Provoz na koridoru v Poříčanech stojí, vykolejil nákladní vlak
Vykolejení nákladního vlaku ČD Cargo, Poříčany 10. 10. 2022. Pramen: Správa železnic
Provoz je přerušen nejméně do úterních 10 hodin. Obyvatelé přilehlých ulic byli evakuováni. Na místo dorazila i chemická laboratoř.
Podle ČT by se mohlo v noci začít jezdit po jedné koleji: https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3535459-trat-u-porican-zustane-po-vykolejeni-vlaku-zavrena-zrejme-do-stredy
A to jsem se tam minulý týden zrovna stavoval pořídit pár záběrů, jak to tam po té velké rekonstrukci vypadá:
https://youtu.be/L1jkWyM66sc
Mě spíš vrtá hlavou, že tam byli dvě osoby na lokomotivě. Takže to mohl být i kolega strojvedoucí, nebo taky vlak mohl řídit strojvedoucí v zácviku, kontrolor, nebo tak. Hlavně, že se nic nestalo, a jde jen o škodu materiální
,,Máme hlášeny dvě zraněné osoby z lokomotivy, které skončily v péči lékařů.“ Mám takový dojem že se zranily 2 osoby, tedy nejde jen o škody materiální.
Jel jsem rychle a bezpečně….
To si zase na S2 užijeme. Na koridoru malér a trať, kterou již třetím rokem rekonstrují a jezdí se tam víc než hrozně, na třech místech za Prahou po jedné koleji a teď ještě tudy vedou odklonovou trasu.
no, a maj ty vlaky litat vzduchem? nebo ?
Dobré ráno Všem.. vůbec, vůbec nechápu …co tu melete… upřímně.Cca tři minuty …a umřelo by tolik lidí…. nemáte informace a žvanite nesmysly.Děkuji osudu , zpoždění a strojvedoucím na nejmenovaných vlacích.Že , vůbec jsme na živu.A děkujeme Sž… že ,jsme měli zpoždění a Sž za generální stop… který to zachránil.
Zas takove drama to nebylo, jeli jste za tim nakladnim vlakem co vykolejil – uhybali ho pred vami, takze jste meli postavenou cestu skrz Poricany jen chvilku.
Právě jsem odvážel autem do Prahy cestujícího z Krakonoše R920, který ukončil jízdu v Lysé a cestujícím bylo doporučeno přesednout do skoro 120 minut zpožděného Os5840, který ukončil po další více než hodině jízdu ve Mstěticích. Ale mám dotaz na odborníky. Pokud jsou mezi Vysočany a Čelákovicemi tři jednokolejné úseky, to opravdu není možné protáhnout po nich třeba 5 vlaků za sebou rychlostí 30 km/h jízdou na dohled? To je opravdu nutné posílat na ty úseky vlaky po jednom a až když jeden projede, pustit další? Než jsem se do té Lysé vydal ze západního okraje Prahy, tak rychlíky z… Číst vice »
Protože vlak není auto. Má velice dlouhou zábrzdnou vzdálenost (oproti autu). Takže z bezpečnostního hlediska může být v každém oddílu jen jeden vlak. Tím že tam není autoblok, ale automatické hradlo, tak vždy jen dva vlaky mezi 2 stanicemi.
(Pro rýpaly: vím, že jsou tam odbočky)
Ono by stačilo ty vlaky spojovat.
To samozřejmě ano, ale to pak často zase naráží na omezení délky vlaku a počtu náprav.
Anebo redukcí linek. Dnes vyřešeno zrušením S22 a S9 z Prahy do Lysé.
Redukce, na trati kde se v úvozovkách nic nestalo? Jen se tam třetím rokem jezdí v provizoriu, mezi bagry, auty, střídavě po pravé a levé koleji a teď sem naženou koridorovou dopravu. Tato trať je možná víc zatížená počtem cestujících v okolí Prahy, než nějaký koridor a jak Ti lidé mají jezdit.
Jaké, ty nákladní, když už dva se nevejdou na nádraží?
Já vím, že má vlak dlouhou zábrzdnou vzdálenost. Proto jsem psal třeba o rychlosti 30 km/h. Tak aby se to stihlo ubrzdit. Také mne napadá rozdělit ty jednokolejné úseky na menší oddíly třeba po 2 km s tím, že si tam stoupne člověk a bude se to řídit dispečersky telefonem. Pokud vlak takový oddíl projede, dá dispečer na místě pokyn k tomu, aby do úseku vjel další vlak. Neříkejte mi, že by se tímhle způsobem nedal do jednokolejných úseků dostat vlak každé 2 minuty, takže třeba 10 vlaků za hodinu v každém směru po 5 vlacích za sebou. Prostě mimořádné… Číst vice »
Mimořádné prostředky a bezpečnost jde proti sobě z podstaty. Lepší úhel pohledu je míra rizika. To co navrhujete, je nereálné z legislativních i technických důvodů, ale když si, v rámci volné diskuze pustíme fantazii na výlet, bylo by to zajímavé cvičení pro nějakého studenta dopravní školy, ať to rozporuje. Při prvním pocitu si myslím, že by se to nevyplatilo ani časově.
Pokud mám 4 km dlouhý jednokolejný úsek na který pouštím vždy právě jeden vlak rychlostí 60 km/h, projede ten vlak úsekem za 4 minuty a za 1 hodinu projede úsekem 15 vlaků.
V případě, že tento úsek rozdělím na 2 o délce 2 km a pouštím vlak na každý z nich, tak že jede za sebou více vlaků ve stejném směru také rychlostí 60 km/h, tak první vlak vyráží v X, druhý X+2,… šestý v X+10 a oba úseky projede v X+14. Za 14 minut jsem ted úsekem protlačil dispečerským řízením 6 vlaků v jednom směru a za hodinu 24.
nemuzete si kvuli necemu, v podstate bezvyznamnemu, najednou rict, ze pro vas predpisy neplati.
Ne, nechci říkat, že předpisy neplatí. Ale mělo by existovat nějaké krizové řízení a měly by existovat postupy, jak takovou situaci řešit. A to, že zruším polovinu vlaků a druhá polovina má 60-120 minut zpoždění není řešením situace. Ony ty osobní vlaky od Lysé na Prahu a dálkovka z Moravy do Prahy nejezdí zrovna prázdné.
Z duvodu bezpečnosti toto předpis nedovoluje,pánbuh zaplat.
A co předpis dovoluje? Že zruším polovinu vlaků a druhá polovina jede se zpožděním 2 hodiny? Tak jestli je cílem předpisu vyhnat cestující z vlaků, tak se to určitě daří. Předpis řeší běžný provoz. Tohle není běžný provoz, ale mimořádná situace, na kterou má existovat jiný předpis. Třeba takový, že tam naženu lidi a budou to řídit dispečersky na místě.
Otázka pro lidi co tam jezdí. Tam nefunguje LVZ? Ten by přece tomuhle měl celkem spolehlivě zabránit taky.
Jak? Mačkání, jede.
Mačká
To je jak v Rusku, stále si budeme lhát o „zabezpečovači“ který by se měl jmenovat barvičkovač. Zabezpečí leda kulové…
Přesně. Skutečný zabezpečovač by plynule zastavil, a dokud by se nerozsvítilo „volno“…tak by se nikam nejelo.
Sice by to bylo dlouhé, zdržující…ale naprosto bezpečné…
Tak pokud někdo vesele vymačká červený světýlko na opakovači bez pohledu na návěstidlo, NEDEJ BOŽE, KDYŽ NA TÝ LOKOMOTIVĚ BYLI DVA, nejlíp se slovy „ona nám to postaví“, což už jsem taky při jízdě proti oddílovýmu návěstidlu traťovou rychlostí zažil, (a postavila, asi tak metr před mašinou se rozsvítila zelená žárovka, jinak by byl malér), tak fakt nejde o chybu zabezpečovače ani systému, ale o to, že strojvedoucí je debil, sorry. Pokud tam jsou nějaké zkrácené zábrzdné a podobně, je to samozřejmě chyba debility LS, které tímhle akorát mate (Jsou tam? nevím?), ale pokud je to takhle přímočaré, tak teda… Číst vice »
Ty Poříčany jsou stanice úplně na prd. Tím jak tam probíhá rekonstrukce, tak tam bylo vypnuté kódování a nevím jestli to už v 6. a 8. koleji zapli. Takže pokud to stále nekóduje a spletli si návěstidlo…
Já ty Poříčany nemám rád, jsou v oblouku, návěstidla přes nástupiště nejde pořádně vidět a kolikrát do „poslední chvíle“ nevím, které je to moje návěstidlo, protože se tam ty návěstidla při jízdě obloukem překrývají.
Takových stanic je více (zdravíme do Blažovic) ale sakra když vjedu na výstrahu a vím že ty klacky nejdou dobře poznat který je pro kterou kolej (a jako bonus to nekoduje) tak jedu tak abych u něj zastavil i kdyby tam svítila třikrát zelená.
Tak jezdím já a tak to učím i kluky co začínají jezdit.
V těch Poříčanech by měly být u hlavních kolejích opakovačky, byť i trpasličí, moc by to pomohlo.
Tímto stylem jel jeden rušňovodič z Bratislavy s rychlíkem směr Praha. Na mechanice projel 100 km/h okolo výstrahy a nehodlal brzdit. Na upozornění fíry jedoucího na poznání tratě, že na vjezdu do stanice je stůj, řekl: „To postaví, veď som rýchlik“. Jenže ono nic, tak tam narval rychlobrzdu a v tu chvíli šlo rameno návěstidla nahoru. Brzdič švihnul prudce směrem nahoru se slovy: „Veď som to hovoril“.
Čerstvě zrekonstruovaná trať, a úžasně zabezpečená. Když červené světýlko nezastaví vlak, máme tu odbočku do šturcu, abychom vlak dostali mimo původní kolej, a pak nárazem do zarážedla pro jistotu ohrozíme rovnou dvě další koleje, způsobíme škodu za desítky milionů a vyřadíme trať z provozu na několik dnů. Tohle je přehlídka zoufalosti a hlouposti a ukázka systémového kolapsu.
Vcelku by mne zajímalo, kdy budou do škod zohledňovat i další věci, jako zastavení provozu na trati, náklady dopravců na jízdu po jiných trasách či náhradní autobusovou dopravu? Ono se pak zjistí, že vznikla na trati a soupravě škoda za 4 milióny Kč, ale další desítky milionů budou další náklady.
Odškodnění cestujícím se radši ani nepočítá
To by tu poslední nulu už neměli kam psát?
A jak by jste to chtěl zabezpečit?
I VNPN, které po projetí odpálí TRSku by to nestihlo.
Navíc se podivejte na lokomotivu, ta nebudude top zabezpečená.
Lokomotiva je zabezpečená jako všechny ostatní u nás, ničím. Je tam jen tlačítko bdělosti a návěstní opakovač.
PZB nebo ETCS které neumožní jízdu proti stůj plnou rychlostí jako náš VZ, už včera bylo pozdě.
Kdyby místo zarážedla bylo několik metru písku a před tím výkolejka,asi by škoda nebyla tak velká.Možná mohl být ten šturc delší,zdá se,že by tam místo bylo,když je to bráno jako odvrat.
Važte slova, pan ministr se urazil.
Hlavně se na té nehodě ukazuje, že odvrat se šturcem je k ničemu, když se jeho projetím dá napáchta tolik škody.
Hoši a teď si představte kdyby do toho něco vjelo ve 130 km/h ..jak by se fíra, který letí z Kolína/Prahy dozvěděl, že je tam něco takového?
Proč se nad tímto nikdo nepozastaví? k čemu tam ta kusá kolej je, když stejně ničemu nezabrání?
Třeba ujetí vagonu při posunu? Nebo z vlečky?
Jenže manipulační koleje jsou zarážedly na Prahu, takže kdyby to někdy ujelo, tak na Kolín, protože na Prahu je to do stoupání, kde žádný odvrat není.
Co nechápu je to, co se děje na odklonové trase… Pokud mám mimořádnost, která trvá tolik hodin (možná dnů), tak přece začnu spojovat vlaky do jednoho, např. v podobné časy odjíždějící Slovácký + Valašský expres, zpožděné vlaky apod. A logicky musím odřeknout alespoň část osobních vlaků na odklonové trase (S2/S22, o S34 ani nemluvě), abych tamtudy tu dálkovku procpal (a místo toho zastavím například Hradečanem v Čelákovicích a Lysé). Kapitola sama o sobě je, že nechápu jak může Dobrá správa v jeden čas dělat rekonstrukci dvou mezistaničních úseků (Vysočany – Počernice a snad ještě Počernice – Mstětice), byť to je… Číst vice »
Na odklonové trase jsou 4 výluky s jednokolejným provozem: Vysočany – odb. Hloubětín, odb. Skály – odb. Černý Most,
Horní Počernice – odb. Zeleneč a Libice – Poděbrady. A to je hlavní důvod, proč na odklonovém úseku vlaky chytají 100 a více minut zpoždění, to se zkrátka nedá s tolika vlaky vyjezdit a pokud se zítra část vlaků nezruší, bude to ještě horší, jelikož se zpoždění budou kumulovat už od rána.
V sobotu jsem jel odklonovým R90926 a výlukovým úsekem jsme projeli bez zpoždění.
Ono by nebylo úplně od věci omezit tu dálkovinu obecně, natož při mimořádnosti.
ČD vás asi vyslyšely.. Viděl jsem teď v Čelákovicích railjet připojený za R 972.
rj370
Podle aplikace Můj vlak ukončil rj370 jízdu v Brně-Králově poli a k Praze ani nevyrazil.Jediný RailJet, který se tam měl pohybovat je rj372, ale ten je podle grappu ještě v Počernicích, ale R972 už na Hlaváku.
Fakt je, že v grappu jsem ho neviděl. Nicméně rj to byl a číslo bylo vidět jasně, lidé v nem byli. Nemohly jet spojené už z Brna?
Dnes je možné asi cokoliv;-) A v úterý bude možné i nemožné…
Tohle nechápu. Nehoda, evidentně, nepoškodila dvě koleje. Takže by stačilo odsunout tu lokomotivu a mohlo by se tam sníženou rychlostí jezdit. SŽDC má času dost.
My to nezavinili a co je nám do cestujících!?
Asi jste nečetl článek, že? Že jsou tam zvrhnuté cisterny s nebezpečným nákladem a budou se přečerpávat. Mimo jiné.
jedna jiskra a nechceš večer koukat na zprávy…… x-set kubíků benzenu v podloží ……
Jasne, a toho potencialne vyliteho benzenu si vsimat nebudem…
I ted to stoji za …. https://grapp.spravazeleznic.cz
Kusá kolej zafungovala jako odvrat, nicméně zarážedlo následně poslalo lokomotivu přímo do hlavní trati. To není moc dobře navržené. Obrovské štěstí je, že po té trati zrovna nejel rychlík. Už aby se jezdilo pod ETCS.
To si celou dobu rikam. Doufam ze takove jsou i ostatni odvraty. Tedy zadne. Projektant borec. Nechal bych SŽ vsechny odvraty zkontrolovat. Projektanti by meli nechat delat pocitacove simulace kam se vlak po projeti dostane. Takto je to odvrat jen na papire, ale vysledek je stejne nebezpecny jako bez nej.
Vždyť je přeci v předpisu napsáno. že se na zarážedlo nesmí najíždět. ( Pozor! Ironie).
Hlavně nechápu, proč se u nás ve větší míře stále nepoužívají tzv. dynamická zarážedla, ale používají se většinou stále řešení z minulého století v podobě betonového kvádru anebo dřevěného pražce…
Dle mapy tam na to místo je. Navic jak pisu, kdyby si projektant nechal udelat pocitacovou simulaci, tak by zjistil, ze staci trochu zmenit uhel koleje, aby si pak vlak lehnul na opacny bok a uz by nedoslo k ohrozeni tratovych koleji.
Pokud je tam dost místa na délku tak šturc jen symbolickej a za nim pískovej zastavovací příkop. Vyvalit to buzarem do kolejiště je snad vůbec nejhorší možnost.
To je dobře, že je ten nový betonový šturc pryč. SŽ za něj umísťovala návěstidla na stahovačku tak, že nebyly při jízdě ze čtvrté koleje vůbec vidět.
Tak to jsem zvědavej, jak to zítra pojede, abych se dostal do a z práce. Dneska příjezd do Kolína “jen” se sekerou 90 minut 🤦♂️
Otázka pro tamější znalce. Jaká je šance, že by provizorně to stihli zprovoznit, aby zítra fungovala aspoň trať Nymburk-Sadská-Poříčany? Protože podle do GRAPPu teď (cca 21:15 v pondělí) je od Prahy na východ náhrdelník plný temně rudých kroužků navinutých na občas růžovou niť (za Vysočany a za H. Počernicemi má trať nějaké další bebí).
Za tuhle nevýhodnou železniční infrastrukturu by někdo fakt zasloužil pěkně posedět v hezky zpožděném vlaku 😡
Nula, SŽ řekla, že až do středy.
Nemilé, ale u #mynic mě to asi nepřekvapilo. Děkuji za odpověď.
Argument vypouštění cisteren za denního světla (viz vyjádření v textu) mi přijde poměrně logický.
Mohu lidsky chápat, že se jim do toho nechce, ale technicky to moc nechápu. Spíš tomu nerozumím ani za mák. Benzen má bod varu ~80oC a v normálně se čerpá i v noci (viz např. styrenová jednotka (24/7, ano vím existují technologické zarážky) v rafinérii v Litvajsu. Benzol je směs, kde jsou navíc xyleny a toluen (takže látky s vyšším bodem varu) a tam už osobně vůbec nechápu, proč to by se to nedalo dělat v noci. Práce s xyleny nebo Toluenem je o parník snadnější než s benzinem (+ nejsou to karcinogeny a mají nižší tlak par). DEZA ve… Číst vice »
A čerpají to tam taky z poškozených a převrácených cisteren za přenosného umělého osvětlení? 🤦♂️
Co vidíte na fotkách 3, 4 a 6 (tedy i 1) 🤔? Ten vlak leží pod světly, která by měla jít rozsvítit.
Za tu dobu, co fňukáš tady, už jsi jim mohl dávno poradit, jak to mají dělat.
ach ti obyvakovi chemici …
Je úplně jedno jaká látka má bod varu. Na místě jsou chemici a ty rozhodli přečerpat přes den a za zvláštních opatření. Oni moc dobře vědí co a jak se má dělat a věř mi mají z toho pořádný vítr, aby se něco nepodělalo. Jestli chceš jím navrhnout jiné řešení, prosím můžeš se zítra hlásit na hlavním štábu v Poříčanech. Určitě ocení tvůj návrh. Další problém bude odstranění poškozené HV a dvou cisteren. Vše se bude domlouvat zítra po odčerpání látek. Mimochodem ta středa je jen takový nástřel.
Nástřel?
Jako že se ten viník ze zoufalství nezastřelí, ale jen ho to škrábne? 😕
Fíra měl obrovské štěstí v neštěstí, že žádná cisterna nepraskla. Jinak by měl na svědomí tolik lidí a samozřejmě i sám sebe.
Auta stojí, vlaky leží.
Prosím všechny kamarády z hospody U Hroudu….. Nekouřit!!!!
Nebo alespoň neházet vajgly směrem k trati!
Tak teď se objevila informace, že někde u Poříčan vykolej i osobní vlak. Zdroj: Pražská drbna.
Ten pocit, když někdo přečte nadpis, uvidí obrázek a vyvodí si, že to byl osobák. Zkuste příště před komentováním přečíst více (ten článek z drbny).
Ok,spěchal jsem. A omlouvám se.
No ale předtím už tu pár dnů fungovalo normálně…
Zrovna dneska byl den blbec. Ráno ještě byla mezi Kolínem a Poříčany porucha zabezpečovacího zařízení, a vlaky na Prahu se hnaly odklonem přes Sadskou. A teď tohle. :/
V Kolíně už je nějaká porucha zabzař na denním pořádku, ne? V pátek večer na Grappu taky svítil vykřičník, ale tím že už jsem byl za Kolínem, tak mě to moc nezajímalo.
Jo, je to tu pořád docela častý. Ale mně se to naštěstí až do dneška vyhýbalo.
Docela mne zarazila ta informace, že v havarovaných cisternách byl převážen benzén a benzol, což je „krevní jed“. Kdyby z těch cisteren vytekl, tak by ta evakuace asi byla bezpředmětná…
Benzol je zastaralý název benzenu a je to karcinogen…
Ne uplne, benzol je benzen s primesi toluenu
to nepopírám ale stále je to benzen…
Benzol je směs benzenu a toluenu a obvykle ještě dalších monoaromátů. Je to odpad z koksování použitelný pro další zpracování.
Benzen je karcinogenní, podezřelé karcinogeny (2. skupina) jsou i další látky.
tak jednoduše když do benzenu přileji toluen tak to je benzen s příměsí toluenu…
Ano, ale není to benzol 🙂 Benzol je zkrátka zavedený technický výraz pro směs aromátů, vznikající při zpracování koksárenského plynu.
z wiki: Benzen, popř. benzol (příp. pod značkou „⌬“ či „⏣“), je organická sloučenina (uhlovodík patřící mezi areny), se sladkým zápachem.
ČD už plánují obnovení na zítřejší osmnáctou hodinu.
ČD nic neplánují.
Maximálně kolik toho odřeknou…
Koukám že na fotce má lokomotiva pořád sběrač nahoře. Měl jsem za to že sběrač je nahoře držen tlakem vzduchu ve válci, a při takovéhle bouračce zcela jistě dojde k vyfouknutí.
On na přední sběrač jel. Kuk
Sběrač nahoře drží pružina. Druhá pružina- silnější- tahá sběrač dolů. Sběrač se zvedá tak, že píst vzduchového válce přemůže silnější pružinu a umožní tak slabší pružině sběrač zvednout.
Když je mašina na boku, je celá soustava zmatená, přestane působit vlastní váha sběrače.
I mašinka si občas potřebuje lehnout a spát…
Jenže tahle se zlomila vejpůl, ta už se neprobudí.
To je jen dobre,alespon o jeden kram mene🤭👍👍👍
Ta mašinka vydělávala peníze.
Zajímavé, že celých 50 let jezdila řada 123 v plném počtu bez větších nehod. Loni jako by začala řízená likvidace, nejdříve Světec, pak Kyje a teď Poříčany.
Jsou to dříči. Chápu, že pro někoho je to starý krám, ale vydělala si nejen na sebe a několik dalších. Přesně tak pracant vypadá. Maká. Navíc je poměrně jednoduchá (myslím tím srovnání s elektronikou napěchovanou současností) a tudíž je levná. Uznávám že z dnešního pohledu nesplňuje X norem a hledisek.
Tak to je naprd..
Takže veškeré odklony přes Lysou, která je rozkopaná. Ať žije plánovaná koordinace výluk 😀
Jj nejdříve si SŽ u dopravců musí zjistit kdy hodlají vykolejit a pak teprve plánovat výluky.
a jak s timto souvisi koordinave vyluk?
Třeba tak, že při jakékoliv mimořádnosti na této trati se logicky použije odklon přes Lysou, kde je ale rozkopáno několik úseků, navíc jde o přímêstskou trať, takže plná kapacita. Nevim, jestli rozkopaní koro celé tratě od Vysočan až Poděbrady je ukázková koordinace.
Co má tohle společného s koordinací výluk. V Poříčanech už snad výluka není, ne? A i kdyby byla tak v tom není žádný rozdíl. Průjezdné to není tak jako tak. Rekonstrukce trati na Lysou se někdy dělat musela a čekat na VRT Polabí se mi nezdá jako vhodné.
V Poříčanech teda výluka byla permanentně poslední 4 roky a nikdo neví proč. Jedinný efekt je, že se kusá kolej od prvního nástupiště, kterou ČD nesmyslně odstřihly při výstavbě koridoru opět zapojila do kolínského zhlaví.
Až na ten otřesný patvar jedinný, k tomu jste přišel kde?
To si jako myslíte, že někdo dělá na 4 roky výluku, aniž by věděl, proč jí dělá? 😀
Tak to si samozřejmě nemyslím, jsme přece v Čechách a řádně mažeme na chleba.
Co má společného ČD s rekonstrukcí nádraží?
V té době, o které Mojmír píše, ještě vše, to bylo ještě před rozdělením na ČD a SŽDC.
No nevím, bych řekl, že poslední 4 roky už ČD a SŽ(DC) rozdělené je, když SŽ(DC) vzniklo 2003 a úsek řízení provozu byl přesunut 2011.
To ano…ale kdy se ta trať upravovala na „koridor“…
Ale Mojmír psal o první „koridorizaci“, kdy došlo k „ustřihnutí“ 5.SK.
Já teda 5. SK nepamatuji zapojenou na kolínském zhlaví do tratě ani v době předkoridorové. Dokonce snad ani neměla trolej, co si tak matně vzpomínám.
Prešiel navestidlo na stoj, ETCS by ho asi zastavilo, alebo sa mýlim? (som laik, na lokomotíve som bol iba v hre)
Možná ano, možná ne… Pokud by byla technická závada nebo napr. nespojene natlakovane potrubi vozů tak to ani etcs nezastavi, protoze nema jak… Nebo tak velký prokluz… (etcs s nejakou drahou pro projeti prokluzem pocita).
Kdyby bylo vse OK, tak by pravdepodone ETCS L2 predeslo projetí (prip. jen tzv. uvolnovaci rychlostí – to by ale nemelo ohrozit jine postavene cesty)
Proto se to bude vyšetřovat, aby se zjistilo, co se stalo.
Ano, pokud by tam jelo HV vybavené ETCS a pod jeho dohledem (traťová část tam je), zastavilo by ho to.
Traťová část v Poříčanech funkční není…
Aha, děkuji za opravu.
ETCS vytváří brzdnou křivku, podle které by měl strojvedoucí postupně snižovat rychlost až k návěstidlu s návěstí „stůj“ a před ním zastavit. Pokud by rychlost nesnižoval, ETCS by ho upozornil vizuelně a akusticky, pokud by strojvedoucí dále nerespektoval rychlostní profil, vlak by zastavil ještě před návěstidlem – ETCS by určitě pomohlo. Už aby bylo na co nejvíce tratích a lokomotivách. Na této lokomotivě potvrdíte tlačítkem, že jste při smyslech a že respektujete návěst a červených si můžete projet, kolik chcete.
Pidpis.
Ne ne co třeba VNPN? Zastaví vše co má TRSku vypustí při projetí všem vlakům v dosahu brzdy, ale tady by to nefungovalo jen zbrzdilo.
Máte pravdu. Pod dozorem ETCS by se zastavil čas a vlak by zastavil na místě navzdory fyzikálním zákonům….
Zkuste se zamyslet, než něco plácnete. Nezastavil by na místě, proto existují brzdné křivky.
To byla nadsázka. Zkuste se nad tím zamyslet…
Díky úžasné přestavbě Poříčan, kde došlo už k tolika projetím, že to už není vtipné, byl vlak bezpečně zastaven nově dosazeným zarážedlem. Sice to oproti původní dispozici stanice vedlo k mnohamilionové škodě, ohrožení životního prostředí a životů tisíců osob, ale zase neohrozil přestavníky výhybek…
No jako funkci splnilo, jen chybělo tak 100m koleje před tím šturcem, aby ten vlak i po uvědomení si chyby stihl zastavit. Otázka ovšem je, zda nevyletěl z kolejí už na té vexli, která byla zákeřně do odbočky a ne do příma.
Akorát na ty přestavníky žuchla lokomotiva…
Kdybyste četl příspěvek v druhém vlákně k této nehodě, tak tam psal člověk, co jel ve vlaku, který měl tento nešťastný náklad v Poříčanech předjíždět.
Takže ano, došlo k velké škodě, ale kdyby do těch cisteren narazil ten rychlík, tak tu dnes místo přečerpávání benzenu a rozřezání lokomotivy řešíme zasypávání kráteru a stovky mrtvých.
Tak to máme z pozadí kliku, že nás ten šturc ochránil. Protože když leží náklad rozházený po zhlaví, tak do něj rychlík nemůže logicky narazit, to dá rozum…
Dneska mi na koridoru přišlo, že je tam na místní poměry nějak moc nákladních vlaků. Jsem jediný komu to tak připadalo? Taky bych rád upozornil, že některé jsem viděl dokonce i jet, což se na koriduru dopoledne moc často nestává!
Cd slibují 23:00, když jsem viděl foto, tak si o tom dovolím vážně pochybovat..
Info je od SŽ
To píše SŽ. Funguje to jako se zpožděními na informační tabuli. Akorát se nepřipisuje po pěti/deseti minutách, ale po hodinách.
Ve 23:00 jistě ano, ale až ve středu nebo ve čtvrtek…
A opet bude za blbce fira ZE JO ! Pac v predpisu je preci jasne napsano , ze na cervenou se nejezdi! To , ze je na zeleznici bordel jako krava ale predpis neresi. Dulezity je to na nekoho hodit. Idealne na nejslabsi a nejzranitelnejsi clanek v celem retezci pozic , ktere kafraji do provozu.
A co tim jako chcete říct? Zatím se nepíše nic o tom proč se to stalo, ale pokud projel stůj a vjel do sturcu tak bordel nebordel …
Když projede na červenou řidič auta přes přejezd, taky to nebude jeho vina?
Samozřejmě, že je, ale protože víme, že lidský faktor je omylný, snažíme se těmto událostem předejít stavbou nadjezdů a podjezdů.
A jak chcete omlouvat, tedy ochraňovat, strojvedoucí? Namontujete lokomotivám přídavná křídla a raketový motor aby mohli svůj omyl přeletět?
Co třeba vlakovým zabezpečovačem?
Ok, ten v té lokomotivě je, ale očividně k prdu. A pokud podobné fau pax dokáže zastavit jen ETCS tak máme ještě 3 roky šanci si podobnou situaci zopakovat. Do starých uhelek se to montovat nebude.
Hmm…a ten jim na monitor napíše: „Stůj – máš tam stůj!“ 😂
To ano, snaží se. A jelikož chodec je tvor potácivý a nevyzpytatelný snažme se všechny silnice- chodníky, kde se toto pohybuje, obepnout vysokým plotem.
Plotem ne, modrým zábradlím
To bylo takhle, že… https://m.youtube.com/watch?v=cCnKiGfxSHI
Zadŕít strojvedoucího
Zadřený nikomu nepomůže
Lepší zadřený než namazaný?
Bože můj…
Fakt není dnes, kdyby se na železnici nic nestalo 🥲
Bo na silnici je to lepší viď ..
Toho blba si můžete odpustit. Jinak ano, třeba včera se stalo 266 nehod na silnici, zemřeli dva lidé, 8 bylo těžce zraněno, 68 bylo lehce zraněno.
takze … kdyz nebude zeleznice, nic se nestane? super, zrusme zeleznici
SC504, už teď máme v Pardubicích 25 minut, a to ještě nejsme ve stanici, tak jsem zvědavý kolik bude v Praze… Že jsem radši z Ovy nejel autem..