Provoz na Bechyňce byl obnoven, ČD vidí za vykolejením Žehličky poruchu výhybky

Oprava poškozené trati Tábor - Bechyně po vykolejení vlaku v Malšicích. Foto: SkanskaOprava poškozené trati Tábor - Bechyně po vykolejení vlaku v Malšicích. Foto: Skanska

Drážní inspekce odhadla škodu na 2,2 milionu korun, z toho na trati 1,2 milionu a milion na vlaku. 

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vtvt

Ta zmíněná kompletní rekonstrukce této zombie tratě pěkně ukazuje úchylné uvažování vedoucích odborníků SŽDC. Trumfují se, kdo utratí obrovské peníze za ekonomický hrůzostrašné nesmysly. Ta trať byla postavena jako předváděcí místo pro technologií elektrického vedení vlaků. Proto už kdysi během projektování této tratě nikdo neuvažoval, aby se tato trať uživila službami pasažérům. Nejhorší na tom je, že v Nizozemí stačí 5x až 6x řidší železniční síť, a přesto tam mají to, co v ČR chybí = tratě pro vysokorychlostní vlaky s přím]ými linkami do Londýna, Paříže, Bruselu, Hamburg, Berlína atd. plus funkční a kapacitní spojení tam kde železnice dává perfektní… Číst vice »

Tom

Blaaaa

Jiří Kocurek

Za peníze na opravu téhle muzejní tratě se toho moc nepostaví a jsou v ČR mrtvější tratě. Krom toho jsou v Bechyni na letišti ženisté a ti vlečku potřebují. Takže jim najdi jiný zavlečkovaný areál.

Vtvt

Nemám nic proti, pokud potřebné peníze na tuto trať zaplatí Armáda, pokud o to fakt stojí. Uvidíme. Já si myslel, že Armáda by potřebovala reaktivovat přerovské letiště jako celoroční stálé vrtulníkové letiště poblíž své hlavní výcvikové základny (Libavá). Aby na cvičení na Libavou nemusely palivově velmi žravé Hipy (Mi171š) létat z daleké Náměšti. A ono ne. Armáda si zřídila provizorní letiště přímo na Libavé a ušetřené peníze pat|ně použili na vylepšení náměšt#lské základny a na simulátory nové generace. Čili jsem skeptický k nepodloženým tvrzením, že dotovat kompletní modernizaci této zombie tratě jen a pouze kvůli Armádě. Prosím tvrdé důkazy, žádné… Číst vice »

Jiří Kocurek

Zaprvé by armáda musela investovat do cizího majetku (koleje jim nepatří) a zadruhé by se nic neušetřilo, kdyby ty pezníze ze státního šly do SŽ přes armádu.

Vtvt

Výše jsem uvedl příklad ze života, který vyvrací Vaše ničím nepodložené tvrzení, že Armáda za každou cenu potřebuje kompletní modernizaci této zombie tratě. K tomu rozhodování Armády ( přerovské letiště) je dostatek veřejných informací (viz provoz tohoto letiště v režii Olomouckého a Zlínského kraje, LOM, důvody proč koupili nákupně dražší UH1Y ve srovnání s UH60M,…) Proto bych zopakoval, že mě zajímají tvrdé důkazy o nezbytné potřebě Armády v souvislosti s touto tratí s 9hledem nakompletní modernizaci. Šotoušsksé povídačky neberu. Už tu máme jefen existující pomník marnotratného velikášství SŽDC a to na dluh daňových piplatníků = nádražní palác v Pardubicích. To… Číst vice »

Jiří Kocurek

Nevím, proč do toho taháte letiště.

U Chrudimi se armáda jednoznačně ozvala proti rušení trati, důvodem je sklad státníh hmotných rezerv – paliva. Originál vyjádření ale nemám.

Vtvt

O přerovském letišti mluvím proto, že jde patrně o nejdiskutovanější vojenské zařízení o jehož reaktivaci se opakovaně uvažovalo. Důvody viz výše. Právě proto, že dle mého laického přesvědčení, že Přerovskou základnu reaktivovat a přesto Armáda řekla NE, tak o to víc nevěřím, že Armáda potřebuje kompletně modernizovat trať do Bechyně. No nic. 2x jsem Váš slušně požádal o důkaz k Vašemu tvrzení a ani jednou to nemělo efekt. Ono když vyplýtváme peníze/zadlužíme se kvůli zbytečnostem, tak na důležité už nezbyde. Např naše nedozírně katastrofální porážka u Moháče 1526 byl logický důsledek toho že v předchozích letech panovníci rozházeli peníze, takže… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jestliže potřebují vlečku, tak potřebují, logicky, i zbytek tratě do Tábora.
Vlečka vypadá udržovaně: https://mapy.cz/s/pedevuparo

Ty nepotřebné vypadají úplně, ale úplně jinak. Díváte se na parcelu č. 590/2 v majetku AČR

Karel

Z čeho se platí rekonstrukce muzeí okresního významu, divadla ve městech do 100000 obyvatel, památková ochrana historických domů?

Vtvt

Kdo mluví o rušení tratě? Řeč je o vypnutí dotací a o pohledu zadlužený h daňových poplatníků na nabubřelý/nestoudný nápad SŽDC utratit miliardy za tuto nekvalitně naprojektovanou trať.

Připomínám, že necelá 1/3 kolejových tratí v ČR funguje bez státních dotací na dopravní infrastrukturu

Jiří Kocurek

„Kdo mluví o rušení tratě?“

Vy, když nehcete, aby Správa železnic prováděla nutnou údržbu, kterou má ze zákona povinnost dělat.

Alibaba

A co by jste si v Pardubicích představoval, že by se s nádražím (budovou) mělo dělat, když ne ji opravit aby sloužila veřejnosti?
Proč by se stát neměl starat o svůj majetek?

Financ

Jste mimo realitu u železnice a ještě víc u armády. Těch pár týdnů bez Vašich přihlouplých komentářů tady bylo úžasných. Škoda, že jste ten rádiový klid nevydržel…

Petr

Moment, a to jste se zasekl v jakém roce? : D Už přes 3 roky to je pouze Správa železnic (SŽ)

Vtvt

Patrně jste nezaznamenal, že tato Česká firma zakazuje používat zkratku SŽ, neboť její štědře placení odborníci dospělí k pozoruhodné úvaze: že pasažéři by mohli přejít od SŽDC ke konkurenci (Slovinské Železnice), která provozuje koleje ve Slovinsku

… To přece dává perfektní smysl, ne? (ironie)

Karel

SZ není firma ..bláboly bláboly bláboly

pavonel

Že trať byla postavena z důvodu demonstrace elektrické trakce je pravda, ale zároveň bylo cílem dokázat, že elektrická trakce dokáže směrově a výškově překonat to, co parní jen s potížemi. Tím pádem bez nadměrných nákladů bylo možno nádraží a zastávky postavit takřka v obcích, nebo alespoň obsloužit více obcí než na parní trati.

Alibaba

Kraj si dopravu objednává (těch vlaků je tam třeba proti trati Tábor – Horní Cerekev tak dvakrát více), proto bude SŽ trať rekonstruovat. Proč by si stát neměl udržovat svůj majetek, který poskytuje lidem službu?
Ještě by to chtělo místama zvětšit poloměry oblouků.
Za mě by ideální šoto bylo prodloužení až do Týna.

Křižík naopak chtěl demonstrovat, že je možné stavět tratě levněji, protože elektrická trakce to zvládne.

Je úchylné počítat hustotu tratí v jednotce obyvatelé/km. Ale samozřejmě větší hustota lidí přispívá k lepšímu využití železnice.
VRT je u nás v přípravě. Proč až teď poděkujte, konečně už, vymírajícím soudruhům.

Petr Herbrik

Buďte tak laskav a přečtěte si drážní zákon, za jakých okolností je možné zrušit trať. A to nejsou jen šotoušské povídačky. A pokud trať nezrušíte, musíte (měl byste, např Kozina příklad porušování zákona) ji udržovat v provozuschopném stavu. Což v praxi znamená do tratě občas něco investovat. Smysluplnost investice už je úplně jiné téma.

Josef Švejk

Ta zmiňovaná kompletní rekonstrukce tratě bude zahrnovat i přepnutí na 25 kV?

Ladislav

Údajně ne.

CSI

Ale TV je dělané pro případné přepnutí.

Vojtěch Král

Předpokládám že atypické sloupy zmizí a budou podobné těm na trati Lipno – Rybník