Provoz na „Ferdinandce“ stál po noční srážce dvou nákladních vlaků
Srážka nákladních vlaků v Tlumačově. Foto: Drážní inspekce
Nehoda se obešla bez zranění, došlo k vykolejení dvou vozů. Provoz na koridoru je zastaven.
Nehoda se obešla bez zranění, došlo k vykolejení dvou vozů. Provoz na koridoru je zastaven.
Nasazovat život jízdou autem po silnici, kde neexistuje žádné zab. zařízení vůči kolemjedoucích vozidel, je skutečný hazard.
Kdepak, já moc dobře vím, proč vlakem nejezdím. Vložit svůj život do rukou takových nezodpovědných hazardérů, jací se pohybují na dráze…kdepak, vlakem ani náhodou. Oni jsou schopný projet na červenou o které je navíc informuje předvěst…to nepochopíš…
Bych chtěl vidět tebe za volantem nebo za řídítky kola, nebo na co máš vlastně oprávnění.
jako s vypnutým zab zař.?
V tom případě je to na výpravčích
Samozřejmě. Pak se doprava organizuje tak, jako by zabezpečovací zařízení nebylo.
Nic takového se zde nestalo.
Když dojde k nehodě na železnici, je to senzační událost pro veškerá media. Kdežto nějaký smrťák na silnici je dneska skoro na denním pořádku. Mimochodem jsem na železnici také nějakých 35 let pracoval jako výpravčí a bez nehod. A to jsem měl během dvanáctihodinové směny kolem 80 – 100 vlaků a pro povolení další jízdy každého z nich jsem se musel přesvědčit, že traťová kolej je pro jízdu vlaku volná. Jenže když dneska jim volnost hlídá zabezpečovací zařízení, jsou z toho na větvi, když náhodou není funkční. To je pak opravdu výpravčí na baterky a měl by být povýšen hodně… Číst vice »
Srážka před vjezdem do Otrokovic a nehoda v Tlumavove. To jsou dvě nehody, anebo se odrazil ten zadní zpět?
Přímo na Otrokovice,pač je to na vjezdu do stanice Otrokovice.
Koukam, ze se clanek zmenil tak, aby z nej byli moudri a dokonce se dovzdelali i neznalci jako ja. Autorovi palec nahoru, diky!
Pro ty, kdož se pozastavovali nad příčinami vzniku nehody – dalším elementem kromě výluky TZZ byla i velmi nepříjemná mlha, která zde této noci panovala. Jinak, Vectron 1293.010 není vážně poškozen, jen čelní okna jsou na výměnu.
Mlha je sice nepříjemná, ale právě proto máme institut zabezpečení a organizování jízdy vlaku, například automatický blok, poloautomatický blok, automatické hradlo, jízda podle rozhledových poměrů, telefonické dorozumívání, organizování dopravy podle D3.
Souhlasí s tím, že přes element mlhy a možnosti dovoleného způsobu jízdy vlaku, vlaků jsou následky srážky více méně minimální, v rovině materiální, nikoliv poškození zdraví, atd.
Jednou stál stážný anděl na svém místě
To jsou hodně rozdílné příklady institutu zabezpečení a organizování drážní dopravy a ne všechny mlha neovlivní.
Není to o ovlivnění, je to odpovědnosti za jízdu vlaku, a o tom, že mlha není ani dílčí příčina toho, že nebyla dodržena činnost při organizování drážní dopravy. Nic víc, nic míň. Mlha ovlivní jedině jízdu podle rozhledu a třeba jí i znemožní, ale to není tento případ!
Mlha se dá použít i jako výmluva „nebyla vidět návěst.“
Teore
Neexistuje návěstní opakovač právě od toho?
Existuje, ale za výluky automatického bloku, neplatí jeho oddílová návěstidla, a byť třeba i na nich svítí nějaká návěst a je i nakrásně přenášena, tak neplatí, stejně tak neplatí ani návěst přenášená na návěstní opakovač. Proto to omětení rychlosti na 100Km/hod.
Pokud myslíte návěst „konec vlaku“ tak ta skutečně může být hůře vyditelná. Takový případ ale legislativa řeší a je přesně dáno, jak postupovat, rozhodně ne tak, že máte pochybnosti o tom, zda předmětný vlak dojel celý, tak si necháte poslat vlak další, navíc v konkrétním případě zřejmě za situace, kdy jste první vlak ještě ani fyzicky nepustil do vlastní stanice, takže na to řešit konec vlaku je příliš brzo. Pokud snad myslíte návěst vjezdového návěstidla stanice, tak tu přes mlhu strojvedoucí viděl, proto před ní zastavil. Dle jiného článku cca 30 metrů před ním, takže vidět byla. Zastavit cca 30m… Číst vice »
Nevidím tvrzení, že mlha byla hlavní příčina. Ba ani tvrzení, že mlha byla příčina. A elementem určitě byla. Přispěla k vzniku MU tak, že vytvořila podmínky (zřejmě delší jízdní doba vlaku, kdy výpravčí očekávala jeho příjezd dříve) a znemožnila odvrácení nehody pouhým pohledem v kolejišti (ani výpravčí a dokonce ani dozorce výhybek neviděli vlak u vjezdového návěstidla). https://mapy.cz/s/nezozetede
A vůbec, vykládat u zjišťování volnosti vlakové cesty za husté mlhy o tom, jak to předpis perfektně řeší je arogance. Kdyby výpravčí v mlze jezdili podle předpisu tak projedou dvěma vlaky za hodinu.
Uvádíte skutečnosti, ze kterých běhá mráz po zádech. Prostě neexistuje! Odoborně způsobilá osoba nemůže nikdy, natož v mlze dát odhlášku za vlakem, který ani ještě nevidí u vjezdu a opačně nemůže na trať pustit vlak, když nemá ohlášeno, že je volná. Má Váš text naznačit, že snad v mlze organizujete dopravu, tak že jezdíte při záměrné ignoraci principu nabídky, přijetí a odhlášky pouze s odhadem jízdní doby vlaku? Výpravčí může očekávat vlak jak chce, v mlze dešti, chumelení, sluníčka a dokonce i za tmy, ale je předevčím jeho a její arogonce, dát za vlakem odhlášku, když vlak ještě ani nevjel… Číst vice »
Až pochopíte rozdíl mezi organizováním jízdy v traťovém oddíle a přípravou vlakové cesty ve stanici, které tady vesele směšujete, tak můžeme dále diskutovat. Takhle jen vysvětlím, že když je vypnuta indikace polohy vlaku na trati (viz ROV15009) tak vypravčí čas dávání PN vypočítá z předvídaného odjezdu a jízdní doby. Někde, jako v Otrokokvicích) může vyjít do kolejiště a zjistit pohledem, jestli je už za vjezdem, před ním nebo se k němu ještě ani neblíží. Tedy, pokud není mlha snižující viditelnost na několik desítek metrů. Pokud by byl vlak u vjezdového návěstidla v předpokládaném čase, viděl by PN a jel by… Číst vice »
Chyba způsobila nehodu, Vaše arogance jí pouze omlouvá a nehorázně svádí na mlhu, to je vše.
Upravovat si svévolně podmínky organizování drážní dopravy podle počasí a viditelnosti je nebetyčný hazard z životy, který si odborně způsobilá osoba nemůže, nesmí dovolit. I to by, tedy osobnostní vlastnosti a odpovědnosti k výkonu práce měli zjistit psychologická vyšetření, jak je i na Vás zřejmé, míjí se to účinkem. Jsem rám, že železnici využívám v jiné oblasti, než působíte se svým světonázorem.
Nikdo žádnou chybu neomlouvá. Nelžete.
Nehodu způsobila chyba ale mlha byla jedním elementem. Nebýt mlhy tak se ta chyba zřejmě nestala.
PS: Jsem rád, že jsem vás naučil i jedno cizí slovíčko.
No dobře, a jak je to vše, co je popsáno dole řešeno v případě řízení provozu z CDP (jako je konkrétně právě zde), kdy je předpoklad, že obě stanice jsou řízeny jedním dispečerem, který tedy dává odhlášky za vlaky sám sobě? Poučte prosím neznalého…
Princip: je-li vše vypnuté, stále musíte mít 100% jistotu, že vlak dojel do stanice a že dojel celý! Tedy zajístete ve stanici například službu odborně způsobilé osoby, která bude zajištovat předepsaná hlášení, viz například zde: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10219072707593272&set=p.10219072707593272&type=3
Žasnu, co ty nárazníky vydrží… Podle fotky je ta mašina (Vectron?) zřejmě netknutá a přitom 2 vagóny vyšinuté a nějaké to auto v terénu. A taky žasnu, že v době výluky autobloku je povolená 100 km/h. Rád bych věděl, kolik tam měl ten strovedoucí Nexu ve chvíli, kdy začal brzdit…
Žasnete nad 100Km/hod při výluce autobloku? Asi jenom z neznalosti. Na garantovaně uzavřené dálnici pouze pro Váš osobní automobil, což představuje jízdu v prostorovém oddílu by jste si omezoval rychlost jízdy? Na železnici ANO, právě na tu 100 Km/hod ze zákona, na dálnici by jste se z takové omezení jistě neradoval, chápu, ale princip je naprosto stejný = celá volná cesta z místa A do místa B. Mašina vydržela opravdu hodně, vyhozené dva vozy také nejsou tím nejhorším, jak to mohlo dopadnout, i proto si myslím, že střetová rychlost nebyla vysoká, ale toho lze docílit nejen rozdílem rychlostí vztažených k… Číst vice »
Ty autovozy jsou velmi lehké (i s nákladem :-)).
Když je výluka AB tak se jezdí mezistanicne jako tam kde AB není. A tam kde neni AB a ani přenos kódu na stanoviště tak max 100km/h. Zase z toho nedělejte kovbojku.
Takže v mimořádném stavu (nefunkční zabezpečovací zařízení) bouračka. Opět další zátěž na strojvedoucí a výpravčí (dispečera). Kdy tyhle stavy skončí ?
Nikdy. Beztak i ETCS půjde vypnout.
Samozřejmě že půjde vypnout. Každé zabezpečí musí jít vypnout, protože když si postaví hlavu tak se nehne ani kolo.
To nehne. Ale bude to bezpečné…
Jenže aby to pak nebylo srylem, že nejde zabezpečovací zařízení = trať je nesjízdná. Tak to snad dělají ve Francii.
I nejdokonalejší zabezpečovací zařízení se může porouchat. A pak nezbývá než jezdit tak, jako by tam nebylo. Odhláška, nabídka, přijetí. K tomu samozřejmě i volnost koleje a správné postavení výhybek pro zamýšlenou jízdu. Je to o hodně náročnější, ale zvládnout se to dá. Mnoho let jsem na takové trati sloužil a bez nehod.
Mě by tedy nejvíc zajímalo, jak se na trati mohly ocitnout dva vlaky, když se jezdilo mezistaničně… Napadá mě jediný: někdo dal odhlášku aniž by měl vlak už ve stanici… Naštěstí se „jenom“zohýbaly plechy. Ale někdo bude hodně nešťastnej…
Akorát jestli víc ta výpravčí nebo ti strojvedoucí…
Také si nedovedu jiný způsob představit.
Jestli je to tak, jak se zde píše, že tam byla výluka autobloku a jezdilo se mezistaničně. Je podle mě vina jednoznačně na straně SŽ. Dva vlaky prostě v tom úseku neměli co dělat. Leda by strojvedoucí toho soukromého dopravce projel odjezdové návěstidlo.
Drobné upozornění, RCC CZ je všechno možné, je ne soukromý dopravce…
Kdyby projel odjezd, tak by snad nedojel tak daleko… Nebyl jsem tam, ale spíš odhaduju, že někdo dal dřív odhlášku…
Jen takový offtopic pro pořádek, ten dopravce je asi tak soukromý jako třeba Arriva, tj. 100% vlastněn jedním ze sousedních států (viz pár příspěvků níž)
Není to až skoro v Otrokovicích?
Je. CDC stal u vjezdu
Asi tak: Je-li na trati zabezpečovací zařízení -automatický blok, pak je-li na něm porucha, výluka, ať již plánovaná, nebo i neplánovaná (udržovací práce, modernizace, odstranění poruchy), organizuje se na takto zabezpečené koleji drážní doprava jízdou vlaku v prostorovém oddílu, tedy takzvaně mezistaničně. Vlaky jsou zpravovány písemným rozkazem o jízdě v prostorovém oddílu, neplatnosti oddílových návěstidel automatického bloku, o jednání jako při návěsti výstraha u oddílového návěstidla – stanovistě oddílového návěstidla (jinak poslední návěstidlo autobloku, mající defakto zároveň funkci samostatné předvěsti vjezdového návěstidla stanice) a také o omezení maximální rychlosti na 100Km/hod, případně o patřičné jízdě přes přejezdy, jsou-li také předmětem… Číst vice »
Na úseku, kde se nehoda stala, je Vmax 160 km/h. Když se vypne zabzař, tak jak píšete, je Vmax omezena na 100 km/h vlivem jízdy dle rozhledových poměrů. Strojvedoucí zřejmě se rozhodl, že raději pojede nižší rychlostí a rozhodně to pomohlo zmírnit škody
V tomto s Vámi nesouhlasím, při jízdě v mezistaničním úseku není nařízena jízda podle rozhledových poměrů. Omezení rychlosti na 100Km/hod má kořeny v jízdě vlaku bez přenosu návěstí na vozidlo.
Takže když je jízda vlaku organizována jízdou v prostorovém oddílu (mezistaničně), strojvedoucí neplní povinnosti uložené mu v případě jízdy podle rozhledových poměrů, tedy jízda vlaku není řízena a zabezpečena výlučně rozhledem strojvedoucího, ale činností osob organizujících drážní dopravu, jako jsou výpravčí či dispečeři.
V mezistaničním úseku se nejede podle rozhledu, ale strojvedoucí zřejmě reagoval na Výstrahu na předvěsti k vjezdovému návěstidlu /poslední oddíl autobloku/ které se nevypíná, ale není závislé na vypnutém kol. obvodu. Proč však stál Pn u vjezdu? Těžko říct, ale některý z těchto zaměstnanců pochybil. Dnes jsou telefonní přepojovače vybaveny záznamníky a asi zde nebude tvrzení proti tvrzení.
Pokud jely vlaky při výluce AB, musel strojvedoucí jednat u stanoviště předvěsti tak, jako když míjí výstrahu – v tomto případě bez ohledu na to, zda na návěstidle svítilo (jakékoli světlo), nebo nesvítilo nic.
Zrádné v podobných situacích (v noci za snížené viditelnosti) bývá, pokud se strojvedoucí chytne návěsti vjezdového návěstidla, které vidí v dálce a skutečnost, že míjí stanoviště předvěsti opomine.
Souhlasím, a doplním, že za daleko zrádnější vidím to, že při řadě výluk AB nedochází k vypnutí přenosu kódování a tak přestože jedete v prostorovém oddíle, mezistaničně, oddílová návěstidla neplatí, stále se na stanoviště strojvedoucího přenášejí návěstní znaky, byť reálně neplatné, což má potenciál zmást nejen strojvedoucího, ale i mobilní část zabezpečovače na hnacím vozidle, nejlépe je to patrné na kombinaci MIRELU a osobního vlaku, kdy po zastavení na zastávce a současném přenosu kódu červeného světla zneplatněného oddílového návěstidla automatického bloku, Vás MIREL nepustí rychlostí větší než 40Km/hod, přestože k tomu není racionální ani dopravní důvod. Přepínat svévolně MIRELA (za… Číst vice »
Při vypnutí autobloku se vypínají kolejové obvody a i kodéry a tak v koleji není kodování. Pro neznalé, provádí se výměna stejnosměrných kolejových obvodů za střídavé pro přípravu změny napájení troleje v úseku Nedakonice Říkovice 25 Kv střídavých. Ještě dodám, při těchto úpravách při vypínání autobloku na předvěsti při postavení vjezdu, svítí dovolující návěst i při obsazení koleje a bylo štěstí, že na vjezdu byla návěst Stůj a Nex chytl Výstrahu. A teď otázka, trať je již vybavena ETC, je traťová část zapnutá, jak se vypíná ETC při výlukách, lokomotiva asi ETC měla, jsem již v důchodu a nemám o… Číst vice »
Nesouhlasím, zde i při výlukách a mezistaničních jízdách, kde oddílová návěstidla automatického bloku neplatí, je stále puštěno kódování a většina oddílových návěstidel, nějakou návěst návěstí, byť není platná. Čímž neříkám, že u Vás k tomu nepřistupují jinak, což znamená, že tým SŽ to dělá region od regionu jinak. Při jízdě v prostorovém oddílu, mezistaničně, je strojvedoucí zpraven o skutečnosti, jak má jednat u stanoviště oddílového návěstidla, respektive posledního oddílového návěstidla automatického bloku, znamenajícího předvěst vjezdového návěstidla. Má jednat jako u návěsti „Výstraha“ = tedy vždy, ať na něm svítí zelené, žluté, či červené světlo, případně světlo žluté nebo zelené bliká… Číst vice »
Protože se mění kolejové obvody, nenapájí se a proud v obvodech nemůže být kodován. Při delších výlukách zab. zař. mohou být různé úpravy provozu návěstidel. V Otrokovicích asi nic neupravovali a jezdilo se na PN.
Strojvedoucí hlavně vedl vlak s max. rychlostí 100 km/h.
Aniž bych si chtěl hrát na vyšetřovatele, čistě teoreticky; zaujala mě vaše věta „Za tohoto stavu zabezpečení jízdy vlaku je skutečnost střetnutí dvou vlaků jedoucích stejných směrem mimo pole působnosti dopravce.“ – Co takhle nepovolený odjezd?
Tak určitě, nedovoleně projet kolem odjezdového návěstidla jde za všech okolností. Já ale uvažuji tak, že přes výluku zabezpečovacího zařízení, autobloku, máme na koridorové trati nějaký radiový systém – nejspíš GSM-R, máme třeba nějaké náhradní spojení, případně nouzové spojení – mobilním telefonem a tak je poměrně slušná šance jak vlak, který projel zastavit dříve, než dojede vlak předchozí, ostatně proto ty systémy vznikly za velmi velké peníze. Ani nezmiňuji systém Generálního Stopu, případně činnost výpravčího, dispečera ve stanici kam oba vlaky směřovaly, v případě, už ví o situaci – dostat první vlak co nejdříve do stanice, do „bezpečí“. No vlastně… Číst vice »
Ano toto je všechno pravda ,ale na jiném webu je ROV z oné noci ,kdy od 1.00-1.30 bylo vypnuté úplně všechno a nehoda se měla stát v půl druhé.Ano platí pořád jezdím mezistaničně na rozkazy a platí nabídka ,přijetí ,ale také odhláška.No dobrá správa se asi zapotí ,ale proč koncové stanice výluky nepředalo CDP Přerov na místní ovládání a někde byl zaměstnanec se zkouškou ,jak se v článku píše D-03 ,to je signalista (také jí mám)i na Balabence se při mimořádnosti předávaly stanice ,ale výpravčím a co když fíra prostě dostal rozkaz ,nebo jej sepsal dle pokynů dispečera a vzal… Číst vice »
Tak jistě, systém telefonického dorozumívání = systém zabezpečení jízdy vlaků je založen na nabídkách, přijetí a také odhláškách, předvídaných odjezdech atd… , účelem nebyl doslovný přehled, jen náznak. Jak jsem psal výše v případě nedovoleného odjetí (jedna z teorií), je k dispozici řada prostředků jak zasáhnout daleko dříve, než se vlaky dojedou. Pokud jsou tam oddílová návěstidla automatického bloku, dopravně zneplatněná, ale jsou, tak jsou po vzdálenosti cca 1km, takže když se vlak po sepsání, převzetí, písemného rozkazu nedovoleně z nulové rychlosti rozjede (a ani Vectron s Nex plným aut to nadá za vteřinu), je zde čas reagovat. Variantou by… Číst vice »
Otrokovice byli nejspíš na „místní“ obsluhu.
Prodám Hyundai, nájezd 0km, bouraný
On neboural, jenom spadl 😀
Ten bude brzo ve vůni.
Zapomněl jste říct, že jste první majitel.
Mínus první.
Pro všechny překvapené. Včera v úseku Napajedla Tlumačov začala výluka zabezpečovacího zařízení. Respektive jde o výměnu kolejových obvodů ve stanici Otrokovice a přilehlých traťových úseků. A tato výluka potrvá v různých etapách až do 22. února.
Včera jsem byl jeden ze zaměstnanců zahajující výluku, avšak tohle se stalo zaměstnancům, co nám střídali na noční směnu.
Vyplé Zab. zař, odjezdy na PN to je vždycky past na všechny zainteresované.
Železnice – dárek který nikdy nepřestane překvapovat.
vám to zopakujeme, až zase nějaký soudruh na dálnici v mlze či za deště napálí v plné rychlosti do hromady aut před sebou nebo do nějaké jiné překážky…
A nebo se rozpleskne o strom v lese. Jel na kole. Nabít si držku může člvoěk i na lyžích. Přát to ale někomu? Ech…
Souhlasím, koneckonců, bez ní by k rozvoji civilizace tak jak ji známe, nedošlo
Co je to za teeam Cargo Carrier CZ nějak se v tom ztrácím. Někdo neví co je to Ferdinandka, já zas neznám tuto společnost
Těch teeamů jezdi po síti Správy železnic asi cca 150. A neustále se to mění. Tak aby se v tom čert vyznal ……(-:(-:(-:
A pak si to rovnou zase odnesl…
Ferdinatka je trať Břeclav-Přerov
Cargo Carrier je nákladní „dcera“ ÖBB
„Ferdinandka“ má trochu širší význam https://cs.wikipedia.org/wiki/Severn%C3%AD_dr%C3%A1ha_c%C3%ADsa%C5%99e_Ferdinanda a (kompletně správně zkopírováno) Rail Cargo Carrier CZ je česká dceřiná společnost rakouských státních drah, dnes už čtvrtý největší nákladní dopravce v ČR, který zrovna na Ferdinandce jezdí už několik let poměrně frekventovaně. Licencovaných dopravců jsou sice mraky, ale takových, kteří působí v běžné nákladní dopravě a jsou trochu vidět, je tak 15 – 20.
Petře, díky! 🙂
jsou trochu vidět
Ve smyslu „už někde bourali“? 🙂 🙂 🙂
Velice vtipné.
Ve smyslu, že maj mašinky lesklé a červené 🙂 jinak prostě, že pro realitu je výraz „asi cca 150“ a koneckonců i „neustále se to mění“ (tak jasně, přibývají noví) s odpuštěním trochu mimo, pokud se to nehodnotí z pozice úředníka Drážního úřadu nebo někoho, kdo potřebuje dokladovat, jak je u nás liberalizace rozvinutá (což už ale pravda dnes je, ale zdaleka ne s takovým počtem aktivních hráčů na trhu…)
Přesněji řečeno je to Rail Cargo Carrier, česká dcera Rail Cargo Austria, nákladní dcery ÖBB.
Rakouské cargo je naším váženým člen, stejně jako ČD Cargo. Je 4. největším nákladním železničním dopravcem v ČR ( 2020) .
Díky Oldo 😉
Přátelé, nějaká dobrá duše co by nasdílela více fotek než ty dvě od DI?
proč se prosím upravuje napájení na ss? Prakticky se jen posune styk z Nedakonic k Přerovu. Kvůli postupnému přechodu celé sítě ne ss? Děkuji
Je to kvůli postupnému přechodu napájení na jediný systém 25 000V /50Hz
Až na to, že se bude konvertovat na st 🙂
Vás se to netýká, H0 bude pořád mít ss o napětí 0-12 V. 🙂
Elektrizace do Zlína, která se má brzy dělat byla už dřív navržena 25kw a dále elektrizace Vlary je také navržena na 25 kW, díky tomu se střídá ona posouvá až do Říkovic.
25 kW je docela málo, to měl tak Trabant. 🙂 Ale 25 kV / 50 Hz se tam chystá.
Je si autor jistej, ze kazdej vi, co je to Ferdinandka? Ja napriklad ne, takze z clanku sice vim, ze stoji nakej koridor, ale netuim jakej. Ferdinand je pivo z Benesova, tak mozna ten?
Cílová skupina ví, navíc je tam uveden Tlumačov, to už je jednoznačné. Jinak je to Severní dráha císaře Ferdinanda, z Vídně na sever.
Noo, na Cermatu by tento článek někomu omlátili o hlavu.
Cermat ať si dá do pořádku svoje. Existují věci, které by s chutí omlátil Cermatu někdo jiný, tohle je fakt prkotina.
Cermat ať se radši stará aby se zas nemusely rušit maturity, protože není schopen zpracovat jednoznačné otázky a správné odpovědi.
To nevadí, maturity se nakonec zruší úplně…
Určitě studentům, kteří by ji zmínili v maturitním slohu z češtiny…
Pro ty,co neví kde je Ferdinandka, je tam napsáno, že se to stalo v Tlumačově. Ale to by se muselo chtít číst víc než jen titulky,že.
Kvalitni clanek by podle me mel dat zakladni informaci i laikovi bez nutnosti hledat nejake vesnice na Googlemaps.
Laik ať čte OnaDnes.
Pokud je tohle filosofie tohoto webu, pak je clanek bezchybny.
No dobře, ‚mezi Otrokovicemi a Přerovem‘ by bylo OK, nebo je potřeba napsat ‚po D1 z Prahy asi dvě hodiny čtyřicet minut jízdy na východ‘?
Když neznáte historii KFNB tak se podívejte, kde se nachází Tlumačov.
Je tam Tlumačov, to by mohlo napovědět. A já naopak kvituju, že se občas použije trochu archaičtější či jiné označení, člověk si to aspoň připomene, nemám nic proti používání přezdívek tratí ani vozidel.
Autor článku a tohoto webu vůbec, je vlastně sotouš, který se tím živí. A proto mu většinou porozumí jen sotouši a lidé od žleznice ( i když někteří občas nechápou, co tím chtěl autor říci ) Civil má většinou smůlu …..(-:(-:(-:
Na znalost pojmu Ferdinandka nemusim byt šotouš. KFNB. Dějepis. Trošku číst v mládí.
No to je pohled právě jenom šotouše.
V životě jsem vlak nefotil, na dráze nepracoval a co je to Ferdinandka vím.
To je hezké a zasloužíte velkou pochvalu. Akorát nevím, co to dokazuje.
Toto je server pre prevažne železničných čitatelov, takže autor predpokladá že čitatel vie čo je Ferdinandka. Nie som z Rakúska ale viem čo je Sudbahn, alebo Westbahn. Ak budem čítať článok na prevažne železničnom serveri o Koralmbahn, tak si asi najskôr zistím kde to je, skôr než položím blbú otázku. Pretože aj zlá, alebo blbo formulovaná otázka hodne vypoví. Autor článku si je istý že každý ví čo je Ferdinandka, a ten kdo to neví tak jemu článek neni možno určen.
Podivej, kdyz budu mit dostihovej server, muzu tam napsat treba Cesta nechal skocit Belku Francouzem, uz jsme zvedavi na hribatka. Nebo. Trener a chovatel Cesrmir Oulehla nechal pripustit klisnu Cest, belku znamou z Velke Pardubicke, hrebcem Glowing,vitezem Ceskeho Derby. V prvnim pripade se konaci muzou pohorsovat nad blbejma otazkama, kdo je Belka nebo dokonce Cesta,druhej je srozumitelnej mnohem sirsi cilove skupine. Ani jedno nemusi byt sparne, ale pro propagaci dostihoveho sportu mezi sirsi verejnosti je urcite lepsi druha varianta. Totez plati pro server o doprave. Pokud je urcen uzkemu publiku sotousu, je vsechno OK, pokud by mel ambici vyvolat zajem… Číst vice »
Benešovskýho Ferdinanda točej v nádražce ve Staráku (aha, takže Staré Město u Uherského Hradiště). My ostatní na rozdíl tebe tedy moc dobře víme, proč Ferdinandka – ať to vezmeš přes dráhu nebo přes chlast… 😉
Kaiser-Ferdinand-Nord-Bahn – Severní dráha císaře Ferdinanda
později se tak jmenovala i celá železniční společnost, ne jen tato trať z Vídně do Haliče
Exemplární desetitisícové tresty do zákona o dráhách pro výpravčí, kteří dávají odhlášky za nedojetými vlaky!
Co na to ministři průmyslu, obchodu a dopravy?
Z důvodu výpadku příjmů kvůli omezení dopravy vlivem pandemie musela SŽ příjmout rozpočtová úsporna opatření. Proto od 23:00 do 5:00 vypíná zabezpečovací zařízení na určených tratích. Jednoduše se vypnou návěstidla podle kterých vlaky jezdí.
nastala úprava, nově je to od 21:30 do 4:30, protože od 21 začíná omezení pohybu osob a nikdo nemá kam co jezdit a tedy není nutné zabezpečení
Ať už je to tak nebo tak, o každé normálii či nenormálnosti má být informován každý strojvedoucí dříve, než daným úsekem projíždí…
Normálně se o tom strojvedoucí zpravuje písemným rozkazem, ale šetří se i na papíru, tak mu to výpravčí řekne jen ústně.
Šetří se i na výpravčích, takže si to musí vygůglit
Jste si opravdu jistý, že mu to Výpravčí říká ústně? Rád bych toho Výpravčího chtěl vidět, jestli můžete sdělit v jaké žst., se to děje.
Jasně, a další level bude telepatický přenos, takže výpravčí si jen pomyslí, a fíra už bude vědět…
I když přenos od dispečera z Prahy nebo z Olomouce na vlak bude jistější…
Pokud si fira rozkaz nevyzada a jede jde to za nim.
Fira si nemá co vyžadovat, maximálně se může ozvat když ví že by rozkaz měl dostat. Pokud mu ho ale nikdo nedonese a měl ho dostat tak to jde za SŽ
To odkoukali z letectví. Letadlo totiž není možné zastavit, aby pilotovi předali rozkaz vytištěný na papíře, že dneska to bude na jinou ranvej a na konci zastavit, nerolovat.
V noci se vypíná zabezpečovací zařízení? To jsem tedy ještě neslyšel
Zabezpecovaci zarizeni stejne jako ostatni casti drahy podleha vylukam. Zabezpecovaci zarizeni se vypina pri vylukach zabezpecovaciho zarizeni. Tato vyluka byla zrejme dnes v noci, tudiz zabezpecovaci zarizeni bylo vypnuto dnes v noci. Chapeme?
To by bylo dobrý říct i lidem mimo obor a novinářům, protože výluka zab. zař. hodně lidem nedojde a článek je v tomto smyslu trochu zavádějící (a další podobné dnes na dalších serverech určitě ještě vyjdou). 🙂
Uplne souhlasim, je to napsano velmi nestastne.
Já nejsem železničář a nikdy jsem nebyl a pochopil jsem to hned všechno. Jistě, není to napsáno modrým slangem.
To v tom článku ale uvedeno není, i když informace se dá dohledat. jen jestli ji dostali všichni. https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/vyluka/10224/
V tom případě by bylo vhodnější napsat rovnou, že se to stalo při výluce zabezpečovacího zařízení. Takhle je to pro lidi mimo obor zavádějící.
Hmm…. tak asi jsme četli každej jiný článek. Ač nejsem šotouš a ani příznivec autora článku, tak kupodivu jsem po přečtení první věty věděl defacto polovic a když jsem jej dočetl až do konce, tak jsem věděl vše.
By mě zajímalo, čeho jste se tam kdo nedočetli.
Divný
Lidi to chápou ale hledají rozptýlení,tak píšou kraviny.
Problém je, že dle ROVka + Záznamu o Výlukách, přes noc žádná výluka TZZ mezi Otrokovicema a Tlumačovem nebyla. Kdyby byla, tak by pak bylo divný, co dělal jeden vlak na trati, když už tam byl jiný.
,,K nehodě došlo v noci, kdy bylo vypnuté traťové zabezpečovací zařízení.“
Mohu se zeptat – to je běžné, že se zapíná zab. zař. jenom přes den a v noci je vypnuté?
Normální člověk si řekne, že byla zřejmě nějaká výluka. Ostatní si myslí, to co jste napsal vy.
Většinu lidí, co nežijí v železničním prostředí, výluka zab. zař. nenapadne. Proto jsem se ptal. 😉
Ale napadne Vás totalní blbost, že se v noci vypíná zabezpečovací zařízení.
A totéž napadne nadpoloviční většinu lidí, co si toto přečtou.
Jako asi že když v noci na sídlišti místo semaforu červená , žlutá , zelená blízká pouze žlutá , tak to asi laik myslel 😀😀
Vypínat zab. zař. na koridoru je kravina. Na druhou stranu u dobré správy jeden nikdy neví, co dokáže vymyslet, takže bych se tomu vůbec nedivil. 😉 Ale když na silnici I. třídy od podvečera do cca. 7. ranní místo semaforu bliká žlutá, tak se nabízí takhle uvažovat. A ten, kdo se v železničním světě moc nepohybuje, takhle uvažuje. 🙂
Pokud vim tak když nesviti navestidlo tak je považovano jako zakazujici dalši jizdu a musi zustat stat do doby než je strojedouci vyrozumen o moznosti pokracovat.
Většina lidí, kteří nežijí v železničním prostředí nediskutuje na téma železniční prostředí.
Vždyť přece fotbalu a dráze rozumí každý.
A politice 🙂
No očividně všichni kromě mě 😀
Od člověka který čte články na tomto webu, bych čekal že ho ta výluka napadne.Neřeknu kdyby tohle byl deník Blesk.
To bych ale očekával v článku – mě napadla nějaká porucha zab. zař., ale v článku stálo: ,,K nehodě došlo v noci, kdy bylo vypnuté traťové zabezpečovací zařízení.“ Ono je to slovíčkaření, ale vypnuté zab. zař. a nefunkční zab. zař. je drobný rozdíl. A jak jsem psal výše, vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby si SŽ dovolila vypnout zab. zař. jen tak.
Ale vy jste tady přítomen téměř permanentně, takže je to z vaší strany jen vysírka.
Za normálního člověka považuješ asi jen odborníky. Ale zde se diskuzí účastní i laici, kteří se chtějí přiučit. Pan anonym k nim asi patří na tom není nic špatného.
Přesně tak, díky, Ludvo. 🙂
Je to špatně a musím konstatovat, že drzost Vám podobných nezná mezí – toto je, když už nic jiného, oborově zaměřené periodikum a základní pensum znalostí je nezbytné, Nedisponujete-li jimi, doplňte si je na vlastními silami dříve (je to snadné), než zde začnete polemizovat o trivialitách – Netiketa Vám nic neříká?
Šetřit se přeci musí všude a na všem. Především teď za koróny, kdy chcou především ŽESNADI snížit poplatky za DC. Prostě večer to vypnou, zhasnutím návěstidel ušetří za energie, výpravčí na přerovském výstředním stavědle můžou do hajan… No a těch pár vlaků, co tam v noci jede jen po přímých nahoru a dolů už se nějak mezi sebou vyhnou… U nás na dědině se taky jeden čas šetřilo tím, že se od 23 hod do 5 hod vyplo osvětlení. Kdo potřeboval ven, vzal si baterku a kdo se bál, zůstal doma. A šlo to… Zřejmě si SŽ vzala inspiraci…
Ježišikriste…Noční výluka zab.zař. kvůli konverzi napájení z DC na AC absolutně nijak nesouvisí s naší snahou udělat něco s cenou za DC
Pane Sládku, je preci jasne, ze ten muj prispevek byl jen na odlehceni situace a je to cele blbost… Ale kdyz jsem cetl ty nektere komentare, nemohl jsem jinak… Ale s tim nesvicemim v nasi obci, to pravda je…
Probíhají tam práce na změnu ze stejnosměrné na střídavou trakci, tak to asi souvisí.
Ano souvisí. Místo CDP to řídí místně z Otrokovic.
Já toto nepamatuji .. ps – trať Přerov – Břeclav znám z dob 80-90. let a to včetně stanice Tlumačov která je v oblouku. Nicméně na trati tuším není stále autoblok takže na vjezdu muselo být stůj a před ní žlutá výstraha.
Proč by tam neměl být autoblok?
Na trati JE autoblok, píšete nesmysly
Dík za info.
Autoblok je tam od dob koridorizace, tj. bratru nějakých dvacet (?) let.
Podle čeho tušíte takovou kravinu?
Musíme šetřit!
To musíme, ale radši bych vyhodil pár kancelářských pijavic s vysokými platy, aby mi víc zbylo na lidi v provozu.
Investovat jen do železničních vozidel 170 miliard nebude žádná legrace!
Už tady zaznělo, že se jednalo o vypnutí ZZ z důvodu práce na něm a běžný stav je zapnuto. Nicméně v nedůležitých stanicich na málo vytizenych tratích se zaváděla (možná ještě někde zavádí) v urcenem čase (v noci) „výluka dopravní služby“, kdy ZZ bylo „vypnuto“ (neobsluhovalo se) a navestidla byla zneplatnena (povesenim bílého kříže).
A taky tam buď nesměl jet vlak nebo stanice sloužila jako hláska
Vlak jet může, stanice slouží jako zastávka. Aby to byla hláska, už by tam musela být dopravní služba, obsluha ZZ.
Když tam je výluka dopravní služby, tak logicky nemůže sloužit jako hláska, protože tam není hláskař, který by hláskoval. Stanice prostě tou dobou jako stanice neexistuje, je to širá trať.
Většina oprav zz probíhá v noci, jinak by se zastavila doprava úplně. Na Ferdinandce se upravují zz pro přechod na střídavinu, stejně jako se upravují zz Říčany – Votice pro ETCS, také v noci.
Ale jo, opravy zab. zař. je dobrý dělat v noci. Ale článek je článek a vycházím z toho, co je napsáno. Ale díky za doplňující informace, bohužel info o přepínání té tratě mi v článku chybělo.
Ale vždyť to přece každý ví… 🙂