Koridor u Karlštejna vydržel v provozu tři hodiny, pak ho opět zasypaly kameny

Vykolejení rychlíku Berounka mezi Karlštejnem a Zadní Třebaní. Foto: ŽESNAD.czVykolejení rychlíku Berounka mezi Karlštejnem a Zadní Třebaní. Foto: ŽESNAD.cz

Na trati Praha - Beroun současně začala dříve plánovaná výluka, rychlíky nahradily autobusy.

Zpět na článek
123 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Panvicka965

To se opravdu musí něco stát, aby #mynic začala něco dělat? Ty sítě tam měli být už dávno… A měli by tam tu džungli taky i trochu vysekat.

Karl Von Bahnhof

Dobrá správa

Martin

Kamiony na koleje!! Kameny na vagóny!!

medical examiner

Na nějaký ten Eas…kámen zmoknout může…

B.W.B.

Mezi Karlštejnem a Z. Třebaní se to už sesulo vícekrát, jsou to nesoudržné jíly a břidlice. Tam už mohly být dávno gabiony. Ale místo toho se stavební loby těší na zasíťování skal mezi Karlštejnem a Berounem, kde nikdy nic moc nespadlo. Za posledních 20 let jen jeden beran, a v 50tých letech skála pod Tetínem, což byl ovšem následek odstřelu na Damilu. Padání troleje nepočítám, to je běžný stav, který zatím nemění ani „koridorizace“, viz závady na TV Hořovice – Kařízek předevčírem, a dnes opět… Až SŽ vykácí stromy kolem tratí do těch 30m, bude sesuvů daleko víc. Naši předci… Číst vice »

medical examiner

A těm předkům po každé větší bouřce nepadaly ty stromy do kolejí?

Elb

Tyhle nízké stromy a keře co tam jsou?

Jiří Kocurek
Georg

tohle zopakujte jeste ostatnim kolegum v domove duchodcu na odpoledni svacine, to bude mit sukces.

B.W.B.

Jsem 20 let na mašině, do důchodu taky okolo 20ti let, takže poznámka trochu mimo. Ad stromy: pár už jsem potkal, včetně případu ve výši očí v 80km/h a za obloukem, nicméně mám raději trať v lese, než v betonu. No a když jedu, tak teda koukám kam… Jinak můžeme stromy vykácet 30m okolo silnic, zastavěného území včetně sídlišť, protože každý rok je nějaký mrtvý nebo těžce zraněný třeba cestou ze samošky domů apod. A možná to bude k této „superbezpečné“ době patřit stejně, jako informace o tom že se v pračce nesmí prát kočka nebo pes… Jo, a mobilní… Číst vice »

Jiří Kocurek

Předkové měli kolem trati vykáceno, aby od uhlíků z komína parní lokomotivy nechytil les. A přesto často hořelo.

Pavel Jurányi

Kdyby neschopná Správa železnic elektrifikovala trať z Prahy na Rudnou u Prahy – Nučice a dále do Berouna mohla hlavní koridor uzavřít např na 14 dní a udělat kvalitně sanaci skal a zabezpečení svahu.

Georg

sanace skal za 14 dni? tady u nas se v nazdickem zarezu jebali asi dva roky a to je cca 300 metru. 🙂 to je minimalne na stavebni sezonu…

Jiří Kocurek

To je poněkud jiný případ, rozšiřovali ho o 4 metry, aby se tam vešla druhá kolej.

Georg

ano, ale i po hrubem rozsireni tam neco pachali pomerne dlouho.

Pavel

Den měli na to, aby na zastavené trati zkontrolovali kritická místa a odstranit všechny závady, popřípadě pustili jen jednu kolej.
Tomu říkám práce odborníků. Vykolejit tam CityElefant, tak se asi převrátí.

Pavel

Jo a někdy si říkám, že SŽ (SŽDC) je placená státem za to, aby lidi od dopravy vlakem odradila! Jejich „práce“ a plánování výluk tomu napovídají.

Georg

ale oni pustili jen jednu kolej.

hoholu

ano máte pravdu 171 je naprosto v dezolatnim stavu, ale řeknete mi jak zajistit tuhle lavinu kamení

vjkm

Protilavinová galerie.

Gargy

Vybagrovat a dát aspoň ve dvou řadách např. Použité betonové pražce.

Georg

znovu se podivejte na fotogradii po odtahu masiny. pet tatrovek bahna a sutru vam prazce nechytej.

hoholu

vybagrovat byste musel celej kopec, znám to ze Všenor, vybagrujete to a po dalším dešti můžete začít znovu..

medical examiner

Trhavinou?

Rudolf Tuček

Trhavinou aby jste ten masiv rozrusil co nejvíc a sesuvy byly častěji.

ukulele

To bude tím, že už to žádná skála není, je to zvětralá kopa kamení.

Souhlas k posunu

#mynic NAD 🙂

nowas

Až takhle naprší u Prackovic, tak se celá D8 posune do údolí. 🙂

Diesel

Můžu vás vřele ubezpečit že úsek D8 přes středohoří je snad nejhlidanější dopravní stavbou díky těm stovkám sond v kopci.

Velký putan

To že se to hlídá, neznamená, že to neujede. 🙁

Diesel

To že se to hlídá znamená aby to nedopadlo jako to u Berouna.

Qěcy

No a? To že se to hlídá, znamená snížení pravděpodobností vjezdu do sesuvu, když ale tohle dopadne těsně před vlakem, tak ho zařízení nezastaví. V Rakousku to bylo nejméně jednou. Nevím, jestli tamní zařízení jen shodilo odjezdové cesty, nebo něco navíc, avšak generální stop tam asi nemají.

To zařízení stejně nezabrání padání lavin na koleje.

Takže možná fakt pomůže jen ta galerie.

Jiří Kocurek

A šotoušci budou skákat radostí… čert vem koleje, hlavně když to sebere dálnici.

J.K.

Co vůbec nákladka, jde nějak dojet z Plzně do Prahy?

Alex

Odklonem přes KV a Ústí ano 🙂

Odpadlik

Tzn jen pár stovek km navíc okružní vyhlídkovou trasou. A to se vyplatí

Frantisek

Jiné trasy jsme odepsali k postupnému dožití, takže – hurá kamiony na nové dálnice… A to se teprve vyplatí.

Georg

frantisku, klid, v tomto useku je dalnice asi 35 let.

Jiří Kocurek

Kdyby nebyla, tak jezdí Pendolíno přes Kralovice. 😀 😀

Jiří Kocurek

Mslíte trať přes Rundou, zvanou Hrbatou, kde stačí přece jen pořádně chtít a 1 mašina tam utáhne totéž co kolem řeky, stačí aby fíra bezmezně věřil?
A zakázat rychlíky arrivy, které tam jezdí, aby měl ubulenec pravdu?

Georg

no urcite se to vyplati vic nejet vubec.
mozna byste teda mohl naznacit jak toho idealniho sveta dosahnout, kdyz je to tak jednoduche…

ABC

Blatno u Jesenice – Rakovník – Kladno? 🙂

Hádej

Cože? Tam jsou sklony max. 5 promile a je to dvojkolejné a elektrifikované? 😀

malý bobeš

Tak minimálně je tam POTENCIÁL…

Georg

tak ten je prakticky vsude, vcetne zrusenych reparskych a lesnich uzkorozchodek…

Georg

jeste jste se mohl zeptat jak se dela uvrat ve stanici, ktera je kratsi nez vlak. 🙂

Jiří Kocurek

Musíte mít lokomotivu na obou koncích vlaku a běžný provoz počká v předchozí stanici. Protože kapacita trati přece je. 😛

Gwann

Anebo na manipulační jinou loko a rozpojit na šíře trati

Stepan

Vždyť jsem to psal. Je třeba stejné řešení jako se stromama. Prohlásit všechny skály do 100 metrů od trati za nepřátele státu a kompletně je odstranit. Způsobují zmatek a zpoždění.

Gwann

Inu, co jezdit do Plzně přes semmering a z Plzně hrbatou? Je škoda chybějících trianglu v Rudné…

Georg

skvely napady.

66solitaire

Úsek Beroun – Praha je sice úředně „koridor“, technickým stavem celého úseku je to ale „kozí dráha“ a ostuda překračující hranice ČR. Drobet vody naplno odhalil dlouhodobý přístup vlastníka a správce k celému úseku. Stokrát může generální ředitel SŽ do médií opakovat, že jde o jednu z nejdůležitějších tratí v ČR, to co se momentálně děje je jen a jen důsledek dlouhodobého šlendriánu. Realita ukazuje skutečný přístup. Není to zde první případ sesuvu kamení na trať, to už tu v minulosti bylo. Provozovatel dráhy, tedy SŽ měl dostatek času na to, aby přijal a realizoval příslušná stavebně technická opatření, jež… Číst vice »

Honza

Drobet vody odhalil problémy třeba i u Visegradu nebo u Bad Schandau. A safra, vona ta voda školí nejen SŽ 😮

Honza P.

Tohle je alibistický komentář. Každý, kdo jezdí Praha – Beroun ví, v jakém je ta trať katastrofickém stavu.

Georg

neni, privalove deste vam muzou odplavit/zanest i trat po rekonstrukci.

Martin Prager

Ano, tak to je. „Úžasná“ také byla organizace NAD u nádraží Smíchov. V hale jacísi – jak lesní včely zmatení – informátoři upozorňovali, že vlaky nejedou a že cestující mají jít na NAD před nádraží. Tam ovšem stáli další zmatlíci, kteří cestující informovali, že vlaky už jedou a pojedou, a že NAD je zrušena. A vlaky nejely skoro další 2 hodiny …. Na tuhle dráhu to 21. století fakt ještě nedorazilo.

Zapa

Troufám si tvrdit, že třeba mimořadnosti u DB na tom nebudou o moc lépe a tam to 21.století už dávno je.

Martin Prager

Drobný detail: tady se neřeší MU u DB, ale na síti SprŽelu.

Georg

zajimave, u nas v olbramovicich byla prace koordinatora naprosto bez problemu.

ABC

asi někdo koordinuje koordinátory

medical examiner

To na výlukách Olomouc – Mor. Beroun bývaly ty přesuny koordinované dobře.
Jak je to teď nevím.

Martin Prager

Jestli to třeba není v tom, že u vás v Olbramovicích je trať novostavbou a vlastně ještě pořád ve stavbě a tudíž asi tedy jinak sledována, zatímco tady došlo k sesuvu na trať, která – ač do mrtva vylágrovaná – je provozována jako by se nemetlo. Srovnávejte srovnatelné.

Martin Prager

A nějaké koordinaci nemohlo být vůbec řeči. Levá netušila co dělá pravá. Stovky nakakaných lidí na perónu, v hale nádraží i terminálu MHD. A na okraj: ani DPP se příliš nepředvedl. Že by třeba zajistil posilové vozy na linky 129 či 244 … Dostat se do Velké Chuchle nebo Radotína vyžadovalo hodně pevných nervů a statečné srdce. A co jsem už vůbec nepobral, tak to byl fakt, když v uzavřeném úseku bylo nepochybně uvízlých několik Ešusů, proč nemohly pendlovat mezi Smíchovem a Řevnicemi, tedy zcela mimo místo sesuvu…

Radim

V ČR jsou elektrizované (nebo jak je to správně) dvoukolejné tratě i v daleko horším stavu. Třeba 280ka. Jenže ta není prohlášena za koridor a není na západě a ani nespojuje žádná větší města, takže je to každému totálně fuk

Gargy

280ka je z valmezu do Hranic modernizovaná.jsou o dost horší tratě.takova 300ka je správný tankodromu z Brna do Přerova..a ještě k tomu jednokolejka

medical examiner

A tak musí mít její…přestavba do nynějších poměrů…být upřednostněna, respektive naplánována ihned po renovaci páteřních tratí (z Prahy do Svinova, do Plzně, do Č. Budějovic, do Děčína, do Hr. Králové)

Jiří Kocurek

A Vsetínské nádraží v rekonstrukci.

Radim

A jo pravda 🙂

Radim

Zapomněl jsem napsat „od Vamezu“. A to že 300ka je taky strašná samozřejmě vím, proto jsem tam napsal to „dvoukolejné tratě“. I když samozřejmě než modernizovat 280ku od Valmezu dál tak to radši ať přidají kolej a modernizují 300ku, to je jasné.

Rudolf Tuček

Třeba úsek Zbraslav Vrané kde jsou instalované sítě a stejně tam po deštích by letos několikrát přerušen provoz.
Sítě nejsou všespásné zvlášť když je nebude nikdo kontrolovat.

medical examiner

Jojo…dají se sítě, ale už se nekontroluje jestli se nerozpadají…

Rudolf Tuček

Spíš jsem to myslel jestli síť třeba nedrží několik desítek tun volného kamení.

Tukan

pardon ale já musím 😂😂

Pája

😀😀😀

robert

Tak je to potvrzeno. SŽ je prostě banda diletantů a spravit si reputaci jim bude trvat zatraceně dlouho.
Jako to se fakt necítí trapně? Já totiž nevycházím z úžasu.

SaulGoodman

Tak jako co s tímhle můžou udělat, no. Ta trať samozřejmě je ve špatném stavu a zřejmě do toho kvůli blížící se rekonstrukci moc neinvestují, ale dnes opět vydatně pršelo a těžko můžou předem vědět, co se někde sesune.

Že by si to tam zasloužilo nějakou celkovou sanaci je jasné, ale to asi není moc otázka aktuální údržby, ale dlouho potřebné celkové rekonstrukce.

David

Když se na tu trať kašle od dob TD Praha západ, tak je to vidět……a že se s tím nic radikálního do doby koridorizace neudělá, to je jasné.

nowas

To JE věc údržby, čeho jiného? Nebo to necháme zasypat a pak to uděláme celé znovu?

medical examiner

To by se asi jako traťový spodek nehodilo…

Gargy

Takže nejlepší je nedělat nic.

Anonym ze severu

,,Jako to se fakt necítí trapně?“

,Mozek psychopata není nemocný. Je chybný. Nemá dostatečně vyvinutá centra zodpovědná za stud, svědomí, soucit, spolupráci. Podle toho se chová.‘ (Zdroj: HNÍZDIL Jan, TŘÍSKA Michal. Všichni jsou psychopati, jenom já jsem letadlo. Praha: NLN, 2021. ISBN 978-80-7422-778-3. str 19)

medical examiner

To bude…proto se tituluje jako „Sebevražda železnic“ nebo „Sabotáž železnic“…

pedro74

Skurvíme železnici

MaT

Ještě slovenštinu do toho tahejte… V češtině jedině zk… Je to změna stavu. I když dolů to tedy stahují taky…

none

Chce to pridelat radlice a jezdit pomalu.
Nevracime se udrzbou nasich drah zpatky casem? Vzdyt cesta vlakem zacina byt zazitkem a neni vhodna pro lidi, co se jen nekam chteji dostat. Napsal bych vcas, ale o to posledni dobou uz nejde.
A to jsem si pred deseti lety myslel, ze se v tomhle state projedu rychlym vlakem.

Dzejejc

Jsem siderodromofil (nikoliv šotouš), ale nemohu než souhlasit ..

Frantisek

Omyl. Stát dává jasně najevo, že si máte raději pořídit rychlé auto. Je sice méně šetrné a méně bezpečné, ale své dálkové a jiné tratě dostává přednostně, zatímco koleje jsou spíše kráceny a nechávány jako pouhý doplněk, až na malé výjimky. A nové se plánují tak, aby auto bylo i nadále pokud možno nejvýhodnější.

Georg

zrovna predevcirem na fjb zkratili asi 5 km koleji.
jsou to vrazi a zlocinci!

Jiří Kocurek

V obecném povědomí je paranoia doprovázena
– konspiračními teoriemi a představou, že svět je řízen temnými silami v pozadí,

https://cs.wikipedia.org/wiki/Paranoia

B.W.B.

Svět je podle všeho především řízen blbci…

medical examiner

To se vám při troše štěstí i splní.
Akorát že při troše smůly až jako důchodci…

Jyrka

Tak ČD Maj autobusového dopravce pro výluky, tak v čem je problém? 🙂

Elb

Krapet z ruky, do Berouna.

Elb

Ještě k tomu celá kapacita té Vyškovské firmy teď jezdí Blansko.

Kernteriér

Kdyby jen Blansko.

Klas

Projížděl jsem R777 a padalo kameni se štěrkem…

Pája

Jak moc je to zlé?

Cheese35

Kdyby si nelhal, Miroslave!

Péťa

My ty lidi z vlaku vyženeme stůj co stůj

Luboš

Trapné

Dzejejc

Trapné to není, to slovo je reálné.

medical examiner

Ono by to trapné bylo, kdyby tak opravdu práce SŽ nevypadala…

Hádej

Kdyby neexistovaly žádné provozované tratě, víte jak by na SŽ bylo hej? 😀

Jiří 3

Tohle už je snad zásah vyšší moci.

veli.k

Spíš dlouho někdo kašlal na preventivní opatření… proč ty skály nejsou u tranzitního koridoru sanované a zajištěné dávno?

Jiří 3

U dřívějšího článku jeden uživatel psal, že do zajištění skály házeli vidle zelené mozky avšak je to ostuda.

Facepalm

Když nevíš kudy dál, vytáhni „zelený mozky.. Nu, já osobně si myslím, že by bylo lepší vytáhnout si hlavu z rekta a přiznat si, že problém je skutečně někde zcela jinde.
Ale to už je taková naše krásná středoasijská čechystánská tradice, že místo abchom si definovali skutečný původ problému, neb jinak ten problém prostě vyřešit nejde, tak si lžeme do kapsy, řešíme pseudopříčiny a pak se dokolečka divíme, že jsme furt tam, kde sme byli…

medical examiner

A teď to k úhradě nedostanou…tak proč by se nervovali…

Karel

Protože ten koridor se teprve staví.

Facepalm

Ten „koridor“ je tam od roku 1862, ale nebudem řešit detaily, že.

Jinak, tohle výhledově žádnej koridor bejt nemá, koridor má bejt tunelem. Domnívat se, že v roce 2022+ se má hlavní koridorová trať klikatit ve 160 let staré stopě s vmax někde kolem 90 km/h, to je asi na podobný úrovni, jako si myslet, že by se dálnice mohly stavět tak, že se k libovolný císařský silnici přidá další pruh (takže třeba taková D11 by mohla jít přes náměstí v Poděbradech a D5 přes náměstí v Berouně).

Hádej

Náhodou, příprava tunelu probíhá mílovýmí kroky, už víme jak se to bude počítat. 😀

medical examiner

Ale to asi nebudou anglické míle (1,609 km)…

B.W.B.

Jojo, a co teprv okolo Adamova, tam možná zvýší rychlost z 70 na 75km/h 🙂

medical examiner

No…ono kdyby se chtělo…:
Praha hl.n. odjezd 80 km/h
Praha-Vyšehrad 75 km/h
Na Vyšehradském mostě 110 km/h
Do Černošic 160 km/h (cca. 13,2 km)
Černošice – Mokropsy 115 km/h
Mokropsy – Dobřichovice 130 km/h
Oblouk před Řevnicemi 100 km/h
Za Řevnicemi 95 km/h
Před Zadní Třebaní 105 km/h
Před Karlštejnem 95 km/h
Karlštejn – Srbsko 130 km/h
Pod Tetínem 125 km/h
Před Berounem 100 km/h

medical examiner

Snad – ale jedině ve formě jednání omisivního.

Roman Carda

Zda se, ze to zase stojí, Interjet a Berounka stojí v Berouně. Zaslechl jsem něco o podmáčení.

Klas

To je možný. U Dobřichovic bylo jezírko v kolejišti.

Dodo

Už se to zase sype a provoz zastaven.

Gargy

Kdyby na SZ někdo použil mozek ..výluku zruší.. koridor z Prahy do o Berouna je snad nejhorší úsek tratě v ČR..

Zdeněk

Oni totiž žádný mozek nemají, Svobodou počínaje

Chosé

Čím by si pomohli zrušit výluku? Právě teď je na ní nejlepší čas, když je dálkovka nuceně vyhnána.