Provoz na novobystřické úzkokolejce od října ve všední dny utichne
Osobní vlak na trati Jindřichův Hradec - Nová Bystřice. Foto: JHMD
Jízdní řád na jihočeské úzkorozchodné trati mezi Jindřichovým Hradcem a Novou Bystřicí dozná od října výrazné redukce. Jihočeský kraj oznámil
We have just returned from a trip to Jindřichov Hradec, which we only made because of the – absolutely worth seeing – narrow-gauge railway. It is a pity to see that those responsible obviously do not appreciate the narrow-gauge railway. They have not understood what a treasure they have there, which they are endangering more with each further cut!
ach jo… místo aby vedení kraje více zapracovalo na propagaci této jedinečné dráhy, kterou jezdí i místní, tak ruší spoje…snad se je zas povede vrátit, až bude na kraji někdo osvícenější.
Tady jde jednoznačně o turistickou záležitost.
Z NB jedou místní busem do JH 18-30 min a nebo samoz. autem.
Z takových např. Lomů(kde je zastávka výjmečně u zástavby) jede v kladiva cca 16 párů busů , některý spoje jedou (i v NE) až do ČB atd. Jízdní doba na autobusák v Hradci je nějakých 15 min!!
Udržovat vlak, který veze jen zaměstnance dráhy je totální šotouškovina a ..čovina ve všech směrech.
Nejhorší je, když o formě a konkrétních věcech kolem doprav, rozhodují lidi jako vy,což se bohužel občas děje….
Netýká se samoz. jen dopravy….
Co si budeme povídat, po silnici je to do N. Bystřice asi tak 3 krát rychlejší a skoro o polivnu kratší. Tahle část úzkokolejky je spíš pro muzeální provoz.
Takže to úspešně řídí JČ kraj do doby před rok 1997! Nejhorší kraj pro železnici pod kuratelou ČSSD. Po rozvrácení Šumavy a zrušení provozu do Netolic a Týnu je v tomto kraji možné vše.
O jakém rozvrácení šumavy tu mluvíte?
Pominu li „kvalitu“ vozidel, přístup, podvůdky (tajení mimořádností) nového dopravce, tak stačí pohled do jř a pochopíte sám, že slůvka rozvrácení je užito oprávněně. Bohužel, nejen na Šumavě. Celé JČ zažily během panování oligarchy Zimoly nevídaný útlum veř. dopravy – viz. současná mizivá obsazenost „modrých“ autobusů, průměrně 6 cestujících na spoj, likvidace Os přes hranice kraje (vyjma snad do StČ, kde si to hlídají lépe), zrušení 2 tratí, útlum Os do Tábora, útlum příměsta ČB provozovaném DPMCB, útlum příměsta (všude v kraji) provozovaném ČD, víkendové útlumy….. A t.p. Vše začíná být vidět – města si neví rady s přívaly os.… Číst vice »
„Pominu li „kvalitu“ vozidel“
Jakože modernizované RegioSprintery jsou horší než 810 nebo 842, co tu jezdily dřív?
asdf: „Jakože modernizované RegioSprintery jsou horší než 810 nebo 842, co tu jezdily dřív?“
A v čem jsou lepší? V částečné nízkopodlažnosti?
Regiosprintera bych si dokázal jakž takž představit na Netoličce, Radnické, Heřmance, či Mirošovce. Cesta v něm více nežli tak třičtvrtěhodinu připomíná očistec – regína je proti tomu rozskákanému werku synonymem pohodlí (nemusí se v ní také tolik křičet, aby spolujezdec slyšel)! Na mnou uvedených relacích také tolik nemrzne, i když to je spíše takový bonus.
Tuší někdo, jestli na JHMD ještě jezdí nějaký Nautilus?
Ano,, jezdí, jel jsem s ním cca před měsícem a proti mě jel i druhý.
Velká škoda, já jsem tu trať projel a fotky zde:
https://vlaky.net/zeleznice/spravy/6196-Vylet-parou-v-cervnu-2012-z-Jindrichova-Hradce-do-Nove-Bystrice-a-vzpominka-na-kamarada-Jardu/
Škoda by byla, kdyby se tam nejezdilo třeba o prázdninách.
Kdyby tam nejezdil nikdo… To , že by nejela nějaká Hašišbedna pana Č by sedalo přežít.
Na druhou stranu tam dostat brzo někoho jinýho, by asi nebyla tak úplně legrační záležitost k popukání…
Škoda čeho? Jen se vrací provoz v rozsahu minulých grafikonů, takže reklama na svůj článek hezká, ale jinak? Na drtivé většině Bystřičky je 30 km/h, tedy pro místní nepoužitelné. Víkendy a prázdniny se bude jezdit stále, jako to bylo do předminulého grafikonu.
Mohli by z toho udělat pionýrskou (nebo dnes skautskou?) železnici;)