Provoz na brněnském letišti klesl na 16 % loňského roku, ztráty dosahují desítek milionů korun
Airbus A319 Českých aerolinií v Brně. Foto: Letiště Brno
Letiště Brno za první pololetí odbavilo o 84 % méně cestujících než za prvních šest měsíců loňského roku. Ztráty se
pokud do Brna nelétají dotované linky žadná ztáta nevzniká. Naklady na provoz platil kraj soukrome investiční skupine registrované na Maltě. Ta nám sice předvedla smutné PR, ale ve skutečnosti na brněnském letišti se vesele staví prumyslové haly a šikanují lokalní provozovatelé brněnskeho lětište, ti kteří žádné dotace nepobírají.
Je to tak. Z brněnského letiště se postupně stává především cargo.
Stejně lítá většina lidí z Vídně.
Bojím se toho že klasické komerční lety ve štatlu skončí a zbudou jen chartery a nějaký ten náklad. Snad k tomu nedojde 🙁
Tak né že by to s těmi pravidelnými linkami bylo nějaké extrémně růžové. Denní rotace londýn a nějaká ta Itálie není úplný terno…
Nebude na tom letos finančně trochu lépe Ostravské letiště (v kontextu letišť mimo PRG), kam létají nákladní letadla častěji než do Brna a létaly i v dubnu a květnu, kdy do Brna nelitala ani linka do Liege (vs. linka do Lipska) + sem létaly roušky z Číny. Navíc od června do OSR létají dvě nové Cargo linky do Bangladéše a Pákistánu?
Liege se česky jmenuje Lutych.