Koridor u Karlštejna vydržel v provozu tři hodiny, pak ho opět zasypaly kameny
Vykolejení rychlíku Berounka mezi Karlštejnem a Zadní Třebaní. Foto: ŽESNAD.cz
Na trati Praha - Beroun současně začala dříve plánovaná výluka, rychlíky nahradily autobusy.
https://www.youtube.com/watch?v=rX7wtNOkuHo
To se opravdu musí něco stát, aby #mynic začala něco dělat? Ty sítě tam měli být už dávno… A měli by tam tu džungli taky i trochu vysekat.
Dobrá správa
Kamiony na koleje!! Kameny na vagóny!!
Na nějaký ten Eas…kámen zmoknout může…
Mezi Karlštejnem a Z. Třebaní se to už sesulo vícekrát, jsou to nesoudržné jíly a břidlice. Tam už mohly být dávno gabiony. Ale místo toho se stavební loby těší na zasíťování skal mezi Karlštejnem a Berounem, kde nikdy nic moc nespadlo. Za posledních 20 let jen jeden beran, a v 50tých letech skála pod Tetínem, což byl ovšem následek odstřelu na Damilu. Padání troleje nepočítám, to je běžný stav, který zatím nemění ani „koridorizace“, viz závady na TV Hořovice – Kařízek předevčírem, a dnes opět… Až SŽ vykácí stromy kolem tratí do těch 30m, bude sesuvů daleko víc. Naši předci… Číst vice »
A těm předkům po každé větší bouřce nepadaly ty stromy do kolejí?
Tyhle nízké stromy a keře co tam jsou?
Ne, jim spadla lokomotiva do řeky. https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C3%A1d_lokomotivy_do_Sm%C4%9Bd%C3%A9
tohle zopakujte jeste ostatnim kolegum v domove duchodcu na odpoledni svacine, to bude mit sukces.
Jsem 20 let na mašině, do důchodu taky okolo 20ti let, takže poznámka trochu mimo. Ad stromy: pár už jsem potkal, včetně případu ve výši očí v 80km/h a za obloukem, nicméně mám raději trať v lese, než v betonu. No a když jedu, tak teda koukám kam… Jinak můžeme stromy vykácet 30m okolo silnic, zastavěného území včetně sídlišť, protože každý rok je nějaký mrtvý nebo těžce zraněný třeba cestou ze samošky domů apod. A možná to bude k této „superbezpečné“ době patřit stejně, jako informace o tom že se v pračce nesmí prát kočka nebo pes… Jo, a mobilní… Číst vice »
Předkové měli kolem trati vykáceno, aby od uhlíků z komína parní lokomotivy nechytil les. A přesto často hořelo.
Fotomapa z roku 1953:
https://ags.cuzk.cz/archiv/?extent=-765641.6985013959,-1057852.4941050718,-765049.274066547,-1057338.6616607402&start=lms&d=lms_checkBox4,lms_checkBox5
Kdyby neschopná Správa železnic elektrifikovala trať z Prahy na Rudnou u Prahy – Nučice a dále do Berouna mohla hlavní koridor uzavřít např na 14 dní a udělat kvalitně sanaci skal a zabezpečení svahu.
sanace skal za 14 dni? tady u nas se v nazdickem zarezu jebali asi dva roky a to je cca 300 metru. 🙂 to je minimalne na stavebni sezonu…
To je poněkud jiný případ, rozšiřovali ho o 4 metry, aby se tam vešla druhá kolej.
ano, ale i po hrubem rozsireni tam neco pachali pomerne dlouho.
Den měli na to, aby na zastavené trati zkontrolovali kritická místa a odstranit všechny závady, popřípadě pustili jen jednu kolej.
Tomu říkám práce odborníků. Vykolejit tam CityElefant, tak se asi převrátí.
Jo a někdy si říkám, že SŽ (SŽDC) je placená státem za to, aby lidi od dopravy vlakem odradila! Jejich „práce“ a plánování výluk tomu napovídají.
ale oni pustili jen jednu kolej.
ano máte pravdu 171 je naprosto v dezolatnim stavu, ale řeknete mi jak zajistit tuhle lavinu kamení
Protilavinová galerie.
Vybagrovat a dát aspoň ve dvou řadách např. Použité betonové pražce.
znovu se podivejte na fotogradii po odtahu masiny. pet tatrovek bahna a sutru vam prazce nechytej.
vybagrovat byste musel celej kopec, znám to ze Všenor, vybagrujete to a po dalším dešti můžete začít znovu..
Trhavinou?
Trhavinou aby jste ten masiv rozrusil co nejvíc a sesuvy byly častěji.
To bude tím, že už to žádná skála není, je to zvětralá kopa kamení.
Až takhle naprší u Prackovic, tak se celá D8 posune do údolí. 🙂
Můžu vás vřele ubezpečit že úsek D8 přes středohoří je snad nejhlidanější dopravní stavbou díky těm stovkám sond v kopci.
To že se to hlídá, neznamená, že to neujede. 🙁
To že se to hlídá znamená aby to nedopadlo jako to u Berouna.
No a? To že se to hlídá, znamená snížení pravděpodobností vjezdu do sesuvu, když ale tohle dopadne těsně před vlakem, tak ho zařízení nezastaví. V Rakousku to bylo nejméně jednou. Nevím, jestli tamní zařízení jen shodilo odjezdové cesty, nebo něco navíc, avšak generální stop tam asi nemají.
To zařízení stejně nezabrání padání lavin na koleje.
Takže možná fakt pomůže jen ta galerie.
A šotoušci budou skákat radostí… čert vem koleje, hlavně když to sebere dálnici.
Co vůbec nákladka, jde nějak dojet z Plzně do Prahy?
Odklonem přes KV a Ústí ano 🙂
Tzn jen pár stovek km navíc okružní vyhlídkovou trasou. A to se vyplatí
Jiné trasy jsme odepsali k postupnému dožití, takže – hurá kamiony na nové dálnice… A to se teprve vyplatí.
frantisku, klid, v tomto useku je dalnice asi 35 let.
Kdyby nebyla, tak jezdí Pendolíno přes Kralovice. 😀 😀
Mslíte trať přes Rundou, zvanou Hrbatou, kde stačí přece jen pořádně chtít a 1 mašina tam utáhne totéž co kolem řeky, stačí aby fíra bezmezně věřil?
A zakázat rychlíky arrivy, které tam jezdí, aby měl ubulenec pravdu?
no urcite se to vyplati vic nejet vubec.
mozna byste teda mohl naznacit jak toho idealniho sveta dosahnout, kdyz je to tak jednoduche…
Blatno u Jesenice – Rakovník – Kladno? 🙂
Cože? Tam jsou sklony max. 5 promile a je to dvojkolejné a elektrifikované? 😀
Tak minimálně je tam POTENCIÁL…
tak ten je prakticky vsude, vcetne zrusenych reparskych a lesnich uzkorozchodek…
jeste jste se mohl zeptat jak se dela uvrat ve stanici, ktera je kratsi nez vlak. 🙂
Musíte mít lokomotivu na obou koncích vlaku a běžný provoz počká v předchozí stanici. Protože kapacita trati přece je. 😛
Anebo na manipulační jinou loko a rozpojit na šíře trati
Vždyť jsem to psal. Je třeba stejné řešení jako se stromama. Prohlásit všechny skály do 100 metrů od trati za nepřátele státu a kompletně je odstranit. Způsobují zmatek a zpoždění.
Inu, co jezdit do Plzně přes semmering a z Plzně hrbatou? Je škoda chybějících trianglu v Rudné…
skvely napady.
Úsek Beroun – Praha je sice úředně „koridor“, technickým stavem celého úseku je to ale „kozí dráha“ a ostuda překračující hranice ČR. Drobet vody naplno odhalil dlouhodobý přístup vlastníka a správce k celému úseku. Stokrát může generální ředitel SŽ do médií opakovat, že jde o jednu z nejdůležitějších tratí v ČR, to co se momentálně děje je jen a jen důsledek dlouhodobého šlendriánu. Realita ukazuje skutečný přístup. Není to zde první případ sesuvu kamení na trať, to už tu v minulosti bylo. Provozovatel dráhy, tedy SŽ měl dostatek času na to, aby přijal a realizoval příslušná stavebně technická opatření, jež… Číst vice »
Drobet vody odhalil problémy třeba i u Visegradu nebo u Bad Schandau. A safra, vona ta voda školí nejen SŽ 😮
Tohle je alibistický komentář. Každý, kdo jezdí Praha – Beroun ví, v jakém je ta trať katastrofickém stavu.
neni, privalove deste vam muzou odplavit/zanest i trat po rekonstrukci.
Ano, tak to je. „Úžasná“ také byla organizace NAD u nádraží Smíchov. V hale jacísi – jak lesní včely zmatení – informátoři upozorňovali, že vlaky nejedou a že cestující mají jít na NAD před nádraží. Tam ovšem stáli další zmatlíci, kteří cestující informovali, že vlaky už jedou a pojedou, a že NAD je zrušena. A vlaky nejely skoro další 2 hodiny …. Na tuhle dráhu to 21. století fakt ještě nedorazilo.
Troufám si tvrdit, že třeba mimořadnosti u DB na tom nebudou o moc lépe a tam to 21.století už dávno je.
Drobný detail: tady se neřeší MU u DB, ale na síti SprŽelu.
zajimave, u nas v olbramovicich byla prace koordinatora naprosto bez problemu.
asi někdo koordinuje koordinátory
To na výlukách Olomouc – Mor. Beroun bývaly ty přesuny koordinované dobře.
Jak je to teď nevím.
Jestli to třeba není v tom, že u vás v Olbramovicích je trať novostavbou a vlastně ještě pořád ve stavbě a tudíž asi tedy jinak sledována, zatímco tady došlo k sesuvu na trať, která – ač do mrtva vylágrovaná – je provozována jako by se nemetlo. Srovnávejte srovnatelné.
A nějaké koordinaci nemohlo být vůbec řeči. Levá netušila co dělá pravá. Stovky nakakaných lidí na perónu, v hale nádraží i terminálu MHD. A na okraj: ani DPP se příliš nepředvedl. Že by třeba zajistil posilové vozy na linky 129 či 244 … Dostat se do Velké Chuchle nebo Radotína vyžadovalo hodně pevných nervů a statečné srdce. A co jsem už vůbec nepobral, tak to byl fakt, když v uzavřeném úseku bylo nepochybně uvízlých několik Ešusů, proč nemohly pendlovat mezi Smíchovem a Řevnicemi, tedy zcela mimo místo sesuvu…
V ČR jsou elektrizované (nebo jak je to správně) dvoukolejné tratě i v daleko horším stavu. Třeba 280ka. Jenže ta není prohlášena za koridor a není na západě a ani nespojuje žádná větší města, takže je to každému totálně fuk
280ka je z valmezu do Hranic modernizovaná.jsou o dost horší tratě.takova 300ka je správný tankodromu z Brna do Přerova..a ještě k tomu jednokolejka
A tak musí mít její…přestavba do nynějších poměrů…být upřednostněna, respektive naplánována ihned po renovaci páteřních tratí (z Prahy do Svinova, do Plzně, do Č. Budějovic, do Děčína, do Hr. Králové)
A Vsetínské nádraží v rekonstrukci.
A jo pravda 🙂
Zapomněl jsem napsat „od Vamezu“. A to že 300ka je taky strašná samozřejmě vím, proto jsem tam napsal to „dvoukolejné tratě“. I když samozřejmě než modernizovat 280ku od Valmezu dál tak to radši ať přidají kolej a modernizují 300ku, to je jasné.
Třeba úsek Zbraslav Vrané kde jsou instalované sítě a stejně tam po deštích by letos několikrát přerušen provoz.
Sítě nejsou všespásné zvlášť když je nebude nikdo kontrolovat.
Jojo…dají se sítě, ale už se nekontroluje jestli se nerozpadají…
Spíš jsem to myslel jestli síť třeba nedrží několik desítek tun volného kamení.
pardon ale já musím 😂😂
😀😀😀
Tak je to potvrzeno. SŽ je prostě banda diletantů a spravit si reputaci jim bude trvat zatraceně dlouho.
Jako to se fakt necítí trapně? Já totiž nevycházím z úžasu.
Tak jako co s tímhle můžou udělat, no. Ta trať samozřejmě je ve špatném stavu a zřejmě do toho kvůli blížící se rekonstrukci moc neinvestují, ale dnes opět vydatně pršelo a těžko můžou předem vědět, co se někde sesune.
Že by si to tam zasloužilo nějakou celkovou sanaci je jasné, ale to asi není moc otázka aktuální údržby, ale dlouho potřebné celkové rekonstrukce.
Když se na tu trať kašle od dob TD Praha západ, tak je to vidět……a že se s tím nic radikálního do doby koridorizace neudělá, to je jasné.
To JE věc údržby, čeho jiného? Nebo to necháme zasypat a pak to uděláme celé znovu?
To by se asi jako traťový spodek nehodilo…
Takže nejlepší je nedělat nic.
,,Jako to se fakt necítí trapně?“
,Mozek psychopata není nemocný. Je chybný. Nemá dostatečně vyvinutá centra zodpovědná za stud, svědomí, soucit, spolupráci. Podle toho se chová.‘ (Zdroj: HNÍZDIL Jan, TŘÍSKA Michal. Všichni jsou psychopati, jenom já jsem letadlo. Praha: NLN, 2021. ISBN 978-80-7422-778-3. str 19)
To bude…proto se tituluje jako „Sebevražda železnic“ nebo „Sabotáž železnic“…
Skurvíme železnici
Ještě slovenštinu do toho tahejte… V češtině jedině zk… Je to změna stavu. I když dolů to tedy stahují taky…
Chce to pridelat radlice a jezdit pomalu.
Nevracime se udrzbou nasich drah zpatky casem? Vzdyt cesta vlakem zacina byt zazitkem a neni vhodna pro lidi, co se jen nekam chteji dostat. Napsal bych vcas, ale o to posledni dobou uz nejde.
A to jsem si pred deseti lety myslel, ze se v tomhle state projedu rychlym vlakem.
Jsem siderodromofil (nikoliv šotouš), ale nemohu než souhlasit ..
Omyl. Stát dává jasně najevo, že si máte raději pořídit rychlé auto. Je sice méně šetrné a méně bezpečné, ale své dálkové a jiné tratě dostává přednostně, zatímco koleje jsou spíše kráceny a nechávány jako pouhý doplněk, až na malé výjimky. A nové se plánují tak, aby auto bylo i nadále pokud možno nejvýhodnější.
zrovna predevcirem na fjb zkratili asi 5 km koleji.
jsou to vrazi a zlocinci!
V obecném povědomí je paranoia doprovázena
– konspiračními teoriemi a představou, že svět je řízen temnými silami v pozadí,
https://cs.wikipedia.org/wiki/Paranoia
Svět je podle všeho především řízen blbci…
To se vám při troše štěstí i splní.
Akorát že při troše smůly až jako důchodci…
Tak ČD Maj autobusového dopravce pro výluky, tak v čem je problém? 🙂
Krapet z ruky, do Berouna.
Ještě k tomu celá kapacita té Vyškovské firmy teď jezdí Blansko.
Kdyby jen Blansko.
Projížděl jsem R777 a padalo kameni se štěrkem…
Jak moc je to zlé?
Kdyby si nelhal, Miroslave!
My ty lidi z vlaku vyženeme stůj co stůj
Trapné
Trapné to není, to slovo je reálné.
Ono by to trapné bylo, kdyby tak opravdu práce SŽ nevypadala…
Kdyby neexistovaly žádné provozované tratě, víte jak by na SŽ bylo hej? 😀
Tohle už je snad zásah vyšší moci.
Spíš dlouho někdo kašlal na preventivní opatření… proč ty skály nejsou u tranzitního koridoru sanované a zajištěné dávno?
U dřívějšího článku jeden uživatel psal, že do zajištění skály házeli vidle zelené mozky avšak je to ostuda.
Když nevíš kudy dál, vytáhni „zelený mozky.. Nu, já osobně si myslím, že by bylo lepší vytáhnout si hlavu z rekta a přiznat si, že problém je skutečně někde zcela jinde.
Ale to už je taková naše krásná středoasijská čechystánská tradice, že místo abchom si definovali skutečný původ problému, neb jinak ten problém prostě vyřešit nejde, tak si lžeme do kapsy, řešíme pseudopříčiny a pak se dokolečka divíme, že jsme furt tam, kde sme byli…
A teď to k úhradě nedostanou…tak proč by se nervovali…
Protože ten koridor se teprve staví.
Ten „koridor“ je tam od roku 1862, ale nebudem řešit detaily, že.
Jinak, tohle výhledově žádnej koridor bejt nemá, koridor má bejt tunelem. Domnívat se, že v roce 2022+ se má hlavní koridorová trať klikatit ve 160 let staré stopě s vmax někde kolem 90 km/h, to je asi na podobný úrovni, jako si myslet, že by se dálnice mohly stavět tak, že se k libovolný císařský silnici přidá další pruh (takže třeba taková D11 by mohla jít přes náměstí v Poděbradech a D5 přes náměstí v Berouně).
Náhodou, příprava tunelu probíhá mílovýmí kroky, už víme jak se to bude počítat. 😀
Ale to asi nebudou anglické míle (1,609 km)…
Jojo, a co teprv okolo Adamova, tam možná zvýší rychlost z 70 na 75km/h 🙂
No…ono kdyby se chtělo…:
Praha hl.n. odjezd 80 km/h
Praha-Vyšehrad 75 km/h
Na Vyšehradském mostě 110 km/h
Do Černošic 160 km/h (cca. 13,2 km)
Černošice – Mokropsy 115 km/h
Mokropsy – Dobřichovice 130 km/h
Oblouk před Řevnicemi 100 km/h
Za Řevnicemi 95 km/h
Před Zadní Třebaní 105 km/h
Před Karlštejnem 95 km/h
Karlštejn – Srbsko 130 km/h
Pod Tetínem 125 km/h
Před Berounem 100 km/h
Snad – ale jedině ve formě jednání omisivního.
Zda se, ze to zase stojí, Interjet a Berounka stojí v Berouně. Zaslechl jsem něco o podmáčení.
To je možný. U Dobřichovic bylo jezírko v kolejišti.
Už se to zase sype a provoz zastaven.
Kdyby na SZ někdo použil mozek ..výluku zruší.. koridor z Prahy do o Berouna je snad nejhorší úsek tratě v ČR..
Oni totiž žádný mozek nemají, Svobodou počínaje
Čím by si pomohli zrušit výluku? Právě teď je na ní nejlepší čas, když je dálkovka nuceně vyhnána.