vozidlům řad A, B, AB a BD zejména proto, že ČD, jakožo dominantní dopravce nekale využívají své tržní dominance k tomu, aby nabídli jízdu nostalgickm vlakem v běžném porvozu široké cestující veřejnosti, čímž výrazně snižují exkluzivitu nostalgických spojů provozovaných firmou KŽDC a tím ohrožují její tržní podíl.
Rozumíte tomu absolutně špatně, což je u jedinců, jako jste Vy, naprosto pochopitelné. Běžný vlak, který není označen jako historický, nemá mít řazeny vozy A, B, AB a BDs. Nic víc, protože tyto vozy již dlouhá léta nesplňují kvalitativní požadavky na cestování a cestovat s nimi (stejně jako většina ostatních cestujících) nechci.
Přesně, také jsem to čekal, vozy rozkradené, některé ani neměly dveře. Kolem rozházené baterie, které někdo vytáhl a pak pro něj asi neměly cenu (nebo je nepobral). Taky jsem si říkal, kdy tam zase bude problém. A to tam hlídkuje sekuriťák, jenže dovnitř holt nechodí. Podobný pelech maj bezďáci v odstaveném patráku v HB, to taky asi jinak neskončí, jenom na vyklizení by byl potřeba kontejner a protichemické vybavení :/
Odstavené patro už by mělo být z HB pryč.
To je dobře, tak “zabydlený” vůz jsem snad ještě neviděl. Možná odstavené Zetky ve Vršovicích…